رنومیتسوبیشینیسان

کارلوس گون مدیرعامل میتسوبیشی می‌شود؟

رنو-نیسان-میتسوبیشی، تبدیل به غولی بزرگ با حدود ۱۰ میلیون خودروی تولیدی سالانه خواهد شد که این امپراطوری را در کنار نامهایی چون تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز قرار می‌دهد. حالا نیسان آماده است تا مرد ۶۲ ساله و همه‌کاره‌ی صنعت خودرو یعنی کارلوس گون (گوسن یا غصن) را به سمت مدیرعاملی میتسوبیشی منصوب نماید بنابراین گون یکی از افراد شاخص خودروسازی با مدیرعاملی سه خودروساز متفاوت در یک زمان خواهد بود.

carlos-ghosn-02
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گون قبلاً با مدیرعامل و رئیس میتسوبیشی Osamu Masuko صحبت کرده و از او خواسته تا با وجود تحت کنترل در آمدن میتسوبیشی توسط نیسان باز هم مدیرعامل این شرکت باقی بماند؛ اما رنو نیسان تاکنون این خبر را تائید نکرده و سخنگوی این شرکت همه‌ی سخنان را حدس و گمان خوانده و میتسوبیشی نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

Carlos Ghosn
یک تحلیل‌گر صنعت خودرو می‌گوید که گون با مدیرعاملی در میتسوبیشی قادر خواهد بود تا کارهایی مشابه کارهای انجام شده در نیسان را ترتیب بدهد که از این جمله می‌توان به ترکیب پلتفرم‌ها، کاهش هزینه‌ها و حتی بستن کارخانه‌ها اشاره کرد. به منظور انجام چنین بازسازی بزرگی شما فردی به قدرتمندی گون را نیاز دارید تا کارها را سروسامان دهد.

carlos-ghosn
شغل جدید گون به چشم همه یکسان نخواهد آمد چراکه تحلیل گری در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که گون کار کافی در رنو و نیسان دارد. او همچنین همه‌ی زمان خود را در این دو کمپانی بیش از قبول شغل دیگری در ژاپن صرف می‌کند.

ceo_mitsubishi-and-carlos-ghosn
نیسان اوایل امسال اعلام نمود که ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی را به مبلغ حدود ۲.۳ میلیارد دلار خواهد خرید. این امر به خاطر جعل میزان مصرف سوخت اعلامی چندین خودرو از جمله دو مدل نیسان صورت گرفت. این معامله تا اواخر امسال نهایی خواهد شد.

mitsubishi badge
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    راستش من برای میتسوبیشی خیلی خوشحالم.
    کارلوس غوصن یک نابغه ی مدیریت هست
    واقعا نیسان رو به اوج رسوند. میتسو بیشی رو هم به جایگاه بالایی میرسونه.
    .
    اما توان مدیریت 3 شرکت همزمان در تخصص کارلوس غوصن و نوابغ محدودی هست.
    من برای دوران بعد از Carlosn ghosn نگرانم.
    توان مدیریت سه شرکت که به صورت Alliance هستن خیلی سخته و جسارت و هوش بالایی میخواد.
    .

    1. Ferruccio Lamborghini

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      دوستان توجه کنید که الگوی فولکس واگن گروپ ، جنرال موتورز ، تویوتا، با رنو-نیسان-میتسوبیشی کاملا متفاوته.

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7399 ديدگاه)

        معلومه مجید جون
        جنرال موتورز اصلا شیوه مدیریتش فرق بنیادی داره با اون شرکت هایی که نام بردی

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      امیدوارم میتسوپیشی گاف نده و خوب پیش بره

  2. احسان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    نمیشه کارلوس خان یک روز در ماه رو هم در ایرانخودرو بگذرونه؟ شاید فرجی شد

  3. ایران و فرانسه

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    جالبه ایشان لبنانی الاصل هستن به راستی اگه تو لبنان مانده بود و استیو جا بز هم تو سوریه یا الان قربانی حملات انتحاری شده بودند یا نهایتا صاحب کافه و کاباره ای بودند به راستی این اقتصاد آزاد بدون تعصب نژادی و زبانی و آیینی است که فرصتهای برابر برای پیشرفت رو ایجاد میکنه این نابغه از پتانسیل میتسوبیشی هم برای تعالی استفاده خواهد کرد

  4. حميد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    میتسو بیشی واقعا داشت در جا میزد باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی میافته
    من مطمئنم توی جوانهای کشورمون مدیرهای خیلی خوبی وجود داره

  5. X5

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عکس دومیرو که دیدم همون دفه اول که چشم خورد فکر کردم مستر بینِ

  6. ali

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (771 ديدگاه)

    بنظرم خوب شد رنو نیسان میتسو رو خرید. میتسوبیشی اگه همین طور ادامه میداد تا چند سال دیگه کاملا ورشکسته میشد… حالا با کمک نیسان میتونه پیشرفت کنه..

  7. volvo fh

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ۶۱سال سن داره.ولی خیلی جوون مونده.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      دقتی کردی

  8. احمد باقری

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    شاید مدیریت سه شرکت، کار درستی نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا