هاچبک های داغ معمولاً برای جوانانی هستند که دنبال فضای کابین زیاد، پرفورمنس بالا و قیمتی مناسب هستند. البته از آنجایی که محصولات مدرن فعلی قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب بخار و بیشتر دارند بنابراین قیمت آنها نیز به ناچار بالا رفته است.
رنو مگان RS یک میوه ممنوعه برای بازار آمریکا بوده و بهای پایه ۲۷۴۹۵ پوندی دارد. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۲۷۶ اسب بخار استفاده میکند. تا زمانی که تنها به برگه مشخصات فنی نگاه کنید اوضاع خوب خواهد بود اما در دنیا واقعی داستانی دیگر برقرار است…
ویدئوی جدیدی که در کانال یوتیوب AutoTopNL منتشر شده شتابگیری ضعیف مگان RS و زمان طولانی رسیدن آن به حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد. در ویدئو میبینیم که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مگان RS جدید حدود ۵.۸ ثانیه است. این رکورد مشابه شتاب هوندا سیویک تایپ R بوده ما در اولین تلاش برای ثبت حداکثر سرعت، راننده حتی نتوانسته به سقف سرعت برسد. البته به محدوده یاد شده نزدیک بوده و سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.
شاید مگان RS قدرت و شتاب گیری خوبی در دورها و سرعتهای پایین داشته باشد اما زمانی که به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت برسد شتاب گیری آن همانند مواجهه با دیوار است. مگان در حدود ۳۷ ثانیه به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت میرسد که کاملاً قابلاحترام است؛ اما ۷ کیلومتر در ساعت آخری ۴۸ ثانیه دیگر زمان نیاز دارد. این عملکرد به طرز بدی کند است. همچنین رسیدن از سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت به ۲۵۵ کیلومتر در ساعت به ۴۶ ثانیه زمان نیاز دارد.
AutoTopNL همچنین ویدئویی از مصاف هوندا سیویک تایپ R و فورد فوکوس RS را منتشر کرده است. سیویک قدرت ۳۰۶ اسبی داشته درحالیکه خروجی فورد ۳۵۰ اسب بخار میباشد. فورد چهار چرخ محرک بوده درحالیکه سیویک دیفرانسیل جلوست و همین امر باعث مزیت نسبی فوکوس میشود. البته ویدئو نشان میدهد که سیویک حدود ۵ ثانیه زودتر از فوکوس RS به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد. در کل سیویک تایپ R در ۳۹ ثانیه به سرعت یاد شده میرسد درحالیکه رکورد فوکوس RS حدود ۴۴ ثانیه است. اگرچه عملکرد هر دو خودرو دیوانهوار نیست اما مشاهده تفاوتهای آنها قابلتوجه میباشد.
هاچبک های داغ خودروهای فوقالعادهای برای افرادی هستند که به دنبال فاکتورهای ضروری در یک خودرو هستند. البته همه فاکتورها در یک سطح قرار ندارند…
Amir
۳ خرداد ۱۳۹۷واقعا زیباست??
نیما
۳ خرداد ۱۳۹۷چرا دندش اینجوری عوض میشد :|
حسین
۳ خرداد ۱۳۹۷تفاوت هوندا با بقیه?
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۷سیویک و دیگر هیچ
ژان وال ژان
۳ خرداد ۱۳۹۷با احترام به هوندای کاردرست و دوست داشتنی ، سیویک در بین ماشین های تولیدی جهان و نه فقط هاچبک ها بچگانه ترین قیافه رو داره مخصوصا از عقب انگار داری به یه ماشین کوکی نگاه میکنی
فکر میکنی به یه پسر بچه ۸ ساله گفتن طراحیش کنه
فورد ساده و زیباست
مگان زیباترینه در این کلاس ولی فقط زیبایی کافی نیست
خودم باشم فوکس رو انتخاب میکنم با قدرت وحشتناک و قیافه ی متوازن و سادش البته گلف هم میتونه انتخاب بشه
شایان
۳ خرداد ۱۳۹۷جرمی کلارکسونم تو فصل دوم گرندتور عقب سیویکو بعنوان زشت ترین ماشین انتخاب کرد
sina
۴ خرداد ۱۳۹۷تو ماشین هایی که از الگوی لابستر(خرچنگ) برای طراحی عقبشون استفاده میکنن مثل ولوو و پژو و جوک و سی اچ ار و… سیویک از همشون زیباتره قطعا.
emad1990
۳ خرداد ۱۳۹۷مسخره ترین ایرادی بود که تا حالا دیده بودم یکی به سیویک تایپ آر بگیره
البته با احترام به نظر شما
رامتین
۳ خرداد ۱۳۹۷بنظرم گلف GTI نسل هشت که چند ماه دیگه رونمایی میشه، فوق العاده خواهد بود. جالبه موتور گلف GTI که 2 لیتری توربو 230 اسبی هست با بنزین معمولی هم کار میکنه. فقط در این حالت حدود 200 اسب به راننده میده. این مزیت فوق العاده ای است و کیفیت بالای موتور را میرسونه. اما مثلا تالیسمان را با بنزین معمولی رانندگی کنید، احتمال داره بترکه.
me84
۴ خرداد ۱۳۹۷.
منم تو این کلاس گلف رو به همه ترجیح میدم.
sina
۴ خرداد ۱۳۹۷شتاب اولیه سیویک 5.7 ثانیه ذکر شده تو سایت ها.
تو رکورد گیری پیست نوربرگ رینگ سیویک به سرعت 264 هم رسید.
بهترین دیفرانسیل جلوی دنیاست.
حسین وی
۴ خرداد ۱۳۹۷مزدا 3 اسپید فوق العادس