ریمک-ریماک

رمزگشایی مت ریمک از موتور V16 هیبرید بوگاتی و شتاب یک ثانیه‌ای تسلا رودستر

مت ریمک در صفحهٔ فیس‌بوک خود اظهارات جالبی در مورد پیشرانهٔ V16 جدید بوگاتی و ادعای ایلان ماسک در مورد شتاب زیر یک ثانیه‌ای تسلا رودستر داشته است.

بوگاتی رسماً اعلام کرده است که قصد دارد یک قوای محرکهٔ V16 هیبریدی را جایگزین موتور W16 چهار توربوی قبلی کند. حال مدیرعامل این شرکت «مت ریمک» تصاویری از پشت‌صحنهٔ توسعهٔ این پیشرانهٔ جدید منتشر کرده است. وی چند تصویر در صفحهٔ فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشته است که بلوک موتور، میل‌لنگ و پیستون‌ها را نشان می‌دهد. هرچند خبر پیشرانهٔ V16 تازه اعلام شده اما به گفتهٔ ریمک، این موتور حداقل ۱۴ ماه است که در دست توسعه قرار دارد. این مدیرعامل کروات گفته تصاویر موردبحث در نوامبر ۲۰۲۲ گرفته شده‌اند و این پیشرانه قبلاً روی داینو آزمایش شده است. ریمک در فیس‌بوک گفته است:

ساکت ماندن در مورد چنین پیشرفت شگفت‌انگیزی بسیار سخت بود و برای دیگر قسمت‌های خودرو هم انتظار بسیاری از این شگفتی‌ها را داشته باشید.

مت ریمک علاوه بر پیشرانهٔ V16 بوگاتی، اظهاراتی هم در مورد ادعای شتاب تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر یک ثانیهٔ تسلا رودستر جدید از سوی ایلان ماسک داشته است. هرچند خیلی‌ها این ادعای ماسک را بی‌پایه دانسته‌اند اما ریمک معتقد است دستیابی به چنین شتابی شدنی خواهد بود. زمانی که در فیس‌بوک از او پرسیده شد آیا فکر می‌کند ادعای شتاب زیر یک ثانیه قابل‌باور است یا نه، ریمک پاسخ مثبت داده و در کامنتی نوشته است:

این کار با استفاده از رانشگرهای فضایی امکان‌پذیر است. ما شبیه‌سازی این را انجام داده‌ایم.

بااین‌حال، صحه گذاشتن ریمک بر ادعای ماسک با اماواگر همراه است. وی در ادامه گفته است:

مشکل این است که شما هوا را در دو تا سه ثانیه آزاد می‌کنید (یعنی از نیروی رانشگرها فقط در دو سه ثانیهٔ اول استفاده می‌شود) و سپس وزن مردهٔ زیادی خواهید داشت که باید حمل کنید (مخازن، کمپرسور، سوپاپ‌ها، نازل‌ها و…). در مورداستفاده از فن هم همین‌طور است زیرا فن‌ها فقط چسبندگی بیشتری را فراهم می‌کنند درحالی‌که برای شتاب گیری صفرتاصد زیر یک ثانیه به چیزی حدود ۳۰ هزار نیوتن متر گشتاور روی چرخ‌ها نیاز دارید که یعنی به موتورها، اینورترها، گیربکس‌ها و میل‌گاردان‌های عظیمی نیاز خواهید داشت.

ریمک همچنین اشاره کرده است که برای دستیابی به چنین شتابی، خودرو باید بسیار سبک باشد که چنین چیزی را در خودروهای الکتریکی نمی‌بینیم. حتی هایپرکار نورا که در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد بیش از ۲.۲ تن وزن دارد. ریمک افزوده است:

بنابراین، رانشگرها واقعاً تنها راه هستند اما جنبه‌های منفی زیادی هم دارند.

