اخیراً “رنو خاورمیانه” اقدام به عرضه نسل جدید مگان در این منطقه نمود. حال این خودرو با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در دسترس خریداران اماراتی قرار میگیرد. پیشرانه مذکور از توان ۱۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۶ نیوتن متری سود برده و با یک گیربکس اتوماتیک CVT عرضه میشود.
مگان صادراتی به بازار امارات در کارخانه ترکیهای رنو ساخته میشود. در طراحی کادر جلو و عقب این سدان فرانسوی همان امضای مشترک خانواده رنو را میبینیم، به انضمام چراغهایی که فرم تند و تیزی دارند. مگان جدید بر روی پلتفرم CMF C/D تکوین و توسعه یافته است که یک ساختار مقیاسپذیر مشترک میان اعضای خانواده رنو و شریک آن نیسان است. این پلتفرم، نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد و پیشتر نیز، در آخرین نسل نیسان قشقایی، نیسان X-TRAIL و رنو تلیسمان هم به کار رفته است.
در بازارهای خاصی، شرکت رنو، مگان چهار درب را با پیشرانهای ۱۳۰ اسب بخاری عرضه میکند؛ پیشرانهای که با یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه عرضه میشود؛ اما در بازار امارات چنین پیشرانهای عرضه نخواهد شد. بهای رنو مگان (۱۱۵ اسب بخاری) از رقم ۵۲,۹۰۰ درهم (۱۴,۴۰۰ دلار) شروع و در فول ترین نسخه آن به ۷۲,۵۰۰ درهم (۱۹,۸۵۰ دلار) ختم میشود. رنو مگان به نحو قابلتوجهی ارزان از دیگر خودروهای رقیب خود ازجمله تویوتا کرولا که بهای آن از ۶۷,۵۰۰ درهم (۱۸,۴۰۰ دلار) شروع میشود و نیز هوندا سیویک است که قیمت آن از ۶۷,۹۰۰ درهم (۱۸,۵۰۰ دلار) استارت میخورد.
رنو مگان جدید با بهایی بسیار ارزانتر، به طور مستقیم درصدد شکار خریداران خودروهای کرهای است. این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ بهره میبرد که قابلیت سازگاری با اتصالات تلفن هوشمند را داراست. همچنین سامانه صوتی ARKAMYS هم در کابین آن در دسترس خریداران است.
با توجه به پیشرانه ۱۱۵ اسب بخاری این خودرو، خروجی عملکرد آن عقبتر از دیگر خودروهای رقیب در این سگمنت است. نقل قول شده که مدت زمانی بیش از ۱۳ ثانیه طول میکشد تا سرعت مگان ۱.۶ لیتری به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
منبع:
AUTOMIDDLEEAST.COM
KING 918 (محمدرضا)
۲۰ مهر ۱۳۹۶عملکردش با سمند یکیه !!!!!!!!! :-o
حیف ظاهر به این خوبی نبود
فرامرز
۲۱ مهر ۱۳۹۶نسل قبلی گلف سال ۲۰۰۸ اومد با یه مدل نسبتاْ پایه که موتور ۱۶۰۰ و ۸ سوپاپ (متعلق به آئودی آ۴ مدل ۱۹۹۸) داشت که با ۱۰۲ اسب بخار حتی از ال ۹۰ هم کمتر قدرت داشت. اون نسل گلف سنگینترین گلف هم هست که ۱۳۰۰ کیلو وزن داره و ۹۷ امتیاز از یوروانکپ گرفته (نسل جدید ۹۳ امتیاز گرفته). با این حال شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۱ ثانیه ای داره. یعنی این مگان هنوز مونده به اون گلف برسه و بهتره با پژو و هیوندای و … مقایسه بشه.
سروش
۱۱ آذر ۱۳۹۶آخه ماشین های اروپایی رو با ماشین های آسیایی مقایسه میکنید
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶خودروی زیبا و قبول قبولیه
ولی نمیشه به سیویک و کرولا و النترا ترجیعش داد
charger
۲۰ مهر ۱۳۹۶به سیویک نه ولی به کرولا و النترا چرا
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶یعنی اون حس اطمینانی که کرولا و النترا نیو داره رو شما توی مگان جدید میتونی حس کنی؟
یه زمانی که کیفیت ماشینای کرهای خوب نبود مردم ما چشم بسته میرفتن میخریدن و به محصولات تویوتا توهین میکردن حالا که کیفیت ماشینای کرهای عالی شده ملت ما میگن مزخرفه
فواد
۲۰ مهر ۱۳۹۶الانترا رو لطفا با کرولا باهم به کار نبرید ماشین خوبیه ها ولی نمیتونه کرولا بشه
shah.
۲۰ مهر ۱۳۹۶,واقعا ماشین کره ای و ژاپنی تو یه رده هستند؟ این چنین نظراتی تو سایت پدال عجیبه.
در ضمن با این قیمت با هیوندای اکسنت باید مقایسه بشه و نه با الانترای 19000 دلاری.
Hosein
۲۰ مهر ۱۳۹۶دقیقا.سیویک که یدونس ولی از اون دوتا کاملا سرتره از نظر ظاهری
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶فداتشم من که نگفتم کره بالا تر ژاپنه
النترا جدید واقعا در سگمنت خودش یه خودرو خیلی خوبه زمین تا اسمون با نسل قبلیش فرق کرده
و النترا و کرولا نسبت به همدیگه یه تمایزاتی دارن توی یک سری چیزا کرولا بهتره تو یک سری چیزا النترا
شما هر سایت خودرویی تو دنیا بری اسم النتزا توی اسم رقبای کرولا به عنوان یکی از بزرگترین رقیباش هست
shah.
۲۱ مهر ۱۳۹۶فدای ادب و متانت خود شما برادر!
بیژن
۲۰ مهر ۱۳۹۶حتی اکسنت هم از لحاظ فنی قویتر از اینه….
منطقیه که از نظر قیمت اگه کمتر از اکسنت نباشه بیشتر هم قیمت نخوره…??
البته توو بازار ایران.
shah.
۲۰ مهر ۱۳۹۶البته از اکسنت بسیار زیباتره.
رامتین
۲۰ مهر ۱۳۹۶آدم مغز … نخورده که برای یه خودروی 115 اسبی 150 میلیون حداقل بده. من 100 تومن هم حاضر نیستم بدم.
کسی اطلاع داره نسخه اسپرت النترا وارد میشه یا نه؟ 1.6 لیتری 200 اسبی. چرا در ایران اپتیما، سراتو، النترا و سوناتا همه و همه با موتورهای غیرتوربو فقط عرضه میشه؟؟
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶واقعا برام سواله که چرا نمیاد
توسان جدیدی که میاد ایران موتور ۲۰۰۰ تنفس طبیعیه که توی ۱۱.۹ ثانیه شتاب میگیره که خیلی افتضاحه
در صورتی که مدل توربوش با موتور ۱۶۰۰ توی ۷.۴ ثانیه شتاب میگیره
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۶مگان که سهله من شخصا سمند و پژو رو هم به النترا ترجیه میدم حالا میخواد ۱۴۰ اسب باشه یا ۳۰۰ اسب مهم اینه که سواری به شدت بی کیفیت و دوام فوق العاده پایینی داره جوری که افت ماشین تو همون ۴-۵ هزارتای اول واضح و کارکردش که بره بالای ۱۰۰ باید به فکر اسقاطش باشی
ali a
۲۱ مهر ۱۳۹۶سیویک .کرولا . النترا. سراتو . همشونو به این رنو مگان ترجیح میدم…
امید
۸ آبان ۱۳۹۶به عبارتی میشه 54 میلیون. پس چرا همینو نسخه پایه رو توی منطقه آزاد انزلی دارن میفروشن 80 میلیون. اخه پس منطقه آزاد یعنی چی. اینهمه روش سود میکنند
پیمان
۶ آذر ۱۳۹۶خسته نباشید
من خودم از ماشین های چینی متنفرم ولی جیلی و بایک و برلیانس رو جدا از ماشین های چینی دیگه میدونم.
آقا یه پیشنهاد یه سری به بایک سنوا بزنید که دیارخودرو واردات میکنه بزنید.
موتور 2.3 توربو ساب با حدود 250 اسب بخار رو میتونی با قیمت بین 100 تا 110 نوش رو بخری حیف نیست اون همه پول رو بدی النترا و مگان بخری.
من خودم طرفدار ماشین اصیل و برند های معتبرم ولی دیگه نباید سر خلق الله رو کلاه بزارن که.