اخیراً عکاسان، آزمایش شبه کراس اور اقتصادی رنو را در اروپا شکار کردند. کوئید همان خودرویی است که رنو میخواهد در ایران آن را عرضه و جایگزین پراید کند. “شبهشاسیبلند” آزمایشی کوئید که در پوشش استتاری کامل شکار شده، همان خطوط کلی و شکل چراغهای همتای هندیاش را دارد!!
در این میان، سؤالاتی که مطرح میشود این است که اولاً، آیا رنو قصد معرفی آن به بازار اروپا را دارد؟ و ثانیاً، آنکه اگر چنین است، این کار تحت برند خودش خواهد بود یا تحت برند زیرمجموعه رومانیاییاش با نام داچیا که خاص بازار کشورهای درحال توسعه است آن را به بازار خواهد داد؟!! این خودرو در هند قیمتی معادل ۳۹۰۰ دلار خواهد داشت!! حال، بهروزرسانی کوئید برای سازگاری با استانداردهای آلایندگی و ایمنی روز اروپا مطمئناً مانعی بر سر قیمتش خواهد بود. در طیف قیمتی حداکثری ۵۳۴۰ دلار، خودروساز، رهیاب مالتی مدیای لمسی به همراه بلوتوث، خروجی AUX، USB، امکاناتی معمولی همچون سامانه ورود بدون کلید و قفل مرکزی، بالابر برقی پنجره جلو و چراغهای مه شکن را ارائه میدهد و در کمال تعجب، از ABS خبری نیست و ایربگ جانبی راننده هم در حد یک آپشن است!! ازآنجاکه این خودرو بر اساس خانواده پلتفرم مشترک قراردادی رنو-نیسان شکل گرفته، مدیر ارشد گروه خودروسازی رنو-نیسان در بخش بینالملل، ژرارد دتوربه گفته که این شبه کراس اور اقتصادی در صورت ورود به بازار اروپا، مجهز به سامانههای ABS، ESP و دیگر مؤلفههای ایمنی خواهد شد. مدیرعامل گروه رنو-نیسان، کارلوس گوس (با تلفظ صحیح پرتغالی گوس و فرانسوی گون_ او ملیتی فرانسوی-برزیلی-لبنانی دارد) عرضه این خودرو با عنوان داچیا را غیرمحتمل دانست. از این رو، شاید پاسخ سؤال ابتدایی خود را گرفته باشیم و در صورت تغییر تصمیم کمپانی، باید منتظر عرضه آن با نامی دیگر باشیم.
اینو میخوان جایگزین پراید کنن؟ با اینکه 3900 دلار قیمت داره بعید به نظر می رسه تو ایران کمتر از 70 تومن به فروش برسه و ازونجاییکه مردم ما علاقه وافری به پراید دارند دوباره میرن سراغ پراید و پروژه رنو ناکام میمونه !!!
35 تومن که رنو لوگان هست!!! به چه دلیلی کسی باید لوگان رو ول کنه و بیاد این ماشین که برای بازار هند ساخته شد رو 35 تومن بخره؟؟ حداکثر 20 – 25 میارزه “حداکثر” و هنوز تست ایمنی هم روش انجام نگرفته که بگیم از پراید بهتره یا بدتر
بله. تندر رو هم میخواستن 7000 یورو(معادل 12 میلیون اون موقع) بدن. این رو هم کم تر از 40 میلیون نمیدن. ساندرو ب جای این که از تندر ارزون تر بشه باز گرون تر میدن. ب علاوه ی این که ب جای کیفیت رنو باید با کیفیت سایپا و ایران خودرو تحویل بگیریم و با حداقل امکانات و ایمنی.آپشنی که نداره اما همینم ک داره ازش می خشکونن.
حالا هی به دلتون صابون بزنین بگین فلانی که براچین تولید شد اینم برا هند ( انگار ایران امریکاس که 10 تا ایربگ داشته باشه با سخت گیری بالای امنیت) بگین این 35 چه خبره 20 زیادشه وقتی اومد می فهمین کی به کیه آخه مومن پراید الان 20 می دن!!!
جایگزین پرایدش کنن!!!!!!! ساده هستیدا!!!!!!! این ماشین اگه قیمت جهانیش هم ارزون باشه مطمئن باشید فرقون سازان عزیز یا نمیزارن بیاد یا اگه بیاد قیمتی روش خواهند گذاشت که همچنان محصولات سایپا در حاشیه امن قرار داشته باشند. اگه اینو زیر 30 میلیون دادن من حاضرم خودمو جلو کارخونه سایپا آتیش بزنم.
