ریمک-ریماک

ابرخودروی جدید ریمک با خودروهای فرمول یک رقابت خواهد کرد

خودروی بعدی ریمک با ابرخودروهایی چون بوگاتی بولاید، ردبول RB17 و آستون‌مارتین والکری AMR پرو رقابت می‌کند.

ریمک به‎‌تازگی به تولید خودرویی تازه اشاره کرده است که با توجه به گفته‌های مدیرعامل آن، میت ریمک، از سریع‌ترین مسابقه‌دهندگان جهان در رقابت‌های فرمول ۱ و WEC هم سریع‌تر حرکت می‌کند. این شرکت خودروسازی کروآت که هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از پورشه و مالک بوگاتی به تولید ابرخودرو و تاکسی‌های خودران مشغول است، در صفحه ۹ از مجله رسمی خود تصاویر و اسکچ‌های اولیه سه خودرو را به نمایش می‌گذارد که یکی از آن‌ها شباهت بسیار زیادی به یک خودروی مخصوص پیست دارد.

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، دو خودروی بالاتر به‌ترتیب ریمک نورا و نورا R هستند که به‌ترتیب از ۱,۹۱۴ و ۲,۱۰۷ اسب بخار قدرت سود می‌برند و در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. این دو ابرخودرو که از یک پلتفرم استفاده می‌کنند، رکوردشکنان برند ریمک هستند که درصورت محدودنشدن، از مرز ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت هم عبور می‌کنند.

ریمک نورا R

اما طرح مجله ریمک یک ابرخودروی سوم را هم نشان می‌دهد که مانند خودروهای فرمول ۱ به‌صورت چرخ‌باز طراحی شده اما مانند ابرخودروهای WEC، کابین بسته دارد. این خودروی ناشناس مانند دو برادر بزرگ‌ترش، از چرخ‌های آیرودنامیکی سود می‌برد و ما را به یاد سوپراسپرت ویژه بی‌نظیر مک‌لارن سولوس GT می‌اندازد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مطلب «بررسی مک لارن سولوس GT: سرعت، دقت و عملکرد بالا» را مطالعه کنید.

از آنجا می‌توان بر تولید چنین ابرخودرویی مطمئن بود که میت ریمک چندی پیش و در مراسم رونمایی از نورا R هم از آن سخن گفت. او خودروی تک‌سرنشین آینده خود را محصولی متمایز دانست که از پلتفرم نورا استفاده نمی‌کند. ریمک امید دارد که معرفی این خودرو در میانه سال ۲۰۲۵ اتفاق بیافتد.

اما ریمک تنها برندی نیست که به‌دنبال توسعه یک ابرخودروی بسیار قدرتمند و توسعه‌یافته بدون درنظر گرفتن محدودیت‌هایی مسابقات است؛ هم‌اکنون شرکت مسابقه‌ای ردبول هم از ابرخودروی بسیار خاص و ویژه خود با نام «RB17» پرده‌برداری کرده است؛ خودرویی که با الهام از خودروهای فرمول ۱ شکل گرفته اما فضای لازم برای دو سرنشین را فراهم می‌کند. سازنده اعلام کرده که پیشرانه ۱۰ سیلندر V شکل این ابرخودرو با همراهی سیستم کمک‌پیشران برقی بیش از ۱,۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

رقیب دیگر این دو ابرخودرو هم، آستون‌مارتین والکری AMR پرو محسوب می‌شود که حداکثر استفاده را از مبانی آیرودنامیکی کرده تا به خودرویی منحصربه‌فرد تبدیل شود. هر چند عملکرد والکری AMR پرو به اندازه خودروهای فرمول ۱ سریع‌ نیست اما به‌خوبی می‌تواند با پرچمداران WEC رقابت کند و محصولات خاص دیگری چون زینگر 21C را به چالش بکشاند. نظر شما درباره این محصولات خاص و تولید محدود چیست؟ به نظر شما، مشتریان این خودروها در زمان خریداری آن‌ها به چه فاکتورهایی توجه می‌کنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    خیلی بعیده که چهارچرخی بجز F1 رو دست RB17 بلند شه

    موافقم 15
    مخالفم 3
  2. الف.ی

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    اصن متن نیازی به خوندن نداره
    شرکت های خودروسازی جاده ای که ادعا میکنند در پیست از خودروهای فرمول یک سریعترن، دروغگو و رویاپردازن

    موافقم 9
    مخالفم 7
  3. OM.01

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ردبول RB17 و آستون مارتین والکری AMR pro و گوردون موری T50 نیکی لائودا و بوگاتی بولاید و رودین F0 و ابر خودروی جدید ریماک و سریعتر از خودروی F1…؟!!
    سوال اینجا هست با چه ماشین هایی روبرو هستیم!؟ خودروهایی که دست‌کم فراتر از 2 الی 3 تن دانفورس تولید میکنن و 1 تن و یا کمتر وزن دارند و نسبت قدرت به وزن شون 1 به 1 و حتی کمتر هست!!!
    خودروهای که حتی روندشون توی پیست هم عذاب آور خواهد بود! پیشنهاد میکنم بررسی والکری توسط کریس هریس رو ببینید

    من خودم تولید همچین محصولاتی رو دست آورد بزرگی میدونم مرزهارو جابجا میکنن اما جابجا کردن مرزها قطعا توسط مالکان پولدار که ماشین باز نیستن نخواهد بود بلکه توسط راننده های حرفه ای خواهد بود

    خودروی پیست میخواهی با لذت پورشه 911 GT3 RS اگه کافی نیست GT2 RS اگه کافی نبود پورشه رو میبری پیش مانتی ریسینگ و اگه باز کافی نبود و کاملا پیست محور میخواهی بدون مجوز جاده ای باید بری محصولات رادیکال رو بخری…بالاتر از رادیکال تو پیست محور بودن و نسبت قیمت به پرفورمنس نداریم… حتی اگه نسبت قیمت توانایی رو فاکتور بگیریم بالاتر از رادیکال SR10 روندن خودروی پیست محور برای مردم عادی ناممکنه…هرچند خودروهای رادیکال هم روندنش دوره آموزشی میخواد…!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. خاص

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    Czinger 21C BlackBird خودروی خیابانی هست برخلاف بقیه‌ی خودروهایی که در مقاله بهش اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا