ریمک قصد ساخت یک هایپرکار مخصوص پیست تکسرنشین را دارد که گفته شده در اکثر پیستها از تمام خودروهای مسابقهای سریعتر خواهد بود.
مت ریمک، مدیرعامل ریمک اعلام کرده که این شرکت در حال برنامهریزی برای ساخت هایپرکاری مخصوص پیست است. این خودرویی تکنفره با صندلی میانی خواهد بود. ریمک دراینباره گفته است:
ما تصمیم گرفتهایم محدودیتها را نهفقط در خودروهای جادهای بلکه در پیست مسابقه هم افزایش دهیم؛ بنابراین، ما در حال ساخت یک خودروی پیست هستیم، یک خودروی تکسرنشین که در اکثر پیستها سریعتر از هر خودروی مسابقهای خواهد بود. سریعتر از فرمول یک، سریعتر از لمان.
چنین خودرویی یک حرکت بزرگ برای ریمک خواهد بود که تاکنون فقط خودروهای جادهای الکتریکی دونفره ساخته است. به گفتهٔ ریمک، این خودرو کابینی کاناپی مانند و بسته خواهد داشت و بر اساس نورا ساخته نخواهد شد بلکه بر پایهٔ پلتفرم اختصاصی خود شکل میگیرد:
احتمالاً امسال این خودرو را نشان خواهیم داد و سال آینده اولین رویدادهای پیست را انجام میدهیم.
مدیرعامل ریمک صراحتاً اعلام کرده است که این خودرو صرفاً مخصوص پیست خواهد بود و با قوانین خودروهای جادهای مطابقت نخواهد داشت:
به ایمنی توجه داریم اما چیزهای دیگر؟ هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. این خودرو فراتر از قوانین فرمول یک یا لمان خواهد بود.
اظهارات ریمک در مورد ساخت این هایپرکار جدید تنها چند ساعت پس از رونمایی جدیدترین محصول این شرکت یعنی نورا R در هفتهٔ اتومبیل مونتری منتشر شد. این خودرو نسخهای وحشیتر و تهاجمیتر از هایپرکار تمام الکتریکی نورا است که ۲۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ ریمک، این نسخهٔ جدید ظرف ۱.۷۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، ۴۰۰ متر را در ۸.۲۳ ثانیه طی میکند و به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت دست میابد. وقتی هایپرکار جادهای ریمک چنین مشخصاتی دارد، سخت است تصور کنیم خودروی مخصوص پیست این شرکت بدون محدودیتهای جادهای چه اعجوبهای خواهد بود.
Ahmad
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بدبخت لامبورگینی
Scuderia Ferrari
۲۸ مرداد ۱۴۰۳چی داریم می بینیم و می شنویم ؟؟!!
هایپرکارهای پیست محور خیلی پیشرفت کردن و سریع شدن یا ماشین های F1 پیشرفتی نداشتن و کندتر شدن ؟؟
ردبول RB17 ، ریمک ، مک مورتری و فردا ….
R@min
۲۸ مرداد ۱۴۰۳همشون نصف یه ماشین فرمول ۱ اوایل قرن ۲۱ هم نیستن فقط با پروپاگاندا رسانه ای ادعاهای الکی و تبلیغاتی زیاد شده.
ARIAN
۲۸ مرداد ۱۴۰۳در واقع به خاطر قوانین متعدد و زیاد fia خودروهای فرمول یک نسبت به بیست سال پیش پیشرفت خیلی کمتری نسبت به هایپرکار های پیست محور داشتن.
car lover
۲۸ مرداد ۱۴۰۳این قوانین شامل چیا میشن؟
Mr. gt c
۲۸ مرداد ۱۴۰۳قوانین مسخره و محدود کنندهf1 بدجوری برای ماشینای فرمول وان گلوگاه ایجاد کرده
HELLO.BROTHERS
۲۸ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه حق با تو، اتوموبیل های F1 اصلا آنچنان پیشرفتی نداشتن.
DonJavad
۲۸ مرداد ۱۴۰۳اینا همش شوآف و تبلیغاته…….
هر وقت 50 60 دور تونست تایم ثابت و بهتر از f1 بزنه قبوله.
الف.ی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳هیچوقت هیچکدوم اینا به گرد پای ماشین فرمول یک هم نمیرسن
چون اساسا طراحی اوپن ویل و موشک مانند خودروهای فرمول یک در این ماشین ها ممکن نیست
از نظر داون فورس که توسط فرمول یک له و لورده میشن
از نظر شتاب هم اعدادی که برای این جاروبرقی های الکتریکی مایه شوآف تبلیغاتی شده سالهاست در فرمول یک دیفالته
خودروهای فرمول یک زیر 5 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر بر ساعت میرسن
میزان پیچیدگی ایرودینامیکی بال جلو
قدرت ترمزگیری وحشتناک اون خودرو ها تازه بدون ABS!
تکنولوژی اون موتور 6 سیلندر 1.6 لیتری که تا 12000 rpm دور میگیره و گیربکس تک کلاچی که سریعتر از هر گیربکس دوکلاچه دیگری در سیاره دنده عوض میکنه تو هیچ وسیله چهار چرخ دیگری نیست
هر وقت شک کردید، برای مقایسه تایم تعیین خط خودرو های فرمول یک رو با یکی از این ماشین های پرادعا مقایسه کنید
اساسا فرمول یکه که تکنولوژی رو به جاده میاره
برعکسش ممکن نیست
آقای ریمک شما اول یه تایم خوب تو نوربرگ رینگ بزن بعد بیا برای فرمول یک و لمانز شاخ و شونه بکش(;
همین غول برقی رو کونیگزگ یسکو تو سرعت بالا میترکونش
تحت پیگرد
۲۹ مرداد ۱۴۰۳تو درگ و تست شتاب همین ریمک ماشین فرمول یک رو لوله کرده اصلا ماشین فرمول یک تو شتاب به گرد پای هایپرکارهای برقی نمیرسه از خودت اعداد الکی در نیار
الف.ی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳چون شتاب صفر تا صد هیچوقت دلیل برتری پرفورمنس در پیست نیست
اصل موضوع داون فورس و قدرت ترمزگیریه
خودروهای برقی تو سرعت های بالا شتاب کمتر از نمونه های بنزینی دارن
اعداد مقایسه با کونیگزگ یسکو تو اینترنت هست میتونید سرچ کنید
خودروی فرمول یک اساسا برای تاپ اسپید و شتابگیری دیوانه وار طراحی نشده با این وجود شتابگیری خارق العاده ای دارن
دو موضوع داریم به نام مکانیکال گریپ و ایرودینامیک
اینا در خودروی فرمول یک به حد اعلای خودشون میرسن
Cert
۲۹ مرداد ۱۴۰۳فرمول وان هشت سال دیگر تمام بدون کربن خواهد شد واین چیز هایی که گفتید بدرد نمیخورد
الف.ی
۱ شهریور ۱۴۰۳فعلا به طور دقیق مشخص نیست
صحبت از سوخت های تجدیدپذیر هست
به هر حال طراحی ایرودینامیکی و مکانیکال گریپ ماشین فرمول یک در هیچ خودروی دیگری نیست
amirboss
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه چیزی که باید در مورد موتورهای الکتریکی درنظر گرفت تولید یکباره ی حداکثر قدرت و گشتاوره که در کثری از ثانیه اتفاق میفته.
حالا اگه یه مبدل گشتاور یا به نوعی یه گیرباکس اوردرایو(نه چیزی که ما ازش شناخت داریم) تو این خودرو ها استفاده بشه میتونه اتفاقات وحشتناکی رو رقم بزنه که البته اونم یه سری شرایط و یه پارامترهایی لازم داره که چندسال طول میکشه تا به حقیقت بپیونده.
الف.ی
۲۸ مرداد ۱۴۰۳میشه بیشتر در مورد گیربکس overdrive توضیح بدین؟
amirboss
۲۸ مرداد ۱۴۰۳مجموعه اوردرایو یک جعبه دنده ی کمکی هست که از چرخ دنده ای سیاره ای (Planetary) یا خورشیدی (Epicyclic) تشکیل شده و بین مولد نیرو یا گیرباکس اصلی و سیستم انتقال نیروی خودرو قرار میگیره.
وضیفه ش هم که از اسمش مشخصه.
الف.ی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ممنون از شما
mosafer
۲۸ مرداد ۱۴۰۳این برقی شدن برای یه عده نون خوبی داشت و ره صد ساله رو پنج ساله رفتن
Moein
۲۸ مرداد ۱۴۰۳حالمون بهم خورد دیگه از هر چی سرعت و شتاب
بسه دیگه بابا
ali
۲۸ مرداد ۱۴۰۳با سلام
به نظرم بیشتر بلوف میزنه.همین الان هم دور پیست رو ماشینهای فرمول یک با چندین سال نوری اختلاف از بقیه طی میکنن…..نمیگم نمیتونه شایدم بشه نزدیک بشه ولی نه در اون حد چون چیزی به اسم وزن و قوانین فیزیک وجود دارن
BlackWing
۲۸ مرداد ۱۴۰۳همش درست اما اگر هایپرکار پیست محور الکتریکی با وزن ۱۹۰۰ کیلو بسازن هیچ تناسبی با ماشینای فرمولا نداره !
amir
۲۸ مرداد ۱۴۰۳تنها راهی که برای اینکه ماشین برقی بتونه راحت رکورد بزنه به ذهنم میرسه اینه که باتری رو حذف کنن یه سیم ولتاژ بالا چند کیلومتر یا روی ماشینی که با سرعت نزدیک بهش حرکت کنه بزارن یا اینکه باتری رو در حد اینکه یکبار یا دوبار پیستو دور بزنه شارژ داشته باشه توسعه بدن یا اینکه اصلا باتری جامد بیاد در حال حاضر وزن زیاد الکتریکی ها مانع خیلی بزرگی برای تمام جنبه های پرفورمنسشونه از ۰تا۱۰۰ برد الکتریکی مسافت ترمز هندلینگ استهلاک تایم پیست….
Dino
۲۹ مرداد ۱۴۰۳لوتوس اوایا X که رکورد نوربرگ مرسدس وان رو با ۱۱ ثانیه اختلاف زده ، تنها ۱.۵ تن وزن داره و بیش از ۲ هزار اسب هم قدرت داره . یکی از دلایلش استفاده گسترده از فیبرکربن و یه دلیل مهم دیگه هم باتری کوچیکه ۷۰ کیلوواتساعتیه
DonJavad
۲۹ مرداد ۱۴۰۳البته که مقایسه تایم یک خودروی پیست محور با یک خودرو جاده ای از اساس اشتباست.
B
۲۸ مرداد ۱۴۰۳کنتور که نمیندازه حرفه دیگه یچی میگی میری …
NGU
۲۸ مرداد ۱۴۰۳هایپرکار (اونم برقی) سریعتر از فرمول وان!!باشه تو راست میگی
دروغ هر چی بزرگتر باور کردنش راحت تر
فقط فاز اونایی که میان این دروغو تحلیل میکنن و در موردش بحث میکنن
فقط یه انجین فرمول وان 4 تا 5 برابر کل یه هایپر کار قیمت داره
قیمت باک سوخت f1 چیزی حدود 600 تا 800 هزار دلار قیمتشه یعنی بیشتر از قیمت یه فراری sf90
البته این نوع تبلیغ واسه پولدارهایی که فرق بین میل لنگ با سر سیلندر رو نمیدونن جذابه
! i M α η δ υ α R
۲۸ مرداد ۱۴۰۳توی فیلم گشت ارشاد میگفت ، به مار راستم …
پتکم را هم نمی توانی بخوری …
amir
۲۸ مرداد ۱۴۰۳عالی بود مهدیار🤣🤣🤣
خدایی هرچقدر گشت ۲ قشنگ بود ۳ بی نمک بود ….
! i M α η δ υ α R
۲۸ مرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣
حمید فرخ نژاد که رفت ، نمکشم با خودش برد …
امیر جعفری ، خیلی اعصاب خوردکن بود …
به اصرار کارگردان می خواست شبیه اون باشه ، از بازی خودش هم افتاده بود …
MADE IN USA
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اره مهندسای فرمول یک خودشونو پاره میکنن تا یه ماشین اف۱ اینقدر کامل بشه
چمدین میلیون دلار هزینه میشه
سالی چندصدمیلیون دلار
بعد این ماشین بیاد باهاشون رقابت کنه
فک نکنم پابه پای یه ماشین اف۱ به خط پایانم برسه
Hamed
۲۹ مرداد ۱۴۰۳خدایا ب کجا داریم میریم ما؟!چقدبایدمطلب بی پایه و اساس و دروغ بخونیم تو این دنیای مجازی؟!هایپرکار سریع تراز ماشین فرمول1؟!اینو کجای دلم بزارم؟کسی یاکسانی ک این مطالب رو مینویسن بدون دانش ترین هستن توی این حوزه.هیچوقت سریع تر از ماشین های فرمول1ساخته نمیشه و نخواهدشد.زیرا ماشین های فرمول1توانمندترین خودروهای دنیاهستندک میتونن دور یک پیست اتومبیلرانی سریعترین باشند.هیچ خودرویی حتی سریعترین هایپرکارهای دنیا هم نمیتونن دور پیست مسابقه ب اندازه ماشین های فرمول1سریع باشند.داخل پیچ ها ماشین فرمول1 ازهرماشینی سریعتره.واقعا ی عده میان برای دیده شدن تیتر میزنن ک فلان خودروی هایپرکار از ماشین های فرمول1 سریع تراست.جالبیش اینه که باز ی عده میان تایید هم میکنن.لااقل برید چندتا مسابقه فرمول1ببینید بعدبیاین اظهارنظر کنید.مدافع عنوان قهرمانی جهان فرمول 1تیم ردبول ک3سال پیاپی داره قهرمان میشه.امسالم توی جدول قهرمانی اوله.ونابغه مهندس آیرودینامیک رو دراختیارداره آدرین نیویی.ایشون طراح ماشین جدید هایپرکارردبول هستنRB17 ک سریعترین خودروی هایپرکاره جهان ازش یادمیکنن همچین ادعایی نکردن ک از ماشین های فرمول 1 سریعتر باشه.التماس تفکر.واینکه ماشین های فرمول1سریع ترین.پیشرفته ترین و توانمندترین وگران قیمت ترین خودروهای جهان هستند.شاید توی ی خط صاف ماشینی باشه ک برسه ب سرعت فرمول1اما! دریک دور کامل درون یک پیست مسابقه هیچ ماشینی نمیتونه با فرمول 1رقابت کنه.
Hamed
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بشنوید باور نکنید و از کنارش رد شید
این مدل صحبتا همش شوآف های تبلیغاتی هست
حالا چه بخواد این حرف از زبون ریماک در بیاد چه بوگاتی و چه هر خودروساز جاده ای دیگه ای
محمد قاسمی د
۲۹ مرداد ۱۴۰۳هیچ کدام به تی فا یو نمیرسه با یک موتور وحشی ۲۰۰۰ یعنی داداش این سلطان اگه ایران خودرو لعنتی به من یدونه میداد خوب بود بسمه همون که دسمه آره این تلاشهایی که من کردم بیهوده بود خیلی کار کردم راهشو یاد گرفتم افسوس تو که پرستشش میکنی گرفت افسوس من دیگه هیج کس را کمک از هر نظر نمیکنم این ماشین دیدم یاد شکست خوردم افتادم که تو خواب بودی من سرکار و تلاش و طلا و آخرشم ۲۰ کیلو طلا به باد رفت الان دیگه جمع کردن پول برای همچین ماشینی نمیشه من میگم نمیشه دخل به خرج قبلن حی میخورد برای یک هقوقت یه سکه تمام میخریدی الان یک سال کار کن نمیتونی ح ح حی کی پرستش کنم دشمنم نابود شه این ماشین من پرستش میکنم به اسمت ماشین و به اسفالت زیر پات و به خاک زیر پات نرفته من تو را دوست دارم در ایران نیا چون خط میندازنت چشم دشمنت کور و دستش الوده بی دستان گرفتارش باد و پایش قطع توست هیولا و فرش دست باف اصل زیر پای تو ای ماشین عشق ……ممل هستم تهران
Amir
۳۰ مرداد ۱۴۰۳پشتش شبیه bmw i8 نیس؟