کریستین فون کونیگزگ، جان هنسی و مت ریمک با هایپرکارهای یکدیگر یعنی یسکو اتک، ونوم F5 و نورا در پیست رانندگی کردهاند.
کونیگزگ، ریمک و هنسی نامهای بزرگی در عرصهٔ هایپرکارها هستند. این شرکتها خودروهایی میسازند که مرزهای فیزیک و مهندسی را پشت سر میگذارند اما تاکنون رقابت و قیاس رودررویی بین این هایپرکارها ندیدهایم. حال اما تاپ گیر در اقدامی جالب، رؤسای سه شرکت هنسی، کونیگزگ و ریمک را به همراه خودروهای آنها در پیست سونوما گرد هم جمع کرده تا ببیند هرکدام در مورد خودروی دیگری چه نظری دارند.
خودروهایی که در این رویداد حضور دارند، هنسی ونوم F5 روولوشن، کونیگزگ یسکو اتک و ریمک نورا هستند. این ماشینها نقطهٔ اوج پرفورمنس هستند و ضعیفترین آنها ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این قدرت را در یسکو با پیشرانهٔ ۵.۱ لیتری V8 توئین توربو میبینیم. هنسی با موتور ۶.۶ لیتری V8 توئین توربویی که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت تولید میکند، حدود ۲۰۰ اسب بخار از رقیب سوئدی قویتر است درحالیکه نورا با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت، قویترین عضو گروه محسوب میشود. این نیروی عظیم توسط چهار موتور الکتریکی تولید میشود.
هنگام رانندگی مدیران سه شرکت با این هایپرکارها، رانندهٔ آزمایشی هر شرکت هم در خودرو حضور دارد تا به کنترل قویترین ماشینهای جهان کمک کند. اولین کسی که راهی پیست میشود، جان هنسی با کونیگزگ است. وی زمانی که رانندهٔ آزمایشی، کنترل کشش را خاموش کرد، یسکو را کمی ترسناک توصیف کرد و گفت: «خودرویی مثل این باید وحشی باشد». سپس مت ریمک پشت فرمان ونوم F5 نشست و آن را یک پیشرانهٔ هیولایی در خودروی کارت توصیف کرد که دیوانهوار است. درنهایت، کریستین فون کونیگزگ پشت فرمان نورا نشست و تحت تأثیر قرار گرفت و گفت:
خیلی خوب است. بسیار قابل پیشبینی است و رانندگی بسیار آسانی دارد. هیجانانگیز و قدرتمند.
این ویدئو با رانندگی ریمک با کونیگزگ در پیست به پایان میرسد ولی قسمت دومی هم در راه است که طی آن، سه مدیر در مورد رانندگی با خودروهای یکدیگر در پیست حرف میزنند و امیدواریم در آن قسمت دربارهٔ رقبای خود صادقانهتر صحبت کنند.
ممد ژانگولر
۱۷ مهر ۱۴۰۳ای بابا هر چی کاسبی خرابه اینا هی سوار ماشینهای هم میشن قام قام دور دور میکنن. یکی نیست به این ۳ تا استاد بگه کو پول . خریدار نیست دیگه
Mhosein
۱۷ مهر ۱۴۰۳ولی هنسی بهتره از بقیشون قیافش
Taha Ayoobi
۱۷ مهر ۱۴۰۳هنسی چرا شبیه جرمی کلارکسونه.
