دنده عقبهفته نامه

معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت دوم)

دهه ۸۰ میلادی با وجود هاچبک های داغ، سوپرکارهای جذاب و سفارشی و… جزو بهترین دهه‌های صنعت خودروسازی بوده و شاید به همین خاطر برخی افراد توجه چندانی به دهه ۹۰ میلادی نداشته اند.

اما نباید سریعاً از این دهه عبور کرد. در دهه ۹۰ میلادی بود که شاهد همه‌گیر شدن سیستم‌های تزریق سوخت، ABS و فرمان هیدرولیک بودیم که باعث بهبود دوام، ایمنی و کاربرد خودروها شد. به‌طور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن، قابل‌اعتماد و در دسترس هستند اما خب در هر صورت چندین سال از زمان تولید آن‌ها می‌گذرد و حالا به تعداد محدودی در خیابان‌ها دیده می‌شوند؛ و برخلاف بسیاری از خودروهای دهه ۸۰ میلادی، محصولات یک دهه بعد همچنان در دسترس هستند و با قیمت‌های مناسبی نیز می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

لیست پیش روی شما به ترتیب زمانی مرتب شده و تا سال ۱۹۹۵ را شامل می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب مفصل را از نظر بگذرانید چراکه خاطرات زیادی را زنده خواهد کرد! با ما همراه باشید.

TVR گریفیت سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲

قیمت: ۲۰ هزار پوند

نمونه‌های اولیه گریفیت سواری چندان خوشایندی نداشتند اما رفته‌رفته با تکامل طراحی و کابین، دینامیک شاسی این خودرو نیز بهبود یافت. تا اواخر دهه ۹۰ میلادی، گریفیت با پیشرانه ۸ سیلندر روور، طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی عرضه شد که یکی از بی‌شیله‌پیله ترین خودروهای اسپورت زمان خود محسوب می‌شد.

ما یک نسخه TVR گریفیت ۵.۰ سال ۱۹۹۷ را با قیمت ۲۴ هزار پوند پیدا کردیم.

فورد موندئو نسل اول سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰

قیمت: ۶۰۰ پوند

به راحتی می‌توان جایگزین فورد سیرا محبوب اما بی حاشیه را که عملکردی خوب داشت فراموش کرد ولی موندئو نسل اول محصولی جادار و راحت بود و جایزه خودروی سال ۱۹۹۴ را نیز دریافت کرد. سواری این خودرو نسبت به استانداردهای کلاس خود بد نبود اما از نظر پرفورمنس تعریفی نداشت مگر اینکه مدل مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۰ اسبی را انتخاب می‌کردید. به‌هرحال موندئو جزو به‌یادماندنی‌ترین محصولات زمان خود بوده است.

ما یک نسخه فورد موندئو نسل اول ۲.۰ سال ۲۰۰۰ را با قیمت ۱۹۰۰ پوند پیدا کردیم.

مارکوس مانتارا سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸

قیمت: ۲۰ هزار پوند

این شرکت کوچک برای چندین دهه با خودروی 1800GT در بازار حضور داشت و همان خودروی اسپورت و دیفرانسیل عقب را با نام های مختلف ولی با شاسی لوله‌ای تولید می‌کرد. مارتینا، مانتولا، مانتارای و… جزو این نام ها بوده‌اند. مانتارا پس از سال ۱۹۹۲ و به تعداد محدودتری تولید شد و اکثراً دارای پیشرانه‌های ۸ سیلندر روور و شورولت بودند.

ما یک نسخه مارکوس مانتارا اسپایدر ۳.۹ سال ۱۹۹۴ را با قیمت ۱۷۷۵۰ پوند پیدا کردیم.

مزدا RX-7 سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۲

قیمت: ۲۰ هزار پوند

این یکی از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی در زمینه هندلینگ بوده و وزن کم و پیشرانه روتاری نیز جزو دیگر ویژگی‌های شاخص بوده‌اند. بعدها نمونه‌های فیس لیفت RX-7 با پیشرانه‌های قوی‌تر تولید شدند اما مدل‌های اولیه در بریتانیا خریداران بیشتری داشتند.

ما یک نسخه مزدا RX-7 2.6 سال ۱۹۹۸ را با قیمت ۳۷ هزار پوند پیدا کردیم.

