رنونیسان

بحث فرانسه و ژاپن بر سر آینده اتحاد رنو-نیسان

کشورهای فرانسه و ژاپن درباره‌ی آینده‌ی اتحاد رنو-نیسان اقدام به تبادل‌نظر و گفت‌وگو خواهند کرد. این اقدام پس از بازداشت کارلوس گوسن و تغییرات مدیریتی این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.


اتوموتیونیوز گزارش داده امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در خلال برگزاری نشست G20 در آرژانتین در این رابطه گفت‌وگو خواهند کرد. دولت فرانسه ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار دارد درحالی‌که رنو هم ۴۳ درصد سهام نیسان را در تملک خود داشته و نیسان هم ۱۵ درصد از سهام غیرتاثیرگذار رنو را از آنِ خود کرده است.


دولت فرانسه اعلام کرده خواهان حفظ ساختار فعلی اتحاد رنو-نیسان است. وزیر اقتصاد فرانسه در مصاحبه با تلویزیون فرانسه ادعا کرده او و وزیر صنعت ژاپن با حفظ ساختار فعلی این اتحاد موافق بوده‌اند. البته وزیر صنعت ژاپن این گفته‌ها را رد کرده و یادداشت اعتراض‌آمیزی به همتای فرانسوی خود فرستاده است.

پس از بازداشت گوسن، نیسان ادعا کرد رنو بیش از حد به او میدان داده است. ماکرون در سال ۲۰۱۵ به دولت فرانسه دستور افزایش سهم خود در رنو به ۱۵ درصد را دارد و همین موضوع نگرانی‌های نیسان درباره‌ی احتمال تأثیر زیاد فرانسه روی اقتصاد ژاپن را در پی داشت.

مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند مدت‌زمان بازداشت گوسن افزایش یافته است. به منظور ادامه‌ی بازداشت گوسن، مقامات قضایی ژاپن باید اتهامات علیه او را اثبات کرده و یا اینکه او را به خاطر اتهامات جدید همچنان در بازداشت نگه دارند.


کارلوس گوسن در نوزدهم نوامبر و به خاطر گزارش نادرست درآمد خود بازداشت شد. او به سرعت از سمت‌های ریاست نیسان و میتسوبیشی کنار گذاشته شد اما رنو فعلاً او را به عنوان مدیر اجرایی و رئیس خود حفظ کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (776 ديدگاه)

    عملا نیسان از هر نظر برتر از رنو هست و رنو راحت داره از تکنولوزی و امکانات نیسان استفاده میکنه…پس رنو و فرانسه میخواد سهمشو افزایش بده عجیب نیست ولی عملی نمیشه… بنظرم نیسان کلا مجزا بشه براش بهتره..( گذشته که رنو تضریق پول و مدیریت گوسن تونسن به نیسان کمک کنه گذشته…)

    1. emad1990

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      به نظرتون ایا
      این اتحاد از هم میپاشه(لایک)
      کار رو با هم ادامه میدن(دیسلایک)

    2. مانی

      ۱۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ۴۳درصد سهام نیسان مال رنو هست
      چجوری سرخود جدا بشه؟

