۴۰-رنو دوفین ۱۹۵۷
رنو دوفین یک خودروی موتورعقب ارزانقیمت بود که در سال ۱۹۵۶ معرفی شد. این خودرو برای رقابت با فولکسواگن بیتل به بازار آمد و ۳۲ اسب بخار قدرت سریعتر از بیتل به نظر میرسید؛ اما آزمون رود اند تراک در سال ۱۹۶۲ نشان داد که شتاب صفرتاصد دوفین ۲۲.۳ ثانیه است.
۳۹-سوبارو XT 1985
XT را بهجرئت میتوان یکی از بدترین خودروهای ساخت سوبارو دانست. بیرون آن به نظر با ساطور طراحی شده و داخل آن فاجعهبار است. فرمان آن از دو پرهٔ عمودی و افقی تشکیل شده که صفحه آمپر بهسختی از پشت آن دیده میشود. به همین دلیل موجب حواسپرتی راننده میگردد.
۳۸-پلیموث کاراول ۱۹۸۵
پلیموث کاراول یک سدان خانوادگی متوسط بود که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد؛ یعنی دورانی که سدانهای غولپیکر آمریکایی در حال آب رفتن بودند. هیچکس هنگامیکه کاراول تولید میشد متوجه حضور آن نبود و حالا هم کسی آنرا به یاد نمیآورد. پلیموث کاراول خستهکنندهترین خودرویی است که تاکنون ساخته شده است.
۳۷-کرایسلر Executive لیموزین ۱۹۸۳
کرایسلر در سال ۱۹۸۳ تصمیم گرفت مدل LeBaron کوپه خود را به لیموزین تبدیل کند بدین گونه که درهای LeBaron سدان را روی مدل کوپه گذاشته و طول خودرو را نیز افزایش داد؛ اما نتیجهٔ چنین کاری یک لیموزین کاملاً احمقانه از آب درآمد. به همین دلیل حدود فقط ۱۵۰۰ دستگاه از آن ساخته شد و تولیدش در سال ۱۹۸۶ خاتمه یافت.
۳۶-شورولت SSR 2003
شورولت در سال ۲۰۰۳ یک وانت اسپرت با سقف جمع شونده را با نام SSR معرفی کرد. این خودروی عجیب بر روی شاسی مدل ترایلبلیزر ساخته شده بود؛ اما SSR خودرویی سنگین و مسخره بود که در فروش هم بسیار ضعیف عمل کرد و پس از ساخت ۲۴ هزار دستگاه تولید آن در سال ۲۰۰۶ متوقف شد.
۳۵-فورد الیت ۱۹۷۴
برای تصاحب بازار کوپههای لوکس، فورد در سال ۱۹۷۴ تصمیم گرفت نمونهای ریبَج شده (تغییر برند داده شده) از مرکوری کوگار را با برند فورد تولید کند. بدین منظور یک دماغهٔ زشت برای آن طراحی شد و یک نامگذاری غلط بنام الیت (Elite به معنای نخبه) برای آن صورت گرفت. این بدترین حالت از ریبج کردن بود. نهایتاً تولید فورد الیت دو سال بعد متوقف شد.
۳۴-مازراتی بایتوربو ۱۹۸۱
مازراتی بایتوربو در سال ۱۹۸۱ برای رقابت با بامو سری ۳ به بازار آمد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری V6 با دو توربوشارژر شده بود که تنها ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد. مازراتی بایتوربو خودرویی غیرقابلاعتماد بود.
۳۳-سوبارو جاستی ۱۹۸۴
سوبارو جاستی در سال ۱۹۸۴ بهعنوان یک هاچبک سابکامپکت به بازار آمد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ضعیف سه سیلندر بود که نیروی آن توسط گیربکس کسالتبار CVT انتقال پیدا میکرد. همین دو مورد برای اینکه سوبارو جاستی را در این لیست قرار دهیم کافی است.
۳۲-شورلت شِوِت ۱۹۷۶
شورلت بجای تلاش جهت ساخت یک خودروی کوچک در کلاس جهانی برای خود، تصمیم گرفت از یکی از طراحیهای تاریخمصرف گذشتهٔ اوپل استفاده کند. بدین ترتیب شورلت شِوت (Chevette) در سال ۱۹۷۶ معرفی شد و بااینوجود تا سال ۱۹۸۷ به تولید رسید.
۳۱-ساب ۹-۷ ۲۰۰۶
در سال ۲۰۰۵ جنرال موتورز تصمیم رفت یک SUV بزرگ توسط برند ساب عرضه کند. بدین ترتیب این خودرو بر روی پلتفرم شورلت ترایلبلیزر ساخته شده و ۹-۷ نام گرفت. این اولین SUV ساب محسوب میشد اما چیزی بیشتر از یک ترایلبلیزر با برند ساب نبود. ۹-۷ اثبات کرد که مالکیت ساب توسط جنرال موتورز کاملاً ناحق بوده است.
۳۰-تریومف TR7 1975
بریتیش لیلاند (مالک تریومف) در دههٔ ۷۰ میلادی تصمیم گرفت دوباره اسپرتهای کوچک انگلیسی را احیاء کند. نتیجهٔ این تصمیم، ساخت تریومف TR7 در سال ۱۹۷۵ بود. TR7 خودرویی با یک موتور چهار سیلندر ضعیف و طراحی گوهای شکل بود که به نظر میرسید در حال از هم پاشیدن است.
۲۹-رولزرویس کامارگ ۱۹۷۵
رولزرویس کامارگ یک کوپهٔ لوکس بزرگ بود که طراحی آن توسط پینینفارینا انجام گرفته و در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. کامارگ درواقع نسخهٔ دودر مدل سیلور شادو بود؛ اما رولزرویس کامارگ خودرویی خستهکننده و ناموزون بود که بیشتر شبیه یک ولووی بزرگ به نظر میرسید.
۲۸-مرسدس بنز 300SD 1979
مرسدس بنز مرسدس بنز 300SD اولین سدان مجهز به پیشرانهٔ دیزل توربوشارژر بود که این کاملاً قابلتوجه است؛ اما موتور دیزل پنج سیلندر این خودرو تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت که باید جثهٔ بزرگ S کلاس را حمل میکرد. به همین دلیل عملکرد آن بدبختی آور بود!
۲۷-دوج کالیبر SRT4 2005
این خودرو یاد میدهد چگونه با یک ماشین بد، یک ماشین عملکردی بد بسازید! کالیبر SRT4 در اصل بهعنوان جایگزین خودروی فوقالعادهٔ نئون SRT4 معرفی شد اما کالیبر برای این کار بیشازاندازه بزرگ و خیلی زشت بود. عملکرد موتور توربوشارژ آن با ۲۸۵ اسب بخار قدرت هم کاملاً نامطلوب بود.
۲۶-بریستول ۴۱۲ ۱۹۷۵
بریستول ۴۱۲ یک خودروی کانورتیبل دودر بود که در سال ۱۹۷۵ معرفی شد. بدنهٔ آن توسط زاگاتو ساخته شده و بر روی یکی از شاسیهای باستانی بریستول سوار شده بود. یک موتور بزرگ ۶.۳ لیتری V8 ساخت کرایسلر نیز روی آن نصب گردید؛ اما این خودرو طراحی بسیار ضعیفی داشت تا جایی که میتوان آنرا زشتترین جنتلمن بریتانیایی دانست!
۲۵-لوتوس الن ۱۹۸۹
همکاری دو شرکت بزرگ لوتوس و ایسوزو در سال ۱۹۸۹ منجر به ساخت یک رودستر اسپرت دونفرهٔ دیفرانسیل جلو توسط لوتوس با نام الن گردید که از موتور ساخت ایسوزو استفاده میکرد؛ اما در تولد این خودرو چه کسی مقصر بود؟ جنرال موتورز! زیرا در آن زمان لوتوس را در تملک خود داشت و ایسوزو را هم کنترل میکرد.
۲۴-داتسون B210 1973
داتسون B210 یک افتضاح واقعی توسط نیسان بود که در آغاز تحریم نفتی اوپک در سال ۱۹۷۳ به بازار آمد. تا جای امکان تلاش شده بود که این خودرو سبک باشد به همین دلیل ورقهای فلزی بدنهٔ آن تقریباً شفاف بودند! همچنین هندلینگ آنهم تأسفبار بود.