نیسان میکرا K11 سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲

قیمت: ۵۰۰ پوند

میکرای حبابی شکل اولین محصول کوچک نیسان بود که در بریتانیا تولید می‌شد و توانست جایزه خودروی سال ۱۹۹۳ را کسب کند. این خودرو از ایمنی مناسبی نسبت به کلاس خود سود می‌برد و با پیشرانه‌های ۱۶ سوپاپ عرضه می‌شد. برخی مدل‌های میکرا به فرمان هیدرولیک و گیربکس CVT مجهز بودند.

ما یک نسخه نیسان میکرا ۱.۰ سال ۲۰۰۲ را با قیمت ۸۶۵ پوند پیدا کردیم.

TVR شیمرا سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳

قیمت: ۱۷ هزار پوند

شیمرا ۱۹۹۲ خودرویی بود که باعث تثبیت جایگاه TVR به عنوان خودروسازی قابل‌اعتنا شد. این خودرو طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و جادارتر از گریفیت بود و می‌خواست بیشتر یک گرندتورر باشد. هندلینگ سنتی این خودرو نیز پادزهری جذاب در برابر خودروهای اسپورت و کارخانه‌ای‌تر همچون پورشه باکستر محسوب می‌شد.

بیش از ۵ هزار دستگاه شیمرا در کل تولید شد که نسبت به پیش‌بینی‌های ۲ هزار دستگاهی کاملاً بیشتر بود. اگرچه این خودرو در ادامه با پیشرانه‌های بزرگ‌تر هم تولید شد اما ما نمونه اولیه ۴ لیتری را بیشتر دوست داریم.

ما یک نسخه TVR شیمرا ۴.۰ سال ۲۰۰۰ را با قیمت ۲۵ هزار پوند پیدا کردیم.

پورشه ۹۶۸ سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵

قیمت: ۱۳ هزار پوند

پورشه به دنبال تکرار موفقیت ۹۴۴ بود و با بهبود ۸۰ درصدی قطعات این خودرو محصولی جذاب با نام ۹۶۸ را تولید کرد که متأسفانه عمر زیادی هم نداشت. مدل پیست محور کلاب اسپورت نیز به محصولی نمادین تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد.

ما یک نسخه پورشه ۹۶۸ اسپورت ۳.۰ سال ۱۹۹۴ را با قیمت ۲۲ هزار پوند پیدا کردیم.

ولوو ۸۵۰ سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷

قیمت: ۳۵۰۰ پوند

۸۵۰ از طراحی دیفرانسیل جلو و پلتفرم کاملاً جدید استفاده می‌کرد. در بطن این خودرو نیز پیشرانه‌های ۵ سیلندر قرار داشتند. علیرغم معماری نسبتاً جدید این خودرو همانند محصولات قبلی ظاهری جعبه‌ای داشت هرچند مشتریان سنتی از این طراحی خوشحال بودند.

ما یک نسخه ولوو ۸۵۰ ۲.۵ SE سال ۱۹۹۵ را با قیمت ۵۵۰۰ پوند پیدا کردیم.

فراری ۴۵۶ سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳

قیمت: ۴۰ هزار پوند

فراری‌های پیشرانه جلو و چهارنفره شاید باب میل همه نباشند اما قطعاً طرفداران و جذابیت‌های زیادی دارند. این موضوع به ویژه درباره مدل جذاب ۴۵۶ با طراحی پینین فارینا و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری ۴۴۲ اسب بخاری صدق می‌کند. شاید قیمت ۴۵ هزار پوندی برای این خودرو زیاد به نظر برسد اما کمتر از نصف قیمت ۴۵۶ در زمان صفر بودن است.

ما یک نسخه فراری ۴۵۶ ۵.۵ GTA سال ۱۹۹۷ را با قیمت ۴۰ هزار پوند پیدا کردیم.

سیتروئن زانتیا سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰

قیمت: ۸۰۰ پوند

زانتیای مشهور اما فراموش شده باعث شد طرفداران این سیتروئن دوباره امیدوار شوند. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک این خودرو اگرچه بسیار جذاب بود اما پیچیدگی‌های زیادی داشت و از نظر میزان اطمینان و دوام باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها می‌شد. این زیبای هوشمند به خانواده‌ها نشان داد که محصولات زانتیا چه عملکردی دارند. زانتیا همچنان در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد.

ما یک نسخه سیتروئن زانتیا ۱.۸ سال ۱۹۹۶ را با قیمت ۸۰۰ پوند پیدا کردیم.

سوبارو SVX سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶

قیمت: ۲۵۰۰ پوند

موجی از سوپرکارهای جذاب ژاپنی در اوایل دهه ۹۰ میلادی بازار را زیر و رو کردند و پیشنهاد سوبارو هم یک گرندتورر عجیب بود. با استایل آینده‌نگرانه و تکنولوژی‌های جدید، SVX محصولی متمایز نشان می‌دهد و از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به پیشرانه ۶ سیلندر توربوی تخت و سیستم چهار چرخ محرک اشاره کرد.

ما یک نسخه سوبارو SVX 3.3 سال ۱۹۹۴ را با قیمت ۲۸۰۰ پوند پیدا کردیم.

هوندا CRX سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸

قیمت: ۲۵۰۰ پوند

نسل اول CRX که در دهه ۸۰ میلادی عرضه شده بود محصولی بامزه و دونفره بود که طرفداران زیادی پیدا کرد اما تبدیل آن به مدل تارگا باعث شد برخی طرفداران دل‌زده شوند. البته سقف برقی این خودرو به همراه طراحی جالب باعث شدند بازار بازخورد مثبتی داشته باشد.

ما یک نسخه هوندا CRX 1.6 سال ۱۹۹۸ را با قیمت ۲۷۰۰ پوند پیدا کردیم.

پژو ۳۰۶ سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲

قیمت: هزار پوند

۳۰۶ زمانی از راه رسید که پژو می‌دانست چگونه خودروهایی با سواری هیجان‌انگیز بسازد. این خودرو پس از فورد فوکوس روانه بازار شد و به سنگ محکی در کلاس هاچبک های خانوادگی و هیجان‌انگیز بدل گردید.

پس از نسخه‌های استاندارد ۳۰۶ نوبت به مدل‌های پرفورمنس رسید، چیزی که پژو در تولید آن‌ها استاد بود. شما با انتخاب GTi-6 یا رالی مالک یکی از بهترین خودروهای دیفرانسیل جلوی تاریخ خواهید شد، خودرویی که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین هاچبک های تاریخ محسوب شود.

ما یک نسخه پژو ۳۰۶ ۱.۴ LX سال ۱۹۹۸ را با قیمت ۳ هزار پوند پیدا کردیم.

تویوتا سوپرا سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲

قیمت: ۲۰ هزار پوند

کمتر از ۵۰۰ دستگاه از چهارمین نسل تویوتا سوپرای مجهز به پیشرانه توئین توربوی ۳۲۱ اسب بخاری در بازار بریتانیا عرضه شد و نمونه‌های باقی مانده از این خودروی مشهور بسیار انگشت‌شمار هستند. بسیاری از آن‌ها تیون شده‌اند و برخی نیز تصادف کرده‌اند. احتمالاً نسخه‌های کم‌توان‌تر این خودرو گزینه ایده آلی برای تملک خواهند بود هرچند آن‌ها هم قیمت نسبتاً بالایی دارند.

ما یک نسخه تویوتا سوپرا نسل چهارم ۳.۰ سال ۲۰۰۱ را با قیمت ۲۴ هزار پوند پیدا کردیم.

روور ۶۰۰ سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹

قیمت: هزار پوند

۶۰۰ یکی از بهترین خودروهای تاریخ روور بوده و در واقع نسخه لوکس‌تر هوندا آکورد محسوب می‌شود، چیزی که ضرورتاً بد نیست. در کابین این خودرو تریم چوبی زیاد بکر رفته است. این خودرو همچنین قابل‌اعتمادتر از اکثر محصولات روور بوده و نسخه‌های 620ti آن از پرفورمنس خوبی برخوردار بوده‌اند.

ما یک نسخه روور ۶۰۰ ۲.۰ سال ۱۹۹۹ را با قیمت ۱۰۵۰ پوند پیدا کردیم.

فراری F355 سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹

قیمت: ۸۰ هزار پوند

۳۵۵ مدنظر شما در واقع یک برلینتا کوپه زیبا با گیربکس دستی و تاریخچه‌ای مناسب است. بسیاری از افراد این خودرو را جزو زیباترین خودروهای پیشرانه وسط تاریخ فراری می‌دانند. در واقع طراحی F355 ترکیبی از عناصر هدفمند و ظریف است. تجربه رانندگی مدرن این خودرو را نیز افراد زیادی ستایش کرده‌اند.

این خودرو آخرین محصول فراری با شاسی فولادی بوده و البته اولین خودروی فراری با گیربکس پدال شیفتردار فرمول ۱ مانند نیز محسوب می‌شود. مدل‌های مجهز به این نوع گیربکس نیازمند سرویس‌های دوره‌ای بودند اما دوام بالایی داشتند. نسخه‌های اولیه ۳۵۵ نیز با فرمان بدون ایربگ و سیستم‌های تزریق سوخت ساده‌تر بوش عرضه شدند.

