رنو پسازاینکه سال گذشته با کانسپت کیگر پیشنمایشی از کراساوور جدیدی برای بازار هند را ارائه کرد، حالا رسماً نسخهٔ تولیدی این کراساوور کوچک را معرفی کرده است. البته برخلاف اکثر خودروهای کوچکی که برای این کشور پرجمعیت آسیایی ساخته میشوند، کراساوور جدید رنو بعداً در بازارهای بینالمللی هم عرضه خواهد شد. کیگر زیر ۴ متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲۵۰۰ میلیمتر است که این یعنی در سبد محصولات هندی رنو بین مدلهای کوئید و تریبر قرار میگیرد.
برجستهترین ویژگی کیگر طراحی بیرونی جسورانهٔ آن است. این کراساوور جدید فرانسوی با استایلی ورزشکاری که توسط گلگیرها و کاپوت عضلانی ایجاد شدهاند به همراه چراغهای جلوی دوقسمتی در طرفین جلوپنجرهٔ معمول رنو، چراغهای عقب C شکل، خط سقف کمی شیبدار و روکشهای پلاستیکی در قسمتهای پایین بدنه، یکی از بهترین طراحیها را در بین کراساوورهای کوچک بازار هند دارد.
از سوی دیگر اما هرچند طراحی و ترکیب کلی کابین کیگر مدرن است اما به دلیل اشتراکات فراوان با سایر محصولات ارزانقیمت رنو و همینطور محصولات داچیا، چندان چشمگیر و برجسته به نظر نمیرسد. غربیلک فرمان چندمنظوره، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هفت اینچی TFT قابل تنظیم از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند درحالیکه اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، پد شارژ بیسیم، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پریمیوم و سیستم ورود بدون کلید هم برای آن قابل سفارش هستند. کیگر از صندوق باری به حجم ۴۰۵ لیتر هم سود میبرد که در این کلاس بهترین است و با خواباندن صندلیهای عقب به ۸۸۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
کیگر که بر اساس پلتفرم CMFA+ مشترک با تریبر ساخته شده، با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه میشود. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۱ لیتری تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور است که برای انتقال نیروی آن گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. موتور بعدی اما یک نمونهٔ ۱ لیتری توربو است که در اروپا برای مدلهای کپچر و کلیو ارائه میشود. این موتور که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل میشود درحالیکه بعداً یک نمونهٔ CVT هم برای آن ارائه خواهد شد.
زیزیگولو
۱۰ بهمن ۱۳۹۹دیگه زیادی جمعو جوره
ehsan fa
۱۰ بهمن ۱۳۹۹من موندم ماشین 1 لیتری رو چطور حرکت میدن. اصلا از سربالایی بالا میره؟
RAHIM.K
۱۱ بهمن ۱۳۹۹همونطوری که پیکان ۶۰اسبی و پراید ۷۰ اسبی از جاده چالوس و گردنه حیران بالا پایین میرن!
Mehdi
۱۰ بهمن ۱۳۹۹هیوندای رنو
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بَهبَه
چه ملشین خوبی برای استفادهی شهری بخصوص عرضه در ایران .
نمیدونم چرا ، ولی از طراحی جمعوجور خودروهای کوچک رنو مثل کلیو ، کپچر و این خودرو لذت میبرم و رنو دقیقاً نقطهی مقابل پژو سیتروئن عمل میکنه در بحث طراحی پیچیده ظاهری و کابین که نشون میده رنو هدفش بازارهای خاص نیست و بیشتر به جوامع عام نگاه میندازه که جهانی باشه !
اگر توجه کنید ، در طراحی محصولات رنو خطوط زیادی نمیبینید ، اما فرمهای خاص و نرم زیبایی را میبینید که با چشم بازی میکنه و البته پدر صاحب صافکارها هم بعد از تصادف در میاره ? و صافکار هم پدر جیب صاحب رنوها را ? !
حسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۹یه نظر سنجی شده بود که می گه ایرانیا چه ماشینی دوست دارن.من خودم سرچ کردم رفتم نظر مردم دیدم.ازشون پرسید ماشین چه کشوری دوست دارین.بین آلمانی-فرانسوی-کرهی جنوبوی-ژاپنی-آمریکایی
۲۶درصد گفتن آلمانی.۲۰درصد ژاپنی-۱۹درصد فرانسوی-۱۴درصد کرهی جنوبوی-۱۲آمریکایی
چیزای دیگه هم ازشون پرسید میتوانید ببینید.
Hadi
۱۰ بهمن ۱۳۹۹خوشگله…
پرهام و رهام
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ظاهر جالبی نداره ولی باحاله
Ramin
۱۰ بهمن ۱۳۹۹از اون جایی که هم این مدل جدیده و هم شاهین sp100 ( همونی که کراس اوور هست)
حدودا هم سن هستن….
به نظرتون کی از کی کپی کرده ؟؟؟؟ خیلی شبیه هم دیگه هستن….
????????
احتمالا هر دو از هم دیگه کپی کردن…. ?
?Ali Hossein?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹سایپا مطمئن!????
احمدرضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۹تعجب یه بار رنو از زبان طراحی تالیسمان استفاده نکرد ?
والا توی همه ماشیناش هس ? مگان و تالیسمان و کلئوس و کپچر و…
ولی خب خیلی خوبه برای استفاده شهری خیلی خوبه ? ابعاد و مصرف مناسبی داره ?
?Ali Hossein?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اقا هرکی موافقه جلوش کپیه توسان 2021 هست لایک ??
.
.
.
.
.
اقا واقعا نظر بدید من میخوام رای گیری کنم
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹بازم رنو….
SS
۱۱ بهمن ۱۳۹۹از قیافش فکر کردم الکتریکی هست. اگه آپشن پلاگین هیبرید یا الکتریکی هم داشت خوب بود.
طراحی خوبی داره از K-ZE بهتر هست ولی همه شبیه کویید هستن!
نمیدونم فرق کویید و KZE و کیگر چی هست؟!