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که رودستر به ۱۰ رانشگر کوچک مجهز است که دورتادور خودرو چیده شده‌اند. در حالت تئوری، این همان نیرویی است که تسلا برای دستیابی به شتاب زیر یک ثانیه به آن نیاز دارد اما مشخص نیست چنین چیزی از لحاظ ایمنی چه شرایطی خواهد داشت؛ بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم ادعاهای ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا نه. طبق گزارش‌ها، نسخهٔ تولیدی رودستر جدید اواخر امسال رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. H2

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    باید برم سرچ کنم ببینم رانشگر دقیقا چی هست

    موافقم 45
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      داداش گلم خدمتت عارضم که رانشگر دقیقا همون معنی کاوشگر رو میده فقط فرقش تو اینه که کاوشگر بصورت عمودی شتاب گیگیره ولی رانشگر بصورت افقی شتاب میگیره.یعنی اختلاف اینا تو یدونه گ با م هستش.

      موافقم 9
      مخالفم 40
      1. H2

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        حالا رانشگر رو میشه در یک خودروی تولید انبوه بکار برد؟ رو هزینه‌های تولیدش چقدر تاثیر میزاره؟
        اصلا مجوز بهش میدن؟ من هنوزم ایده‌ای ندارم که چطور میشه همچین سیستمی رو روی یه خودروی خیابانی استفاده کرد؟

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          آشنا داشته باشی میدن چرا ندن .

          موافقم 19
          مخالفم 5
        2. H2

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (382 ديدگاه)

          سوخت اون رانشگر چی هست؟ بقیه یا با سوخت فسیلی کار میکنه؟ اگه فسیلی باشه که کلا خود اون خودروی الکتریکی میره زیر سوال.

          موافقم 15
          مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      چیزی که ایلان ماسک به عنوان رانشگر هوای سرد یاد می‌کنه ، چند ساله که توسط space X به عنوان هدایتگر کپسول دراگون در فضا مورد استفاده قرار میگیره .

      در این روش یک کمپرسور الکتریکی هوای سرد اطراف را در یک مخزن فیبرکربن با فشار بیش از ۶۰۰ بار فشرده میکنه و این فشار بالا توسط ۱۰ دریچه ای ( رانشگر ها ) که عقب ، جلو ، زیر و روی ماشین چیده شدن بسته به موقعیت و نیاز ماشین در لحظه آزاد میکنن و باعث بهبود شتاب ، نهایت سرعت ، ترمز گیری ، ایجاد داون فورس بالا و حتی بلند کرد ماشین برای مدتی از زمین میشن !!!

      توسعه این تکنولوژی برای رودستر توسط مهندسان space X انجام شده و کم کم شاهد تست های خیابانی آن خواهیم بود .

      ((تعدادی از دوستان وقتی کلمه رانشگر را شنیدن به موتور های جت و موشک کوچک فکر کردن ولی همچین چیزی در کار نیست ))

      موافقم 41
      مخالفم 7
      1. ممد ژانگولر

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        Elmiraj 👉 👌🙏

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. H2

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        منم به موشک و موتور جت فکر میکردم
        ولی اینی که میگی باید خیلی جالب باشه

        موافقم 14
  2. مازیار

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    تو مقاله قبلی میخواستم بگم پدال اگه عکسهای سیلندرش رو منتشر کنی ایول داری😄
    .
    .
    رانشگر فضایی … چراغ چشمک زن هم براش خوب میشه با یه تیکه از موزیک STARWARS

    موافقم 20
  3. M@M@DRZ911

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    مثل اینکه بلوک موتور فیبر کربنی نیست

    موافقم 14
    1. R@min

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2067 ديدگاه)

      حیف شد برای خودم بخش اعظمی از هایپش خوابید. تصاویر اولش گول زننده بود.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. مهراد

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (863 ديدگاه)

        رامین یه اطلاعاتی از انجین قبلی بوگاتی که w16 بود اگر بدی ممنونت میشم

        مخصوصا فلزات و آلیاژ های استفاده شده و نحوه ریخته گری و آیا ماشین کاری مخصوص داشته یا اطلاعات این مدلی

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. Dark Knight

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    استفاده از رانشگر ها فقط باعث ایمنی بیاد پایین !! هیچکس تو دنیا به جز مستر ایلان نیازی به شتاب زیر ۱ ثانیه نداره همین مدل s plaid که ساخته شتابش کاملا کافیه و واقعا تسلا دیگه بیش تر از این نیاز نداره تو این زمینه کار کنه چون همانطور که گفتم باعث کاهش ایمنی سرنشینان و عابر پیاده میشه ، علت بعید میدونم همچین چیزی اصلا در کار باشه و فقط اینو گفت که ۵ سال تاخیر و توجیه کنه هیچ بعید نیست فردا بگه رودستر جدید میتونه مثل f22 هم پرواز کنه یا ازش میشه به عنوان ماشین زمان استفاده کرد 😂 ( اگه بحث ایلان ماسک باشه که همه چیز ممکنه )

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. B

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (884 ديدگاه)

      ایلان فضا نورده دیگه 😁

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. parhamiof

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (753 ديدگاه)

        یه خط میزنه بعد میره خورشید بستنی میزنه😄.

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. علی

      ۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      دقیقا همین طور هست. آقا ایلان به مرد جنجالی معروف هست ثروت کلانی هم داره همیشه هم نو آور بوده
      ولی همیشه به حرفاش یه کوچولو نمک اضافه میکنم تا تیتر خبرها باشه

  5. JDM

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1187 ديدگاه)

    رسیدن به شتاب زیر 1 شدنیه ولی واقعا چه نیازیه؟ مگه میخواد بره مریخ!
    واقعا بی‌اساسه و فقط جنبه تبلیغاتی داره، و به گمونم استفاده از رانشگر فضایی و تکنولوژی های پیشرفته دیگه در قطعات قیمت زیادی باید داشته باشه بخدا تا همون ۲ثانیه بسه!!!

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2818 ديدگاه)

      بعضی از دوستان بیشتر از یه دویست و شش ۱۸۰ اسبی سوار نشدن و فکر میکنن شتاب سه ثانیه هم کمه .
      در حالی که چنان فشاری به بدنت وارد میشه انگار قلبت میخواد بیاد تو دهنت . تعریف یکی از دوستام بود موقعی که سوار یه تویوتا کریسیدا شش صد اسبی برای مسابقات آزاد شده بود !

  6. Dark Knight

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    بعد از اینکه بوگاتی با ریمک ترکیب شد انتظار دیدن هر چیزی رو داشتم ( حتی بوگاتی تمام برقی ) به جز موتور ۱۶ سیلندر ! مت ریمک نشون داد واقعا یه ماشین باز حرفه ای که به خاطر سود بیش تر هم حاضر نیست دست به ساخت بوگاتی برقی بزنه ، خودش چند ماه پیش گفت که راحت ترین کار برای شرکتش اینه که یه ریمک نورا برداره و به جای لوگو ریمک لوگو بوگاتی بزنه و قطعا با این کار پول خیلی بیش تری هم به جیب میزد ( از اونجایی که همه نقشه مورد نیاز برای تولید هایپرکار برقی رو داشت ) ولی به هر حال به خاطر درخواست خریدار های میلیاردر بوگاتی یا حس ماشین‌ بازی که داشت تصمیم گرفت فعلا از فکر ساخت شاسی بلند یا سدان تمام برقی در بیاد ، فولکس تا قبل از همکاری ریمک با بوگاتی میخواست برنامه تولید شاسی بلند برقی به بوگاتی بده که میگن همه کار ها هم انجام شده بوده ولی تو لحظه آخر مت ریمک لغوش میکنه ( شاسی بلند برقی بوگاتی چه مسخره میشد 😂 )

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. JDM

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1187 ديدگاه)