ما یک نسخه فراری F355 3.5 سال ۱۹۹۸ را با قیمت ۹۰ هزار پوند پیدا کردیم.

سایر قسمت‌های این مطلب را نیز بخوانید:

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت آخر)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی ممنون آقا شاهین
    فقط من یه شاهکار دیگه به این لیست اضافه میکنیم McLaren F1

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. Shirko

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      یادمه تو یکی از شماره های مجله ماشین ، اقای مهندس فرهاد کاشانی فراری ۴۵۶ رو ازمایش کرده بودن ، لامصب این قد خوب نوشته بود ادم درجا عاشقش می شد .

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. ارش

        ۱۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        یادش بخیر مهندس کاشانی مقاله های خوبی برای مجله ماشین می نوشت .

        موافقم 16
        مخالفم 2
  2. GT

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مزدا RX7، تویوتا سوپرای افسانه ای و فراری F355 بهترین بودن مخصوصا سوپرا

    موافقم 19
    مخالفم 5
  3. MC20

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    یاد باد آن روزگاران . . . یاد باد . . .

    موافقم 11
    مخالفم 4
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    وای
    وای
    وای
    نگاه کنید ، خوب نگاه کنید به دهه‌ای که دیگر تکرار نخواهد شد ،دهه‌ای که میشه گفت عصر طلایی تمام خودروسازان چه از ژاپنی‌ها چه از آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها .
    شاید بشود گفت که فقط این ایتالیاست با محصولاتش که هنوز خودروهایش با آدم‌ها حرف میزنند !
    این دهه ۹۰ اینقدر خودروی ناب به جهان داده که این مقاله سریالی میتواند ادامه پیدا کند ، مثل بخش suvها یا سدان‌ها و … !

    موافقم 23
    مخالفم 3
  5. SF90 STRADALE

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    دهه ۹۰ ، دهه ژاپنی ها بود با تولد افسانه هایی مثل تویوتا سوپرا و مزدا RX7
    اینجا هم ماشینی که ۲۰ سال از پایان تولیدش میگذره و بهش میگن سلطان جاده های ایران !!

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      میشه گفت عصر طلایی ژاپنی‌ها ، اما این فقط ژاپن نبود که غوغا به پا کرده بود ، آلمانی‌ها در تمام مدل‌هایشان گُل کاشتند .
      آمریکایی‌ها ساده‌ترین خودروهایشان مثل کاپریس دیگر تکرار نشدند چه برسد به لینکل‌ها و کادیلاک‌ها و بیوک‌های آن زمان .

      اگر هر کدام از دوستان سوار یک خودروی دهه ۹۰ بشه ، اولین چیزی را که متوجه میشود ، سواری نرم و صندلی‌های راحت است که دیگر در هیچ خودرویی تکرار نشدند !

      لامصب‌ها خودرو نبودند ، موجودی زنده و متحرک بودند !

      موافقم 24
      مخالفم 5
  6. محمد امین

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    456 رو خیلی دوست دارم ، مخصوصا رنگ های تیره مثل مشکی و …، به هیچ چیزی به ذهنم نمی‌رسه راجبش ، واقعا از نظر من افسانه‌ ای هست و تکرار نشدنی
    355 هم یه موتور خیلی خاص داره ، پاشش سوختش شبیه هیچ ماشین دیگه ای روی کره ی زمین نیست ، حتما راجبش بعدها توضیح میدم ، از ۳.۵ لیتر توی دهه ۹۰ ، ۳۸۱ بحار قدرت گرفتن که این نسبت قدرت به حجم برای بقیه برند های سوپر اسپورت سازی اون زمان عجیب بود و میگفتن فراری دروغگفته در مورد قدرت اون ماشین ، هرچند تست هایی که انجام شد صحت قدرت ۳۵۵ رو نشون میداد ، و جرمی کلارکسون معتقد هست که لذت رانندگی با این ماشین از س…س هم بهتره و کاملا مجذوب اون ماشین شد و اگر اشتباه‌ نکنم سریعا یکی ازش خرید
    پورشه ی ۹۶۸ هم جزو ماشین های تکرار نشدنی پورشه هست و کلا سری ۹۶ پورشه همشون عالی و به یادماندنی بودن، هرچند بهترینشون مدل مسابقه ای ۹۶۲ بود
    به نظرم rx7 هم زیباترین ماشین ژاپنی دهه ۹۰ است

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. mohamadreza

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      «جرمی کلارکسون معتقد هست که لذت رانندگی با این ماشین از س…س هم بهتره»
      عجب و عجب !!
      عجب و هزارن عجب !!
      تو یکی دو هفته پیش جرمی رو نابود کردی که چرت و پرت میگه که موندیال زیبا نیست و ….
      بعدش حتی برا زیر سوال بردن جرمی اومدی گفتی ک جرمی میگه ۹۱۱ یه بیتل فیس لیفته !!!!
      چیشد ؟
      موقعی که حرفی که شما دوس نداری میزنه ؛ میشه آدم مزخرف ….
      ولی وقتی از برند مورد علاقه ات تعریف میکنه جمله اش رو خرج میکنی :)))
      چقد شبیه اونایی هستی ک وقتی مجلات معتبر ماشین برندی ک دوس ندارن رو برنده اعلام میکنن میشن مجلات پولی و …
      ولی وقتی نظراتشون همسو با برند موردعلاقه اشان هس میشن معتبرترین و باسابقه ترین مجله خودرو :))))
      پ.ن: البته فکر کنم بر همگان آشکار شده که جنابعالی در واقع فن واقعی ب ام و هستی و فقط پشت اسم فراری پنهون شدی :)

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. محمد امین

        ۱۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        داداش ، هنه میدونن جرمی بعضی وقت ها خیلی بی پایه و اساس صحبت میکنه ، و بعضی وقت ها هم درست صحبت میکنه
        من فقط گفتم جرمی راجب این ماشین همچنین حرفی میزنه و همونطوری که توی متن هم گفته بود لذت رانندگی با این ماشین بی نظیره
        و این سخن بزرگان بود ، هنوز هم میگم جرمی آدم بی منطقی است و توی حرف هاش تضاد زیاد هست

        موافقم 12
        مخالفم 4
  7. M.Kazem.K

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (861 ديدگاه)

    زانتیا اونور هم به قعر تاریخ پیوسته و به کل فراموش شده ولی اینجا هنوز به اسم سلطان بار ملت میشه !!

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (494 ديدگاه)

      این مطلب رو به زانت باز ها نشون بدیم ایران جهنم میشه…

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. علی

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      درسته که زانتیا قدیمی شده و فراموش شده در کشور های دیگه اما در ایران هنوزم حرف برای گفتن داره و بهتر از تمامی تولیدات داخل فقط استهلاک بالایی داره و ایمنیش پایین.

  8. hssn

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (490 ديدگاه)

    سوپرا RX7 و 968 بهترینای این لیستن بنظرم
    هرکدوم از شاهکارای کمپانی های خودشونن
    فقط یه سوال اسکایلاین R33 توی این لیست نباید میبود؟
    شروع تولیدش حدودا سال 1993 بود اگر اشتباه نکنم

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Ninja

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      بله سوپرا ار ایکس 7 بهترینان
      و این مقاله هم قراره چند قسمت باشه و شاید ار 34 هم تو لیست باشه

      موافقم 5
      مخالفم 3
  9. Aboalfazl demon

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    شوتی سوارا این مقاله رو ببین دیگه ول نمیکنن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. Philipp

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    آخر هر پاراگراف می نویسه ما یک نمونه از این خودرو را با قیمت فلان پوند پیدا کرده ایم

    فکر کنم برا همینه خبری از F1 CLK GTR 911GT1 F50 و اون بوگاتی و جگواری که الان اسمشون رو یادم رفته نیست چون هرکدوم از اینا خیلی وضع بازار خوب باشه دوسال یکبار میان برای فروش

    هرچند باز هم نبود NSX تو ذوق میزنه چون توی این مقاله تمام خودروهایی که حضور داشتند از 1992 شروع به تولید کرده بودن ولی NSX مال 1991…. همینطور 190E Evo ll که از 1990 شروع شد و یا W140 مرسدس که اونم از 1991 شروع شد و اولین S-class بود که نسخه میباخ هم داشت

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. بهنام

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (905 ديدگاه)

    rx7_supra_f355

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. AHMET 2002

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    سوپرا و دیگر هیچ
    منتظر nsx و گودزیلا هستیم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. Philipp

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    چیزی که خیلی جالبه قیمتاس!

    جایی که حتی بهترین ها هم افت شدیدی میکنند
    و برای همینه که میگم ارزش واقعی ماشین وقتی مشخص میشه که ۲۰ سال بعد از خاتمه تولیدش قیمتش بالای ۱۰۰ هزاردلار بمونه و یا بررسه

    کی باورش میشه که یک فولکس یک و نیم لیتری هواخنک قیمتش از یه فراری ۱۲ سیلندر بیشتر باشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. مهدی اکرمی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    نکته اول اینکه rx7 تا 2022 تولید نشده، هرچند هنوز 2021 عه :)
    نکته دوم که شاید دوستان مخالف باشن ولی یک واقعیته، اینکه چطور 405 با اینکه خودروی سال اروپا هم شد و با مدلهایی مثل mi16 توی لیست نیست، سال تولید بعضی از خودروهای لیست قبلی با 405 یکیه
    نکته سوم با وجود 106 و 306، قطعا در لیست بعدی 206 هم باید باشه به عنوان دومین خودروی سال و پرفروش ترین خودروی تاریخ پژو و موفقیتهای رالی و چیزای دیگه
    البته 206 و 405 رو به دلیل حضور در ایران اشاره کردم وگرنه جای ماشینای زیادی خالیه که منتظریم تو لیست بعدی ببینیم

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. ‌...

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4949 ديدگاه)

      ۲۰۶‌ ؟؟؟؟ خدایی همه میگن ۲۰۶ تخم مرغه اون موقع اینجا لیست بهترین خودرو هاست
      راستی ۲۰۶ باید تو خودرو های دهه ۲۰۰۰ قرار بگیره و ۴۰۵ هم دهه هشتادیه 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. مهدی اکرمی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (88 ديدگاه)

        اینکه تو ایران بهش میگن تخم مرغ ملاک نیست، ملاک سابقه این ماشینه که مشخصه، ضمنا 405 در سال 1988 و 206 در سال 1998 معرفی شدن که هر دو شامل دهه مد نظر این مقاله میشن، اگر سال تولید خودروهای مقاله رو نگاه کنید متوجه میشید

        1. ‌...

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (4949 ديدگاه)

          باشه حالا نگا میکنم ببینم

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. Roham

          ۲۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (758 ديدگاه)

          “لیست پیش روی شما به ترتیب زمانی مرتب شده و تا سال ۱۹۹۵ را شامل می‌شود.”
          منظور از تا سال… اینکه تاریخ ارائه اولیه، تا اون ساله که 206 رو شامل نمیشه

    2. Philipp

      ۱۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      206 مال 2000
      405 هم مال 1980
      باید 205 رو بگی

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. مهدی اکرمی

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (88 ديدگاه)

        طبق گفته شما فاصله این دو خودرو 20 ساله، اما در واقع 10 ساله که دقیقا اول و آخر دهه مدنظر مقاله رو شامل میشه

        همونطور که در جواب اون دوستمون نوشتم 405 در سال 1988 و 206 در سال 1998 معرفی شدن که هر دو شامل دهه مد نظر این مقاله میشن، اگر سال تولید خودروهای مقاله رو نگاه کنید متوجه میشید

    3. Roham

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (758 ديدگاه)

      این مطلب ترجمه یه نوشته از بازار بریتانیاست
      نبود برخی مدل ها به معنی خوب نبودنشون نیست، شاید توی اون بازار ارائه نشدن

  15. ‌...

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    پراید توشون نیس ۴۰۵ هم همینطور البته هر دوشون دهه هشتادین 😐😂

    موافقم 1
    مخالفم 4
  16. دانیال

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چه مقاله ی قشنگی

  17. پژو

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مثل هیشه مخالف همه
    من از فراری و پژو ۳۰۶ خوشم اومد چون عاشق کارخانه ی فراری و پژو هستم و در ضمن شما به ۲۰۶ توهین نکنید و حتما شما در مورد فروش خیلی خوب پژو ۲۰۶ هم میدونید البته اینو بگم که من از پرشیا و ۴۰۵ خوشم نمی اید

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. یک کاربر

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عه سوپرا . هر وقت میبینمش یاد فیلم سریع و خشن ۱ میفتم

  19. بی وطن

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ۳۵۵ اولین و اخرین…

  20. علی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خوشحالم زانتیا هم توی لیسته 😍

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. عرفان

    ۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط اون ماشین 500 پوندی که دیدم . با قیمت پوندی که دیدم حساب کردم حدودا شد 21میلیون با این که همین ماشین 21میلیونی از پراید 100میلیونی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا