داچیا اطلاعات تکمیلی در مورد اولین گیربکس نیمهاتوماتیک تاریخ خود را ارائه داده است. این گیربکس که همراه با موتور TCe 90 در مدلهای لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپوی عرضه میشود، به صورت ۵ سرعته دستی بدون کلاج و با عنوان Easy-R است که گفته میشود نسبت به گیربکسهای دستی معمولی، راحتی بیشتری را برای راننده به همراه دارد.
تا پایان سال جاری میلادی، تمام مدلهای لوگان، لوگان MCV، ساندرو و ساندرو استپوی همراه با سیستم گیربکس جدید Easy-R در دسترس خواهند بود و همانطور که داچیا میگوید، «قیمت مناسبی برای استفاده از آن درنظر گرفته شده است». مصرف سوخت ترکیبی موتورهای TCe 90 در کنار گیربکس Easy-R برابر ۴/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. همینطور آلودگی CO₂ برای مدلهای ساندرو، لوگان و لوگان MCV معادل ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر است که این میزان برای مدل ساندرو استپوی به ۱۱۵ گرم میرسد. این آمار شباهت زیادی به عملکرد مدلهای با گیربکس دستی دارند.
سیستم انتقال قدرت Easy-R به یک سری محرّکهای الکترومکانیک با کنترل کامپیوتری مجهز است که به عنوان جایگزین راننده، در آزاد کردن کلاج، تعویض دنده و درگیر کردن دوباره کلاج نقش دارند. برای این گیربکس دو حالت میتوان انتخاب کرد؛ «درایو» و «منیوال». در حالت «درایو»، راننده از برخی کارهای خاص مانند درگیر و رها کردن کلاج و انتخاب دنده، آزاد است و سیستم انتقال قدرت، خودش بهترین تصمیم را در رابطه با مصرف سوخت و شتابگیری میگیرد. ولی در حالت «منیوال» راننده در مورد زمان انتخاب و تعویض دندهها تصمیمگیری میکند. برای انتخاب این حالت، راننده باید «دسته دنده» را به موقعیت “M” حرکت دهد و برای بالا و پایین کردن دندهها از + یا – استفاده کند.
سبحان
۲۲ شهریور ۱۳۹۴گیربکس دستی دوست دارم شخصا. با کلاچ و متعلقات :)))
در مطلب نوشته شده 109 “کیلوگرم” کربن دی اکسید. لطفا تصحیح کنید
سکوت
۲۲ شهریور ۱۳۹۴داچیا واقعا چیز بدیه…و همیشه شکست میخوره…مزخرف ترین زیر مجموعه رنو..با بهای بیش از ارزش
مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۴سکوت…! اتفاقا بهتره یه سرچی توی اینترنت بکنین با عنوان : ” داچیا گاو شیرده رنو!”
بحران خودروئی اروپا تاثیر بسیار زیادی روی خودروسازهای بزرگ این قاره گذاشت ولی رنو با کمک بازوی داچیایی خودش تونست خیلی از ضررهای بخشهای دیگه رو جبران کنه.
ضمنا هنوزم ال نود بهترین خودروی رنج قیمتی خودش هست. البته اگر افکار و چشمهای متعصب اجازه بدن
نوید جهرمی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ی سرچی بزنی و تاریخچه داچیا رو بخونی متوجه میشی که از چ وضعیت پایینی ب چ جایگاهی رسیده و الان سهم خیلی پررنگی در فروش رنو بازی میکنه.لطفاً رو هوا و تعصب یه حرفی نپرون.
اگه هم میخوای نظرت رو بیان کنی ی جور دیگه مطرحش کن.
بنده شخصاً از ماشین های فرانسوی خوشم نمیاد و این نظر بندس.
شایان
۲۲ شهریور ۱۳۹۴خسه نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
امیرحسین
۲۲ شهریور ۱۳۹۴مطمئناً مدیران کارخانه هایی مثل رنو از تعقل و تفکر کافی بهره مند هستند که بتوانند از سود و زیان شرکت های زیر مجموعه خود آگاه باشند
کارخانه داچیا توانسته با داستر یکی از پرفروشترین کراس اوور های ارزان قیمت اروپا باشه.دوستانی که از ال90 بدلیل اینکه رقیب پرشیا میباشد بیزار هستن لطفاً اطلاعات غلط ندن چون فروش جهانی داچیا روشنگر هست.