    ببخشید دوستان سوال غیرمربوط میپرسم.
    ولی میتونین بهم راهنمایی کنین وارد شدن به ارزدیجیتال خوبه یانه هیچ اطلاعاتی ندارم ارزش هرجا هم میرم واسه تحقیق یه مشت کلاهبردار راهکار های الکی و مختلف نشون میدن واقعا گیج شدم!
    چند ماهه به سود میرسه و ارزشش رو داره یا نه؟ چه چیزایی برای پیشرفت نیاز داره؟
    (بازم بابت سوال غیرمربوط شرمنده🙏🏻)

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. مهراد

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (863 ديدگاه)

      دو سه سال پیش که تب و تاب این قضیه خیلی بالا گرفته بود من و دو سه تا از دوستام خیلی تمایل داشتیم که وارد قضیه بشیم ولی چون هر چی تحقیق میکردیم به یسری اطلاعات در هم پیچیده و بیربط میرسیدیم کلا منصرف شدیم ، که البته خوشحالم بابت این قضیه چون بعدش کلا رمز ارز سقوط کرد تا الانا که دوباره رفت بالا

      کلا این قضیه رمز ارز و بیت کوین و نمیدونم اتریوم و شت کوین و … نقاط نامشخص و تاریک و نامعلوم زیاد داره و پشتوانه درست و حسابی هم نداره

      یادمه یکی از رپرای ایرانی ۴۰۰۰ دلار داد بابت استیکر یه میمون که با اتریوم پرداخت کرد و اتریوم رو هم با دلار واقعی خریده بود ، بیچاره بعدش گفت الان ازم مجانی هم نمیخرن و خودش خودش رو مسخره میکرد

      در کل این مسائل همش فیکه داداش

      الان ممکنه بخری و بعد از یمدت ببینی ئه مثلا ده درصد یا بیست درصد رفته بالا و خوشخوشانه ولی اگر به موقع به ینفر نندازی بازم میبینی پولت مثل برف آب میشه

      من نمیگم بکن یا نکن ( اصلا در این جایگاه نیستم ) ولیکن اگر میخوای بکنی اول اطلاعاتت رو کامل کن و بعد با یه مبلغ کم وارد شو ، اگر نتیجه گرفتی کم کم ادامه بده و بعد اگر میتونی تجهیزات در حد متوسط بخر و خودت ماین کن که مجبور نشی که مستقیما یه عالمه پول بیزبون رو بدی بابت این قضیه الکی اورهایپ

      به چیز بنده

      اوناییکه مثلا پنج سال پیش خریده بودن به قیمت دوزار و بعد در اوج فروختن با قیمت خیلی بالا رو با الان مقایسه نکن

      در کل برای سرمایه گذاری پات رو جای صفت بذاری بهتره

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. JDM

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        کلا یه کار پر ریسکه که اطلاعات نداشته باشی به گل میشینی درسته؟ چون یه شخصی به من گفت فقط بیا سرمایت رو بزار فقط کنترلش کن منم کورکورانه میخواستم برم ولی برام جای سوال داشت?
        بعد اون دوره های آموزش که میگن داستانش چیه؟ چون من اصلا درمورد این مسائل نمیدونم!

      2. JDM

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        ممنونم از شما بابت راهنمایی و همینطور وقت گذاشتنتون🙏🏻

    2. علی یوسفی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (264 ديدگاه)

      کاربر عزیز jdm وارد شدن به حوزه ارز دیجیتال لازم و ضروریه چون به هر حال بخشی از آینده جهانه و گسترش بازار رمزارزها به کشور های مختلف نشون میده این حوزه در آینده ثروت به شمار میاد در مورد چند ماهه به سود رسیدن هم بله ممکنه اما ابتدا شما در همین گوگل و ابزار های ارتباطی در مورد رمز ارزها مطالعه کنید بعدا در توئیتر سیگنالهای معاملاتی و معرفی پروژه های سودده رو از حسابهای کاربری خارجی بدست بیارین مثلا در توئیتر حساب کاربری کریپتو روور اطلاعات خوبی به شما میده و اصلا هم عجله برای کسب سود نکنید سیگنالهارو بنویسید و ابتدا سرمایه گذاری نکنید بعد از یک مدت ببینید آیا اون پروژه یا رمزارز معرفی شده ارزشش بالا رفته یا نه؟ اینطوری اعتماد ایجاد میشه و بعدش کم کم شروع به سرمایه گذاری سبک کنید حتی میتونید پس انداز رمزارز در کیف پولتون داشته باشین مث بانک و از سود مطمئن برخوردار بشید تازه ارز های جدید هم در قالب ایردراپ به شما تعلق میگیره در آخر اینم بگم انسان هر جایی میتونه موفق بشه منتها با دو شرط اول اینکه نترسه و دوم اینکه نگه فرصت از دست رفت و جاموندم و این حرفها پس شجاعت و صبر و در راسش یادگیری لازمه موفقیته.

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. JDM

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        مهم همینه از کجا شروع کنم یاد بگیرم همینطوری بخوام برم ممکنه به اون مرحله نرسم.
        نکته مهم اینه من حتی اون دانش اولیه رو هم ندارم اما یه سوال من میتونم از به شخص مطمئنی که اطلاعاتش بالاس بگم بجای من انجام بده؟چون خودش اون شخص به سودهی رسیده

    3. H2

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      ارز دیجیتال خیلی ریسک بالایی داره
      بیشتر تریدرهای حرفه ای در ایران ازش برای هولد کردن سرمایه دلاری‌شون استفاده می‌کنن نه ترید روزانه البته استثنا همیشه وجود داره
      اگه می‌خوای به حوزه ترید وارد بشی بنظر من بهتره تمرکزت رو بزاری روی طلا و داوجونز و کمی که راه افتادی نقره هم خیلی خوبه
      برای شروع آموزش هم بهت توصیه اکید دارم بهیچ عنوان آموزش پولی تهیه نکنی. خوشبختانه آموزش رایگان و خود در اینترنت و یوتوب هست که چندتاشون بهه معرفی میکنم.
      برای شروع از صفر نیاز داری در یک بروکر ثبت نام کنی که برای شروع بروکر آلپاری خوبه کار راه اندازه
      بعد نوبت آموزش پایه است که ۳ تا منبع رایگان بهت معرفی میکنم:
      ۱. سایت irtrader.net که در ایرانه و متنیه
      ۲. آموزش فارکس معین صادقیان و مرجان صادقیان در یوتوب
      ۳. آموزش فارکس رضا گلشاهیان هم در یوتوب و هم در سایت فراچارت موجوده
      در این سایت‌ها میتونی اصول پایه رو بطور کامل و جامع و رایگان یاد بگیری.
      در گام دوم معمولا میگن باید تحلیل تکنیکال یاد بگیری ولی من بهت توصیه دیگه‌ای دارم. رو تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن و این چیزا زیاد وقت نزار چون بسیار کارو سخت میکنه و بازدهی خوبی هم نداره. از تحلیل تکنیکال فقط کندل شناسی و خطوط روند خیلی به کارت میاد.
      در گام سوم (بعد از یادگیری کندل شناسی و خطوط روند) در یوتوب سرچ کن استراتژی NDS دکتر فازی لاجیک. تا بحال استراتژی به این قدرت ندیدم. Nodal Displacement Sequencing
      ایشون در یوتوب رایگان آموزش می‌دن و یه کانال تلگرام هم دارن و یه جزوه pdf هم دارن که باید از هردو همزمان استفاده کنی
      در یوتوب و اینستاگرام یه فردی هم هست از شاگردان استاد فازی که استراتژی NDS را به زبان بسیار ساده‌تر توضیح میده. اسمش کیان است. در یوتوب یا گوگل سرچ کن NDS با کیان یه کم بگردی پیداش میکنی
      در گام سوم همزمان با آموزش استراتژی باید در حساب دمو هم کار کنی
      ود در گام آخر باید تحلیل فاندامنتال یا بنیادی رو هم یاد بگیری. باید بتونی یه سری اخبار رو تحلیل کنی.
      بازم سوالی بود بگو تا جایی که بتونم راهنماییت میکنم

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. JDM

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        ممنونم کاربر H2
        همونطور که گفتین برای شروع آموزش باید ببینم
        میدونین اخه من هرجایی رفتم فقط برای تحقیق همش مسائل رو برام پیچیده‌تر میکرد و هر کس حرف خودشو میزد! واقعا ممنونم بابت معرفی گزینه‌های آموزشی و راهنمایی کاملتون

    4. امین

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (661 ديدگاه)

      JDM اول باید آموزش ببینی ، منبع آموزش که دوستمون گفت خوب شروع کن وقت بگذار
      بعدا که آشنا شدی خودت میفهمی که برای تو ارزش داره یا نه.
      برای همه‌یکسان نیست. یکی میتونه یکی نمیتونه.
      بدون آموزش و آشنایی اولیه سراغ دمو نرو بی فایده هست.

      1. JDM

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        اها گرفتم داستان چیه دم همتون گرم بابت راهنمایی و گذاشتن وقت گرانبهاتون🙏🏻

  8. Joker

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (603 ديدگاه)

    ببینید چی ساختن که خود ریمک هم دل تو دلش نیست واسه معرفیش تا از ریختن کرک و پشم ملت لذت ببره🤩این دیگه به معنای واقعی کلمه ته ته ته ته تکنولوژی قرنه🤩طرفدارای بوگاتی این چند ماه واسشون چند سالی خواهد گذشت🤣ولی بی شک ارزشمندترین انتظار قرنه🥰در مورد ایلون هم یکی نیست به این ماسک بگه تو الان عضو حیات مدیره تسلا هم نیستی نعشه میکنی میای x چرت میگی😂بگو همون پلد هم تا به امروز نتونسته حتی به ۲ ثانیه نزدیک بشه تو تست های واقعی بعد تو صحبت از ۱ ثانیه میکنی! عرضه داری رو شتاب صد به بعد کار کن الان دیگه پراید هم یه دستی روش بکشی صفر تا صد رو در حد یه درگستر میزنه،اینا واسه خودروسازی نون و آب نمیشن وگرنه چین ماشین میسازه شنا میکنه تانک میزنه خرچنگ میره فقط پرواز نمیکنه…

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. B

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (884 ديدگاه)

      داش حالا دیگه نیاز نیست انقدرم بزرگنمایی کنی

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Amir

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داش رودستر میتونه ۴۵۰ تا بره

  9. amirboss

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (761 ديدگاه)

    لایک های منفی رو آماده کنید میخام منطقی نظر بدم.
    یه موتور الکتریکی در عرض چند دهم ثانیه میتونه از صفر تا ردلاینش رو پرکنه که اونم نتیجه سرعت صدهزار کیلومتر برثانیه الکترونها هست.
    من کاری با بوگاتی و توسعه موتورش ندارم چون یه غول ساز بوده و یه غول ساز هم باید بمونه چون انتضار ازش زیاده و نمیتونه غیراز اینم باشه
    ولی درمورد تسلا و موتور الکتریکی
    به نظر من نیازی به پیشران نداره و این یه حرف احمقانه بیشتر نیست که اونم کلی دلیل علمی پشتشه و اینجا نمیشه به درستی بهش پرداخته بشه
    چندین بار گفتم که مقایسه موتور بنزینی با موتور برقی اشتباهه و موتور برقی سه هیچ از موتورهای بنزینی جلوتره که اونم بخاطر استفاده وسیعش تو صنایع و قطعات کمتر و اتلاف انرژی پایین و انرژی پاک و…. هست.
    حالا به اینا کاری ندارم ولی یه حقیقت هم هست که شتاب اولیه تسلا شاید به یک ثانیه یا کمتر برسه ولی در شتاب ثانویه نمیتونه انتظارات رو براورده کنه که اونم برمیگرده به ساختار فنی که پیشرفت علم میتونه حلش کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 12
  10. ALI.S

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    جذاب بود!

  11. Taha Ayoobi

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4399 ديدگاه)

    جالبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا