رنو

مگان هاچ‌بک جدید، مهمان فرانسوی فرانکفورت

نسل چهارم رنو مگان پا به نمایشگاه فرانکفورت گذاشت. خودرویی که نخستین بار توسط پاتریک لکوئیمنت و در خانه طراحی شده بود تا در سال ۱۹۹۵ جانشین رنو ۱۹ گردد.

All-New Renault Megane 2016
All-New Renault Megane 2016

مگان جدید تنها در یک کلاس بدنه و آن هم هاچ بک ۵ درب ارائه می‌شود و دیگر خبری از مدل‌های متنوع سدان و کوپه و کروکی آن نخواهد بود. به گفته رنو، درصد بسیار پایینی از فروش مگان فعلی را مدل‌های کوپه و کانورتیبل CC تشکیل می‌دهند. با همین استدلال، فورد نیز در مدل فوکوس خود تنها روی مدل‌های هاچ بک ۵ درب و استیشن متمرکز شده است.

All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
طراحی مگان جدید، تهاجمی‌تر و اسپرت و در داخل کابین هم مدرن و باکیفیت به نظر می‌آید. هرچند پیچیدگی قسمتهایی چون جلوپنجره و چراغها افزایش یافته اما داشبورد ساده و لمسی و آینده ‌نگرانه شده است.
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
تنها مشخصه فنی قطعی منتشر شده تاکنون، استفاده از سیستم فرمان تمام چرخ 4Control در نسخه GT است، سیستمی که یک دهه ازحضور آن در محصولات پرفورمنس رنو نظیر لاگونا GT مدل ۲۰۰۸ می‌گذرد و در درخشش بیشتر در این بخش مؤثر بوده است. این سیستم با فرمان دادن به چرخ‌های عقب در سر پیچ‌ها در جهت چرخ‌های جلو، باعث پایداری فوق‌العاده آن می‌شود. در عوض در سرعت‌های پایین، جهت فرمان به چرخ‌های عقب مخالف جهت چرخ‌های جلو می‌شود تا بتواند در شعاع کمتری دور بزند یا پارک نماید. هر چند این سیستم تاکنون هرگز بر روی مگان نصب نشده است، اما شاید از آن برای مدل اسپورت RS به عنوان برگ برنده در مقابل رقبای دیفرانسیل جلو استفاده کنند.
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane GT
All-New Renault Megane
Renault Megane GT Interior
دو پیشرانه بنزینی ۲۰۲ اسبی و دیزلی ۱۶۳ اسبی با گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه، از انتخاب‌های رده‌بالای مگان جدید می‌باشند. مدل GT احتمالاً از یک موتور چهار سیلندر توربوی ۲.۰ لیتری با قدرت بیش از ۲۷۱ اسب بخار فعلی بهره خواهد گرفت. این قدرت حتی می‌تواند بیشتر هم باشد تا در برابر هوندا سیویک تیپ R با قدرت ۳۰۶ اسب و فورد فوکوس RS با قدرت ۳۴۵ اسب، بازنده نباشد. رنو هنوز از ارائه هرگونه اطلاعات دقیق فنی از مگان جدید اجتناب می‌کند، اما در حال حاضر تصاویر تازه‌ای از آن را منتشر کرده که آن‌ها را با هم مشاهده می‌کنیم. منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. hussain

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خیلی خوش قافه و تهاجمی تر از رقیباش تو بازار شده رنو تازگیا محصولااش به نظر من دارن خیلی بهتره و شیک تر میشن امید وارم که این نصل توسط نگین خودرو وارد شه

    1. کیان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      ماشین خیلی جذابیه به نظرم ، ولی به شخصه فک میکنم صفحه نمایش بلند وسط داشبورد یکمی متضاد هست با همچین ماشین اسپرتی ، شاید یکم تو طراحی داخلی کم لطفی شده باشه.

    2. آرمااااان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      به طراحی داخل و بیرونش باید نمره ی 100روداد

  2. HELL CAT

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    این ویدئو هم ببینید چقدر طراحی آریسون ایران خودرو خرج برداشته http://www.aparat.com/v/x7FTy
    دیگه این رنوچقدر خرج طراحی این ماشین کرده

    بابایی اون دوچرخه قرمزه هست اونو میخوام!!:(
    عزیزم اون خیلی گرونه قیمتش ده میلیون ریال هست بابا!!!
    الان واضح گفتم یا بازم بشکافم؟!!!