  2. ahmad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    رنو همجوره سرتر از نیسان هست ، چه به لحاظ تکنولوژی ، چه به لحاظ طراحی و اتفاقا این همیشه نیسان بوده که از توانایی های رنو تو هر زمینه استفاده کرده ، وگرنه نیسان اصلا در حد و اندازه رنو نبوده و نیست ، نیسان اگر از رنو برتر بود در سال 98 ورشکست نمیشد و در ضمن یادمون نره که همین رنو بود که نیسانو از ورشکستگی نجات داد وگرنه الان عملا شرکتی به نام نیسان حتی وجود خارجی نداشت ، خب ادمای بی چشم و رو و ناسپاس همه جای دنیا وجود دارند ، یه شرکتو از سقوط نجات بدی ، تو هر زمینه از لحاظ تکنولوژی و طراحی بهشون کمک کنی در نهایت حتی بدون سپاسگذاری اخراجت کنن ، حتی وقاحتو به جایی برسونن که دستگیرت کنن ، تصور کنین اگه اینکارو فرانسویا با رئیس یه شرکت ژاپنی میکردند ، الان اونا چیکار میکردند ، خودشون اون همه تقلب تو تستهای الایندگی داشتند ، انوقت نه کسی رو اخراج کردند ، نه کسی رو عوض کردن ، والا این ما هستیم که از ژاپنیا خدا ساختیم و گرنه اینا هیچ پخی نیستند ، امیداوارم رنو هر چه زودتر از این زالویی که خودشو بهش چسبونده جدا کنه ، اینجوری برای خود رنو هم بهتره حداقل تمام تمرکزشو رو خودش میذاره و همینطور هزینه های مالیش هم کمتر خواهد شد و امیداوارم نیسان ، این شرکت بی چشم و رو و قدر نشناس دوباره ورشکست بشه .

    1. datsun

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      فقط برگرد به قبل از ۱۹۹۹ ببین نیسان چه ماشین های تولید کرد و رنو چه ماشینهای خودت تا آخرش برو .

      1. ahmad

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اره ، اتفاقا به خاطر همونا ورشکست شد .

    2. Omid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      دادش سهامدار رنویی؟
      در ضمن رنو نسبت به نیسان هیچی نیست فقط مدلای sky line نیسان به کل تاریخ رنو سر هست
      رنو دقیقا چه افتخاری داره ؟

      1. ahmad

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        از افتخارات رنو همین بس که موتورهای 1/5 لیتری gla و 1/6 لیتری دیزلی کلاس c مرسدس بنزو رنو میسازه ، همین قدر بس که سومین خودروساز بزرگ اروپاست . از افتخارات رنو همین و بس که اسطوره های مثل رنو 30 tx شش سیلندر ، رنو 5 نسل 1 و 2 که اولین هاچ بک دنیا لقب گرفت و به 35 کشور دنیا صادر شد و تو همون امریکا و کاندایی که اجازه ورود نداشت تو 5 سال اول وارداتش 5/5 میلیون دستگاه فروخت ، شاهکارهایی مثل الیانس ، لاگونا شش سیلندر ، مگان ، اسپایدر ، و …. دارد ، اگه کمه بازم بگم .

        1. Omid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          خودت داری میگی میسازه طراحی که نمیکنه
          مثلا کونیگزگ هم موتوراش رو فورد میسازه پس باید بگیم موتورای کونیگزگ مال فورده ؟
          تازه همچین موتورای خفنی هم نیستن و جزو موتورای پایه بنز هستن اخه 1.6 و 1.5 دیزلی چه افتخاری دارن؟
          مگان چه شاهکاریه که ما ازش خبر نداریم ؟
          اولین هاچ بک دنیا سیتروئن 11cv بود
          علت فروش زیاد ش هم ارزونیش بود
          حالا بازم از افتخارات نداشته رنو بگو

        2. datsun

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (3943 ديدگاه)

          اگه مگان و رنو ۵ افتخاره اینا سوپر افتخارن ?
          Gtr و اسکای لاین در چندین نسل
          سری z سلطان دریفت در چندین نسل
          سیلویا در چندین نسل
          پاترول در چندین نسل و نزدیک به هفتاد سال ساخت SUV های مختلف
          نیسان ناوارا و بیش از هشتاد سال ساخت پیکاپ در ۱۲ نسل
          ماکسیما چندین نسل
          نیسان r390 که تو خیال رنو هم نمیکنجه
          داشتن زیر شاخه لوکس اینفینیتی
          بازوی پرفورمنس نیسمو با افتخارت زیاد
          از نظر ارزش برند و فروش هم که نیسان همیشه چندین رتبه بالا تره از رنو
          و صدها افتخار دیگه .

    3. بهزاد

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      برادر همین زالو سال گذشته 2.79 میلیارد یورو برای رنو سودآوری داشته که در مجموع بیش از 50 درصد سود کل رنو را شامل میشه.
      قبل از نشستن کارلوس بر صندلی مدیریتی رنو این شرکت چندین کارخانه در اروپا را تعدیل کرده بود و در 95،96 هم دوره ی زیاندهی داشت و به تازگی مشارکت با ولوو را به هم زده بود و به دنبال شریک میگشت که با چند شرکت از جمله bmw میتسوبیشی و psa و … وارد مذاکره شد و در نهایت با نیسان به توافق رسید تا هردو از این مشارکت برای کاهش هزینه ها بهره مند شوند.
      در این مشارکت هم دولت فرانسه هم یک موسسه مالی ژاپنی سرمایه گزاری کردند تا این همکاری شکل بگیره و الان هم چندین سال هست نیسان خواستار بازخرید سهام خودش از رنو بوده اما دولت فرانسه اجازه نداده و اگر بخواهیم میزان سرمایه نیسان با رنو را قیاسی بزنیم بی شک نیسان قادر هست چند باری سهام کلی رنو را خریداری کنه.
      این ها حواشی این دو شرکت بود اما لپ مطلب که همان مبارزه با فساد هست بدون کم و کاستی در قبال متخلف اجرا شده و اونجا با کسی تعارف ندارن!

  3. me84

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بعضیها کلا تو توهمهای بسیار بسیار ناجور و خانمان برانداز سیر میکنن.
    این مقاله 2 تا نکته داره:
    1 فرانسویها یک بار دیگه سیاست کثیفشون رو نشون دادن و جالبه که ماکرون خیلی واضح به نفع خودشون دروغگویی میکنه
    2 ژاپن از اینکه سهم دولت فرانسه تو رنو بیشتر از 15 درصد بشه بشدت داره مقاومت میکنه و زیر بار نمیره و میترسه که اقتصادش وابسته به فرانسه بشه، حالا مقایسه کنین با مسئولان ما که به همه عالم دارن باج میدن که فقط بقاء خودشون رو تثبیت کنن

    1. ahmad

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      همه اینایی که نام بردی به یک فرمول یک رنو هم نمیرسه ، از نظر ارزش برند هم کاملا توهم زدی ، رنو خیلی بالاتر از نیسانه ، حتی فروشش تو بازار امریکارو هم مدیون رنو ست .

      1. Omid

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        قشنگ تابلوعه چقد تو فرمول یک عالیه توی رتبه چهار بعد از ردبول !!
        امتیاز مرسدس :655
        فراری: 571
        ردبول :419
        رنو :122
        امتیازات رنو تو فرمول یک مثله جوکه
        تعداد قهرمانی بعضی تیم هارو هم اینجا میزارم
        فراری16
        ویلیامز 9
        مکلارن 8
        لوتوس 7
        مرسدس 5
        ردبول 4
        رنو 2!!!!!!
        پس دم از فرمول یک نزن

    2. ahmad

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      زمانی که رنو مدل alpine a 110 معرفی کرد gtr ، سری z کجا بودن زمانی که همین ماشین سه دوره قهرمانی جهان کسب کرد به اضافه سه دوره قهرمانی مونت کارلو ، همین alpine a 110 به کل صنعت خودروسازی نیسان میارزه ، دیگه بقیش که بماند .

      1. Omid

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        الپاین 55 اسب بخاری رو میگی ؟?
        تو سال 1969 نیسان skyline 2000gtrبا 160اسب بخار رو بیرون میداد

  4. ahmad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    همه اینایی که نام بردی به یک فرمول یک رنو هم نمیرسه ، از نظر ارزش برند هم کاملا توهم زدی ، رنو خیلی بالاتر از نیسانه ، حتی فروشش تو بازار امریکارو هم مدیون رنو ست .

    1. datsun

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      ????
      منو باش صبح تا حالا با کی بحث میکنم ارزش برند و فروش با یه سرچ ساده متوجه میشی بازار امریکا هم نیسان سالها قبل از اتحاد حضور داشت رنو اگه اینقدر نفوذ داشت خودش وارد بازار آمریکا میشد
      بنده دیگه با شما بحثی ندارم دوستان ببخشید تو این پست زیاد کامنت گذاشتم
      یاحق

    2. Omid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      تو پرفروش ترین خودرو هی امریکا رنو حتی یه نماینده هم نداشت
      نیسان چندین تا نماینده داشت رنو اصلا تو امریکا وجود خارجی نداره
      رنو رو باید بزاریش ماشینای اشغال داچیا مثل داستر رو تولید کنه

  5. ahmad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    دقیقا اگه خودت یه سرچ ساده تو گوگل میکردی میفهمیدی سومین خودروساز بزگ اروپا کیه ، نیسانو اگه بازار امریکارو ازش بگیری حتی جزو ده تای اول هم نمیشه ، صحبت کردن با بعضیا مثل کوبیدن اب تو هونگه .

    1. Omid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      سرچ کردم و دیدم از لحاظ فروش دوازدهمه!! امار سال 2017 هست لینکشم میزارم

      1. Omid

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        ببخشید سیزدهمه ! گروه رنو شامل داچیا دوازدهمه

        1. مانی

          ۱۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          داداش تو این جدولی‌ که دادی
          فولکس با ۱۰.۹ اول رنو با ۷.۴ دوم
          (تنها خود فولکس و رنو نه شریک با برند دیگه)
          خخخخ

  6. ahmad

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    (خخخخخ) تو همین لینکهایی که خودت گذاشتی نیسان خیلی پایین تر از رنو هست ، در مورد موتورهای بنز هم طراحی میکنه و هم میسازه ، اولین هاچ بک دنیا هم رنو 5 هست ، اینو خیلی سال پیش تو چندین مجله خودرویی خوندم وحتی تو مستندی که راجع به تاریخچه خودروهای هاچ بک دیدم از رنو 5 به عنوان اولین هاچ بک دنیا نام بردند ، الپاین 110 هم اولین بار در دهه ی 50 میلادی امد به بازار و اون نسخه 55 اسبی ، نسخه پایه بود ، همانطور که نیسان skyline اولین بار در سال 1955 با 54 اسب بخار امد به بازار (خخخخ) ، علت نبودن رنو در بازار امریکا هم راه ندادن نیست ، بلکه خود رنو تمایلی به حضور در امریکارو نداره و فقط رنو هم نیست بلکه کمپانیهای دیگری هم مثل اپل ، اشکودا ، لانچیا ، و …. هم حضوری ندارند وگرنه هر شرکت داغونی امروز میتونه وارد بازار امریکا بشه همانطور چینیا و هندیا به امریکا صادرات دارند یا مثلا فیات که هر سال تو رده بندی کیفی دقیقا اخر لیست قرار میگره حتی پایین تر از تمام خودروهای فرانسوی ولی تو امریکا حضور داره که حتما الان میای میگی چینیا و هندیا اگه به امریکا صادرات دارن بخار اینکه خیلی بالاتر از رنو هستند (خخخخ) و در مورد بحث افتخارات نیسان از تمام مدلهایی که نام بردی از هیچ کدام به عنوان اسطوره یا افتخار نام نبردند و اصولا ژاپنیا تا حالا همانند اروپاییها خودرویی انقلابی تولید نکردند ، مثل بیتل ، مثل مینی ، 2cv یا مثل رنو 5 یا 205 یا دی اس با سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک ، حالا میشه شما هم از افتخارات نداشته نیسان باز هم نام ببری ، من نام بردم ، بخاطر اینکه تمام مدلهایی که گفتم واقعا هستند ، اینو از خودم در نیاوردم بلکه به عنوان کسی که سالهای زیادی انواع مجلات و مستندات خودرویی مطالعه کردم میگم .

  7. مانی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یک نکته از این جدولی‌ که داد:پرو فروش‌ترین ماشین تو اروپا فولکسه با ۱۰.۹ درصد بازار
    ۵.۹ درصد بازار دست مرسدسه که ششمین برند پر فروش بازار هست
    چه دل خوشی‌ دارن،اینجا خریدن یک پراید داغون کلی‌ سختی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا