کمپانی رنو قصد دارد تا در ماه مارچ امسال از کانسپت فوق العاده کم مصرف خود رونمایی کند. خودروی XL1 فولکس واگن نیز مشابه این کانسپت رنو میباشد، ولی قیمتی معادل ۱۱۰,۰۰۰ یورو دارد، بنابراین طبق گفتهی رِمی باستیِن، رئیس پژوهش، مطالعات پیشرفته و مواد رنو، شرکت در حال کار کردن بر روی یک کانسپت کوچک و کم خرج میباشد که میتواند منجر به تولید یک خودروی ارزان قیمت شود. در حالی که مصرف XL1 به صورتی شگفت انگیز معادل ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد، کانسپت رنو در هر صد کیلومتر معادل ۲ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.
این کانسپت یک خودروی هیبریدی بنزینی-الکتریکی میباشد که همان فضا و اندازهی کلیو (Clio) را خواهد داشت. اگر این خودروی مفهومی بازخورد مثبتی دریافت کند، ممکن است خودرو وارد مرحلهی تولید شده و به قیمتی بسیار پایینتر از قیمت XL1 به بازار عرضه گردد. در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای از جمله CO2، رنو میگوید در حالی که برای خودروهای معمولی کاهش وزن بیشترین اهمیت را دارد، در مورد خودروهای برقی باید تمرکز بیشتر روی طراحی آئرودینامیکی خودرو باشد. آنها می گویند که از وزن یک خودروی الکتریکی می توان برای کمک به سیستم ترمز مولد خودرو به منظور برداشت حداکثر میزان انرژی جنبشی هنگام ترمزگیری خودرو استفاده کرد.۱۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲طراحی داخلیش جالب نیست . ولی طراحی خارجی بخصوص سقف فوق العاده است.
Hitler
۱۵ دی ۱۳۹۲جهان به فکر محیط زیست و خودروی هیبریردی ما تو کف پراید 60اسبی.
((هر بلایی سر دنیا بود از 4چیز بود: صهیون،زنان،خیانت، تعصب((کامیاب کبیر))
منظور از زنان جذبه هس نه همشون :D
Heil Hitler
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
Hitler عزیز نظرتو دوست دارم .
فرامرز
۱۵ دی ۱۳۹۲جدی XL1 با قیمت ۱۱۰ هزار یورو به فروش میرسه؟! بعد BMW i3 and i8 چقدر باید قیمت بخورن؟ البته i3 که از خیلی از نظرات از XL1 بهتره الآن تو آلمان ۳۵۰۰۰ یورو به فروش میرسه!
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲دلیل قیمت بالای XL1 مصرف فوق العاده پایین اونه . فقط 0.9 لیتر در 100 کیلومتر .
توفیقی
۱۵ دی ۱۳۹۲هیچ چیز فوق العاده ای نیست. خودتان را به زحمت نیندازید.
اینم یه کانسپت مزخرف دیگه.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ دی ۱۳۹۲درود.
با این که رنو را دوست دارم ولی طرحش اصلا خوب نیست.
خداکنه محصول نهایی رنگ و لعاب بهتری داشته باشه.
این خیلی بی روحه.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۵ دی ۱۳۹۲اونوقت بعضیا به من میگن چرا از کانسپ بدت میاد!!! این چیییه آخه!!! آدم…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۶ دی ۱۳۹۲درود.
حرفتو رک بگو محسن.
کانسپت دایم تا کانسپت.
هر گردی که گردو نیست.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱۶ دی ۱۳۹۲منکه حرف مبهمی نزدم :-)
صدالبته که کانسپت داریم تا کانسپت! من از کانسپتهای فضایی بدم میاد که همه میدونن هیچوقت قرارنیست تولید بشه! وگرنه 918 هم اول به عنوان کانسپت معرفی شد، ولی! بعد از 2 سال بدون کوچکترین تغییری ساخته شد! به این میگن کانسپت!
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲طراحی داخلیش خیلی نامنوس است .
SPM
۱۵ دی ۱۳۹۲منم بچه بودم از این چیزا زیاد طراحی میکردم ولی بیشتر کانسپت پیکان میکشیدم.
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۲ماشین های فرانسوی در مورد طراحی ظاهری هیچ وقت حرفی برای گفتن ندارن و نخواهند داشت و حداقل مثل کره ای ها هم نمی تونن طرح های دیگران رو کپی کنن … واقعا که …
ساسان.م
۱۵ دی ۱۳۹۲جدیداً کانسپت ها فضایی شدن :)
Saied
۱۶ دی ۱۳۹۲فقط میتونم بگم با نمک .