به گفتۀ وزیر دارایی فرانسه «برونو لومایر»، به خاطر عواقب شیوع گستردهٔ ویروس کرونا، اگر به رنو کمک نشود ممکن است این خودروساز بهطور کامل نابود شود. وی در مصاحبهای با رادیو اروپا گفته است کارخانهٔ رنو در فلینز نباید بسته شود و این شرکت باید سعی کند تا حد امکان مشاغل خود را در سرزمین بومی حفظ کند. لومایر همچنین بهصراحت گفته است:
بله رنو میتواند نابود شود
با توجه به بزرگی و سابقهٔ رنو در صنعت خودروسازی، این عبارت بسیار سنگینی به نظر میرسد.
در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که عواقب آن تقریباً دامنگیر همهٔ خودروسازان بزرگ شده است، رنو برنامههایی برای کاهش ۲ میلیارد یورویی هزینهها تا دو سال آینده دارد. تاکنون، درآمد این شرکت در سهماههٔ نسخت سال جاری ۱۹ درصد کاهش یافته زیرا به خاطر شیوع ویروس کرونا فروش آن در اروپا ۳۶ درصد کم شده است. ازجمله راهحلهایی که برای این برنامه موردبررسی قرار میگیرد تعطیل کردن چندین کارخانهٔ کوچک در فرانسه و همینطور کارخانهٔ تولید آلپاین در دیپه است. در همین حال، محصولات کمفروشی مثل مینیون اسپیس و سدان تالیسمان هم ممکن است حذف شوند.
لومایر در مصاحبهٔ دیگری گفته است:
رنو برای بقای خود میجنگد
همچنین قرار است وامی ۵ میلیارد یورویی به رنو اعطا شود که اتحادیهٔ اروپا هم مجوز آنرا صادر کرده است اما لومایر میگوید من هنوز این وام را امضا نکردهام.
MOHAMAD.n.r
۳ خرداد ۱۳۹۹شرایط سختی پیش اومده که همه خودروسازها رو با چالش مواجه کرده(البته به جز بععععضضضضی ها)
اون دوستانی که میگفتند نیسان برشکست میشه و رنو باقی میمونه باید بهشون بگم در صورت برشکستی کامل نیسان(که خیلی دور از ذهن هست) رنو یکسال هم دووم نمیاره چون اکثر موتور ها و… رنو توسط نیسان طراحی شده.
از فرمول یک هم خارج خواهد شد چون مشتری های خودش رو در فرمول یک از دست داده و بهترین راننده اش هم قاپیده شده.
رنو کلیو و مگان rs خودروهای قابل احترامی هستند ولی سایر خودروهاشون اصلا باب میل نیستند.
MOHAMAD.n.r
۳ خرداد ۱۳۹۹منظور از اون بعضی ها مونتاژ کاران وطنی هست?
مانی
۳ خرداد ۱۳۹۹ورشکست
ورشکستگی
MOHAMAD.n.r
۳ خرداد ۱۳۹۹ممنون که اصلاح کردید??
ببخشید تازه از خواب بلند شده بودم هنگ بودم اون موقع.
مانی
۳ خرداد ۱۳۹۹قربونت
منظوری نداشتم،کلی گفتم
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۹وقتی میگه نابودی معنیش این نیست که کاملا محو بشه اون زمان تغییر مالکیت میده مثل mg البته منظور این نیست که چینی ها بخرنش معمولا با خودرو ساز دیگه ای کار میکنه اینجا بحث سر اینکه شرکت های بزرگ سالهاس که فقط کارهای مالی و لجستیک و تامین انجام میدن و کار تولید با پیمانکاران انجام میدن یعنی رنو یک زنجیره تامین داره از صد ها شرکت طراحی تولید و حتی موتاژ و خودش صرفا کارای مالی و نظارت کیفیت و بازاریابی فروش انجام میده حالا اگر ورشکست بشه قرار نیست پیمانکاراش هم نابود بشن اونا میرن مثلا با پژو کار میکنن این سیستم تولید فقط تو ایران هست که متمرکز عمل میکنه
فرزاد
۴ خرداد ۱۳۹۹نیسان به غیر از تالیسمان و کولیوس دیگه چه موتوری به رنو داده موتور اکثر محصولات رنو متعلق به خودش هست تازه در مواردی این رنو بوده که به نیسان موتور داده مثل مدل جی تی ار پروجکت بلک s تو فرمول 1 هم رنو خودش موتورهاشو تامین میکنه و همینطور برای سالیان طولانی موتورهای مک لارن و ردبول هم میساخت تازه موتور همین مرسدسهای کلاس a هم بیشترین نقش تو ساختش رنو داره
meysam
۳ خرداد ۱۳۹۹من از طرف پویان که معرف حضورتون هست رنو را رهنمون مینمایم:
“” اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل”” چاره برون رفت از این وضعیت رنوست
چون به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده این بلا سرش اومده وگرنه حتی کرونا هم نمیتونه کاری کنه
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۹الان این پویان کجاست فساد خودروسازان برای ما تشریح کنه مگه قرار نبود با اقدام و عمل از بنز بهتر بسازیم حالا گند زدیم و دله دزدی هم کردیم
مازراتی
۳ خرداد ۱۳۹۹اصلا جای نگرانی نیس تا آخرین لحظات صبر میکنن اگه نتوستن از این وضعیت در بیان ی طرح شراکت با لگن سازی های ایران میریزن و هر چی ته انبارشون مونده از خودرو گرفته تا قطعات یدکی با قیمت بنز و بی ام و تزریق میکنن تو بازار ایران هم لگن ساز سود فوق العاده کلانی میبره هم رنو از نابودی فرار میکنه و بعد از یکی دو سال قدرتمند تر از قبل بر میگردن به بازار
کیان
۳ خرداد ۱۳۹۹آفرین واقعا
اولین چیزی ک به ذهنم اومد همین بود، البته گفتم این فرانسویهای … میان و دوباره سرمون کلاه میذارن
یه معامله دو سر برد برد برای دو طرف خودروساز و لگن ساز
یه معامله دو سر باخت هم برای مردم ایران
من واقعا یک سوال هست برام
چرا و به چه علت به چی قیمتی برای چی هدفی و چه آرمانی هست ک مردم ما در چنین شرایطی قرار دارند ؟؟؟
Zonda R
۳ خرداد ۱۳۹۹اگر ایران مانند زمان هایی پولدار بود میتونست شرکت رو به افول خودروسازی رو بخره و مال خود کنه
مثل اقتصادی قبلی که پیشنهاد خرید چند خودروسازی به ایران شد ولی….
sina7
۳ خرداد ۱۳۹۹دقیقا اصلی ترین سوالی که هممون باید بپرسیم اینه
“””چرا و به چه علت به چی قیمتی برای چی هدفی و چه آرمانی هست ک مردم ما در چنین شرایطی قرار دارند ؟؟؟”””
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۳۹۹کیان عزیز
بدترین خودروهای فرانسوی رومانیایی از بهترین چینی و ایرانیها هم بهتره و صد برابر بهتره و هزار برابر بهتر نه ، کلاً بینهایتبار بهتره……. .
والا ساندرو پکیده نسبت به بهترینهای چینی ایرانی هم سواری بهتر و دلچسبتری داره ، چه برسه خودروهایی مثل سفران یا فلوئنس اقتصادی و معمولی .
با فرانسویا حال نمیکنم اما خداوکیلی یکبار سوار فلوئنس بشید ببینید چه سواری دلچسبی داره .
رنو از اسب افتاده ولی از اصل نه .
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۹در تولید هم به مشکلات زیادی برخوردن مشکل اصلی تولید کمه فروش مشکل بعدیه
ارش
۳ خرداد ۱۳۹۹ویروس کرونا خوب یقه تون رو چسبیده ها چند سال چاپیدن حالا هر چه رشته کردین پنبه شده . با اون ایده های چپگرا تون سوسیالهای چشم تنگ حسود دهه هفتاد میلادی و دخالتهای شما تو کشورمون رو یادمان نرفته قبل اون الجزایر و سوریه و لبنان و لقب پدرخوانده آفریقا و روشنفکرهای دلقک مسخره تان مثل میشل فوکو با اون فلسفه پوچ دیکانسراکشن دهه ۷۰ و ۸۰ که اتفاقا در بدبختی ما هم موثر بود .