آقا رامتین راست میگه دیگه .این خودرو قدرت موتورش از پراید پایین تره و حتی بعضی مسئولین گفتن تا 25 میلیون و نهایت 35 میلیون.الان این ماشین تو بازار هم بود من وجه ترجیحش از پراید رو فقط قیافه ی قشنگش میدونستم چون موتورش ضعیف تره یعنی تو مایه های mvm110.گزارش پدال در مورد کوئید خیلی آموزنده و جالب و روشن هست حتما مطالعه کنید.
بعید می دونم که توی اروپا قیمت نسخه پایه کمتر از 7 هزار یورو باشه. چون باید ایربگ، ABS، EBD و خیلی چیزای دیگه بهش اضافه بشه و استاندارد آلایندگی اروپا رو هم کسب کنه.
فکر کنم رنو دیگه روش نشده مگرنه با یه کاردک و یه مقدار سیمان قشنگ میکشید رو جلو داشبردش از این قشنگتر میشد …………… ***شده سطل اشغال هر کس یه چیزی به اسم ماشین میندازه داخلش ………..
اگه نسخه ی فولش که ایربگ و abs داره بیاد ایران با قیمت 8 هزار دلار…ضرب در 3500 دلار میشه 28 ملیون و یه تعرفه 100 درصدی گمرک میشه 56 ملیون و یه هفت هشت ملیون هم سهم آقازاده ها رو بذار کنار در میاد 65 یا 70 تومن.مبارکه یعنی در معیار پول مردم آمریکا میشه 70 هزار دلار اونها…..!!!!که خودرو های لوکس درجه یک دنیا برا مردم اونجا از 50 هزار دلار شروع میشه…..یعنی خدا هم تو کف مونده ما چجوری داریم تحمل میکنیم!!!
اخه این ماشین چی داره ؟ با این قدرت موتور که فکر نکنم از رمپ پارکینگ هم بالا بره والا چینی ها بهترن ای بی اس هم نداره !!!! تازه طراحی داخلیش هم این نیست مثل ساندرو بیاد ایران اتاق ال 90 رو میزارن روش :)) 20 تومن هم نمیرزه یه ماشین در حد لیفان520 یا ام وی ام 110 رو بزک کردن دارن میندازن به ملت
چقدر ضعیف و تحقیر شده هستیم ما.وای بر ما.ارزونترین و محقرترین ماشین های دنیا رو میخوان بیارن به ما بفروشن.واقعا عزت نفس نداریم ما ایرانی جماعت.مثل گدا هر چی بی ارزشتر باشه به خوردمون میدن.این وضعیت بشدت منزجر کننده و چندش اوره…
مطمینا غیر از ال نود رنوی دیگه ای ندیدید.وگرنه متوجه میشدی در فلوینس و اسکالا وسفران وکولیوس خبری از لاستیک خشک نیست..البته در همین رنج بر عکس رنو ها کیا اسپورتیج و سانتافه و توسان کاملا پلاستیک خشک هستند ولی ظاهرا اونها را ندیده گرفتی
حالا قرار شده تا آخر بهمن با شرکت رنو قرار داد ببندیم، ببینیم چه نسخه ای و چه ماشین های برای ملت در نظر میگیرن، همه چی معلوم میشه. ولی بچه ها بگم اگه قیمت خوبی روش بذارن، من شخصا چشمم رو روی موتور ضعیفش میبندم شب عیدی 405 اس ال ایکسم رو میفروشم یکی ثبت نام میکنم، 10 ماه نیست تحویلش گرفتم حالمو به هم زده،(دوبار دیسک و صفحه با گارانتی عوض کردم بازم کلاچش لگد میزنه یه بارم ABS عوض کردم تو سرعت هم از همه جا صدای باد میاد، موتور هم صدای تراکتور میده)، واقعا تشنه کیفیت که میگن یکیش منم.
من این ماشین رو دیدم تو برخی از سایتا خیلی ساده آپشناش بعنوان مثال صندلی های ساده یکدست و یا آمپرش که دیجیتالیه کامل و خیلی ابتدایی طراحی شده و موتور ضعیفی داره اما برای بازار تشنه ایران برای ماشین های زیر 30 میلیونی میتونه جذاب باشه در صورتی داخلی سازی باید زیر 25 میلیون عرضه بشه
این موضوع مثل روز روشنه که بعد از چین حالا نوبت هند هست تا بازار خودروی ایران را تحت تاثیر قرار بده- بعدشم نوبت افغانستانه- کاملا معلومه که چقدر علم و تکنولوژی و خلاقیت در کشو ر ما سرشار هست- چین حالا داره ولوو اس 60 تولید میکنه- با 34000 دلار- عرضه به بازار امریکا-اگر همین خودرو در سوید تولید میشد قیمتش 50000 دلار بود-یعنی 30 درصد صرفه اقتصادی که حتی امر یکاییهای پولدار رو برای خرید تحریک کر ده-و لوو چینی تمام استانداردها را با امتیاز بالا بدست اوده
رسول
۱۵ بهمن ۱۳۹۴اینو میخوان جایگزین پراید کنن؟ با اینکه 3900 دلار قیمت داره بعید به نظر می رسه تو ایران کمتر از 70 تومن به فروش برسه و ازونجاییکه مردم ما علاقه وافری به پراید دارند دوباره میرن سراغ پراید و پروژه رنو ناکام میمونه !!!
رامتین
۱۵ بهمن ۱۳۹۴واقعا خسته شدم از این نظرات نسنجیده…
آخه برای چی میگی 70تومن!!! این خودرو بزودی تولید خواهد شد و حداکثر 35تومن در ایران قیمت میخوره.
مهمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۴35 تومن که رنو لوگان هست!!!
به چه دلیلی کسی باید لوگان رو ول کنه و بیاد این ماشین که برای بازار هند ساخته شد رو 35 تومن بخره؟؟
حداکثر 20 – 25 میارزه “حداکثر”
و هنوز تست ایمنی هم روش انجام نگرفته که بگیم از پراید بهتره یا بدتر
Matin
۱۵ بهمن ۱۳۹۴وقتی مستتر شده چراغ های عقبش شبیه تیبا شده
edris
۱۶ بهمن ۱۳۹۴جناب مهمان میخوای بدونی ایمنیش از پراید بهتره یا بدتره؟؟
مگه ماشین از پراید ناامن ترم داریم؟ :))
موتور فقط نا امن تر از پرایده که اونم ماشین نیس!
طاها
۲۵ مهر ۱۳۹۵تست ایمنی این خودرو انجام گرفت، متاسفانه در هر سه ازمایش حتی نتونست یک ستاره ایمنی بگیره و صاحب صفر ستاره ایمنی شد و وضعیتی بهتر از پراید نداره
نوید جهرمی
۱۵ بهمن ۱۳۹۴بله. تندر رو هم میخواستن 7000 یورو(معادل 12 میلیون اون موقع) بدن.
این رو هم کم تر از 40 میلیون نمیدن.
ساندرو ب جای این که از تندر ارزون تر بشه باز گرون تر میدن.
ب علاوه ی این که ب جای کیفیت رنو باید با کیفیت سایپا و ایران خودرو تحویل بگیریم و با حداقل امکانات و ایمنی.آپشنی که نداره اما همینم ک داره ازش می خشکونن.
moein
۱۵ بهمن ۱۳۹۴حالا هی به دلتون صابون بزنین بگین فلانی که براچین تولید شد اینم برا هند ( انگار ایران امریکاس که 10 تا ایربگ داشته باشه با سخت گیری بالای امنیت) بگین این 35 چه خبره 20 زیادشه وقتی اومد می فهمین کی به کیه آخه مومن پراید الان 20 می دن!!!
سعید
۱۵ بهمن ۱۳۹۴جایگزین پرایدش کنن!!!!!!!
ساده هستیدا!!!!!!!
این ماشین اگه قیمت جهانیش هم ارزون باشه مطمئن باشید فرقون سازان عزیز یا نمیزارن بیاد یا اگه بیاد قیمتی روش خواهند گذاشت که همچنان محصولات سایپا در حاشیه امن قرار داشته باشند.
اگه اینو زیر 30 میلیون دادن من حاضرم خودمو جلو کارخونه سایپا آتیش بزنم.
علی
۱۹ بهمن ۱۳۹۴آقا رامتین راست میگه دیگه .این خودرو قدرت موتورش از پراید پایین تره و حتی بعضی مسئولین گفتن تا 25 میلیون و نهایت 35 میلیون.الان این ماشین تو بازار هم بود من وجه ترجیحش از پراید رو فقط قیافه ی قشنگش میدونستم چون موتورش ضعیف تره یعنی تو مایه های mvm110.گزارش پدال در مورد کوئید خیلی آموزنده و جالب و روشن هست حتما مطالعه کنید.
alireza-r
۱۵ بهمن ۱۳۹۴بعید می دونم که توی اروپا قیمت نسخه پایه کمتر از 7 هزار یورو باشه. چون باید ایربگ، ABS، EBD و خیلی چیزای دیگه بهش اضافه بشه و استاندارد آلایندگی اروپا رو هم کسب کنه.
فرزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۴قیمتش کمتر پرایده
اما این کجا…..پراید کجا
king 918
۱۵ بهمن ۱۳۹۴فکر کنم رنو دیگه روش نشده مگرنه با یه کاردک و یه مقدار سیمان قشنگ میکشید رو جلو داشبردش از این قشنگتر میشد ……………
***شده سطل اشغال هر کس یه چیزی به اسم ماشین میندازه داخلش ………..
AliASg
۱۵ بهمن ۱۳۹۴کلا فرانسویا تو آشغال سازی مهارت خاصی دارن
احمد باقری
۱۵ بهمن ۱۳۹۴چی بگیم، خانه از پایبست ویران است.
اشكان
۱۵ بهمن ۱۳۹۴اگه نسخه ی فولش که ایربگ و abs داره بیاد ایران با قیمت 8 هزار دلار…ضرب در 3500 دلار میشه 28 ملیون و یه تعرفه 100 درصدی گمرک میشه 56 ملیون و یه هفت هشت ملیون هم سهم آقازاده ها رو بذار کنار در میاد 65 یا 70 تومن.مبارکه
یعنی در معیار پول مردم آمریکا میشه 70 هزار دلار اونها…..!!!!که خودرو های لوکس درجه یک دنیا برا مردم اونجا از 50 هزار دلار شروع میشه…..یعنی خدا هم تو کف مونده ما چجوری داریم تحمل میکنیم!!!
پژمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۴اخه این ماشین چی داره ؟
با این قدرت موتور که فکر نکنم از رمپ پارکینگ هم بالا بره
والا چینی ها بهترن
ای بی اس هم نداره !!!!
تازه طراحی داخلیش هم این نیست مثل ساندرو بیاد ایران اتاق ال 90 رو میزارن روش :))
20 تومن هم نمیرزه
یه ماشین در حد لیفان520 یا ام وی ام 110 رو بزک کردن دارن میندازن به ملت
احسان(احسان)
۱۵ بهمن ۱۳۹۴چقدر ضعیف و تحقیر شده هستیم ما.وای بر ما.ارزونترین و محقرترین ماشین های دنیا رو میخوان بیارن به ما بفروشن.واقعا عزت نفس نداریم ما ایرانی جماعت.مثل گدا هر چی بی ارزشتر باشه به خوردمون میدن.این وضعیت بشدت منزجر کننده و چندش اوره…
حميد
۱۵ بهمن ۱۳۹۴این ماشین حدود هفتاد ملیون قیمت میخوره البته تو ماشینهای رنو خبری از لوکس بودن نیست حتی گرون قیمتهاش یکسری پلاستیک سخت کل کابین رو گرفته
سعید
۱۶ بهمن ۱۳۹۴مطمینا غیر از ال نود رنوی دیگه ای ندیدید.وگرنه متوجه میشدی در فلوینس و اسکالا وسفران وکولیوس خبری از
لاستیک خشک نیست..البته در همین رنج بر عکس رنو ها کیا اسپورتیج و سانتافه و توسان کاملا پلاستیک خشک هستند ولی ظاهرا اونها را ندیده گرفتی
سعید
۱۶ بهمن ۱۳۹۴حالا قرار شده تا آخر بهمن با شرکت رنو قرار داد ببندیم، ببینیم چه نسخه ای و چه ماشین های برای ملت در نظر میگیرن، همه چی معلوم میشه.
ولی بچه ها بگم اگه قیمت خوبی روش بذارن، من شخصا چشمم رو روی موتور ضعیفش میبندم شب عیدی 405 اس ال ایکسم رو میفروشم یکی ثبت نام میکنم، 10 ماه نیست تحویلش گرفتم حالمو به هم زده،(دوبار دیسک و صفحه با گارانتی عوض کردم بازم کلاچش لگد میزنه یه بارم ABS عوض کردم تو سرعت هم از همه جا صدای باد میاد، موتور هم صدای تراکتور میده)، واقعا تشنه کیفیت که میگن یکیش منم.
edris
۱۶ بهمن ۱۳۹۴خدا صبرت بده داداش
احمد
۵ اسفند ۱۳۹۴من این ماشین رو دیدم تو برخی از سایتا خیلی ساده آپشناش بعنوان مثال صندلی های ساده یکدست و یا آمپرش که دیجیتالیه کامل و خیلی ابتدایی طراحی شده و موتور ضعیفی داره اما برای بازار تشنه ایران برای ماشین های زیر 30 میلیونی میتونه جذاب باشه در صورتی داخلی سازی باید زیر 25 میلیون عرضه بشه
ایر انی
۲۳ مهر ۱۳۹۵این موضوع مثل روز روشنه که بعد از چین حالا نوبت هند هست تا بازار خودروی ایران را تحت تاثیر قرار بده- بعدشم نوبت افغانستانه- کاملا معلومه که چقدر علم و تکنولوژی و خلاقیت در کشو ر ما سرشار هست- چین حالا داره ولوو اس 60 تولید میکنه- با 34000 دلار- عرضه به بازار امریکا-اگر همین خودرو در سوید تولید میشد قیمتش 50000 دلار بود-یعنی 30 درصد صرفه اقتصادی که حتی امر یکاییهای پولدار رو برای خرید تحریک کر ده-و لوو چینی تمام استانداردها را با امتیاز بالا بدست اوده