  3. امیر مرادی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اگه این مگانه…پس اونی که ما داریم استکانه
    این کجا و آن کجا

    1. amir

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      عجب حرفی زدی ما همیشه چهار نسل عقبیم مثل پراید ها و پژو ها

  4. The Best Or Nothing

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بنظر هاچبک خوبیه
    ولی ای کاش دیفرانسیل عقب هم در لیستاش باشه
    در کل اسپورت و جوان پسندانست

  5. Cosworth

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مگان RS نسل قبل که رکورد سریع ترین دیفرانسیل جلوی دنیا در پیست نوربرگ رینگ آلمان رو شیکست.

    امیدوارم مدل اسپرت این نسلش هم مثل قبلی برای رنو افتخار آفرین باشه.

  6. امیرحسین

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    در کل محصولات رنو ماشین های راحت و با کیفیتی هستند.حتی رنو مگان دو نسل پیش و مدل 2006 هم ماشین خوبی به لحاظ فنی بود.ترمز قوی و سیستم تعلیق نرم و اتاق جادار

  7. سکوت

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    موفق میشه…همه چیش فوق العادست…ضعف رنو کمی تو گیربکس های قدیمیش بود که حدود 2 ساله گیربکس دو کلاچه جدید میزاره دیگه همه چی عالی شده…گیربکس این فکر کنم همون گیربکس کپچر باشه…پشت یه کپچر نشستم…واقعا 1200سی سی 120 اسب..با این وزن ولی واقعا چه شتابی داشت…اونم مدیون گیربکس دو کلاچه است…2تا صفحه کلاچ در حالی که اون صفحه درگیره…صفحه دیگر میچسبه به دنده مورد نظر و آماده میشه…به محض تعویض دنده صفحه اول میکشه کنار و صفحه دوم دنده آماده رو سریع میچسبونه…و صفحه دوم میره دوباره کار صفحه اولو میکنه…و به همین ترتیب..تعویض دنده تو آن واحد اتفاق میوفته

    1. shahab

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      نسل دومش(همینی که توی ایران هست) گیربکسش اصلا خوب نیست
      هم خوب شیفت نمیکنه و وقتایی که میخوای تخت گاز بری نمیذاره موتور تا نزدیک کات آف بره و خیلی زودتر عوض میکنه
      هم اینکه کلی خرابی داره

  8. وحید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خودمونیم رنو هم داره تکون می خوره تو طراحی

  9. احمد باقری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    در کل خوبه. طراحی جالبی داره.

  10. ALiHidden

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    زیباس من خیلی هاچ بک دوس ندارم ولی از این خوشم اومد…

  11. AHMADREZA

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بد نیست خوشم اومد

  12. shahab

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    قطعا ماشین خوبیه اگه سیستم 4control هم نصب بشه دیگه عالیه

  13. shahab

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    اینم بگم که چراغای جلوش منو یاد چراغای کادنزا انداخت
    اون هاله ی سفید دور چراغ قشنگ شبیه مال کادنزاس

  14. amir hosein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل رنو موتورش tce 1.8 هست با 300 اسب بخار گیربکسش هم دو کلاجه 7 سرعته هست لیست موتوراش زیاده 1.6 با 250 و275 اسب هم داره اون موتور f4r t یا همون 2000 سی سی 275 اسب کنار گذاشته شد الان این موتور تی سی ای 1.8 جاش اومده که واقعا شاهکاره کلا رنو داره به سمت خوبی پیش میره از پژو سیتروئن که قطعا بهتره

  15. Archi KHAN

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    رنو هم مثل اینکه یه تکوونی بخودش داده تو طراحی !

  16. amirhosein

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اینم ذکر کنم این خودرو سیستم aeb هم داره یا همون سیستم ترمز اضطراری فعال + سیستم تعلیق قابل تنظیم که شاید رنو ارتقاعش داده باشه روی نسل قبلی همین مگان تروفی اینطوری بود سیستم سه حالت داشت comfort- normal-sport که روی حالت اول برای استفاده خانوادگی هست و داخل شهر و جاهای بر دست انداز و حالت دوم برای جاده با رانندگی ارام و حالت سوم برای درگ و رانندگی اسپورت هست سیستم تعلیق سفت میشه و body roll ماشین کاهش پیدا میکنه و سر پیچ راحت با هر سرعتی میپیچه یکی دیگه از امکانات اصلی این خودرو دفرانسیل لغزش محدود هست LSD که روی تمای نسل هاش بوده حتی 250 اسبی هاش

  17. DODGE

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    رنو این تالیسمنو نمیزد چیکار میکرد؟!
    از این به بعد کل طراحیهاش اونجوری میشن.
    پژو اگه بخواد میتونه ماشینی رو بزنه که اینا در برابرش هیچن هر چند که الانم میتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا