کشورهای فرانسه و ژاپن دربارهی آیندهی اتحاد رنو-نیسان اقدام به تبادلنظر و گفتوگو خواهند کرد. این اقدام پس از بازداشت کارلوس گوسن و تغییرات مدیریتی این شرکتها صورت میگیرد.
اتوموتیونیوز گزارش داده امانوئل ماکرون رئیسجمهور فرانسه و شینزو آبه نخستوزیر ژاپن در خلال برگزاری نشست G20 در آرژانتین در این رابطه گفتوگو خواهند کرد. دولت فرانسه ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار دارد درحالیکه رنو هم ۴۳ درصد سهام نیسان را در تملک خود داشته و نیسان هم ۱۵ درصد از سهام غیرتاثیرگذار رنو را از آنِ خود کرده است.
دولت فرانسه اعلام کرده خواهان حفظ ساختار فعلی اتحاد رنو-نیسان است. وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه با تلویزیون فرانسه ادعا کرده او و وزیر صنعت ژاپن با حفظ ساختار فعلی این اتحاد موافق بودهاند. البته وزیر صنعت ژاپن این گفتهها را رد کرده و یادداشت اعتراضآمیزی به همتای فرانسوی خود فرستاده است.
پس از بازداشت گوسن، نیسان ادعا کرد رنو بیش از حد به او میدان داده است. ماکرون در سال ۲۰۱۵ به دولت فرانسه دستور افزایش سهم خود در رنو به ۱۵ درصد را دارد و همین موضوع نگرانیهای نیسان دربارهی احتمال تأثیر زیاد فرانسه روی اقتصاد ژاپن را در پی داشت.
مقامات ژاپنی اعلام کردهاند مدتزمان بازداشت گوسن افزایش یافته است. به منظور ادامهی بازداشت گوسن، مقامات قضایی ژاپن باید اتهامات علیه او را اثبات کرده و یا اینکه او را به خاطر اتهامات جدید همچنان در بازداشت نگه دارند.
کارلوس گوسن در نوزدهم نوامبر و به خاطر گزارش نادرست درآمد خود بازداشت شد. او به سرعت از سمتهای ریاست نیسان و میتسوبیشی کنار گذاشته شد اما رنو فعلاً او را به عنوان مدیر اجرایی و رئیس خود حفظ کرده است.
ali a
۱۱ آذر ۱۳۹۷عملا نیسان از هر نظر برتر از رنو هست و رنو راحت داره از تکنولوزی و امکانات نیسان استفاده میکنه…پس رنو و فرانسه میخواد سهمشو افزایش بده عجیب نیست ولی عملی نمیشه… بنظرم نیسان کلا مجزا بشه براش بهتره..( گذشته که رنو تضریق پول و مدیریت گوسن تونسن به نیسان کمک کنه گذشته…)
emad1990
۱۲ آذر ۱۳۹۷به نظرتون ایا
این اتحاد از هم میپاشه(لایک)
کار رو با هم ادامه میدن(دیسلایک)
مانی
۱۲ آذر ۱۳۹۷۴۳درصد سهام نیسان مال رنو هست
چجوری سرخود جدا بشه؟
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷رنو همجوره سرتر از نیسان هست ، چه به لحاظ تکنولوژی ، چه به لحاظ طراحی و اتفاقا این همیشه نیسان بوده که از توانایی های رنو تو هر زمینه استفاده کرده ، وگرنه نیسان اصلا در حد و اندازه رنو نبوده و نیست ، نیسان اگر از رنو برتر بود در سال 98 ورشکست نمیشد و در ضمن یادمون نره که همین رنو بود که نیسانو از ورشکستگی نجات داد وگرنه الان عملا شرکتی به نام نیسان حتی وجود خارجی نداشت ، خب ادمای بی چشم و رو و ناسپاس همه جای دنیا وجود دارند ، یه شرکتو از سقوط نجات بدی ، تو هر زمینه از لحاظ تکنولوژی و طراحی بهشون کمک کنی در نهایت حتی بدون سپاسگذاری اخراجت کنن ، حتی وقاحتو به جایی برسونن که دستگیرت کنن ، تصور کنین اگه اینکارو فرانسویا با رئیس یه شرکت ژاپنی میکردند ، الان اونا چیکار میکردند ، خودشون اون همه تقلب تو تستهای الایندگی داشتند ، انوقت نه کسی رو اخراج کردند ، نه کسی رو عوض کردن ، والا این ما هستیم که از ژاپنیا خدا ساختیم و گرنه اینا هیچ پخی نیستند ، امیداوارم رنو هر چه زودتر از این زالویی که خودشو بهش چسبونده جدا کنه ، اینجوری برای خود رنو هم بهتره حداقل تمام تمرکزشو رو خودش میذاره و همینطور هزینه های مالیش هم کمتر خواهد شد و امیداوارم نیسان ، این شرکت بی چشم و رو و قدر نشناس دوباره ورشکست بشه .
datsun
۱۱ آذر ۱۳۹۷فقط برگرد به قبل از ۱۹۹۹ ببین نیسان چه ماشین های تولید کرد و رنو چه ماشینهای خودت تا آخرش برو .
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷اره ، اتفاقا به خاطر همونا ورشکست شد .
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷دادش سهامدار رنویی؟
در ضمن رنو نسبت به نیسان هیچی نیست فقط مدلای sky line نیسان به کل تاریخ رنو سر هست
رنو دقیقا چه افتخاری داره ؟
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷از افتخارات رنو همین بس که موتورهای 1/5 لیتری gla و 1/6 لیتری دیزلی کلاس c مرسدس بنزو رنو میسازه ، همین قدر بس که سومین خودروساز بزرگ اروپاست . از افتخارات رنو همین و بس که اسطوره های مثل رنو 30 tx شش سیلندر ، رنو 5 نسل 1 و 2 که اولین هاچ بک دنیا لقب گرفت و به 35 کشور دنیا صادر شد و تو همون امریکا و کاندایی که اجازه ورود نداشت تو 5 سال اول وارداتش 5/5 میلیون دستگاه فروخت ، شاهکارهایی مثل الیانس ، لاگونا شش سیلندر ، مگان ، اسپایدر ، و …. دارد ، اگه کمه بازم بگم .
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷خودت داری میگی میسازه طراحی که نمیکنه
مثلا کونیگزگ هم موتوراش رو فورد میسازه پس باید بگیم موتورای کونیگزگ مال فورده ؟
تازه همچین موتورای خفنی هم نیستن و جزو موتورای پایه بنز هستن اخه 1.6 و 1.5 دیزلی چه افتخاری دارن؟
مگان چه شاهکاریه که ما ازش خبر نداریم ؟
اولین هاچ بک دنیا سیتروئن 11cv بود
علت فروش زیاد ش هم ارزونیش بود
حالا بازم از افتخارات نداشته رنو بگو
datsun
۱۱ آذر ۱۳۹۷اگه مگان و رنو ۵ افتخاره اینا سوپر افتخارن ?
Gtr و اسکای لاین در چندین نسل
سری z سلطان دریفت در چندین نسل
سیلویا در چندین نسل
پاترول در چندین نسل و نزدیک به هفتاد سال ساخت SUV های مختلف
نیسان ناوارا و بیش از هشتاد سال ساخت پیکاپ در ۱۲ نسل
ماکسیما چندین نسل
نیسان r390 که تو خیال رنو هم نمیکنجه
داشتن زیر شاخه لوکس اینفینیتی
بازوی پرفورمنس نیسمو با افتخارت زیاد
از نظر ارزش برند و فروش هم که نیسان همیشه چندین رتبه بالا تره از رنو
و صدها افتخار دیگه .
بهزاد
۱۱ آذر ۱۳۹۷برادر همین زالو سال گذشته 2.79 میلیارد یورو برای رنو سودآوری داشته که در مجموع بیش از 50 درصد سود کل رنو را شامل میشه.
