ریمک-ریماک

تست و بررسی ریمک نورا R در تاپ گیر؛ رادیکال، سرکش و بی‌رحم!

ابر خودروی ریمک نورا R با قدرت ۲۱۰۷ اسب بخار خود همه‌چیز را به سطح جدیدی رسانده و برای اولین بار می‌خواهیم با آن همراه شویم.


وقتی شما یک استارت آپ تولید کننده خودروهای برقی از کشوری هستید که به خاطر صنعت خودرو شناخته نشده اما توجه جهانی را با یک هایپرکار رکوردشکن جلب کرده اید، یک دستور کار مهم وجود خواهد داشت: تولید ابر خودرویی بهتر و جذاب‌تر! برای گروه ریمک، شرکت مستقر در کرواسی که توسط میت ریمک تأسیس شده است، این کار به معنی تولید نسخه‌ای هیجان‌انگیزتر از ابر خودروی نورا با پسوند R خواهد بود.

اکستریم VX

نورا آرزوهای دوران نوجوانی و جوانی میت ریمک درباره تولید یک ابر خودروی برقی را محقق کرده است، چیزی که در آن دوران قابل‌تصور نبود؛ اما این کمپانی خودرویی تولید کرده که در برخی پیست‌ها بهترین رکوردها را بر جای می‌گذارد. بد نیست بدانید ریمک نورا با قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار در سال ۲۰۲۳ توانست ۲۳ رکورد پرفورمنس را ثبت کند. اما نورا R با قیمت ۲.۵ میلیون دلار خود سومین برداشت از ابر خودروی ریمک پس از کانسپت وان محسوب می‌شود و تنها ۴۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. شایان ذکر است در مجموع ۱۵۰ دستگاه از کل خانواده ریمک راهی جاده‌ها می‌شود. نورا R را می‌توان یک تحول مهم در تولید محصولات ریمک دانست چراکه ۲۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که قدرت نورا استاندارد همان‌طور که ذکر شد به ۱۹۱۴ اسب بخار می‌رسد.

فرانک هیل مدیر طراحی بوگاتی ریمک می‌گوید حرف R در نام این ابر خودرو مخفف واژه‌های رادیکال، سرکش و بی‌رحم است. ایده شرکت این بود که حرف R باعث شود نورا از یک هایپر جی تی به یک هایپر اسپرت بدل گردد و وزن کمتر و پرفورمنس بهتری داشته باشد. این هیولا برای شکستن رکوردها و درعین‌حال حفظ چابکی و راحتی سواری طراحی گردیده و در واقع خودرویی برقی است که توسط ماشین بازها تولید شده تا قوی‌ترین خودروی جاده‌ای جهان باشد. ریمک می‌گوید نورا R در عرض ۱.۷۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۲۳ ثانیه طی می‌کند.

همچنین برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۸.۶۶ ثانیه زمان نیاز است که از این نظر یک رکورد جدید برای خودرویی جاده‌ای محسوب می‌شود. این استارت آپ تازه‌نفس مدعی است نورا R می‌توانست بهتر از این‌ها هم ظاهر شود و به همین خاطر در حال همکاری با میشلن است تا لاستیک‌هایی کاراتر برای دستیابی به رکوردهای سرعت بهتر تولید کند. ریمک از نسل بعدی باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی خود به منظور ارائه پایدارتر عملکرد و پرفورمنس خودرو سود برده است. این باتری جدید از همان سرعت شارژ دیوانه‌وار ۵۰۰ کیلوواتی برخوردار بوده و اگرچه شعاع حرکتی نورا R منتشر نشده اما انتظار می‌رود توان پیمایش آن حدود ۴۰۰ کیلومتر باشد.

ریمک نورا R از حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قطعات جدید نسبت به نسخه استاندارد نورا استفاده می‌کند. بخش جلوی خودرو از یک تکه ساخته شده تا خطوط نرم‌تری داشته باشد. بخش جلو به گونه‌ای طراحی شده که هم بر پهنای نورا R تاکید داشته باشد و هم با خطوط جدید خود طراحی گیراتری ارائه کند. یک دیفیوزر جدید و بال دولایه ثابت هم باعث افزایش ۱۵ درصدی داون فورس و ۱۰ درصدی راندمان آیرودینامیکی می‌شوند. بال یاد شده وزن کمتری دارد و بخشی از ساختار خودرو به شمار می‌رود. این بال توسط سه ستون پشتیبانی می‌شود. جالب است بدانید عدد سه توسط ریمک در بخش‌های دیگر همچون موتورهای سه فاز نیز تکرار شده است. به این لیست باید رینگ‌های سه تکه و سه چراغ شارژ در پانل جلوی بدنه را نیز افزود.

ریمک می‌گوید نورا R از بزرگ‌ترین ساختار فیبر کربنی بین خودروها استفاده کرده و مستحکم‌ترین خودروی تاریخ است. سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از نوع یک تکه هستند و باید دانست از پلتفرم اسکیت بورد در آن استفاده نشده بلکه شکل پیچیده‌ای برای ایجاد موقعیت راننده پایین وجود دارد. البته ورود و خروج به کابین نورا R به راحتی صورت می‌پذیرد و همچنین فضای راحتی در داخل خودرو وجود دارد. این هیولا از نسل بعدی سیستم چهار چرخ محرک برای هدایت آنی گشتاور از موتورهای برقی استفاده می‌کند و به ترمزهای پیشرفته‌تر و لاستیک‌های میشلن کاپ ۲ مجهز شده تا چسبندگی بیشتری داشته باشد. رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی جلو و عقب نیز کاملاً به چشم می‌آیند. ابر خودروی پرقدرت ریمک از قوای محرکه متفاوتی در جلو و عقب استفاده کرده تا چسبندگی و خروجی بیشتری داشته باشد. حاصل کار این موتورها دستیابی به سقف سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت (۴۱۲ کیلومتر در ساعت با استفاده از لاستیک‌های مخصوص) و توانایی دریفت است. همچنین چندین حالت رانندگی، از حالت راحت گرفته تا پیست وجود دارد و راننده می‌تواند به دلخواه خود آن‌ها را انتخاب کند.

رنگ بدنه ریمک نورا R هم داستان جالبی دارد و ادای احترامی به بی ام و E30 سال ۱۹۸۴ میت ریمک محسوب می‌شود چراکه آن خودرو نیز سبز رنگ بود. البته این ابر خودرو علاوه بر رنگ سبز با رنگ کابین مشکی، قهوه‌ای و آبی نیز قابل انتخاب خواهد بود. نورا R به همراه نسخه استاندارد این خودرو در حومه زاگرب کرواسی تولید خواهد شد و از اوایل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهد رسید. ریمک پیش‌فروش خودروی موردبحث را آغاز کرده است و البته خبری از عرضه آن در چین نخواهد بود چراکه استانداردها و تأییدیه‌های زیادی وجود دارند که اخذ همه آن‌ها توجیه ندارد. همچنین برای چنین خودرویی یک رقیب واقعی در چین وجود ندارد و ریمک هم می‌گوید:

احساس ما این است که مشتریان چینی دوست دارند این نوع خودروها را خارج از چین و در اقامتگاه‌های خود خریداری کنند

قیمت ریمک نورا R از حدود ۲.۵ میلیون دلار شروع خواهد شد که حدود ۳۳۱ هزار دلار بیشتر از قیمت نورا استاندارد است. ریمک گفته از بابت افت تقاضا برای خودروهای برقی نگران نیست و همیشه بازار مناسبی برای خودروهای گران‌قیمت و کلکسیونی وجود خواهد داشت.  ریمک کار خود را به عنوان شرکتی با سه کارمند در سال ۲۰۰۹ شروع کرد و هم‌اکنون تعداد کارکنان آن به ۲۲۰۰ نفر رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. 911

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ماشین عالیه، با اینکه برقی دوست ندارم عالیه ، دیگه فکر کن بنزینی دیگه چیه !!!

    موافقم 20
    مخالفم 7
    1. SMS

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      بعضی برقیا با اینکه برقین ولی عالین مثل نورا یا تایکان یا لوسید
      (اگه بحث شک و شبهه رو کنار بزاریم )هنوز هم از چلنجر سریعتر نیست 😁

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. amirkhanzadeh

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      خوب تونستند جذابیتشو تو این مدل افزایش بدند
      منتظر اون نمونه ای که برای پیست می خواند بزنند هستم

