داچیارنو

سود داچیا برای رنو

زمانیکه در سال ۱۹۹۹ شرکت رنو دست روی شرکت رومانیایی داچیا گذاشت، بسیاری از مردم آینده روشن و سودآوری از این مشارکت را پیش بینی نمی کردند. اما اکنون داچیا تبدیل به گاو شیرده رنو شده و سود بسیاری را به این کمپانی سرازیر می کند.

لوگان جدید که البته به این زودی جانشین تندر نخواهد شد!
لوگان جدید که البته به این زودی جانشین تندر نخواهد شد!
این درحالیست که داچیا روی مدلهای ارزان و مقرون به صرفه نظیر لوگان (در ایران: تندر) سرمایه گذاری کرده است. بسیاری از مدلهای داچیا در کشورهای در حال توسعه و با مالیات و دستمزد پایین مونتاژ می شوند. برای این منظور ۱۱ کارخانه مونتاژ در سراسر نقاط دنیا دایر گردیده است. این یعنی حذف هزینه های سنگین مالیات و حمل در اروپا و همچنین نرخ پایین مونتاژ که اکنون به طور مثال در فرانسه ۳۴ یورو در ساعت برای یک کارگر معمولی است ولی در کارخانه های همین شرکت در کشوری مثل مراکش کمتر از ۴ یورو می باشد. حاشیه سود شرکت داچیا درحالی ۹ درصد اعلام شده که این رقم برای کمپانی مادر رنو تنها ۰.۴ درصد بوده است.
مدل سدان جدید لوگان 7700 یورو قیمت دارد و مدل ساندروی جدید هم ۷۹۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. درحالیکه در ابتدای پیدایش این مدلها، قیمت هدف ۵۰۰۰ یورو بود که بعدا به ۵۹۰۰ یورو افزایش یافت. با این وجود هنوز هم داچیا لوگان یکی از ارزانترین خودروهای مدرن در اروپا به حساب می آید.
رنو انتظار دارد که امسال تنها روی پلت فرم ارزان قیمت M0 یک میلیون دستگاه خودرو تولید کند. این استراتژی اکنون مورد توجه دیگر خودروسازان هم قرار گرفته و مثلا نیسان با احیای برند داتسون قصد ورود به چنین بازارهایی را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Yashar

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    شرکت ورشکسته داچیا با سرمایه گذاری درست و هدفمند توانست در فضای رقابتی آزاد و سالم به این موفقیت دست پیدا کنه پس موفق شدن چندان هم سخت نیست…!

    1. بی نام

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه، موفق شدن سخت نیست، تو چرا هیچ پخی، نیستی دایی جان

  2. حسين

    ۲۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    با خوردن و خوابیدن و ایرادگرفتن
    ادم موفق نمی شه!

  3. ashkan

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    وقتی رقیب نداشته باشی تو بازار جنس گـــــــــو تحویل مردم میدی ولی وقتی رقیب داشته باشی پیشرفت میکنی
    کم کم اینقدر ماشین چینی زیاد میشه که دیگه واویلا الان هر روز میرم بیرون تعداد ماشینای چینی جدید بیشتر شده انگار مثله این میمونه بری میوه بخری درهم باشه یکی و شانسی برداری قیافش با بقیه فرق کنه
    حالا رنو اون جا گاو شیرده داره
    دولت گرامی اینجا دوتا خر داره (ویران خودرو و سایپا )

  4. رهام

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    7700 یورو یعنی تقریبا 2ماه حقوق 1 کارگر ساده تو اروپا تازه مدل جدیدش ،ال نود 30 میلیونی ما میشه معادل 60 ماه حقوق یه کارمند بخش خصوصی تازه اگه تو پارک بخوابه هیچیم نخوره.

  5. علي

    ۲۱ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم مسؤولین داخلی چه جوری این خودرو را تولید می کنند که قیمت لوگان قدیمی 9000 یورو اعلام می‌شود. واقعا” که نوبره

    1. سامی

      ۲۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      با نصف قیمت تولید میکنن … هم از کیفیتش میزنن هم به کارگر چیزی نمیدن …
      پلتفرم قدیمی تولید داخل شاید 4000 یورو هم براشون در نیاد …
      با قیمت جدید ارز که شاید بشه 2000 یورو !

  6. سالار

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پیکان هم مثل گاو شیرده بود برای ایران خودرو ….

  7. علیرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ناها باید آرزوی خودروی خوب سوار شدنو به گور ببریم. خود کرده را تدبیر نیست

  8. زضا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوش بحال شما که فکر میکنید که یک کارگر اروپایی در ۲ ماه ۷۷۰۰ یورو در امد داره!
    ازاین ۳۴ یورو
    ۱- یک مقدار شرکت بابت هزینه کارفرما به دولت میدهد
    ۲- بعد مبلغ باقی یک مقدار برای تعطیلات سایانه شرکت نگهداری میکند (سالی ۴ یا ۵ هفته مرخصی)
    ۳- در اخر یک مالیات هم از کارگر بدولت داده میشود و هر چی باقی بماند دست کارگر میرود.
    هر سه مورد درصدهای مختلفی در کشورهای مختلف دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا