رنو با تولید هاچبک های اسپورت RS کار فوقالعادهای انجام داده است. این خودروساز فرانسوی همچنین به خاطر تولید برخی از بهترین خودروهای تجاری در قالب بخش رنو اسپورت شناخته شده است اما اینجا چیز کاملاً متفاوتی را داریم.
این کامیون T High ریسینگ ادیشن نام داشته و البته توسط رنو ساخته نشده است. حداقل توسط بخش خودروسازی معرفی نشده است! بخش رنو تراکس که از سال ۲۰۰۱ تاکنون بخشی از گروه ولوو بوده مسئول تولید این کامیون ویژه است. شایان ذکر است بخش رنو تراکس از بخش خودروسازی رنو کاملاً جداست.
اما با این تفاسیر نام رنو و رنو تراکس مشترک بوده و البته بخش خودروهای تجاری کارهای لجستیکی مربوط به تیم فرمول ۱ رنو را نیز انجام میدهد.
این کامیون بر پایه تراک هوی دیوتی سری T ساخته شده اما همانگونه که مشاهده میکنید از طرح تیم فرمول ۱ یعنی رنگ زرد و مشکی در بدنه و کابین بهره گرفته شده است. این کامیون ویژه دارای آینههای جانبی، جلوپنجره و نشانهای مشکی است که هماهنگی فوقالعادهای با رنگ زرد جذاب بدنه دارد.
به همین منوال رینگها نیز به منظور هماهنگی با رنگ بدنه رنگ زرد را داشته و کابین نیز به صندلیها و غربیلک فرمان ریکارو که هر دو چرمی بوده و دوختهای زرد دارند مزین شده است. داشبورد نیز طرح کربنی داشته و ورودیهای هوا و کمربندهای ایمنی نیز رنگ زرد را پذیرا شدهاند.
این کامیون از نظر فنی تغییری نداشته اما پیشرانه ۶ سیلندر ۱۳ لیتری دیزلی آن قدرت ۵۲۰ اسب بخاری دارد که دو برابر قدرت رنو مگان RS میباشد. البته گشتاور کامیون رنو تراکس به ۲۵۵۰ نیوتون متر میرسد.
رنو تراکس تنها ۹۹ دستگاه از T High ریسینگ ادیشن خواهد ساخت.
حمید
۲۱ تیر ۱۳۹۷به نظر با حال میاد
PARTHIAN
۲۱ تیر ۱۳۹۷رنو سری تی قرار بود از سال ۹۲وارد بشه اما نمی دونم چرا آریا دیزل هنوز اقدامی نکرده
کامیون های رنو فوقالعده کم استهلاک و کم مصرف هستن
رضا
۲۱ تیر ۱۳۹۷کم مصرف خب قاعدتا به عنوان یه ماشین به روز باید باشن
اما استهلاک رو شدیدا مخالفم .بهتره برید با چند نفر مکانیک ماشین سنگین هم کلام بشید اون موقع متوجه میشید. هم قطعاتش گرونه و هم کم یاب و هم استهلاک و هم پیچیدگی زیاد. از بین اروپایی ها تو ایران ولوو با بنز و اسکانیا تو ایران مناسبن. یعنی خیلی مشکل قطعات ندارن. از طرف دیگه اگه بیای منطقی نگا کنی میبینی حتی چینی ها هم خوبن.چون اکثرا هم قیمت کمتری موقع خرید دارن و هم قیمت قطعاتشون کمتره. در کل تو ایران کامیون دارا که درآمدشون متوسطه میرن چینی و بنز میخرن.واسه اونایی که میتونن قسطای ماشیناشون رو بدن و دستشون بیشتر میچرخه میرن اسکانیا و ولوو میخرن.