گیربکس نیمه اتوماتیک نیاز به کمی زمان داره تا راننده به آن عادت کنه ولی برای ماشین های شهری گزینه مناسبی هست.ام جی 3 هم از این نوع گیربکس استفاده میکنه
shahab
۲۲ شهریور ۱۳۹۴کی گفته ال90 رقیب پرشیاست؟؟؟؟
امید
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ماشین با کیفیت و خوبی مثل ال90 رو نباید با ***بی کیفیت ، پرمصرف و نا ایمنی چون پرشیای ایران خودرو مقایسه کرد
shahab
۲۲ شهریور ۱۳۹۴گیربکس نیمه اتومات بدرد نمی خوره یا باید کلاچ داشته باشه یا کاملا اتومات باشه باقابلیت تعویض دستی
رامتین
۲۲ شهریور ۱۳۹۴امیرحسین زیاد حرفتو قبول ندارم. داچیا درسته ارزان سازی کرده اما اصلا جذابیت خرید نداره. داستر هم در ایران فروش خوبی نداشته. بطورکای صرفا محصولات تاپ رنو مثه تالیسمان، کلیوrs، مگان gt و… ارزش خرید دارند. همچنین امجی3 گیربکسش اونقدر مشکل داره که در تایپیکها میتونی ببینی. در سربالایی بسیار برای راننده اشکال ایجاد میکنه.
فرشاد
۲۲ شهریور ۱۳۹۴این گیربکس نیمه اتوماتیک همون AMT هست یا یه چیز دیگست؟
احمد باقری
۲۲ شهریور ۱۳۹۴به هر حال گیربکس خوبیه، دو حالت هم داره، اگر کیفیت خوبی داشته باشه که مشکلی نیست.
سکوت
۲۲ شهریور ۱۳۹۴آقا مهدی خودرو های چینی هم خیلی دارن فروش میدن…چون واسه جهان سوم که ثروت مند نیستن خودرو تولید میکنن…داچیا عین اینهاست…ال 90 در بین لگن های ایرانی خودروی خوبیه..وگرنه رنو یعنی کپچر..یعنی لیتوید…نه ال 90 و ساندرو و داستر ..اینا بیش از حد بها گرونن..
مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۴البته که رنو یعنی کپچر یعنی لتیتیود یعنی تالیسمان ولی در اروپای شرقی برزیل یا هندوستان و حتی ایران خودمون هرکسی توان خرید این خودروها رو نداره بنابراین تفکر رنو مبنی بر فروش خودرو با برند داچیا نه تنها بد نیست بلکه بسیار هوشمندانه س. البته مقایسه خودروهای چینی با داچیا واقعا یه بی انصافی بزرگه. داچیا خودروسازی هست که قابل اعتماده و خودورهاش هم انصافا بسیار کم خرج و هزینه هستن و ضمنا در مقابل بهائی که میپردازین واقعا ارزشش رو داره. البته و صدالبته بازار ایران و خودروسازهای دزدی که حتی از یک خودروی هفت هزار دلاری هم تا این حد دزدی میکنن رو بیخیال.
amir hosein
۲۲ شهریور ۱۳۹۴دوستای عزیز داپیا اونقدرا هم که فکر میکنین اشغال نیست مثلا داپیا ساندرو جدید 4 ستاره ایمنی داره و به علاوه سیستم های abs ebd eba asr esp و 4کیسه هوای ایمنی سیستم مالتی مدیا کامپیوتر سفری و کلی اپشن های دیگه که یک خودرو روز نیاز داره
لانتا
۲۲ شهریور ۱۳۹۴تو یکى از برنامه هاى تاپ گىر با اینکه داچىا. عملکرد مناسبى داشت اما با نقد مثل بدرد نخور و اشغال و بى کىفىت. همراه بود و هر سه مجرى هم موافق بودن که داچىا ارزش خرید نداره. راستش داچىا براى کشور هاى جهان سومى خودرو هاى با کىفىتى هست ولى در واقع در بازار اروپاى جز کم طرفدار ترین مدل هاست . اگه بازار ایران مد نظر باشه اره داچىا عالىه اصطحلاک پایین عملکرد مناسب البته هزینه نگهداری مقدارى گرون تر. نسبت به خودرو هاى وطنى. اما در بازار اروپا جز بدترین مدل ها واسه خریده.البته این نظر شخصى منه .گىربکس جدیدم به نظر من در سر بالاى ها به دلىل نبود کلاج مشگل ساز مىشه.
فرشاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ما داریم اینجا زندگی میکنیم و خودروی خوب رو از منظر بازار خودمون انتخاب میکنیم نه اونی که تو آمریکاس و سطح درآمد و کلا شرایط اقتصاد کشورش متفاوته