نسل چهارم رنو مگان پا به نمایشگاه فرانکفورت گذاشت. خودرویی که نخستین بار توسط پاتریک لکوئیمنت و در خانه طراحی شده بود تا در سال ۱۹۹۵ جانشین رنو ۱۹ گردد.
مگان جدید تنها در یک کلاس بدنه و آن هم هاچ بک ۵ درب ارائه میشود و دیگر خبری از مدلهای متنوع سدان و کوپه و کروکی آن نخواهد بود. به گفته رنو، درصد بسیار پایینی از فروش مگان فعلی را مدلهای کوپه و کانورتیبل CC تشکیل میدهند. با همین استدلال، فورد نیز در مدل فوکوس خود تنها روی مدلهای هاچ بک ۵ درب و استیشن متمرکز شده است.
طراحی مگان جدید، تهاجمیتر و اسپرت و در داخل کابین هم مدرن و باکیفیت به نظر میآید. هرچند پیچیدگی قسمتهایی چون جلوپنجره و چراغها افزایش یافته اما داشبورد ساده و لمسی و آینده نگرانه شده است.تنها مشخصه فنی قطعی منتشر شده تاکنون، استفاده از سیستم فرمان تمام چرخ 4Control در نسخه GT است، سیستمی که یک دهه ازحضور آن در محصولات پرفورمنس رنو نظیر لاگونا GT مدل ۲۰۰۸ میگذرد و در درخشش بیشتر در این بخش مؤثر بوده است. این سیستم با فرمان دادن به چرخهای عقب در سر پیچها در جهت چرخهای جلو، باعث پایداری فوقالعاده آن میشود. در عوض در سرعتهای پایین، جهت فرمان به چرخهای عقب مخالف جهت چرخهای جلو میشود تا بتواند در شعاع کمتری دور بزند یا پارک نماید. هر چند این سیستم تاکنون هرگز بر روی مگان نصب نشده است، اما شاید از آن برای مدل اسپورت RS به عنوان برگ برنده در مقابل رقبای دیفرانسیل جلو استفاده کنند. دو پیشرانه بنزینی ۲۰۲ اسبی و دیزلی ۱۶۳ اسبی با گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه، از انتخابهای ردهبالای مگان جدید میباشند. مدل GT احتمالاً از یک موتور چهار سیلندر توربوی ۲.۰ لیتری با قدرت بیش از ۲۷۱ اسب بخار فعلی بهره خواهد گرفت. این قدرت حتی میتواند بیشتر هم باشد تا در برابر هوندا سیویک تیپ R با قدرت ۳۰۶ اسب و فورد فوکوس RS با قدرت ۳۴۵ اسب، بازنده نباشد.
hussain
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوش قافه و تهاجمی تر از رقیباش تو بازار شده رنو تازگیا محصولااش به نظر من دارن خیلی بهتره و شیک تر میشن امید وارم که این نصل توسط نگین خودرو وارد شه
کیان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ماشین خیلی جذابیه به نظرم ، ولی به شخصه فک میکنم صفحه نمایش بلند وسط داشبورد یکمی متضاد هست با همچین ماشین اسپرتی ، شاید یکم تو طراحی داخلی کم لطفی شده باشه.
آرمااااان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴به طراحی داخل و بیرونش باید نمره ی 100روداد
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴این ویدئو هم ببینید چقدر طراحی آریسون ایران خودرو خرج برداشته http://www.aparat.com/v/x7FTy
دیگه این رنوچقدر خرج طراحی این ماشین کرده
بابایی اون دوچرخه قرمزه هست اونو میخوام!!:(
عزیزم اون خیلی گرونه قیمتش ده میلیون ریال هست بابا!!!
الان واضح گفتم یا بازم بشکافم؟!!!
امیر مرادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اگه این مگانه…پس اونی که ما داریم استکانه
این کجا و آن کجا
amir
۲۵ شهریور ۱۳۹۴عجب حرفی زدی ما همیشه چهار نسل عقبیم مثل پراید ها و پژو ها
The Best Or Nothing
۲۵ شهریور ۱۳۹۴بنظر هاچبک خوبیه
ولی ای کاش دیفرانسیل عقب هم در لیستاش باشه
در کل اسپورت و جوان پسندانست
Cosworth
۲۵ شهریور ۱۳۹۴مگان RS نسل قبل که رکورد سریع ترین دیفرانسیل جلوی دنیا در پیست نوربرگ رینگ آلمان رو شیکست.
امیدوارم مدل اسپرت این نسلش هم مثل قبلی برای رنو افتخار آفرین باشه.
امیرحسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۴در کل محصولات رنو ماشین های راحت و با کیفیتی هستند.حتی رنو مگان دو نسل پیش و مدل 2006 هم ماشین خوبی به لحاظ فنی بود.ترمز قوی و سیستم تعلیق نرم و اتاق جادار
سکوت
۲۵ شهریور ۱۳۹۴موفق میشه…همه چیش فوق العادست…ضعف رنو کمی تو گیربکس های قدیمیش بود که حدود 2 ساله گیربکس دو کلاچه جدید میزاره دیگه همه چی عالی شده…گیربکس این فکر کنم همون گیربکس کپچر باشه…پشت یه کپچر نشستم…واقعا 1200سی سی 120 اسب..با این وزن ولی واقعا چه شتابی داشت…اونم مدیون گیربکس دو کلاچه است…2تا صفحه کلاچ در حالی که اون صفحه درگیره…صفحه دیگر میچسبه به دنده مورد نظر و آماده میشه…به محض تعویض دنده صفحه اول میکشه کنار و صفحه دوم دنده آماده رو سریع میچسبونه…و صفحه دوم میره دوباره کار صفحه اولو میکنه…و به همین ترتیب..تعویض دنده تو آن واحد اتفاق میوفته
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴نسل دومش(همینی که توی ایران هست) گیربکسش اصلا خوب نیست
هم خوب شیفت نمیکنه و وقتایی که میخوای تخت گاز بری نمیذاره موتور تا نزدیک کات آف بره و خیلی زودتر عوض میکنه
هم اینکه کلی خرابی داره
وحید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خودمونیم رنو هم داره تکون می خوره تو طراحی
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۴در کل خوبه. طراحی جالبی داره.
ALiHidden
۲۵ شهریور ۱۳۹۴زیباس من خیلی هاچ بک دوس ندارم ولی از این خوشم اومد…
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴بد نیست خوشم اومد
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴قطعا ماشین خوبیه اگه سیستم 4control هم نصب بشه دیگه عالیه
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اینم بگم که چراغای جلوش منو یاد چراغای کادنزا انداخت
اون هاله ی سفید دور چراغ قشنگ شبیه مال کادنزاس
amir hosein
۲۶ شهریور ۱۳۹۴این مدل رنو موتورش tce 1.8 هست با 300 اسب بخار گیربکسش هم دو کلاجه 7 سرعته هست لیست موتوراش زیاده 1.6 با 250 و275 اسب هم داره اون موتور f4r t یا همون 2000 سی سی 275 اسب کنار گذاشته شد الان این موتور تی سی ای 1.8 جاش اومده که واقعا شاهکاره کلا رنو داره به سمت خوبی پیش میره از پژو سیتروئن که قطعا بهتره
Archi KHAN
۲۶ شهریور ۱۳۹۴رنو هم مثل اینکه یه تکوونی بخودش داده تو طراحی !
amirhosein
۲۶ شهریور ۱۳۹۴دوستان اینم ذکر کنم این خودرو سیستم aeb هم داره یا همون سیستم ترمز اضطراری فعال + سیستم تعلیق قابل تنظیم که شاید رنو ارتقاعش داده باشه روی نسل قبلی همین مگان تروفی اینطوری بود سیستم سه حالت داشت comfort- normal-sport که روی حالت اول برای استفاده خانوادگی هست و داخل شهر و جاهای بر دست انداز و حالت دوم برای جاده با رانندگی ارام و حالت سوم برای درگ و رانندگی اسپورت هست سیستم تعلیق سفت میشه و body roll ماشین کاهش پیدا میکنه و سر پیچ راحت با هر سرعتی میپیچه یکی دیگه از امکانات اصلی این خودرو دفرانسیل لغزش محدود هست LSD که روی تمای نسل هاش بوده حتی 250 اسبی هاش
DODGE
۲۶ شهریور ۱۳۹۴رنو این تالیسمنو نمیزد چیکار میکرد؟!
از این به بعد کل طراحیهاش اونجوری میشن.
پژو اگه بخواد میتونه ماشینی رو بزنه که اینا در برابرش هیچن هر چند که الانم میتونه