رنو با معرفی رسمی نسل پنجم کلیو، زنگ خطری جدی را برای فولکسواگن پولو، فورد فییستا و سایر هاچبکهای سابکامپکت بازار به صدا درآورده است. نسل جدید این هاچبک فرانسوی در طراحی بیرونی رویکردی تکاملی داشته و تغییرات بزرگی در آن به چشم نمیخورد ولی بااینوجود هنوز هم خودروی جدیدی به نظر میرسد. در نمای جلویی خودرو جلوپنجرهای بزرگتر، کاپوت عضلانیتر و سپر جدیدی دیده میشود درحالیکه مشابه مگان، در چراغهای جلو نیز دنبالهای C شکل بهعنوان دیلایت کار شده است. در نمای عقبی کلیو هم چراغهای جدیدی با امضای C شکل رنو به چشم میخورد.
با اینکه خودروها در نسلهای جدید خود همواره بزرگ و بزرگتر میشوند اما نسل پنجم کلیو داستان متفاوتی دارد زیرا با ۴.۰۵ متر طول، ۱.۴ سانتیمتر از نسل قبلی کوتاهتر است درحالیکه بهمنظور بهبود آئرودینامیک، ارتفاع آن نیز با ۳ سانتیمتر کاهش به ۱.۴۴ متر رسیده است؛ اما با اینکه کلیوی جدید کمی کوچکتر از قبل است، روی پلتفرم جدیدی بنام CMF-B ساخته شده که با ۶.۶ سانتیمتر عرض بیشتر و همینطور طراحی هوشمندانه، فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده است.
به لطف این ویژگیها، ظرفیت صندوق بار کلیو با افزایش چشمگیر ۹۰ لیتری، از ۳۰۰ به ۳۹۰ لیتر افزایش پیدا کرده که در کلاس خود بهترین است. علاوه بر این، در جایجای کابین نیز محفظههایی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که مجموعاً ظرفیتی برابر با ۲۶ لیتر دارند. برای اولین بار، رنو بهمنظور کاهش مصرف سوخت، گلگیرهای نسل جدید کلیو را به بادگیر مجهز کرده است درحالیکه تمامی تیپهای خودرو حتی تیپ پایه بهصورت استاندارد از چراغهای جلوی تمام LED برخوردار هستند.
در نسل جدید کلیو، رنو تیپ اسپرت RS-Line را جایگزین مدل GT-Line قبلی کرده است. در این تیپ با استفاده از قطعاتی که از بخش رنو اسپرت الهام گرفتهاند مثل تیغهٔ فرمول یک مانند و طرح لانهزنبوری جلوپنجره به همراه رینگهای ۱۷ اینچی ویژه، سپر جلو منحصربهفرد و دیفیوزر عقب با سر اگزوز بزرگتر، نمایی اسپرت ایجاد شده تا RS-Line از دیگر تیپهای کلیو متمایز گردد. ویژگیهای داخلی این مدل نیز شامل پدالهای آلومینیومی، صندلیهای اسپرت با حمایت بیشتر از بدن، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرم سوراخدار، تریم فیبر کربن مانند و تزئینات و دوخت قرمزرنگ میشود.
نسل جدید کلیو با ۱۰ رنگ بیرونی مختلف مانند نارنجی و آبی به همراه سه پکیج سفارشی گوناگون به بازار عرضه خواهد شد. فعلاً هیچ اطلاعاتی از پیشرانههای این خودرو منتشر نشده است اما قرار است رنو نسل جدید هاچبک سابکامپکت خود را رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآورد و بنابراین بهاحتمالزیاد در آن زمان لیست موتورهای آنرا اعلام خواهد کرد. پیشازاین نیز اعلام شده بود که برای کلیوی جدید نسخهٔ هیبریدی هم ارائه خواهد شد.
ناشناس
۹ بهمن ۱۳۹۷من که دوسش دارم.
AMANTE
۹ بهمن ۱۳۹۷جذاب و زیبا
و یکی از زیباترین هاچ بک های ساب کامپکت بازار.
ahmad
۹ بهمن ۱۳۹۷یک هاچبک زیبا و دوست داشتنی ، بیخود نیست که رتبه دوم پرفروش اروپا شده ، با اینکه سطحش از مگان پایینتر هست ولی از مگان بیشتر دوست دارمش ، همین احساسو بین گلف و پولو هم دارم ، با اینکه گلف سطحش بالاتره نسبت به پولو ولی نمیدونم چرا با طراحی پولو بیشتر حال میکنم .
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۷واقعا رقابت چه اثرات مثبتی داره
همه خودروها سازها برای گرفتن سهم بیشتر بازار
دارن سنگ تموم میزارن
هم مصرف کننده رضایت داره
و هم تولید کننده رشد میکنه و سود دهی داره
- A M I R -
۹ بهمن ۱۳۹۷برای این سگمنت کابین فوق جذابی داره ?
خوشحالم که رنو دگرگون شده …
F22 RAPTOR
۱۰ بهمن ۱۳۹۷بی نهایت زیباست
ترکیب ،نمایه بغل،نمایه عقب
از هر لحاظ بگی خیلی زیباست
من زیباترین حاچ بک ساب کامپکت رو پولو میدونم
ولی این چند پله ازش خوشترکیب تره
Abbas
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ای خدااا چقد دوسش دارم
مخصوصا مدل RS
(Saeed(peugeot
۱۰ بهمن ۱۳۹۷خیلی عالی شده …..و دوسش دارم چون فرانسویه…و از همه مهم تر پژو ۲۰۸ جدید که چندین هفته تا رونمایش نمونده…..بدون شک اونم عالیه و فوق العادس مثل ۵۰۸ جدید….۳۰۰۸ و غیر….