در سال ۲۰۱۴ و دو سال پس از معرفی دومین نسل داچیا ساندرو، رنو هم از هاچبک ارزان قیمت یاد شده با لوگوی خود رونمایی کرد. حالا به نظر میرسد این خودرو بهروزرسانیهای چشمگیری را برای سال ۲۰۲۰ تجربه میکند.
البته خیلی انتظارات خود را بالا نبرید زیرا شاید این خودرو نسل کاملاً جدیدی نباشد هرچند از تغییرات چشمگیری سود میبرد. اولین تصاویر رسمی ساندرو ۲۰۲۰ توسط رنوی برزیل منتشر شده و در آن بخشهای جلو و عقب با بهبودهای زیادی را شاهد هستیم.
چراغهای جلوی این خودرو اصلاح شدهاند و از LED هایی با فرم C شکل استفاده میکنند. یک جلوپنجرهی متفاوت هم نصب شده و بیشتر شبیه محصولات رنو است تا داچیا. سپر جلو هم جدید بوده و طراحی اسپورت تری دارد. دیگر تغییر این بخش کاپوتی مربوط میشود که بیشتر به سمت جلوپنجره کشیده شده است.
تغییرات بخش عقب شدیدتر هستند زیرا طراحی چراغهای عقب بیشتر شبیه محصولات رنو بوده و همین چراغها نیز طرح LED جدیدی دارند. سپر نیز بازنگری شده اما برخی ویژگیها همچون برش روی صندوق و فرم شیشه عقب هنوز هم شبیه ساندروی قدیمی هستند.
موضوع جالب اینکه رنوی برزیل در انتشار این تصاویر از عبارتهای CVT جلو و CVT عقب استفاده کرده که شاید اشارهای به استفاده از گیربکس CVT در ساندرو ۲۰۲۰ داشته باشد. احتمالاً این گیربکس از نوع ایکس ترونیک نیسان باشد.
نشان ۱.۶ هم بیشک به پیشرانه اشاره دارد که احتمالاً نسخهی SCe 116 تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار (۱۱۶ اسب بخار با اتانول) میباشد. احتمالاً این گیربکس با همکاری گیربکس یاد شده مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. احتمالاً مدل پایه هم از پیشرانهی کوچکتر ۱ لیتری استفاده خواهد کرد.
تصاویری از کابین منتشر نشده اما هاچبک ارزان قیمت رنو در برخی موارد همچون پوشش صندلیها، داشبورد و پانل دربها بهبودهایی را تجربه خواهد کرد. این بهروزرسانیها برای تمامی نسخههای ساندرو شامل مدل استپ وی و RS 2.0 در نظر گرفته میشوند. این خودرو همچنان در کوریتیبای برزیل ساخته خواهد شد.
فعلاً مشخص نیست که آیا داچیا ساندرو هم از همین تغییرات سود خواهد برد یا نه. اکثر خبرگزاریها دربارهی نسل جدید داچیا ساندرو که از پلتفرم CMF-B رنو استفاده خواهد کرد سخن گفتهاند.
Genius
۱۵ تیر ۱۳۹۸ماشین کارگران صفر کیلومتر رومانی اینجا برای ما شده آرزوی دور و دراز دکتر مهندس هامون!!!!
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۸همین نسل جدیدشو میبینی دوست عزیز؟؟؟
منتظر حضورش روی خط مونتاژ ما زودتر از ۲۰ سال دیگه نباش
احمدرضا
۱۵ تیر ۱۳۹۸ایران شده کشور غم و اندوه و ای کاش
یکی میگه ای کاش فلان ماشینو تو زمان ارزونی میخریدم الان فلان قدر شده
یکی دیگه می گه ای کاش فلان جا خونه میخریم الان فلان قدر شده متری
و هزارتا ای کاش دیگه
بله دوستان ایران کشور افسوس گذشته است و امید به آینده
توی ایران حالی وجود ندارع باید افسوس گذشته رو بخوری یا امید به آینده داشته باشی
ahmadsmit
۱۵ تیر ۱۳۹۸متاسفانه ایران جهنم عشق ماشیناس، ما هم کل جونیمون تو این جهنم سوخت
ما باید تو دیترویت به دنیا می امدیم. بهشت ماشین بازا
پرهام
۱۵ تیر ۱۳۹۸رفیق دیترویت چیز خاصی نداره خلافکار زیاده توش بیشتر ولی خوب با قسمت جهنم موافقم
ahmadsmit
۱۵ تیر ۱۳۹۸خلافکار که تو همه جای دنیا تا دل بخواد هست، من به خاطر فستیوال ها و نمایشگاهای ماشین که تو دیترویت برگزار میشه میگم
فرامرز
۱۵ تیر ۱۳۹۸نسل جدید ساندرو این نیست و چند ماه دیگه معرفی میشه. این مدل مخصوص بازار برزیله و مدل اروپایی خیلی بهتر از این خواهد بود. برزیل هم مثل هند نسخه های عجیب غریب زیاد توش دیده میشه و قسمت بزرگی از بازارش دست شورلته (ون ها و ماشین های شهری که تو خود آمریکا فروشی ندارن)
نوید جهرمی
۱۵ تیر ۱۳۹۸حالا هی برن برای یه محصول به موزه رفته صف بکشن و لقب های رنگ و وارنگ براش در نظر بگیرن. اگر مطالبه به حق داشته باشی بالاخره مجبورن جواب بدن. منتهی نفع شخصی به همه چی ارجح شده. ماهم باید بسوزیموبسازیم با ندونم کاری یه عده.