لغو برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ باعث شده رنو کانسپت جدید خود را معرفی نکند. این خودروی مفهومی که مورفوز نام دارد پیشنمایشی از برنامههای الکتریکی کوتاه و بلند مدت این برند فرانسوی میباشد.
خودروی نمایشی به فرم یک کراس اوور یا بهتر بگوییم ترکیبی از یک شاسیبلند و سدان و کوپه چهار درب است. مورفوز از اورهنگ های کوتاه و خط سقفی خمیده سود می برد.
این خودرو بر پایه پلتفرم ماژولار و الکتریکی CMF-EV بنا شده و بنابراین از نظر قدرت، ظرفیت باتری و برد حرکتی نسخههای گوناگونی میتواند داشته باشد.
حتی محفظه بار هم میتواند تغییر کند. بله درست شنیدید! مورفوز میتواند ابعاد فیزیکی خود را تغییر داده و به یکی از دو نسخهی خود یعنی سیتی یا تراول تبدیل گردد که در حالت دوم فضای بیشتری خواهد داشت. این یعنی طول خودرو در حالت شهری ۴۴۰ سانتی متر و در حالت مسافرتی ۴۸۰ سانتی متر خواهد بود و البته فاصله بین دو محور از ۲۷۳ به ۲۹۳ سانتی متر افزایش مییابد. البته فضای کابین تغییر خاصی پیدا نمیکند در عوض افزایش فاصله بین محورها در حالت تراول باعث ایجاد فضایی بیشتر برای باتریهای اضافه در کف میشود که برد خودرو را ۳۰۰ کیلومتر افزون میکند. رنو حتی میگوید این کانسپت خود را با نیازها و سلایق هر فردی تطبیق میدهد.
تمامی آن چیزی که نیاز دارید انجام دهید بازگشایی خودرو است که در این صورت دربهای فاقد ستون B در خلاف جهت باز میشوند. زمانی که وارد این بخش شوید طراحی صندلیها را برای هماهنگی بهتر با نیازهای خود در طول سفر تغییر خواهید داد. کابین همچنین دارای متریال بازیافتی هم هست.
مورفوز کانسپت به تکنولوژی خودران سطح ۳ مجهز شده است. در این صورت راننده میتواند دست خود را از روی فرمان برداشته و خود خودرو کنترل اوضاع در برخی جادهها همچون بزرگراهها و ترافیک های شهری را بر عهده گیرد. البته راننده باید مراقب اوضاع بوده و در صورت نیاز کنترل خودرو را به دست گیرد.
بسته به نسخه انتخابی، پکیج های باتری متنوعی با برد بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر در دسترس هستند. رنو میگوید این خودرو یک محصول الکتریکی شخصی و قابل اشتراک خواهد بود.
لارنس ون دن آکر مدیر طراحی این برند فرانسوی اظهار داشته است:
[دانلود ویدئو]مورفوز کانسپت از محصولی برجسته از نظر ماژولار بودن، طراحی و تغییر و تطبیق است به خوبی نشان دهندهی فلسفهی طراحی رنو میباشد. تکنولوژی در همه ی شکل های خود باعث ایجاد تجربهی سفر جدیدی میشود. از سفرهای درونشهری گرفته تا مسافرت های طولانی، مورفوز کانسپت یک تجربه زندگی واقعی است.
Abbas.Lambo
۱۳ اسفند ۱۳۹۸عاغا یه تالیسمان با اون سیستم تعلیق مزخرفش(فک کنم تو فیس لیفتش درستش کردن)به من بدن،قول میدم چیزی نخوام
آرش وان
۱۳ اسفند ۱۳۹۸کانسپت رنو مورفوز ؛ یک کراس اور تمام برقی تبدیل شونده Transformer ؛ که میتواند از قسمت جلو و عقب کوتاه و بلند شود!
در استفاده های شهری طول مورفاز ۴۴۰۰ میل و با طول محوری ۲۷۳۰ میل است که با ۴۰۰ کیلو وات باتری برای طی مسافتهای شهری ۴۰۰ کیلومتر طراحی شده است ؛ برای استفاده های برون شهری قسمتهای متحرک عقب و جلوی مورفوز باز شده و بدین ترتیب طول خودرو به ۴۸۰۰ میل و فاصله محوری ۲۹۳۰ میل رسیده و با افزایش قدرت باتری ها به ۵۰۰ کیلووات توانایی حرکتی ۷۰۰ کیلومتری در بزرگراه را پیدا خواهد کرد
Infinite
۱۳ اسفند ۱۳۹۸کانسپت زیبا، جذاب و واقعا نوآورانهای هست (علیرغم این که شخصا به رنو علاقهای ندارم).
SuperCarBlondie ویدئو این خودرو رو داخل کانال یوتوبش قرار داده. زمان رانندگی لرزش و سر و صدای زیادی داشت.
رامین
۱۳ اسفند ۱۳۹۸هر چی داره می گذره همه چی داره بی روح تر و زشت تر می شه. تو هر زمینه ای اینطوری شده.
M3csl
۱۳ اسفند ۱۳۹۸واقعا که دنیا گرده
تراولی ک تبدیل به مورفوز میشود،
مورفوزی که از سیتی تبدیل ب تراول میشود،
چه چرخه ی جالبی برای این چهارچرخه در این چرخ گردون،
امیدوارم چرخش برای صاحبش بچرخه،
و یک روزی هم فرمون خوشبختی چرخ گردون به سمت
ایران و ایرانی بچرخه و چرخ اقتصاد و صنعت این مملکت هم مثل چرخ بوگاتی شیرون در حالت تاپ اسپید بچرخه.
فعلا که قیمت استوک خیلی از باصرفه ترین و با کیفیت ترین ماشین های دنیا توی کشور ما هم قیمت یه چرخه.
مهدی
۱۳ اسفند ۱۳۹۸رنو هرگز خودروساز نخواهد شد حتی اگر اداهای مسخره اش را زیاد و به روز کند
طراحی مسخره
فنی مزخرف
بدون گذشته
فاقد آینده
نهایتا میتونه اگه مفت بدن،یه اقتصادی متوسط تا اطلاع ثانوی باشه
فررزاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چرا جوک میگی رنو گذشته نداره رنو خودروساز نیست همین و بس کلیو تو چند سال متوالی پشت سر هم رتبه دوم تو پر فروشترین هاچ بکها شده رنو تو کارنامش اسطورهاس مثل الپاین a 11o رنو 30 رنو لاگونا مگان رنو 5 توربو 2 رنو الیانس و…… داره اتفاقا گذشته رنو به نسبت خیلی از خودروسازهای دیگر درخشان تر حتی به نسبت الان خود رنو از رنو همین و بس که تو فرمول یک هم حضور داره چیزی که خیلی از خودروسازها حتی بهش فکر هم نمیکنن
Hadi
۱۳ اسفند ۱۳۹۸صندلی هاش شبیه نیمکت شده!