ابر خودروی ریمک نورا R با قدرت ۲۱۰۷ اسب بخار خود همهچیز را به سطح جدیدی رسانده و برای اولین بار میخواهیم با آن همراه شویم.
وقتی شما یک استارت آپ تولید کننده خودروهای برقی از کشوری هستید که به خاطر صنعت خودرو شناخته نشده اما توجه جهانی را با یک هایپرکار رکوردشکن جلب کرده اید، یک دستور کار مهم وجود خواهد داشت: تولید ابر خودرویی بهتر و جذابتر! برای گروه ریمک، شرکت مستقر در کرواسی که توسط میت ریمک تأسیس شده است، این کار به معنی تولید نسخهای هیجانانگیزتر از ابر خودروی نورا با پسوند R خواهد بود.
نورا آرزوهای دوران نوجوانی و جوانی میت ریمک درباره تولید یک ابر خودروی برقی را محقق کرده است، چیزی که در آن دوران قابلتصور نبود؛ اما این کمپانی خودرویی تولید کرده که در برخی پیستها بهترین رکوردها را بر جای میگذارد. بد نیست بدانید ریمک نورا با قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار در سال ۲۰۲۳ توانست ۲۳ رکورد پرفورمنس را ثبت کند. اما نورا R با قیمت ۲.۵ میلیون دلار خود سومین برداشت از ابر خودروی ریمک پس از کانسپت وان محسوب میشود و تنها ۴۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. شایان ذکر است در مجموع ۱۵۰ دستگاه از کل خانواده ریمک راهی جادهها میشود. نورا R را میتوان یک تحول مهم در تولید محصولات ریمک دانست چراکه ۲۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه قدرت نورا استاندارد همانطور که ذکر شد به ۱۹۱۴ اسب بخار میرسد.
فرانک هیل مدیر طراحی بوگاتی ریمک میگوید حرف R در نام این ابر خودرو مخفف واژههای رادیکال، سرکش و بیرحم است. ایده شرکت این بود که حرف R باعث شود نورا از یک هایپر جی تی به یک هایپر اسپرت بدل گردد و وزن کمتر و پرفورمنس بهتری داشته باشد. این هیولا برای شکستن رکوردها و درعینحال حفظ چابکی و راحتی سواری طراحی گردیده و در واقع خودرویی برقی است که توسط ماشین بازها تولید شده تا قویترین خودروی جادهای جهان باشد. ریمک میگوید نورا R در عرض ۱.۷۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۲۳ ثانیه طی میکند.
همچنین برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۸.۶۶ ثانیه زمان نیاز است که از این نظر یک رکورد جدید برای خودرویی جادهای محسوب میشود. این استارت آپ تازهنفس مدعی است نورا R میتوانست بهتر از اینها هم ظاهر شود و به همین خاطر در حال همکاری با میشلن است تا لاستیکهایی کاراتر برای دستیابی به رکوردهای سرعت بهتر تولید کند. ریمک از نسل بعدی باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی خود به منظور ارائه پایدارتر عملکرد و پرفورمنس خودرو سود برده است. این باتری جدید از همان سرعت شارژ دیوانهوار ۵۰۰ کیلوواتی برخوردار بوده و اگرچه شعاع حرکتی نورا R منتشر نشده اما انتظار میرود توان پیمایش آن حدود ۴۰۰ کیلومتر باشد.
ریمک نورا R از حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قطعات جدید نسبت به نسخه استاندارد نورا استفاده میکند. بخش جلوی خودرو از یک تکه ساخته شده تا خطوط نرمتری داشته باشد. بخش جلو به گونهای طراحی شده که هم بر پهنای نورا R تاکید داشته باشد و هم با خطوط جدید خود طراحی گیراتری ارائه کند. یک دیفیوزر جدید و بال دولایه ثابت هم باعث افزایش ۱۵ درصدی داون فورس و ۱۰ درصدی راندمان آیرودینامیکی میشوند. بال یاد شده وزن کمتری دارد و بخشی از ساختار خودرو به شمار میرود. این بال توسط سه ستون پشتیبانی میشود. جالب است بدانید عدد سه توسط ریمک در بخشهای دیگر همچون موتورهای سه فاز نیز تکرار شده است. به این لیست باید رینگهای سه تکه و سه چراغ شارژ در پانل جلوی بدنه را نیز افزود.