PARTHIAN
۲۱ تیر ۱۳۹۷اقا رضا،چند نفر از دوستان من کامیون دار هستند و از بینشون یکیشون رنو پرمیوم قرمز 420اسبی داره و یه fh۴۶۰داره،
اون بهم گفت که ماشین رنوش کم مصرف تر از ولوو هست و خرج کمتری هم رو دستش گذاشته،
بنز هم که گفتی منظورت اکسور هست که موتورشom457laکه نزدیک به ۱۵ سال میشه تو ایران منتاژ میشه واسه همین کمبود قطعات نداره وولوو و اسکانیا هم تو ایران جا افتادن و قطعاتشون با توجه به منتاژ داخل کم یاب نیست،
وگرنه داف xfاز همه اینهایی که گفتم راحت تر و نرم تر هست
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۷از نزدیکان خودم که اسکانیا داره قبلا پرسیدم گفته اتفاقا رنو بسیار بی هزینه و کم استهلاکه سواری کشنده های بنز رو هم با قیمت پایین تر می ده
اسکانیا
۲۲ تیر ۱۳۹۷تا وقتی اسکانیا هست چرا رنو؟
عموی خودم مغازه تو گاراژ داره
همه اونایی که کشنده قدیمی دارن خدا خدا میکنن اوضاع خوب بشه اسکانیا یا ولوو بخرن
اونایی ام که رنو دارن منتظرن اوضاع بهتر بشه و بعدا ولوو یا اسکانیا بخرن. انتخاب اول بازار ولوو یا اسکانیا هست ولی از سر ناچاری میرن رنو میخرن با اون قیافه زشتش
F22RAPTOR
۲۳ تیر ۱۳۹۷داداش انتخاب به خدمات پس از فروشه
که به قول شما ماموت وسایپا از همه بهتر عمل کردن
poya
۲۱ تیر ۱۳۹۷اردیبهشت رفته بودیم مشهد بعد شاهرود برا استراحت و غذا توقف کرده بودیم طبق توصیه ایی که قبلا خونده بودم دنبال رستورانی بودیم که کامیون جلوش توقف کرده باشه.
بعد تقریبا ده دقیقه رفتن یه جا دیدیم هفت هشت تا کامیون ردیفی و چندتام کنار هم پارک کردن. خلاصه بعد پارک کردن جلو رستوران از ماشین پیاده شدیم چشمتون روز بد نبینه یهو با یه بهترین منظره عمرم روبرو شدم. اون چندتا کامیون که کنار هم پارک شده بودن MAN GTX بودن. پلاک کامیونا رو تازه دیدیم که مال ترکیه بودن و عشق اباد ترکمنستان میرفتن. خلاصه رفتیم داخل و از پشت شیشه به رخشون نگاه میکردیم جالب این بود مدل سال بودن و نو نو. انگار تازه از کارواش اومده بودن. بعدا که با رانند ها صحبت کردیم گفتن که ماشینا مال شرکت هستن و ماهی دو سه بار بار میبرن کشورای اروپایی یا اسیایی
تو دنیای ماشین سنگین بنز و ولوو حرف اولو میزنن ولی اگه بودجه ی کمتری دارین مان بهترین انتخابه
PARTHIAN
۲۱ تیر ۱۳۹۷دقیق تر مانTGX
https://carmantrucks.com/cy/en/long-haul-transport/tgx/tgx-performanceline-edition/TGX-PerformanceLine-Edition.html
Trx (taimaz)
۲۱ تیر ۱۳۹۷مان TGX یکی از زیباترین کابین ها رو بین کامیون ها داره البته خودم نسل جدید اکتروس رو به عنوان بهترین میشناسم ، اما با توجه به قیمت و قدرت فوق العاده ی MAN TGX یه شاهکار مهندسی هست.
اسکانیا
۲۲ تیر ۱۳۹۷مان رو تا یه حدی قبول دارم ولی اسکانیا و لوو حرف اولو میزنه
واقعا باید مغز خر خورده باشه طرف ولوو و اسکانیا رو ول کنه مان یا رنو بخره
هرکی که تو بازاره میدونه انتخاب اول همه یا ولووعه یا اسکانیا
تازه بنزم عمرا به پای اسکانیا یا ولوو برسه مگه اینکه کیفیتشو ببره بالا و رقابتی تر بشه
سعید
۳۰ بهمن ۱۴۰۱داداش آنقدر تعصبی نباش من خودم پدرم راننده کامیون بوده یه ماک داشته عمو هام و دایی هام راننده بودند و ماک و بنز مایلر و ولوو داشتن
من هم الان راننده ام و داداشامم همه راننده هستن من خودم الان رنو دارم رنو از نظر موتور و گیربکس با ولوو یکیه همین رنو تی معروفه به ولوو اف هاش فرانسوی و رنو پریمیوم به اف ام فرانسوی
رنو هم کابین خیلی جادار و راحتی داره و هم کم خرج تر از ولوو و اسکانیا است و جالب این جاست که خیلی لوازم با ولوو مشترک است.
رنو برای اونایی که میخوان ولوو سوار شن ولی بودجه کافی ندارم و میرم رنو میخرند مثل من
من از سال 87 رنو پریمیوم 460 وارداتی دارم و به زودی قصد خرید رنو تی دارم
محمدرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اولین کسی که این ماشین را وارد کرد جناب آقای مجتبی حسنی از شهرستان ملایر استان همدان بود تتو ست بازرگانی شیرخانلو صورت گرفت پرچم ملایر بالاست بنازم به این همه زیبایی