  2. Puriya

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    این باید با سریع ترین جت دنیا یه درگ بندازه
    اصن بد جور سریعه به معنای واقعی موشکه موشک
    مگه میشه صفر تا ۳۰۰ فقط ۸ ثانیه
    دیگه چقد باید سریع بشه
    بنظرم هیچ ماشین و موتور و جتی ساخته نشده که سرعتی مثل این داشته باشه
    گرچه از الکتریکیا خوشم نمیاد ولی کارشون دسخوش داره

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. hosen

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (638 ديدگاه)

      صفر تا ۳۰۰ تو ۸ ثانیه؟
      مغز ادم سوت میکشه یا خدا

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. Ahmad

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        صفر تا ۳۵۰ از پژو پارس و ۴۰۵ که یه مشت تازه به دوران رسیده (تعصب) شو میکشن بهتره…

        حق همین جوناییی که تعصب این ماشینارو میکشن همین چیزاست نمونشم تو اینستاگرام هستن مغز و فکر فقیر به این دسته از ادما میگن…

        موافقم 11
        مخالفم 5
    2. خاص

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      سلام.
      این با گشتاورِ آنی و چهارچرخ متحرک و شتابِ اولیه‌ی بسیار وحشتناکش ،
      0-300 رو 8.7 میره:
      https://fastestlaps.com/models/rimac-nevera-r

      اونی که شاخه این رو مشکونه، دوکاتی Desmosedici GP24 هست که با پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی و دیفرانسیل عقب و شتابِ اولیه‌ی نه‌چندان سریع ،
      0-300 رو نزدیک 8.4 میره.

      موافقم 15
      مخالفم 1
    3. SRT

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دوست دارم درگ رولینگ این ماشین با یسکو یا رگرا یا جمرا رو ببینم(احتمال بسیار بالا همین میبره ولی مهم اینه که با چه فاصله ای)

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. خاص

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (239 ديدگاه)

        بفرما:

        0-100👇
        Riman Nevera R (2107 ps) 1.8s
        Bugatti Tourbilion (1800 ps) 2.0s
        Venom F5 (no E85 1520 ps) 2.9s
        Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.1s

        100-200👇
        Riman Nevera R (2107 ps) 2.6s
        Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.0s
        Bugatti Tourbilion (1800 ps) 3.0s
        Venom F5 (no E85 1520 ps) 3.9s

        200-300👇
        Rimac Nevera R (2107 ps) 4.3s
        Jesko Absolut (E85 1622 ps) 4.4s
        Venom F5 (no E85 1520 ps) 4.7s
        Bugatti Tourbilion (1800 ps) 5.0s

        300-400👇
        Jesko Absolut (E85 1622 ps) 8.2s
        Venom F5 (no E85 1520 ps) 8.5s
        Rimac Nevera R (2107 ps) <11.0s
        Bugatti Tourbilion (1800 ps) <15.0s

  3. Bentley

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    تنها برقیا که ماشین حسابشون میکنم نورا و لوسید و مک مورتری این سه تا واقعا قابل احترامن.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. Siyavash

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    تنها ماشین برقی که بهش علاقه دارم…

    موافقم 4
    مخالفم 5
  5. mmd@

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    قویترین ماشین حال حاضر. ریمک نورا ار😈😈😈😈😈😈😈❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥☣️☣️☣️☣️این ماشین نیست هیولای جهش یافته ریمک نورا

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. mmd@

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (335 ديدگاه)

      چیز بدی گفتم😐

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. علی

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      ۲۱۰۰ اسب بخار خیلی زیاده روی هست با این قدرت دیوانه وار. باید بهتر از این حرفا باشه. تازه برقی هم هست که گشتاور ۲۵۰۰ نیوتونی داره
      مرسدس ای ام جی وان با هزار اسب توی پیست بهتر از اینه

  6. mmd@

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بهترین برقی ریمک☣️🗿 گیگاچده ماشینه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. froG-driVer

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    از ظاهر جدیدش زیاد خوشم نمیاد.
    بنظرم اگه بحث ظاهر بشه نسخه عادی ریمک جذابتره…

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. nikan

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    درسته برقیه ولی هیولاس. طراحیشم به نسبت نورای قبلی خیلی بهتر شده تنها ماشین برقیه در کنار لوسید ایر که دوسش دارم واقعا.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Yasin

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    کاش سریع‌تر رکوردارو بزنه

  10. علی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    با این همه قدرت بدک نیست. ولی بازم برقی و بیصدا هست مثل ارواح حرکت می‌کنه آنالوگ نیست

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا