تاریخ انتشار اولین شایعات درباره شاسیبلند آلپاین به سال ۲۰۱۵ بازمیگردد و درحالیکه بخش پرفورمنس برند رنو در حال کار روی رقیب پورشه ماکان است اما خودرویی که مشاهده میکنید رقیب پورشه نیست. این خودرو آلپاین A110 SportsX نام داشته و یک پروژه فوقالعاده رادیکال است که هدف تیم طراحی و مهندسی آلپاین از ساخت آن نمایش تواناییهای شرکت میباشد. این خودرو از خودروی رالی A110 اصیل مخصوصاً نمونهای که در رالی مونتکارلو ۱۹۷۳ حضور داشت الهام گرفته است.
این خودرو ترکیبی از ویژگیهای الزامی رقیب پورشه کیمن با ویژگیهای معمول خودروهای شاسیبلند است. برای مثال سیستم تعلیق ۶۰ میلیمتر بالاتر رفته است. بدنه هم پذیرای قوسهای چرخ متمایز شده و این امر منجر به افزایش ۸۰ میلیمتری پهنای خودرو شده است.
این کوپهی تک ساخت بر پایه A110 پیور شکل گرفته و تنها ۱۰۹۸ کیلوگرم وزن دارد. به غیر از اصلاح سیستم تعلیق هیچ تغییر فنی دیگری در این خودرو صورت نپذیرفته بنابراین SportsX هنوز هم خودرویی دیفرانسیل عقب میباشد. البته برخی افراد انتظار داشتند که چنین خودرویی از سیستم چهار چرخ محرک سود ببرد اما خب چنین اتفاقی رخ نداده است.
همانند تمامی نسخههای آلپاین A110، کانسپت موردبحث به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ساخت کمپانی گترگ مجهز شده است. نیروبخش آن نیز پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۲۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر میباشد. نسخه پیور A110 در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سرعت آنهم بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
A110 SportsX شباهتهایی هم به پروتوتایپ A210 1966 و ویژن گرن توریسمو ۲۰۱۵ دارد.
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۸یه جورایی شبیه ۳۷۰zهستش
ناشناس
۱۰ بهمن ۱۳۹۸واقعا دوست داشتنیه
Me
۱۰ بهمن ۱۳۹۸چقدر میخوامش????
مهردادكمال
۱۰ بهمن ۱۳۹۸عالی شده
آرش
۱۰ بهمن ۱۳۹۸واقعا رنو گوی سبقت را از پژو ربوده است
ممد ژانگولر
۱۰ بهمن ۱۳۹۸چه زیر بلند و جالبی داره. تا حالا همچین چیزی ندیده بودم!!!
سعید(تهران)
۱۱ بهمن ۱۳۹۸عالیه ولی با تک دیفرانسیل کردن یه جورایی کارشونو ناقص گذاشتن وگرنه فوق العاده میشد…