amirmohammadja79
۱۷ مهر ۱۴۰۳چه کار جالبی ولی بنظر میاد از قسمت اول فصل اول گرندتور الهام گرفتن جایی که جیمز هموند و جرمی لافراری 918 و p1 رو باهم مقایسه کردن
amirkhanzadeh
۱۷ مهر ۱۴۰۳یادم انداختی که دیگه اون سه اسطوره رو باهم تو یک قاب نمی بینیم 💔💔
Kiarash
۱۷ مهر ۱۴۰۳واقعا هیچکسی مثل اون ۳ نفر نمیشه همیشه جای خالیشون حس میشه
Taha Ayoobi
۱۷ مهر ۱۴۰۳چه حرکت جالبی
Scuderia Ferrari
۱۷ مهر ۱۴۰۳با هم تعارف داشتن و فقط تعریف و تمجید کردن
ولی کارشون باحال بود که رقیب رو محک زدن
دیروز بعد از اعلام مشخصات غیر رسمی جانشین LaFerrari به این نتیجه رسیدم که هایپرکارها بهتره بجای مانور قدرت ، روی وزن و آیرودینامیک کار کنن تا بازدهی بیشتری داشته باشن
دم فراری گرم که برای پرچمدار خودش سنگ تموم گذاشت و از نظر پرفورمنس اکثر هایپرکارها رو از دم تیغ میگذرونه
پادشاه مکلارن 🏴
۱۷ مهر ۱۴۰۳W1 مکلارن نابودش میکنه
Scuderia Ferrari
۱۷ مهر ۱۴۰۳۲۰ اکتبر همه چی معلوم میشه
HamiD
۱۷ مهر ۱۴۰۳امیدوارم جانشین لافراری ؛ طراحی به زیبایی سلف خودش داشته باشه ( البته بعیده )
اما قطعا پرفورمنسی دیوانه وار خواهد داشت …
Scuderia Ferrari
۱۷ مهر ۱۴۰۳زشت تر ولی بسیار سریع تر
در بحث طراحی رو دست LaFerrari نمیاد
مهراد
۱۷ مهر ۱۴۰۳اسکودریا جان
بنظرم حداقل نیمی از کل این ویدئو تعریف و تمجید نبود ، چاشنیه متلکش خیلی بالا بود
ضمنا کریستن کونیگزگ خیلی مغروره و من رو ناراحت کرد
دوستان بعد از این ویدئو برید ویدئو ۱ ساعته جدیدی که آپلود شده هم رو ببینید تا بفهمید منظورم چیه
اگر برای دوستانی که اینگلیسی شون یخورده ضعیف تره هم یه زیر نویس بذارین دیگه همه متوجه پیچیدگی صحبتا و روابط این سه نفر میشن
خیلی عجیبه و بنظرم یکی از بهترین مصاحبه های خودرویی حداقل ۵ سال اخیره ( علی الخصوص قسمت دوم )
Galant.VR4(JDM)
۱۸ مهر ۱۴۰۳تنها دونفر تو تاریخ خودروسازی رقبا رو میکوبیدن اونم رودررو هنری فورد دوم و انزو فراری کبیر
چند مدت پیش تو اینستا بیامو عکس M5CS رو پست کرد که مرسدس تو کامنتا گفت چه کیوت!!!!
اقا سطح کلکل رو ببین
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۷ مهر ۱۴۰۳اگر این روزگار درست پیش رفته بود الان یکی از برادران خیامی میزبان این جمع تو تهران بود.حیف چی شد اینجوری شد.به خدا که یکی از این سه نفر نمیدونه موشک چیه بالستیک چیه گنبد چیه فیلان و بیسار.ما به گروگان گرفته شدها باید تو جمع از جنگ حرف بزنیم و بگیم که آبگرمکنها خرناس کشان آینده امنیت اقتصاد و آرامش ما رو هدف گرفت.بلعخره یه روز خوب میاد.
خاص
۱۸ مهر ۱۴۰۳توی خیالات زندگی میکنی.
یکم از فضای مجازی بیا با واقعیتهای زیبای کشورمون زندگی کن.
درضمن هیچ شهری از شهرهای کره ی زمین، بهشتِ زمینی نیست.
و همه ی مردمش در رفاه عمرِ خودشون رو به پایان نمیرسونن.
BlackWing
۱۷ مهر ۱۴۰۳قیافه کونیگزگ تو هنسی F5 مشخصه به چشم رقیب نگاه میکنه و میخواد نتیجه کار هنسی رو یه جورایی مقایسه کنه با محصولات خودش
مهراد
۱۷ مهر ۱۴۰۳درست میگی بلک وینگ ( ضمنا من یکی از طرفدارتم ریا نباشه ، جدی )
ولی اون حرف مت ریمک موقعی که مثلا داشت از هنسی تعریف میکرد خیلی زشت بود ، برگشت گفت هنسی یه موتور هیولاست روی یه گو کارت 😑 به یه هایپرکار ۲.۵ میلیون دلاری بگی گو کارت از فحش ناموسی بدتره
علیزاده
۱۷ مهر ۱۴۰۳مت ریمک چه قیافه زشتی داره
𝐀𝐥𝐢
۱۷ مهر ۱۴۰۳به قیافه یارو چیکار داری آخه؟
Siyavash
۱۷ مهر ۱۴۰۳جناب اشتری عزیز حداقل یر زیرنویس برا این کلیپ میذاشتیم..ما بی سواد ها آنقدر بد نیستیم..مارو دور نندازید😁
JDM سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۳ترجمه ش رو پایین میذارم👇
جان هنسی سوار یسکو که شد گفت بالانس خوبی داره انتقال قدرت خوب و قدرت در دستته همیشه
آخرش گفت بغل دستیم ترکشن کنترل و خاموش کرد یخورده ترسناک شد، گفت ماشین دو شخصیته برعکس F5 که همیشه raw هست، raw یعنی راننده ماشینو از لحاظ مکانیکی حس میکنی یعنی ادوات برقی و الکترونیکی باعث تغییر حس انتقال موتور گیربکس و بقیه اجزای ماشین به راننده نمیشن، صرفاً راننده از همه چی خبر داره.
کریستین فون کونیگزگ پشت هنسی که نشست گفت هیجان انگیزه حتی رو سلو که موتور کار میکنه رو میفهمی که لذت بخشه، کونیگزگ هم گفت F5 Raw هست.
مت ریمک پشت کونیگزگ نشت میگه تأخیر توربو شارژ ها خوبه یجایی گفت پشتش در رفت آخرش گفت تفاوت عمده بین این ماشین و F5 اینکه این ماشین وقتی میذاریش رو حالت دستی چون ۹ دنده است تا بخوای دنده بدی میرسه به کاتاف و نمیذاره موتور دور بزنه باید یه خورده باهاش تمرین کنی تا قلقش دستت بیاد تا بتونی قبل از اینکه به کاتاف برسه دنده رو بدی، این تفاوت اصلیشونه
مت ریمک درباره F5 هم گفت Raw هست چیزی که میبینید ساده نیست یه موتوره نره غول توش انداختن که حتی رو حالت سلو هم حسش میکنی چیزی که من تو هیچ ماشین دیگه ندیدم
آخرش هم جان هنسی و کریستین فون کونیگزگ پشت ریمک نشستن گفتن قابل پیشبینی و آرومه
بغل هر راننده یه تکنسین از همون شرکت تولید کننده ماشین نشسته بود که راننده هارو راهنمایی کنن
اینا کل چیزایی بود که درباره ماشین ها گفتن
sadra gholami
۱۷ مهر ۱۴۰۳واقعا دلم میخواست این فیلم با بفک و چیپس ببینم
خیلی برای دیدنش حیاجان داشتم
ماشینعلی
۱۷ مهر ۱۴۰۳توی عکس، اون شیرون اون پشت🗿
عارف
۱۷ مهر ۱۴۰۳ممنون از اینکه بسیار روان ترجمه و زیر نویس کردید
گاس فرینگ
۱۷ مهر ۱۴۰۳آرایشگرها وقتی حوصله شون سرمیره مو های هم رو کوتاه میکنن
مهدی کینگ
۱۸ مهر ۱۴۰۳دقیقه یازده ثانیه40,🤣