۲۳-تریومف استاگ ۱۹۷۰
تریومف استاگ یک کوپۀ چهارنفره بود که در سال ۱۹۷۰ معرفی شد. مشکلات موتور ۳ لیتری V8 تک میل سوپاپ آن بینهایت بود و قطعات الکتریکی آن که توسط لوکاس ساخته شده بودند بسیار کمنور بودند. تریومف استاگ سند بیعُرضگی بریتیش لیلاند بود.
۲۲-سوزوکی سامورایی ۱۹۸۶
سوزوکی سامورایی یک ۴×۴ واقعی با توانایی آفرود بالا بود اما این خودرو خیلی کوچک بود. به همین دلیل برای استفاده در بزرگراهها بسیار ناپایدار بود. کیفیت ساخت آنهم در حد یک پروژهٔ درسی دبیرستانی بود. سوزوکی جیمنی که همچنان تا به امروز در حال تولید است درواقع نسل جدید همین سامورایی محسوب میشود.
۲۱-پلیموث کریکت ۱۹۷۱
هیلمن اونجر محصول گروه روتس انگلستان بود؛ اما پسازاینکه کرایسلر این گروه خودروسازی را خرید تصمیم گرفت با ریبج کردن اونجر و عرضهٔ آن توسط برند پلیموث، به فورد پینتو و شورلت وگا پاسخ دهد؛ اما این یک فاجعهٔ بیدوام بریتانیایی بود که قدرت بسیار کمی داشت و بیشتر تمایل به خودکشی داشت.
معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت اول)
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ مهر ۱۳۹۵از پیلیموت توقع ماشین بد به هیچ عنوان نداشتم
باورم نمیشه شرکتی که در 1962 مدل fury رو تولید کرد در دهه ی نفرت انگیز 80 این مدل رو بسازه
از کرایسلر هم چنین توقعی نداشتم
اما فورد الیت 1974 که بدنش با مرکوری کوگار 1974 مشترکه ماشین خوبی هست و اصلا بد نیست
شورولت ssr هم مدلی بود که شورولت میخواست با اون طرحهای دهه ی 50 رو با همون خصوصیات زنده کنه
دوج کالیبر هم لیاقت اسم دوج رو به هیچ وجه نداشته و نداره و نخواهد داشت
شورولت شوت هم ماشینی هست مثل کالیبر که لیاقت اسم شورولت رو نداره
پلیموت کریکت هم مال دوره ای هست که کرایسلر شرکت روتز انگلیس رو خریدش و هیلمن اونجر رو در کانادا و امریکا به اسم پلیموت میفروخت و تو بدی این ماشین پیلیموت نقش نداره تقصیر هیلمن هست
Ali.usa
۱۲ مهر ۱۳۹۵انصافن آمریکا چی بوده
مهدی drift
۱۲ مهر ۱۳۹۵سوبارو جاستی چقدر شبیه پرایده ولی دو دیفرانسیله
دوج کالیبر بنظرم هم ظاهرش خوبه هم اسب بخارش شاید مصرفش بالا بوده که توی لیسته
بریستول و فورد الیت خلی جالبن نصف ماشین فقط موتوره !!!!
(ali (CHEVY NOVA
۱۲ مهر ۱۳۹۵فورد الیت بخاطر نصب موتور 460 باید کاپوت بلندی داشته باشه
موتور 460 بسیار بزرگه و تشکیلات اطراف موتور هم مزید بر علت میشه برا این قضیه
کامیاب
۱۲ مهر ۱۳۹۵موتور 460 اوه اوه
460*16.33=7500 سی سی
یه نیروگاه هسته ای
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵اخه سوبارو چرا
دانیال
۱۲ مهر ۱۳۹۵خودرو ساز های بزرگ از بین ده ها محصول عالی و خوب یک مدل بد هم تولید کردند.ولی خودروسازان ما یک محصول فاجعه رو سال هاست تولید میکنند
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵حرفت حقیقت محض
ونوم
۱۲ مهر ۱۳۹۵از فورد الیت خیلی خوشم اومد به نظرم خیلی لوکسه
ونوم
۱۲ مهر ۱۳۹۵درسته که هر کس به نظرش یه ماشین میتونه زیبا و زشت باشه و کلا معیاری نیست براش ولی اکثر کارشناسا میگن بدترین طراحی ها مال دهه ی هشتاد تا اواخر نود هست مثل همین سوبارو
مجید
۱۲ مهر ۱۳۹۵نمیتونم باور کنم برند های با عظمتی مثل مرسدس بنز یا رولزرویس و یا مازراتی یه همچین اشتباهاتی داشتند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵بدون اشتباه که نمیشه
ولی اشتباهشون باعث پیشرفتشون شده
برعکس ممتاژ کارهای ما
GOD BLESS AMERICA
۱۲ مهر ۱۳۹۵ببینید
خیلی از همین ماشینها فقط به دلیل کسل کننده بودن در این لیست قرار گرفته اند، اگر در ایران عرضه میشدند به دلیل کیفیت و امنیت بالاتر از محصولات داخلی تا سالها به قلب و روح این مردم رنج کشیده گره می خوردند.
