بخش موتور اسپورت رنو از نسخهی مسابقهای خودروی الکتریکی Zoe رونمایی کرد.
این خودرو که دارای دو پیشرانه الکتریکی (هر پیشرانه روی یک اکسل) میباشد قدرت ترکیبی ۳۴۰ اسب بخاری دارد. ۵۰ درصد ظرفیت باتری ۲۷ کیلووات ساعتی Zoe مسابقهای را نیز میتوان در عرض ۲۵ دقیقه شارژ کرد. وزن این خودرو ۱۰۳۰ کیلوگرم است که حدود ۴۰۰ کیلوگرم کمتر از وزن خالص مدل استاندارد جادهای میباشد.
این خودروی مسابقهای همچنین تغییرات در بخش فنی داشته که از جمله آنها میتوان به ترمزهای بزرگتر بهمنظور هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه اشاره کرد. شایان ذکر است قدرت این خودرو ۲۰۵ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد بوده و فاصله بین محوری ۲۵۰۰ میلیمتری آن نیز ۸۸ میلیمتر کمتر از Zoe استاندارد میباشد.
بدنهی پهن و سفارشی خودرو از متریال کامپوزیتی ساخته شده و رینگهای مسابقهای و لاستیکهای پهنتر، رول کیج و پوشش مسابقهای جزو دیگر تغییرات آن محسوب میشوند.
ژان باتیست دبورگ که رانندهی Zoe در چندین مسابقه بوده اظهار داشته است:
من با این خودرو به دنبال داستانی جدید در مسابقات تروفی الکتریکی هستم. ما چالش بزرگی را در پیش داریم و البته از حمایت مهم رنو و موتول برخوردار هستیم. این نسخه جدید از مسابقات کاملاً الکتریکی تروفی یک چالش جالب بوده و من میخواهیم وضعیت خودم به عنوان چهار بار قهرمان را تثبیت کنم. این یک چالش مسابقهای واقعی بوده که در هفتههای آینده شروع خواهد شد.
این مسابقات از هفتم دسامبر در کوههای آلپ شروع خواهد شد.