مدیر عامل ریمک معتقد است خودروسازی این شرکت در آینده کاملا برقی نخواهد بود؛ اما نسل جدید باتریها را خواهد داشت.
احتمالا داستان مت ریمک را شنیدهاید. او زمانی یک طرفداران متعصب خودرو به شمار میرفت تا آنکه این علاقه را به کار گرفت و نخستین خودروی بیامو E30 خود را برقی کرد. همین پروژه شخصی او را در مسیری قرار داد که موجب بنیان گذاشتن برند ریمک شد. ریمک سپس توانست سریعترین خودروی جهان را با پیشرانه برقی تولید کند و در سال ۲۰۲۱ با بوگاتی ادغام شود. مدیر جوان این شرکت کرواسیایی هم با وجود موفقیتهایش بیتحرک ننشسته و مدام درحال برنامهریزی برای توسعه مجموعه خود است.
مدیرعامل بوگاتی-ریمک در مصاحبهای با رسانه «اتوکار» به آینده این برند و فناوریهای درحال توسعه آن پرداخته است.
ریمک تنها برقی نیست. آن چیزی را انجام میدهد که در لحظه هیجانانگیزترین باشد.
ریمک افزود که مهندسان شرکتش درحال توسعه فناوری مواد «نانوتیوب» هستند تا درصورت امکان، از آن بهعنوان منبع انرژی الکتریسیته در خودرو استفاده کنند؛ به این ترتیب، نانوتیوب احتمالا جایگزین باتریهای امروزی خواهد شد. در پی آزمایشهای این مجموعه مشخص شده که این فناوری با بیشگرمادهی به سوخت مایع مخصوصی کار میکند. بر اساس یک روش مشابه که توسط دانشگاه «MIT» ارائه شده بوده است، مایع یادشده یک پوشش نازک روی لوله یا تیوبهای سوراخدار از جنس شبکه اتمهای کربن ایجاد میکند؛ خود لولهها کربنی خواص الکتریکی ویژهای دارند.
درصورت موفقیت این روش و ورود آن به فاز صنعتی، ممکن است بتواند جایگزین باتریهای برقی بزرگ و سنگین متداول در خودروهای برقی امروزی شود. ریمک مدعی شده که گاز مایع، هیدروژن و دیزل سوختهای احتمالی برای استفاده در این روش نوآورانه به شمار میروند. در راستای پیشبرد این پروژه، کارخانه ریمک با یک استارتاپ همراه شده که هماکنون درحال وارسی عملکرد نانوتیوبها در مقیاس کوچک و با مصرف بهینهشده تا ۸۰ درصد است. درصورت صنعتی شدن این فناوری، میتواند تا دو برابر موتورهای درونسوز بهینهسازی شود.
با وجود مصرف بهینه این سیستم تازه، نکتهای منفی هم دارد و آن، انتشار آلاینده دیاکسیدکربن به شمار میرود که خودروسازی ریمک را به هدف انتشار «صفر» (که توسط دولتهای مختلف و خودروسازان معرفی شده بود) نزدیکتر نمیکند. برای ورود این فناوری به بازاری که درحال تمام برقیشدن است، باید سیاستگذاریهای زیاد و لابیگریهای بسیاری انجام شود. در سوی دیگر، استفاده از آن بهصورت محدود مانند ابرخودروها یا سوپرخودروهای گرانقیمت احتمالا موجب حساسیت خاصی نشود.
اگر ریمک بتواند فناوری نانوتیوب را به ثمر رسانده و آن را جایگزین بستههای باتری متداول کند، عملا موفق شده با کاهش وزن نیم تنی ابرخودروهایش، همان قدرت و گشتاور نمونههای برقی را در آنها حفظ کند. هرچند که ابرخودروی نورا با وجود وزن ۲,۲۶۸ کیلوگرمی خود به سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ حال تصور کنید اگر ۴۵۰ کیلوگرم از وزن این خودرو را کاهش دهید به چه عملکردی دست خواهد یافت.