سورنا
۳ خرداد ۱۳۹۹واقعا این مدل تفکر کی تمؤم میشه ؟ همین تقکرات بیمار باعث شد به این روز بیفتیم همش انداختید گردن یکی دیگه
اونا دخالت کردن خب شما چرا گذاشتید ؟
اگه گذاشتید پس این حرفا و ناله ها دیگه چیه ؟
سرنوشت هر کشوریو مردمش رقم میزنن : )
ارش
۳ خرداد ۱۳۹۹عزیز جان دارم کلی میگم زمانی آمریکای جنوبی و آفریقا ثروتمند بودن اما الان چی بیچاره شدن اروپای شرقی چه نالایقی مرتکب شده بود که زیر سلطه کمونیست رفت سرخ پوست ها یکی از متمدن ترین ملتها بودن چی شد یه دفعه تا مرض انقراض پیش رفتن چرا کشور ما تا یه دوره ای آدم حسابیها سر کار بودن چی شد یه دفعه نالایق ترین ها بر راس کار نشستن ؟ چی شد که دین و مذهب مسیرش تغییر کرد ؟!! اینها همه جواب داره ولی مطمئنا جوابش نالایق یه ملت نیست .
فرشید
۳ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز
تنها عامل بدبختی ما (البته اگه بدبخت باشیم) چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی فقط و فقط نادانی، تنبلی و سهل انگاری خودمونه نه سوسیالهای چشم تنگ حسود دهه هفتاد ویا روشنفکرهای دلقک مسخره
meysam
۳ خرداد ۱۳۹۹با شما دو نفر (سورنا و فرشید) وحشتناک موافقم.
یه نمونه از تنبلی مردم بگم کف کنین
چند وقته در حال تحقیق روی یه پروژه کوچیک شخصی هستم. برای انجامش چند قطعه سفارشی نیاز دارم که اول باید با پرینتر 3 بعدی قالب سازی بشه و بعد بصورت خیلی محدود تولید بشه.
برای تحقیق این پروژه با یه فردی در آمریکا با ایمیل در ارتباطم که بطور رایگان یه سری تحقیقاتشو در اختیارم میذاره. باور کنین هروقت بهش ایمیل دادم با وجود اختلاف 12 ساعته در کمتر از 18 ساعت جواب میده.
از این طرف تا حالا با چندتا شرکت تو ایران برای بررسی شرایط و قیمتشون در ارتباط بودم (بخاطر کرونا اکثرا میگن پیام بدید یا کامنت بزارید)
باور کن زورشون میاد قیمت بدن. کامنت گذاشتم سوال پرسیدم، جالبه منتشرش هم کردن ولی الان 4 روزه جواب ندادن. 24 ساعت هم طول میکشه کامنت منتشر بشه. بعد همشونم مینالن از بیکاری و بی پولی و رکود بازار. خب لامصب من کارم دیگه میخوام پول بدم برام کار کنین یه جواب کامنت دادن چیه آخه که اونم انجام نمیدن.
هرچی سرمون اومده و میاد از خودمونه
مردمی که دارن از گشنگی میمیرن میخوایی بهشون سفارش کار بدی حتی جوابتو نمیدن از این بدتر باید سرشون بیاد
فرزاد
۴ خرداد ۱۳۹۹تمام اینایی که گفتی انگلیس امریکا روسیه چین خیلی بدترشو سر ایران و سایر کشورهای دیگه اوردن تا فرانسه پس نتیجه اینکه اگه همین بلا سر شرکتهای خودروسازی امریکا یا انگلیس یا چین در بیاد حقشون هست و بخاطر ظلمهایی هست که به کشورهای دیگه و ما کردن
نامجو
۳ خرداد ۱۳۹۹رنو تنها شرکت خودروسازی غربی هستش که مستقیما دولت در اون سهام داره. قطعا کورونا باعث ضرر خودروسازای سراسر دنیا شده (جز خودروسازای انگل ایران خراب شده) اما چیزی که وزارت دارایی فرانسه دنبالش هست تزریق پول بیشتر توسط دولت به رنو و بالا بردن سهم دولت در شرکته، نه صرفا نجات شرکت. از بیست سال پیش تا حالا دولت فرانسه یکی از سهامدارای عمده در شکرت های بزرگ فرانسوی بوده و هر بحرانی هم که به وجود اومده سهم دولت بجای کمتر شدن، بیشتر شده.
محسن
۳ خرداد ۱۳۹۹دخالت دولت ها به این شکل تو صنعت خودرو همیشه اثرات ناخوشایندی داره، علت اینکه ایشون دارن اینجوری نقل قول میکنن و قضیه رو بسیار بدتر از چیزی که هست جلوه میدن زیاد خواهی دولت تو سهام شرکت رنو هست، سالهاست دارن سعی میکنن سهم دولت رو تو این شرکت افزایش بدن که به طبع اون سهمشو تو نیسان، اینفینیتی ، میتسوبیشی، حتی داچیا و بخصوص لادای روسیه میشه، تازه این جدای از بخش های جویت ونچری و سامسونگ و بخش تراک و…. رنو هست، رنو به لحاظ حوزه فعالیت و کمپانی خیلی بزرگیه که نمیشه حتی با PSA قیاس اش کرد، کی هست که ندونه امسال سال زیان همه خودروسازی دنیاست ، اما اینکه میگه من هنوز امضا نکردم مطمئن باشید میخواد سهم بگیره تا تو بازی های سیاسی هم بتونن ازش استفاده کنن، واقعا رنو حیفه جز چند تا خودرو ساز اول دنیا تو اوایل قرن 20 با اوپل و دایملر …
VIPER
۳ خرداد ۱۳۹۹دوست عزیز رنو تراک و ماک چند سالی هست تحت تملک ولوو تراک هستند، نه رنو تراک واسه بخش خودرو سازی رنو محسوب میشه نه خودرو سازی ولوو بخشی از ولوو تراک حساب میشه
محسن
۳ خرداد ۱۳۹۹بله، منظور من هم کمپانی معظم رنو تراکس نبود، اگه بود که قبل از نیسان میوردم اسمشو، منظور لایت تراک هایی که تو نقاط مختلف به صورت همکاری مشترک با شرکت های دیگه تا ریبج شده مثله وانت داستر ، آلاسکان، ماکسیتی و … تا کانگو، ترافیک ، مستر هست که معمولا خیلی شناخته شده نیست
Farzad
۳ خرداد ۱۳۹۹وزیر دارایی فرانسه قبلا گفته بوده که ایرفرانس و رنو را حتی به قیمت خرید دوباره سهامشان نجات میدهیم …
رامتین
۳ خرداد ۱۳۹۹رنو داشت در ایران کارخونه میزد، چه موقعیتی را بخاطر برجام از دست داد وگرنه اگر محصولاتش الان جایی خریدار نداره، در ایران اگر بود رو هوا میبردن. یادمه پیمان کارگر میگفت رنو خودش میخواد کارخونه تاسیس کنه در کاشان و محصولات روزشو تولید کنه. برنامه داشت اجازه تولید ال90 را از ایران خودرو و پارس خودرو بگیره و با قیمت خودش در بازار ایران بفروشه. یعنی کارگر ایرانی استخدام کنه و همه کارها را انجام بده. ایشون میگفت قیمت ال90 حدود 28میلیون در میاد درحالیکه قیمت روز اونموقع 40 میلیون بود. دولت با این موضوع مخالفت کرد اون زمان و گفت شما خودرو تولید کنید اما قیمت با من!! بهرحال دوستان ما هم از اون سمت تحت فشار هستیم هم از داخل. شک نکنید اگر رنو در ایران فعال بود الان خودروهای روز مثل تالیسمان و کولئوس هم در حال تولید بودند.
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۹این حرف اگه صحت داشته باشه یه بار دیگه مافیای خودروسازان رو نشون میده .حتی دلشون یه ذره به حال مردم نمیسوزه.با این پیشنهاد میتونست هم به ما کمک کنه هم به خودش
حمید
۳ خرداد ۱۳۹۹باید جهش تولید کنن ?
آرین
۳ خرداد ۱۳۹۹یعنی انقدر منابع رو بد مدیریت میکنن که با 20درصد کاهش فروش به ورشکستگی نزدیک بشن؟
به نسبت بقیه کمپانی ها هزینه تحقیق و توسعه زیادی هم نداره
datsun
۳ خرداد ۱۳۹۹ظاهرا پیش بینی دست پروده دولت فرانسه ، جناب قصن برعکس از آب در اومد.
فرزاد
۴ خرداد ۱۳۹۹فعلا که داتسون زودتر به فنا رفته و بعد از اونم نوبت نیسانه رنو بعید ورشکست بشه اگر هم بشه بخاطر خرج هایی هست که نیسان رو دستش گذاشته