قبل از نشستن کارلوس بر صندلی مدیریتی رنو این شرکت چندین کارخانه در اروپا را تعدیل کرده بود و در 95،96 هم دوره ی زیاندهی داشت و به تازگی مشارکت با ولوو را به هم زده بود و به دنبال شریک میگشت که با چند شرکت از جمله bmw میتسوبیشی و psa و … وارد مذاکره شد و در نهایت با نیسان به توافق رسید تا هردو از این مشارکت برای کاهش هزینه ها بهره مند شوند.
در این مشارکت هم دولت فرانسه هم یک موسسه مالی ژاپنی سرمایه گزاری کردند تا این همکاری شکل بگیره و الان هم چندین سال هست نیسان خواستار بازخرید سهام خودش از رنو بوده اما دولت فرانسه اجازه نداده و اگر بخواهیم میزان سرمایه نیسان با رنو را قیاسی بزنیم بی شک نیسان قادر هست چند باری سهام کلی رنو را خریداری کنه.
این ها حواشی این دو شرکت بود اما لپ مطلب که همان مبارزه با فساد هست بدون کم و کاستی در قبال متخلف اجرا شده و اونجا با کسی تعارف ندارن!
me84
۱۱ آذر ۱۳۹۷.
بعضیها کلا تو توهمهای بسیار بسیار ناجور و خانمان برانداز سیر میکنن.
این مقاله 2 تا نکته داره:
1 فرانسویها یک بار دیگه سیاست کثیفشون رو نشون دادن و جالبه که ماکرون خیلی واضح به نفع خودشون دروغگویی میکنه
2 ژاپن از اینکه سهم دولت فرانسه تو رنو بیشتر از 15 درصد بشه بشدت داره مقاومت میکنه و زیر بار نمیره و میترسه که اقتصادش وابسته به فرانسه بشه، حالا مقایسه کنین با مسئولان ما که به همه عالم دارن باج میدن که فقط بقاء خودشون رو تثبیت کنن
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷همه اینایی که نام بردی به یک فرمول یک رنو هم نمیرسه ، از نظر ارزش برند هم کاملا توهم زدی ، رنو خیلی بالاتر از نیسانه ، حتی فروشش تو بازار امریکارو هم مدیون رنو ست .
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷قشنگ تابلوعه چقد تو فرمول یک عالیه توی رتبه چهار بعد از ردبول !!
امتیاز مرسدس :655
فراری: 571
ردبول :419
رنو :122
امتیازات رنو تو فرمول یک مثله جوکه
تعداد قهرمانی بعضی تیم هارو هم اینجا میزارم
فراری16
ویلیامز 9
مکلارن 8
لوتوس 7
مرسدس 5
ردبول 4
رنو 2!!!!!!
پس دم از فرمول یک نزن
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷زمانی که رنو مدل alpine a 110 معرفی کرد gtr ، سری z کجا بودن زمانی که همین ماشین سه دوره قهرمانی جهان کسب کرد به اضافه سه دوره قهرمانی مونت کارلو ، همین alpine a 110 به کل صنعت خودروسازی نیسان میارزه ، دیگه بقیش که بماند .
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷الپاین 55 اسب بخاری رو میگی ؟?
تو سال 1969 نیسان skyline 2000gtrبا 160اسب بخار رو بیرون میداد
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷همه اینایی که نام بردی به یک فرمول یک رنو هم نمیرسه ، از نظر ارزش برند هم کاملا توهم زدی ، رنو خیلی بالاتر از نیسانه ، حتی فروشش تو بازار امریکارو هم مدیون رنو ست .
datsun
۱۱ آذر ۱۳۹۷????
