رولز رویس

نهایت تجمل و شکوه! بررسی نسل جدید رولزرویس فانتوم 2017

رولزرویس معمولاً خودروهای جدیدی را در فواصل زمانی کوتاه عرضه نمی‌کند بنابراین از راه رسیدن نسل جدید فانتوم رویداد بسیار ویژه‌ای است. رولزرویس وظایف بسیار سختی را برای بهبود نسل جدید فانتوم بر دوش مهندسان نهاده و آن‌ها را مجبور ساخته تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

رولزرویس فانتوم
قیمت پایه حدود ۳۰۰ هزار پوندی تنها نقطه آغازین است زیرا مشتریان می‌توانند تقریباً از لیست شخصی‌سازی بی‌پایان رولزرویس هر چیزی را انتخاب کرده و مطمئن شوند هیچ دو فانتومی شبیه هم نیستند. البته اگر بیش از یک دستگاه را بخرید شاید این شباهت وجود داشته باشد!

رولزرویس فانتوم
کار خود را با طراحی خارجی فانتوم جدید آغاز می‌کنیم. اگرچه همان ابهت و ظرافت کلی نسل قبلی در فانتوم جدید باقی مانده اما این خودرو توجه بیشتری به جزئیات داشته است. چراغ‌های جلوی جدید با ظاهر تیز و استفاده از LED و لیزر در نوربالا نشان دهنده تکنولوژی بالای رولزرویس در این بخش هستند. جلوپنجره پهن‌تر نیز یکپارچگی بیشتری با اطراف خود دارد.

رولزرویس فانتوم
رینگ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی فانتوم جدید تأکید بیشتری بر طراحی سرراست بدنه داشته و همچون همیشه نشان RR وسط آن‌ها همیشه ثابت باقی می‌ماند. بسته به رنگ انتخابی، بخش عقبی خودرو بیش از گذشته به چشم آمده و احساس عضلانی بودن را به بیننده منتقل می‌کند. ظاهر خاص سپر عقب به ایجاد این حس کمک بیشتری می‌کند.

رولزرویس فانتوم
همانند مدل قبلی، درب‌های عقبی برخلاف خودروهای مرسوم باز شده و درون خود چترهای معروف رولزرویس را جای داده‌اند. زمانی که داخل خودرو بنشینید درب عقب با فشار یک دکمه بسته شده و یا اینکه این کار را پیشخدمت بیرون خودرو انجام می‌دهد. فضای کابین به‌طور شگفت‌انگیزی ساکت و نرم بوده و در زمان حرکت احساس ایزوله بودن از دنیای بیرون بر شما غالب می‌شود.

رولزرویس فانتوم
کف‌پوش‌ها عمیق بوده و چرم بکار رفته مطابق انتظار نرم است. رولزرویس از تکنولوژی اطلاعات سرگرمی و ارتباطی به روز خود در فانتوم جدید سود برده و تأکید بیشتری روی احساس لوکس و خاص بودن داشته است. از ورودی‌های هوای کرومی گرفته تا دکمه‌های تنظیم دمای چرخشی منحصربه‌فرد، همه و همه احساس بسیار خوبی را به سرنشین منتقل می‌کنند.

پلتفرم آلومینیومی جدید باعث شده رولزرویس فضای کابین را افزایش دهد. حتی نسخه استاندارد فانتوم نیز فضای پای زیادی در عقب داشته و فضای کابین مدل‌هایی با فاصله محوری زیاد قابل وصف نیست.

رولزرویس فانتوم
اما این‌ها تنها چیزهایی نیستند که توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند زیرا رولزرویس به مشتریان اجازه می‌دهد تک‌تک اجزای فانتوم جدید را شخصی‌سازی کنند. یک تکه از شیشه کشیده روی داشبورد پوشش دهنده ابزاری بوده که مقامات کمپانی آن را “گالری” می‌نامند. این بخش همانند یک صفحه کاغذ سفید عمل کرده و خریداران می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند سفارش داده و یا اینکه از طرح‌های خود شرکت استفاده کنند. این ابزار بی‌همتا بوده و اطلاعات واضحی به خریدارانی در این سطح ارائه می‌کند.

رولزرویس فانتوم
اگرچه بخش عقب کابین فانتوم جدید مکانی فوق‌العاده است اما شرکت انتظار دارد خریداران بیشتری بخواهند خودشان خودرو را برانند. نسخه استاندارد حتی تنظیمات شاسی با تمرکزی بیشتر روی راننده داشته البته این حالت به اندازه حالت اسپورت یا شیفترها گیرا نیست.