ریمک میگوید نورا R از بزرگترین ساختار فیبر کربنی بین خودروها استفاده کرده و مستحکمترین خودروی تاریخ است. سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از نوع یک تکه هستند و باید دانست از پلتفرم اسکیت بورد در آن استفاده نشده بلکه شکل پیچیدهای برای ایجاد موقعیت راننده پایین وجود دارد. البته ورود و خروج به کابین نورا R به راحتی صورت میپذیرد و همچنین فضای راحتی در داخل خودرو وجود دارد. این هیولا از نسل بعدی سیستم چهار چرخ محرک برای هدایت آنی گشتاور از موتورهای برقی استفاده میکند و به ترمزهای پیشرفتهتر و لاستیکهای میشلن کاپ ۲ مجهز شده تا چسبندگی بیشتری داشته باشد. رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی جلو و عقب نیز کاملاً به چشم میآیند. ابر خودروی پرقدرت ریمک از قوای محرکه متفاوتی در جلو و عقب استفاده کرده تا چسبندگی و خروجی بیشتری داشته باشد. حاصل کار این موتورها دستیابی به سقف سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت (۴۱۲ کیلومتر در ساعت با استفاده از لاستیکهای مخصوص) و توانایی دریفت است. همچنین چندین حالت رانندگی، از حالت راحت گرفته تا پیست وجود دارد و راننده میتواند به دلخواه خود آنها را انتخاب کند.
رنگ بدنه ریمک نورا R هم داستان جالبی دارد و ادای احترامی به بی ام و E30 سال ۱۹۸۴ میت ریمک محسوب میشود چراکه آن خودرو نیز سبز رنگ بود. البته این ابر خودرو علاوه بر رنگ سبز با رنگ کابین مشکی، قهوهای و آبی نیز قابل انتخاب خواهد بود. نورا R به همراه نسخه استاندارد این خودرو در حومه زاگرب کرواسی تولید خواهد شد و از اوایل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهد رسید. ریمک پیشفروش خودروی موردبحث را آغاز کرده است و البته خبری از عرضه آن در چین نخواهد بود چراکه استانداردها و تأییدیههای زیادی وجود دارند که اخذ همه آنها توجیه ندارد. همچنین برای چنین خودرویی یک رقیب واقعی در چین وجود ندارد و ریمک هم میگوید:
احساس ما این است که مشتریان چینی دوست دارند این نوع خودروها را خارج از چین و در اقامتگاههای خود خریداری کنند
قیمت ریمک نورا R از حدود ۲.۵ میلیون دلار شروع خواهد شد که حدود ۳۳۱ هزار دلار بیشتر از قیمت نورا استاندارد است. ریمک گفته از بابت افت تقاضا برای خودروهای برقی نگران نیست و همیشه بازار مناسبی برای خودروهای گرانقیمت و کلکسیونی وجود خواهد داشت. ریمک کار خود را به عنوان شرکتی با سه کارمند در سال ۲۰۰۹ شروع کرد و هماکنون تعداد کارکنان آن به ۲۲۰۰ نفر رسیده است.
911
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ماشین عالیه، با اینکه برقی دوست ندارم عالیه ، دیگه فکر کن بنزینی دیگه چیه !!!
SMS
۱۲ شهریور ۱۴۰۳بعضی برقیا با اینکه برقین ولی عالین مثل نورا یا تایکان یا لوسید
(اگه بحث شک و شبهه رو کنار بزاریم )هنوز هم از چلنجر سریعتر نیست 😁
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳خوب تونستند جذابیتشو تو این مدل افزایش بدند
منتظر اون نمونه ای که برای پیست می خواند بزنند هستم
Puriya
۱۲ شهریور ۱۴۰۳این باید با سریع ترین جت دنیا یه درگ بندازه
اصن بد جور سریعه به معنای واقعی موشکه موشک
مگه میشه صفر تا ۳۰۰ فقط ۸ ثانیه
دیگه چقد باید سریع بشه
بنظرم هیچ ماشین و موتور و جتی ساخته نشده که سرعتی مثل این داشته باشه
گرچه از الکتریکیا خوشم نمیاد ولی کارشون دسخوش داره
hosen
۱۲ شهریور ۱۴۰۳صفر تا ۳۰۰ تو ۸ ثانیه؟
مغز ادم سوت میکشه یا خدا
Ahmad
۱۲ شهریور ۱۴۰۳صفر تا ۳۵۰ از پژو پارس و ۴۰۵ که یه مشت تازه به دوران رسیده (تعصب) شو میکشن بهتره…
حق همین جوناییی که تعصب این ماشینارو میکشن همین چیزاست نمونشم تو اینستاگرام هستن مغز و فکر فقیر به این دسته از ادما میگن…
خاص
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام.
این با گشتاورِ آنی و چهارچرخ متحرک و شتابِ اولیهی بسیار وحشتناکش ،
0-300 رو 8.7 میره:
https://fastestlaps.com/models/rimac-nevera-r
اونی که شاخه این رو مشکونه، دوکاتی Desmosedici GP24 هست که با پیشرانهی تنفسطبیعی و دیفرانسیل عقب و شتابِ اولیهی نهچندان سریع ،
0-300 رو نزدیک 8.4 میره.
SRT
۱۲ شهریور ۱۴۰۳دوست دارم درگ رولینگ این ماشین با یسکو یا رگرا یا جمرا رو ببینم(احتمال بسیار بالا همین میبره ولی مهم اینه که با چه فاصله ای)
خاص
۱۳ شهریور ۱۴۰۳بفرما:
0-100👇
Riman Nevera R (2107 ps) 1.8s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 2.0s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 2.9s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.1s
100-200👇
Riman Nevera R (2107 ps) 2.6s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 3.0s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 3.0s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 3.9s
200-300👇
Rimac Nevera R (2107 ps) 4.3s
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 4.4s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 4.7s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) 5.0s
300-400👇
Jesko Absolut (E85 1622 ps) 8.2s
Venom F5 (no E85 1520 ps) 8.5s
Rimac Nevera R (2107 ps) <11.0s
Bugatti Tourbilion (1800 ps) <15.0s
Bentley
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تنها برقیا که ماشین حسابشون میکنم نورا و لوسید و مک مورتری این سه تا واقعا قابل احترامن.
Siyavash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تنها ماشین برقی که بهش علاقه دارم…
mmd@
۱۲ شهریور ۱۴۰۳قویترین ماشین حال حاضر. ریمک نورا ار😈😈😈😈😈😈😈❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥☣️☣️☣️☣️این ماشین نیست هیولای جهش یافته ریمک نورا
mmd@
۱۲ شهریور ۱۴۰۳چیز بدی گفتم😐
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳۲۱۰۰ اسب بخار خیلی زیاده روی هست با این قدرت دیوانه وار. باید بهتر از این حرفا باشه. تازه برقی هم هست که گشتاور ۲۵۰۰ نیوتونی داره
مرسدس ای ام جی وان با هزار اسب توی پیست بهتر از اینه
mmd@
۱۲ شهریور ۱۴۰۳بهترین برقی ریمک☣️🗿 گیگاچده ماشینه
froG-driVer
۱۲ شهریور ۱۴۰۳از ظاهر جدیدش زیاد خوشم نمیاد.
بنظرم اگه بحث ظاهر بشه نسخه عادی ریمک جذابتره…
nikan
۱۲ شهریور ۱۴۰۳درسته برقیه ولی هیولاس. طراحیشم به نسبت نورای قبلی خیلی بهتر شده تنها ماشین برقیه در کنار لوسید ایر که دوسش دارم واقعا.
Yasin
۱۳ شهریور ۱۴۰۳کاش سریعتر رکوردارو بزنه
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳با این همه قدرت بدک نیست. ولی بازم برقی و بیصدا هست مثل ارواح حرکت میکنه آنالوگ نیست