ملاک خرید یک هاچبک خوب هیچ گاه سرعت و شتاب خالص نبوده اما ضرری هم ندارد که سریعترینها را بشناسیم. در دنیای سوپرمینیها هم جنگ بر سر انتخاب برترین همیشه ادامه خواهد داشت – انگار که بازی تاج و تخت تنها نام یک سریال نیست.
جدیدترین شهروندان دنیای سوپرمینیها مینی کوپر JCW و Corsa OPC هستند. اولی با ایجاد ۲۲۸ اسب بخار، مدال قویترین مینی حال حاضر را به گردن دارد، ساخته اوپل هم با ۲۰۷ اسب بخارش قصد عقبنشینی ندارد. در پیست مسابقه، رنو کلیو آر اس را میبینیم که خود یکی از اولین فرزندان نسل تازه سوپرمینیهای هاچبک بود. برترین خودروی این کلاس نیست اما وقتی بحث به رقابت با دوتای دیگر به میان میآید، خود و ۲۱۷ اسبش حرفهایی برای گفتن دارند.شاهد مسابقه درگ یک دقیقهای رنو کلیو آر اس، اوپل کورسا OPC و مینی JCW باشید:
منبع: کاراسکوپز
DODGE
۳۰ شهریور ۱۳۹۴این کلاسو دوست دارم
فورد
۳۰ شهریور ۱۳۹۴مینی خیلی خیلی جذابه
Ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴فکرشو میکردم مینی ببره چون تجربه ی اصلی مینی تو این کلاس ماشینه
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴فقط مینی عشقه .عاشقه اون صفحه کیلومترشم
پیرهن مشکی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴جای پژو 208 GTi خالی بود.
shahab
۳۱ شهریور ۱۳۹۴سایپا 111 همشونو یه لقمه میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شایان
۳۰ شهریور ۱۳۹۴خب چرا آسترا و نذاشتن
جی تی ار
۳۰ شهریور ۱۳۹۴جانم ببین فرزند بی ام و چی جا گذاشت رقبارو…
سامان اذری
۳۰ شهریور ۱۳۹۴جای گلف خالی بود
ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴جای ۲۰۶خالی بود به خدا چند وقتی میشه نخندیدم
sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۴کلیو و کورسا و مینی به ترتیب 218 و 204 و 220 اسب بخاره اشتباه زدین فکر کنم
mohsen
۳۰ شهریور ۱۳۹۴مهندسی بی نقص BMW چی میکنه!
صدای مینی هم قشنگتر بود
مهدی بازیار
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سلام، ممنون از نظرتون.
در سایت منبع مقدار نیروی این سه خودرو به صورت بالاست.
genius
۳۰ شهریور ۱۳۹۴نکتش اینجا بود که بعد از مینی اصیل بریتانیایی که دست نوازش ژرمنها هم رو سرش کشیده شده رتبه بعدی در اختیار برند حرفه ای renault sport قرار گرفت و یه آلمانی دیگه رو مغلوب کرد.
رنو را میپسندم!
شایان
۳۰ شهریور ۱۳۹۴خوشم میاد هر ماشینی میخواد امتحان شه باید با ژرمن ها در بیفته خوشم میاد همیشه پای فینالن خوشم میاد از مهندسیشون خوشم میاد
نوید جهرمی
۳۱ شهریور ۱۳۹۴اگه بحث دست داشتنه که باید بگی اپل هم امریکاییه و دست پرورده جی ام.
Archi KHAN
۳۰ شهریور ۱۳۹۴بنز سری A
شایان
۳۰ شهریور ۱۳۹۴با 500 اسب که اینارو…
simorq
۳۱ شهریور ۱۳۹۴پونصد تارو از کجا در اوردی 370تا
شایان
۳۱ شهریور ۱۳۹۴جدیدش تا 500 تا هم داره
AHMADREZA
۳۰ شهریور ۱۳۹۴دم مینی پرچم ب ام و رو برد بالا عاشق این کلاسم ساب کامپکت
saeid
۳۰ شهریور ۱۳۹۴اینکه دیگه تابلویه کی اول میشه بخاطر قدرت موتور اگه مینی اول نمیشد جای تعجب داشت.بجای کورسا باید آسترا opc رو میذاشتن با 277 اسب قدرت اونوقت بقیه نقطه می شدن
simorq
۳۱ شهریور ۱۳۹۴استرا تو یه کلاس بالاتره
saeid
۳۱ شهریور ۱۳۹۴موتور آسترا opc هم 2000 توربو مثل مینی .ولی با حدودا 50 اسب قدرت بیشتر
amirhosein
۳۱ شهریور ۱۳۹۴دوستای عزیز من با تمام احترامی که برای مینی قائلم باید بگم ضعیف ترین عملکرد رو داشت الان نگین تعصبیه گوش کنین به حرفم ببینید چی میگم
اول میریم کلاس بدنه خودرو ها که در یک کلاس هستن اما بدنه مینی بسیار سبک تره که تا اینجا هیچ مشکلی نداره چون هنر کمپانی هست دمش گرم خدایی ولی همین وزن کم هم دلیل بر ضعیف بودن عملکردش هست
حالا میریم سراغ موتور های هر سه ایا موتور ها هم کلاس هستن؟؟؟
موتور کلیو 1.6 لیتری توربو
موتور اپل 1.6 لیتری توربو
حالا میرسیم سراغ موتور مینی کوپر که چنده؟؟؟ 2.0 لیتری توربو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاری به تکنولوژی موتورش نداره الان 228 اسب بخار رو از یه موتور 1.6 لیتری توربو ضعیف محصوب میشه وای به حال 2.0 لیتری توربو ولی اصل حرف من اینجاست که ایا موتورش هم کلاس هست؟؟؟!!!!!!!! جواب خیر!!!!!!!!!!
2.0>1.6=1.6 درسته؟؟؟؟
حالا دوستان برسیم سراغ تکنولوژی موتور
اول موتور مینی کوپر
پیک تولید گشتاور از مهم ترین عوامل سرعت و شتاب هست که ما شالله همتون استاد مایین من حرفی در این باره نمیزنم فقط پیک گشتاور خودرو ها رو میگم
مینی کوپر
گشتاور 1250-4800 RPM
رنو کلیو 1750-rpm5600
اپل کورسا rpm1900-5800
اینجا برتری با موتور های اپل بعد رنو هست اخر مینی
حالا سوال اینجاست اگه به جای رنو کلیو رنو مگان تروفی میومد با موتور همسان مینی کوپر نتیجه چی میشد؟؟؟
اگه از بنده باشه بهترین کارایی رو رنو کلیو بعد اپل کورسا و اخر مینی کوپر داشت
برام مهم نیست که unlike بخورم یا نه حرف حقیقت رو گفتم فقط برام همین مهم هست که این تصور اشتباه پاک بشه که فلان خودرو مال فلان کشوره پس شاخه خیلی عالیه ما کارشناسانه برسی میکنیم وارد مباحث دیگه ای نشدم مثل ایرودینامیک و…… چون حوصله نداشتم وگر نه جای بحث زیاد داشت
.باسپاس خدا نگهدار اماده هستم باهاتون بحث داشته باشه یا علی در خدمتم
amirhosein
۳۱ شهریور ۱۳۹۴اولین انلایک رو خودم زدم تا بدونین انلایک برام مهم نیست مهم روشن کردن قضیه هست
ali mtr
۲ مهر ۱۳۹۴دوست عریز اگه مشکلت موتوره باید بگم که موتور مینی تقویت شده یا به اصطلاح پرفورمنس نیست چون توی بی ام و های سری معمولی هم هست در مورد آیروددینامیک باید به خاطر طراحیه جعبه ای شه
احمد باقری
۳۱ شهریور ۱۳۹۴کاملا حق با امیرحسین هست. به جز بخش فنی، واقعا ظاهرش حال به هم زنه و هیچ چیز خاصی نداره، همه چیز ماشین که فنی، شتاب و قدرت نیست.
amirhosein
۳۱ شهریور ۱۳۹۴با سپاس از شما دوست عزیز و گلم من فقط کافیه یکی حرفم رو متوجه بشه برام بسه دم شما گرم