با توجه به رشد فناوری، احتمالا تا چند سال آینده شاهد ورود ابرخودروهایی با سرعتهایی بیشاز ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت باشیم. مشخصا برندهای گوناگونی مانند کونیگزگ، SSC، هنسی، پینینفارینا و… برای رسیدن به این عملکرد و رکوردزنی تلاش میکنند اما با اتحاد کنونی دو رکورددار سابق یعنی بوگاتی و ریمک، عرصه بر سایر رقبا تنگتر از همیشه خواهد شد. به نظر شما آیا با توجه به هزینه سنگینی که صرف برقیسازی شده است، شانسی برای فناوری نانوتیوب وجود دارد؟
۱۸ دی ۱۴۰۲حالا هر چینی ای شده سوپر اسپرت ساز😁🤣🖕🏻
gmcs399168lss24
۱۸ دی ۱۴۰۲ریماک مال کرواسیه جهت اطلاع شما.
𝐀𝐥𝐢
۱۸ دی ۱۴۰۲چینی؟؟!! یکم مطالعه و تحقیق هم بد نیست
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲الان بعضیا میگن بذارید باتری جامد تویوتا بیاد 😂😂😂😂 اصلا مشکل کل دنیا رو باتری های جامد تویوتا حل میکنه! بقیه خودروسازیها عقب مانده هستن
۱۸ دی ۱۴۰۲من خودم قابلیت اینو دارم باتری مایعی درست کنم🏳️🏳️🏳️
فقط هند
۱۹ دی ۱۴۰۲دوست رادیواکتیوی ، میشه ما رو انقد فیض ندی ؟
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲اولا یه مدت افتابی نشو بزار یادمون بره یکم تحلیلات بعدا دوما همونطوری که درباره این نانوتیوب ها نوشته
درصورت موفقیت این روش و ورود آن به فاز صنعتی، ممکن است بتواند جایگزین باتریهای برقی بزرگ و سنگین متداول در خودروهای برقی امروزی شود. ریمک مدعی شده که گاز مایع، هیدروژن و دیزل سوختهای احتمالی برای استفاده در این روش نوآورانه به شمار میروند. در راستای پیشبرد این پروژه، کارخانه ریمک با یک استارتاپ همراه شده که هماکنون درحال وارسی عملکرد نانوتیوبها در مقیاس کوچک و با مصرف بهینهشده تا ۸۰ درصد است. درصورت صنعتی شدن این فناوری، میتواند تا دو برابر موتورهای درونسوز بهینهسازی شود. با وجود مصرف بهینه این سیستم تازه، نکتهای منفی هم دارد و آن، انتشار آلاینده دیاکسیدکربن به شمار میرود که خودروسازی ریمک را به هدف انتشار «صفر» (که توسط دولتهای مختلف و خودروسازان معرفی شده بود) نزدیکتر نمیکند. برای ورود این فناوری به بازاری که درحال تمام برقیشدن است، باید سیاستگذاریهای زیاد و لابیگریهای بسیاری انجام شود. در سوی دیگر، استفاده از آن بهصورت محدود مانند ابرخودروها یا سوپرخودروهای گرانقیمت احتمالا موجب حساسیت خاصی نشود.
می بینی که نوشته استفاده از گاز مایع گاز هیدروژن و یا سوخت دیزل که دوتاش کربن دی اکسید تولید میکنن و این یعنی برگشت به پله ی اول و هیدروژن هم تهیه و استفاده است سخته و در مقیاس انبوه تا الان نصرفیده و گفته که این نانو تیوب ها رو برای سوپرکار ها و هایپر اسپرت ها استفاده بشه
پیام جان کاش لاقل اول متنو میخوندی و بعدش برامون تحلیل میکردی اینطوری انقدر چیز هایی که به هم میبافی اشتباه از آب درنمیومد
اشکالی نداره اینجام خراب شد عوضش صبر کن تا فردا خبرهای دیگه بیاد اونجا به ت رول ژاپنی ها بپردازی و بخوای تتا موتورز رو زورکی بیاری بالا
Mr
۱۹ دی ۱۴۰۲نگو مگه نمیدونی دیسلایک میخوری
زود باش معذرت خواهی کن
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲اون دوستایی که می گن ژاپن، فقط به اسم دانشگاه MIT تو این متن دقت کنن!!! معتبرترین دانشگاه دنیا! معتبرتر از آکسفورد و کمبریج! در آینده خیلی بیشتر از الان معلوم میشه که جایگاه آمریکا در خودروهای الکتریکی چطوره و جایگاه خودروهای ژاپنی کجاست!!!
parhamiof
۱۹ دی ۱۴۰۲از کیا هیوندای رسیدی به آمریکا؟
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲ببینید تایکان چه ابهتی داره کناره بوگاتی و ریمک قرارش دادن
Mercedes
۱۹ دی ۱۴۰۲وقتی از همه جا میسوزی بخاطر پیشرفت چین
داداش ریمک کروات هست
بوگاتی هم فرانسوی
فولکس که مالک بوگاتی هست هم المانیه
هر سه کشور هم در اروپا هستن
در ضمن جهت سوزش بیشترت بله چین هم سوپر اسپرت ساخته جدیدا ، یکی byd u9 یکی دیگه هم فود طراحیش شبیه فراری بود یکم یادم نیست اسمشو جفتش هم مقالشون تو سایت کار شده
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۲ممنون جناب ریمک که تمام برقی نمیشی. ماشینای مصرف مداوم وروزانه وعمومی حرفی نیست واتفاقا خوبم هست برقی بشن. اما ماشینهای خاص که شاید تعدادشون به یک درصد ازکل نرسه اونقدرا دیگه نباید بهشون سخت گرفت.
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۲توابر ماشینا چون قیمت گزینه اول نیست هرسیستمی که کاراتر باشه جواب میده.
Dark Knight
۱۸ دی ۱۴۰۲اینا اگه بخوان میتونن همین فردا سوخت های مصنوعی رو به نتیجه برسونن و پیشرانه هایی بسازن که از موتور های الکتریکی هم آلایندگی کمتری درست میکنه ( هم علم اینکار و دارن و هم بودجه کافی ) ولی مشکل اینجاست که بهشون اجازه نمیدن ! یه قدرت هایی تو دنیا هستن که تصمیم گرفتن آینده صنعت حمل و نقل الکتریکی باشه نه چیز دیگه ای و چه بسا قرارداد هایی هم مبنی بر این امضا شده باشه به خاطر همین بعید میدونم این ایده ها که مخالف باتری ها هستن به جایی برسن چون اگه اینطوری بود الان باید ماشین های هیدروژنی تو دنیا پر بودن به جا برقی ها ( ایده هیدروژن هم قدیمی تره و هم آلودگی خیلی کمتری نسبت به برقی ها داره )
heshmat021
۱۸ دی ۱۴۰۲بله، زمین هم تخته، نمیزارن ما بریم قطب جنوب
سفر به ماه هم الکی بود
نمیدونم چرا دوست دارید برا همه چی توهم توطیه بسازید
Fy
۱۸ دی ۱۴۰۲ریمک کامل کپی کرده
🔹️ جلوش از پژو
🔹️عقبش از بی ام و i8
BMW
۱۸ دی ۱۴۰۲فردا به نظر باز چه خبری میشد😕😂
H2
۱۸ دی ۱۴۰۲لطفا یه مقاله در مورد معرفی تکنولوژی نانوتیوب کار کنید
خیلی خیلی برام جالب بود
جرمی کلارکسون
۱۸ دی ۱۴۰۲حیف نیست یه روزی از صدای غرش V8 محروم میشیم💔❤️🩹
۱۸ دی ۱۴۰۲انشالله غرش V20رو یه روز میبینیم
جرمی کلارکسون
۱۹ دی ۱۴۰۲V20 تو چه ماشینی جا میشه ؟
Navid A J
۱۹ دی ۱۴۰۲ماشین سرعت بالا برای جاده های سرعت محدود؟ به جای این که دنبال سرعت بیشتر باشن، یه لابی گری بکنن همه ی دنیا مثل آلمان، اتوبان های سرعت آزاد داشته باشه. باور کنین نسل های آینده هم دعامون میکنن.
فندق
۱۹ دی ۱۴۰۲بعضی کشور ها جاده های عالی دارن ولی سرعت مجازشون پایینه نمیدونم چرا
مثلا امارات جاده هاش جزو با کیفیت ترین های دنیاست ولی سرعت محازش خیلی پایینه اکثر جاها
فرزاد افشار
۲۱ دی ۱۴۰۲نانوتیوب بهتر از برقیه و مصرف کربنش کمتر از باتریه