مخصوصا ساب 7-9 یا دوج کالیبر که خودروهایی به مراتب بهتر از آشغال های چینی-وطنی در کلاس شاسی بلند محسوب میشن.
خود من انقدر از پراید متنفرم که خاطرم یه قیمت عقول رو بابت همچین ماشینهایی بدم ولی پراید سوار نشم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵پراید که جز خودرو حساب نکن به هیچ عنوان
reza
۱۲ مهر ۱۳۹۵این مطلب کاملا نادرسته
واقعا باید جای مرسدس بنز 300 sd یا فورد الیت با اون ابهت یا رولزرویس یا کرایسلر لیموزین به اون شیکی یا پلیموت کاراول یا دوج کالیبر یا ساب باید جاشون تو این لیست باشه؟؟؟؟؟
حميد
۱۲ مهر ۱۳۹۵حالا که خوب نگاه میکنم چقدر طراحی و فنی خودروهای امروزی خوب شده
reza
۱۲ مهر ۱۳۹۵دوستان یه سوال
یه سری خبر هایی شنیده میشه دوباره قراره ماکسیما تو ایران مونتاژ بشه. سوال من اینه که آیا ماشین های بالای 2500 سی سی رو میتونن تو ایران مونتاژ کنن یا نه.؟
یعنی اون قانون مسخره واردات خودرو های مونتاژی رو هم شامل میشه یا نه
سجاد
۱۲ مهر ۱۳۹۵شماره ۲۰
همه ماشینهای آمریکایی به غیر از ماسل کارها
شماره ۱۹
همه ماشین های کره ای
soroush
۱۲ مهر ۱۳۹۵جای بنز واقعا تو این لیست نبود
300sd دیزله و ماشینای دیزل گشتاور بالایی دارن ن توان بالا
ولی به اشتباه توان ماشین مد نظر گرفته شده و باعث شده تو این لیست قرار بگیره
ارمان
۱۳ مهر ۱۳۹۵خیلی از این ماشینارو همین الان دوست دارم داشته باشم
سیعد بی آشیان
۱۳ مهر ۱۳۹۵آقا میشه توی ایران کسی در مورد بدترین ماشین های تاریخ مقاله ننویسه… دیگه بدترینشون هم از این چیزایایی که توی ایران هست بدتر نیست مخصوصا این تیبا جدیدا …
کاش مثل اون طراح لباس های المپیک که معرفی شد ،این طراح تیبا یا حداقل اگر تیم طراحی داره معرفی بشه تا یک کم بیشتر با هم آشنا بشیم…
nima
۱۳ مهر ۱۳۹۵اون سوبارو جاستی انگار همزاد پرایده!!این نشون میده که پراید همون موقع هم جزو خودروهای بد بوده!!!
mojtabaaston
۱۳ مهر ۱۳۹۵به جرعت میتونم بگم همه ی این ماشین ها از ماشینهای تولید ملی ما خیلی بهتر هستند.خیلی از ماشینهایی که در بالا ذکر شدند با گذشت سالهای بسیار هنوز هم ماشین خوبی حساب میشوند.مثل فورد الیت و داتسون.چه برسه به زمان تولیدشون
احمد باقری
۱۳ مهر ۱۳۹۵اینا دیگه چی بودن. ولی همینها تجربه خوبی برای این شرکتهای خودروسازی شدن.
کیوان
۱۴ مهر ۱۳۹۵سلام یه ماشین خیلی زشت تو سریال Breaking Bad هست اسمش چیه!؟
کیوان
۱۴ مهر ۱۳۹۵سلام بدترین بدها بنظرم رنو تریومف بریستول بودند
ایمان محمدی
۱۹ دی ۱۳۹۹از دوج و شورولت و فورد انتظار نداشتم