مدیران عامل رنو، نیسان و میتسوبیشی تشکیل هیئتمدیره جدید را اعلام کردند. آنها حرکت جدید خود را “آغازی جدید” برای اتحاد به دردسر افتادهی رنو-نیسان-میتسوبیشی توصیف کردهاند.
ژان دومنیک سنارد رئیس رنو، هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان، تیری بلور مدیرعامل رنو و اوسامو ماسوکو مدیرعامل میتسوبیشی در اولین بیانیهی مشترک خود اظهار داشتند هیئتمدیرهی جدید این اتحاد خودروسازی روی تمامی عملکردهای این غول خودروسازی نظارت خواهد داشت.
مدیران عامل این سه شرکت خودروسازی گفتهاند هیئتمدیرهی جدید ساختار مرحلهی جدید توسعهی اتحاد را پایهریزی خواهند کرد.
البته تشکیل هیئتمدیره جدید تأثیری روی ساختار کنونی اتحاد نخواهد داشت زیرا هدف آن حفظ شخصیت مستقل هر سه خودروساز است. رنو همچنین با تشکیل کمیتهی ویژهی نیسان برای انتخاب مستقل رئیس بعدی موافقت کرده است.
رنو، نیسان و میتسوبیشی میخواهند هیئتمدیرهی جدید دیگر جوینت ونچرهای موجود در این اتحاد از جمله رنو-نیسان BV و نیسان-میتسوبیشی BV را لغو نماید. این جوینت ونچرها هماکنون زیر ذرهبین هستند تا میزان دخیل بودن آنها در قضیهی کارلوس گوسن مشخص شود.
در ماه ژانویه بود که نیسان و میتسوبیشی گوسن را به دریافت حدود ۸.۹ میلیون دلار از جوینت ونچر نیسان-میتسوبیشی متهم کردند. این شرکت برای اعطای پاداش به کارکنان تشکیل شده است. نیسان و میتسوبیشی گفتند گوسن از این شرکت برای اعطای پاداشهای بزرگ به خود استفاده کرده است.
این سه خودروساز در بیستمین سالگرد تأسیس اتحاد معروف دنیای خودرو توافقنامهی نهایی را امضا خواهند کرد. هیئتمدیرهی جدید هر ماه در پاریس یا توکیو تشکیل جلسه خواهد داد.
ایمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۷بزرگ ترین رقیب برای گروه فولکس واگن و تویوتا
Mohammad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷هرچقدر فکر میکنم میبینم رنو لایق نیست با برندی مثل نیسان متحد باشه
اخه یه نگاه به تاریخچه نیسان بندازید
داتسون زد 240 ( یا همون سری زد نیسان ) خودش یه کتاب تاریخ
جی تی ار هنوز که هنوز به عنوان استاندارد و معیار برای سوپر اسپورت ها استفاده میشه
نیسان پاترول کسی هست که ازش تعریف نکنه
نیسان ماکسیما و . . .
در مقابل رنو واقعا حیف
شبیه داستان کرایسلر و فیات شده
فیات سال هاست به جز گند زدن کاری بلد نیست
امید وارم روزی کرایسلر از فیات و نیسان از رنو جدا شه
hmansory511@gamil.com
۲۳ اسفند ۱۳۹۷رنو اسپرت هم فعالیت و تکنولوژی خوبی در فرمول یک داشته فراموش نکنید
овsкиكMас
۲۳ اسفند ۱۳۹۷اره اون کرایسلره که داره همه جوایز رو درو میکنه و صدر جدول های قابلیت اعتماد و ایمنی هست!!!
احمدرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۷داداچ کرایسلر ورشکسته رو مارکیونه فقید نجات داد
برو حداقل یه مقاله بخون بعدش کامنت بزار
ارمان
۲۴ اسفند ۱۳۹۷محمد یا نمیدونی , یا نمیخونی , یا فقط مینویسیو تو باغ نیستی موتور رنو تو پر فشار ترین مسابقات جهان بین سالهای 2005 تا 20014 یعنی فقط تو 9 سال 6 قهرمانی تیمی به دست اورد . فکر میکنی اتفاقیه؟ خیر عزیزم هر وقت به رنو فکر کردی و داستر اومد تو ذهنت به این فکر کن که کمپانی هایی مثل بی ام و لامبورگینی حتی فکر ورود به این رشته ورزشی رو نمیکنن , با همین ماشین رنو فرناندو الونسو چهطور همرو زمین گیر کرده بود .
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷کم کم شور همه چی رو در میارن دیگه
ahmad
۲۳ اسفند ۱۳۹۷به نظرم رنو باید از نیسان جدا بشه ، بعد از اون همه دوشیدن و چاپیدن رنو و بعد از اون همه رفتار زشت و ناپسند با مدیر عاملش ، رنو باید خودشو از شرِ نیسان راحت کنه ، حیف رنو بخدا با اون تاریخچه درخشان و با اون خودروهای اسطوره ای که تو کارنامش داره . رنو کجا و نیسان کجا ، باید میذاشت همون 20 سال پیش ورشکست میشد.
بهزاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۷نیسان در این چند سال اخیر میانگین سالی بالای 5 میلیارد دلار سوددهی داشته که مستقیم 43 درصدش به جیب رنو میره و اگر اون 5 ،6 میلیارد سرمایه ی اولیه که سهام نیسان رو خریده حساب کنیم تا الان ده ها میلیارد دلار قسمت رنو شده.
بی احترامی زمانی هست که شما 15 درصد سهامدار باشی اما حق رای نداشته باشی و دولت فرانسه با همین میزان رای عملا دخالت مستقیم در هیئت مدیره و انتخاب ها داره.
برخلاف ایده ی شما که کاملا مضحک هست این اتحاد با این شکل و شمایل کاملا به نفع رنو هست و اونها حاضر نیستن سهامشون در نیسان از دست بره.
ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۷نیسان اگر سالی بالای 5 میلیارد دلار سود دهی داشته به خاطر شراکتش با رنو و مدیریت همین اقای کارلوس گوسن بوده وگرنه تا قبل شراکتش با رنو یه شرکت ورشکسته بود که هیچ خودروساز دیگری حاضر به همکاری باهاش نبود ، چون اوضاع مالی و سهام نیسان بدجور خراب بود و هیچ خودروسازی حاضر نبود با شراکت با نیسان همچین ریسک خطرناکی رو بکنه یکمی درباره همین اقای گوسن تحقیق کن ببین چطور در عرض مدت کوتاهی یه شرکت کاملا ورشکسته رو به سود دهی رسوند و اتفاقا جزو 5 مدیر برتر دنیاست دوباره تاکید میکنم رنو در زمان خرید سهام نیسان در سال 98 یه شرکت کاملا خصوصی بود و از 2010 اگه اشتباه نکنم 15 درصد دولت فرانسه سهامدار رنو هست و اون 15 درص سهمی که دولت فرانسه داره اونقدر باعث نمیشه اجازه نفوذ و دخالت داشته باشه حتی اگه همین فردا دولت فرانسه 15 درصد سهم خودشو بکشه بیرون باز هم توفیق چندانی به حال رنو نمیکنه ، و در اینده این اتفاق خواهد افتاد و دوباره رنو یه شرکت خصوصی خواهد شد مثل جنرال موتورز که در یک دوره ای در دوران بحران اقتصادی سال 2008 مجبور شد نصف سهامشو به دولت بفروشه اما امروز یه شرکت خصوصیه همین اتفاق برای رنو هم در اینده خواهد افتاد .
#ali.m#
۲۴ اسفند ۱۳۹۷???
خونریزی نکنی
ADAK
۲۳ اسفند ۱۳۹۷آخرش همه خوروسازها یه برند متحد میزنن !!!
اسمش را هم میزان :
اتحاد همه خودروسازها بجز ایرانخودرو :-)