منو باش صبح تا حالا با کی بحث میکنم ارزش برند و فروش با یه سرچ ساده متوجه میشی بازار امریکا هم نیسان سالها قبل از اتحاد حضور داشت رنو اگه اینقدر نفوذ داشت خودش وارد بازار آمریکا میشد
بنده دیگه با شما بحثی ندارم دوستان ببخشید تو این پست زیاد کامنت گذاشتم
یاحق
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷تو پرفروش ترین خودرو هی امریکا رنو حتی یه نماینده هم نداشت
نیسان چندین تا نماینده داشت رنو اصلا تو امریکا وجود خارجی نداره
رنو رو باید بزاریش ماشینای اشغال داچیا مثل داستر رو تولید کنه
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷دقیقا اگه خودت یه سرچ ساده تو گوگل میکردی میفهمیدی سومین خودروساز بزگ اروپا کیه ، نیسانو اگه بازار امریکارو ازش بگیری حتی جزو ده تای اول هم نمیشه ، صحبت کردن با بعضیا مثل کوبیدن اب تو هونگه .
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷سرچ کردم و دیدم از لحاظ فروش دوازدهمه!! امار سال 2017 هست لینکشم میزارم
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷ببخشید سیزدهمه ! گروه رنو شامل داچیا دوازدهمه
Omid
۱۱ آذر ۱۳۹۷https://www.google.com/amp/s/www.best-selling-cars.com/europe/2017-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/amp/
مانی
۱۲ آذر ۱۳۹۷داداش تو این جدولی که دادی
فولکس با ۱۰.۹ اول رنو با ۷.۴ دوم
(تنها خود فولکس و رنو نه شریک با برند دیگه)
خخخخ
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۷(خخخخخ) تو همین لینکهایی که خودت گذاشتی نیسان خیلی پایین تر از رنو هست ، در مورد موتورهای بنز هم طراحی میکنه و هم میسازه ، اولین هاچ بک دنیا هم رنو 5 هست ، اینو خیلی سال پیش تو چندین مجله خودرویی خوندم وحتی تو مستندی که راجع به تاریخچه خودروهای هاچ بک دیدم از رنو 5 به عنوان اولین هاچ بک دنیا نام بردند ، الپاین 110 هم اولین بار در دهه ی 50 میلادی امد به بازار و اون نسخه 55 اسبی ، نسخه پایه بود ، همانطور که نیسان skyline اولین بار در سال 1955 با 54 اسب بخار امد به بازار (خخخخ) ، علت نبودن رنو در بازار امریکا هم راه ندادن نیست ، بلکه خود رنو تمایلی به حضور در امریکارو نداره و فقط رنو هم نیست بلکه کمپانیهای دیگری هم مثل اپل ، اشکودا ، لانچیا ، و …. هم حضوری ندارند وگرنه هر شرکت داغونی امروز میتونه وارد بازار امریکا بشه همانطور چینیا و هندیا به امریکا صادرات دارند یا مثلا فیات که هر سال تو رده بندی کیفی دقیقا اخر لیست قرار میگره حتی پایین تر از تمام خودروهای فرانسوی ولی تو امریکا حضور داره که حتما الان میای میگی چینیا و هندیا اگه به امریکا صادرات دارن بخار اینکه خیلی بالاتر از رنو هستند (خخخخ) و در مورد بحث افتخارات نیسان از تمام مدلهایی که نام بردی از هیچ کدام به عنوان اسطوره یا افتخار نام نبردند و اصولا ژاپنیا تا حالا همانند اروپاییها خودرویی انقلابی تولید نکردند ، مثل بیتل ، مثل مینی ، 2cv یا مثل رنو 5 یا 205 یا دی اس با سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک ، حالا میشه شما هم از افتخارات نداشته نیسان باز هم نام ببری ، من نام بردم ، بخاطر اینکه تمام مدلهایی که گفتم واقعا هستند ، اینو از خودم در نیاوردم بلکه به عنوان کسی که سالهای زیادی انواع مجلات و مستندات خودرویی مطالعه کردم میگم .
مانی
۱۲ آذر ۱۳۹۷یک نکته از این جدولی که داد:پرو فروشترین ماشین تو اروپا فولکسه با ۱۰.۹ درصد بازار
۵.۹ درصد بازار دست مرسدسه که ششمین برند پر فروش بازار هست
چه دل خوشی دارن،اینجا خریدن یک پراید داغون کلی سختی داره