شاید شاسی بلندها در اروپا طرفداران زیادی داشته باشند اما داچیا به خوبی از محدودیتهای قیمتی خود در تولید قدبلندی بزرگتر از داستر آگاه است. این خودروساز رومانیایی در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی در قاره همیشهسبز داشته که این امر به لطف قیمت پایین محصولاتی همچون ساندرو و داستر بوده است. داچیا همان کاری را انجام داده که اشکودا در دهه ۹۰ انجام داد. کمپانی مادر یعنی رنو همین روش موفق را در سالهای آینده نیز ادامه خواهد داد.
رئیس داچیای بریتانیا در مصاحبه با اتوکار ایده تولید شاسیبلندی بزرگتر از داستر را رد کرده است. دلیل این کار کاملاً ساده است: خودرویی بزرگتر گرانتر خواهد بود و این موضوع با فلسفه محصولات ارزانقیمت داچیا در تضاد است. تصمیم گرفته شده کاملاً توجیهپذیر است زیرا قیمت بالاتر باعث میشود خریداران به دنبال برندهای سطح بالاتری همچون رنو باشند.
تا همین چند وقت پیش شایعاتی درباره تولید خودرویی با نام گرند داستر با فاصله بین محوری بیشتر و کابینی هفتنفره منتشر میشد اما گفتههای مدیر داچیا خط بطلانی بر این گمانهزنیها کشید.
به عنوان یادآوری باید گفت جدیدترین نسل داچیا داستر چند ماه پیش و با پیشرانه ارتقا یافتهی ۱.۵ لیتری توربو دیزل معرفی شده است. این خودرو با قدرتهای ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخاری در دسترس بوده و نسخه کمتوانتر در مقایسه با قبل ۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داشته و هماکنون از گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری برخوردار است. مدل قویتر نیز ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور دارد.
دیر یا زود سیستم اطلاعات سرگرمی جدید داچیا در این خودرو معرفی خواهد شد.
PARTHIAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۷با این اتفاقات اخیر نسل جدید داسترفک نکم
تو ایران وارد شه
مزدا
۱۷ مرداد ۱۳۹۷داداش نسل فعلیش که داره تولید میشه کم کم داره منقرض میشه(به دلیل تحریم) نسل جدیدش پیش کش