البته فانتوم هم‌اکنون دارای سیستم فرمان پذیری تمام چرخ‌ها است تا مانور پذیری خودرو در سرعت‌های پایین و پایداری در سرعت‌های بالا بهتر شود. با توجه به ابعاد خودرو، فانتوم در فضاهای بسیار تنگی می‌تواند بپیچد یا دور بزند. سیستم تعلیق بادی و مدیریت غلطش فعال نیز به‌صورت استاندارد وجود داشته و تمامی آن‌ها سعی در ارائه حد نهایی راحتی دارند. فانتوم جدید را می‌توان راحت‌ترین خودروی روی جاده خطاب کرد. تنها این نیست بلکه دست‌اندازها به طور فوق‌العاده‌ای جذب شده و سیستم غلطش فعال نیز از تکان‌های ناخواسته بدنه در زمان عبور از پیچ‌ها جلوگیری می‌کند. برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی، سیستم یاد شده به خوبی انجام وظیفه نموده هرچند عملکرد فانتوم جدید را نمی‌توان به عنوان یک خودروی اسپورت در نظر گرفت.

رولزرویس فانتوم
در جاده‌های باز شاهد هنرنمایی خودرو هستیم. صدای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی جدید به ندرت قابل شنیدن بوده و مهندسان تلاش داشته‌اند پرفورمنس پیشرانه در دورهای پایین ایجاد شود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک فانتوم جدید عملکردی استثنایی داشته و کمک حال پیشرانه است. به ندرت می‌توانید تعویض دنده‌ها را حس کنید. رولزرویس در ساکت نگه داشتن کابین وسواس خاصی نشان داده و به لطف متریال خفه کننده صدای زیاد (شامل فوم مخصوص در لاستیک‌ها)، فانتوم جدید بسیار آرام‌تر و لطیف‌تر از نسل قبلی خود که ادعای ساکت‌تر بودن از هر خودروی دیگری داشت است.

بی‌شک رولزرویس فانتوم هیچ همتایی در دنیای خودرو نداشته و به همین دلیل است که کمپانی به عنوان “خوب اشرافی” از آن یاد می‌کند. خرید فانتوم همانند خرید یک قایق جدید یا ویلایی در بهترین منطقه است. هشتمین نسل رولزرویس فانتوم شبیه هیچ خودروی لوکس دیگری نیست. این خودرو برای ارائه فضای کابین بسیار ساکت، تجمل بیشتر و بهبود همه‌جانبه نسبت به نسل قبلی از نو توسعه یافته است. رولزوریس تمامی قول‌های خود را در این خودرو عملی کرده و سدانی پرچم‌دار با شخصیتی واقعی و سطحی از شخصی‌سازی را ارائه کرده که خریداران را متحیر خواهد کرد…
[دانلود ویدئو]

مشخصات رولزرویس فانتوم جدید

قیمت: از ۳۰۰ هزار پوند

پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۷۵ لیتری توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 13.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. X3m40

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ایول bmw
    عجب غولی ساخته
    ؛)
    بسته شدن خودکار دربها توی سری ۵ جدید هم هست…

    1. Carbonado Aventador

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      این چه طرز فکر زشتیه که فکر میکنید وقتی یه شرکت صاحب یه شرکت کوچیکتر میشه دیگه به این معنیه که تمام پیچ و مهره هاشم ساخت بی ام و هست!!!!

      یجور میگی انگار تا قبل بی ام و .. رولز رویس داشته پراید تولید میکرده و بعد خریده شدن داره فانتوم تولید میکنه!!!!

      تو با این حرفت داری توهین میکنی به تاریخ یه شرکت و مهندسایی که تو ساختش دست داشتن…

      اره بی ام و کمک میکنه ولی تو جزئیات!!!
      مثلا این چراغ های ال ای دی یا موتور یا تو دینامیک ماشین کمک رولز رویس بوده ولی تحقیق
      توسعه
      طراحی
      ساخت این ماشین حاصل اون پیشینه ی طولانی تو تولید ماشین های سوپر لوکسه!!!!

      التماس تفکر.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. فقط انگلستان

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        کاری به حرفات ندارم ولی فقط اینو بدون که تمام خودروهای سدان آلمانی رو به زانو در میاره
        پادشاه که می گن یعنی این.

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. ایلیا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      آلمان به اندازه ای خودرو درجه یک و تحسین برانگیز داره که نیازی نباشه شما اینجا این بحث تکراری و بی ارزش رو پیش بکشی.
      هرکشور و هر شرکتی تخصص خاص خودش رو داره و بدون شک آنگلیسی ها در ساخت خودرو های فوق لوکس و اشرافی سرامد هستن.
      رولزرویس هم ی خودروی اصیل انگلیسیه . بجای ادامه دادن این صحبت های کلیشه ای از دیدن این اثر هنری متحرک لذت ببر.

    3. محمد

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      خراب این آرم RR رینگ هستم که به رسم غرور رولزرویس بر روی نشانه‌اش، همچنان در هنگام حرکت ثابت می‌ماند

    4. محمد

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با فرم طراحی عقبش هیچ وقت کنار نیومدم
      اما
      اما همیشه برام اوج شکوه و تجمل بوده و هست و خواهد بود
      و اگه امکانش بود بخاطر ظرافتی که در میلیمتر میلیمترش فریاد میزنه، حتما انتخاب اولم میبود

    5. علیx76

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      چراغای جلوش بنظرم یکم زیادی باریک شده
      ولی بقیه ش بی نقص

  2. امیر

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قیمت رو ببینید 300 هزار پوند من میگم ۱۰۰ هزار پوند هم اپشن روش بذاری کلا‌‌‌ میشه ۴۰۰ هزار پوند که با قیمت روز پوند میشه حدود ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون بعد اینجا باید این پولو بدی یه اس کلاس ۲۰۱۴ کارکرده بگیره .????? هرچی سرمون میاد حقمونه

  3. علیرضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اووووووووخ قلبم

  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شدیدا منتظر معرفی نسل جدید مولسان هستم تا شاهد یه رقابت بسیار بسیار جذاب باشیم.

    1. حامد

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      مولسان یه چیز دیگست داداش فرشاد?✋

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        کاملا موافقم، حس و حالی که مولسان بهم میده رو نمیتونم تو فانتوم پیدا کنم.

  5. رضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ددوستان
    درسته که ارم جلوی رولز رویس 2تا هست؟
    یعنی یکیشون سفیده و اون یکی طلایی و هر دو طلا هستن و خودمون انتخاب میکنیم ک کدوم باشه و واسه همینه ک ارمش میره تو یا دست میزنی بهش میره تو؟
    ولی تو لوکس بودن همه باید بیان پیشش درس بگیرن .خدایش روحم جلا داده شد

  6. PaRHaM

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا این ماشین شاهکاره
    شاهکااار❤?
    عاشقشم
    یکی از دوست داشتنی ترین خودرو هاس برام(بین همه خودروها)
    امکان نداره کسی عکس ۳ رو ببینه و عاشق فانتوم نشه
    ابهت طراحیش ، نهایت لوکس بودن ، ابهت اسمش و هزاران ویژگی خاص دیگه اش بی نظیرش کرده
    به جرئت میگم هیچ رقیبی نداره
    هیچ رقیبی!???❤?
    (البته مولسان رو میشه رقیبش در نظر گرفت ، ولی منظورم اینه ک از مولسان هم بهتره)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. emad1990

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اس کلاس مرسدس و اس کلاس میباخ همین راحتی با سیستم های سرگرمی بیشتر و با قیمت کمتر ارایه میدن.
    شما تمام اپشن های اس کلاس میباخ رو هم که تیک بزنی قیمتش از230هزار دلار تجاوز نمیکنه
    ولی برای فانتوم شما چیزی نزدیک به400هزار دلار برای مدل پایه میدی!!
    این اختلاف قیمت به نظر من توجیه نداره

    1. ایلیا

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دوست عزیز خیلی در این مورد صحبت کردیم ولی من یبار دیگه شما و بقیه ی دوستانی که احساس میکنن میشه بجای رولزرویسه گرون ی میباخ ارزون خرید رو از نگرانی در میارم.
      فانتوم رو میذاریم کنار، در گذشته خود مرسدس خودروهایی رو با برند میباخ و البته کاملا متمایز و با شخصیتی مستقل تولید میکرد، مثل مدل ، landaulet این خودرو ده سال پیش چیزی حدود یک ملیون دلار قیمت داشته! فکرشو بکن، یک ملیون دلار!!!!
      این ماشین از اونجایی که با مهندسی ده سال پیش مرسدس ساخته شده به احتمال زیاد از نظر تمام شاخص های عملکردی پایین تر از s های میباخی که امروز مرسدس تولید میکنه قرار میگیره، چه از نظر شتاب چه ماکزیمم سرعت چه مصرف، کیفیت سواری و حتی راحتی.
      ولی چرا قیمت میباخ های امروزی به یک پنجم کاهش پیدا کرده با اینکه از نظر عملکرد بهتر از گذشته شدن؟ چون میباخ های امروزی در مقایسه با میباخ های گذشته خیلی از شاخص هایی که برای فوق لوکس بودن لازمه رو اصلا ندارن.
      اگه الان فانتوم سیصد هزار دلاری گرونه خود مرسدس چرا ده سال پیش میباخ یک میلیون دلاری میفروخت ؟ چه تفاوتی بین میباخ 200هزار دلاری امروزی و یک ملیون دلاری ده سال قبل وجود داره که مرسدس امروزبا وجود عملکرد بهتر میباخ نسبت به گذشته اون رو با یک پنجم قیمت عرضه کنه؟
      همین دلیل، دلیل اختلاف قیمت میباخ امروزی و رولزرویز هم هست.
      بحث فقط راحتی و عملکرد نیست.
      اگه فقط راحتی مهم باشه sکلاس معمولی و حتی eکلاس هم به اندازه ی کافی راحت هستن،
      اون چیزی که فانتوم رو متمایز میکنه چیزی بیشتر از راحتی کابین و سرعت و شتابشه.

      1. Mercede kaviani

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (551 ديدگاه)

        با سلام به دوستان عزیز ایلیا و عماد
        دوستان عزیز می باخ 62 هم قیمت مدل پایه فانتوم با فاصله محور استاندار بود
        راستی مدل می باخ 60 landaulet در حراج به قیمت 1.5 میلیون دلار فروش رفت چون مثل بوگاتی تیپ 41 رویال فقط 6 دستگاه از این مدل ساخته شده است و همه خریدان ان دوک موناکو لیختین اشتاین سلطان برونی پرنس چارلز که جنجال در مطبوعات ان زمان بریتانیا به پا کرد خاندن سعودی وملکه هلند
        مدل می باخ 57 از نظر قیمت بین بنتلی ارنچ و رولز-رویس فانتوم بود
        دوستان بدون تعصب می کوییم خودم از طرفدارن رولز-رویس هستم هم اتوموبیل هم رولز-رویس پی ال سی
        البته طرافدر مدل های کلاسیک اخرین مدل کلاسیک رولزرویس سلیورداون دو
        ولی از نظر ارزش کلاسیک وکلسیونی بودن مدلهای می باخ 62 و57 بسیار بلاتر از رولز-رویس فانتوم که از 2003 وارد بازار شد هستند
        مثل مدل های 770 جی واگن دهه 1930 مورد استفاده هیتلر که مادر جی کلاس امروزی است و مدل 600 تولید بین سال های 1963 تا 1980 واس کلاس نسل اول مدل 1968
        همه این مدل های کمپانی دایملر بنز انقلابی درصنعت اتوموبیل به جود ارودن
        باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    2. parsa

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      خب شما رویس نخر

  8. علی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    به قول جمیز می بهترین ازدواج خودرویی انگلیسی و آلمانی نتیجه اش می شه این .تنها چیزی که دوست ندارم در موردش بشنوم اعداد و ارقامش هست چون می دونم فراتر از اونهاس بسیار فراتر از عدده به قول مدیر روزلز رویس در جواب یکی از مشتریهاش که گفته بود چند اسب قدرت داره گفته بود به اندازه کافی قدرت داره .ولی واقعا از نقش ب ام و در توسعه مخصوصا مدلهای فانتوم نباید غافل شد

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      اشتباه نگفتی دوست من؟؟
      اون دیالوگ جرمی بود برای تست استون دی بی 11 بود و همکاری استون با مرسدس.

      1. علی

        ۲۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (191 ديدگاه)

        با سلام
        نه دوست عزیز جرمی اون ازدواج را بهتر می دونست جمیز می می گفت نه بهترین ازدواج یه انگلسی با آلمانی رولزرویسه

  9. حامد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (33 ديدگاه)

    طراحی بیرونی اش نمره 100 از 100 میدهم ،
    اما طراحی داشبورد و کنسول میانی ( بخصوص دریچه های کولر و قسمت رادیو-پخش و دکمه تهویه ها ) چنگی به دل نمیزنه و من 60-70 از 100 میدهم .

  10. فريد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست ولی هیچ وقت با کنسولش حال نکردم مخصوصاً الان که بیرونش تقریباً فضایی شده ولی داخلش هنوز ساده هست

  11. حمید ع

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    همه…..هر چی تو پاچه ی ما ایرانیها کنن واقعا حقمونه ها.(!!)رفیق رولزرویس و فلسفه طراحیش همینه.طراحی فضایی و تکنولوژی خاص و فضای داخلی آشنای رولزرویس..چجوری بخودتون اجازه میدیم از رولزرویس همچین ایرادی بگیرین؟اونم فقط با دیدن چن تا عکس و نه دیدن از نزدیک و لمس این شاهکار …
    شما باید در مورد پراید و داشبورد سوناتایی(!!!) سمند سورن نظر بدین

  12. Anderiaski

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نظر نفر اول که کامنت گذاشته درسته آفرین بى ام چیکار کرده اگه منطقى باشیم بیشتر از پنجاه درصدش کار بى ام یعنى آلمانِ بزرگه.

  13. SAEED

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    نمیدونم چرا انتظار بیشتری از فیس عقب و جلوی نسل جدید فانتوم داشتم.
    نسبت به فیس نسل قبلش فقط مدرنیته تر شده و تغییر کلی نکرده ولی از همه اینا که بگذریم باید بگیم این رولز رویسه ،خودرو هایی که سرحد تجمل قرنو نمایان میکنن

  14. Bilbo

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من دو تا سوال دارم از دوستان اهل فن، لطفا برداشت بد نکنید.

    1- آیا ب‌ام‌و میتونه تمام افرادی که الآن تو رولزرویس هستند رو اخراج کنه؟
    2- آیا مثلا همین معرفی نسل جدید، کلیت تغییراتی که تو این تغییر نسلها داده میشه، مشخصات فنی ماشین و تحقیق و توسعه اونها، نیاز به تاییدیه مدیران ب‌ام‌و داره یا خیر؟

    1. کوروش

      ۲۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      1-خیر
      ۲-دقیق نمی دانم منتها باید یه همچین چیزی در بحث فنی باشد البته به عنوان کسی که تایپ موتور های هواپیماش رو دارم باید بگم در بحث فنی لااقل رولزرویس هیولایی هست

      بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شرکت های چند ملیتی (مثل گروه بی ام و ) فقط بر اساس قوانین کشور مادر و اتحادیه اروپا می توانند با طرف همکارشان برخورد کنند یعنی حتی اگر بیمر ورشکسته هم بشه باید یا طبق قوانین و نظر مدیران rr برخورد کنه یا شرکت را واگذار کند

  15. Bilbo

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    تا صحبت ار رولزرویس هست یه نگاهی به این رندرهای فوق العاده هم بندازید و نظرتونو بگید،
    http://www.bmwblog.com/2017/10/03/rolls-royce-exterion-concept-yet-another-step-towards-bespoke-cars/

    نظر شخصیم اینه که بی نظیره

  16. پیام اکرمی پور

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    خیلی زشته مخصوصا داخلش

  17. Hamid.Hellcat

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    “اگرچه بخش عقب کابین فانتوم جدید مکانی فوق‌العاده است اما شرکت انتظار دارید خریداران بیشتری نسبت به اقدام بخواهند خودرو را برانند.”
    ای که گفتی یعنی چه؟؟؟؟؟!!!!!!!

  18. Kian70

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اصلا مگه میشه چیزی در موردش گفت اخه؟!
    فوق العاده
    عشق

  19. یاس ی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    چطور دلت میاد به این بگی زشته ؟؟؟؟؟؟
    من به پراید با این قاطعیت نمیتونم بگم زشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. پیام اکرمی پور

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    به دلیل اینکه وقتی داخل مایباخ رو میبینی یه هماهنگی از همه لحاظ داره ولی این اصلا زیبایی نداره!!! چوب و … رو به بدترین شکل ممکن استفاده میکنن.

  21. fara2001

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پادشاهه رویاها ………….

  22. emad1990

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نظر سنجی:
    مرسدس میباخ فول(230هزاردلاری) لایک
    رولرزرویس فانتوم پایه(399هزار دلاری)دیس لایک

  23. Mohsen

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    زیباترین و احساس برانگیزترین ترکیب خودروسازی جهان ،هردو دارای پیشینه ای در آسمانها(موتور هواپیما)هر دو لوکس ساز هر دو اصیل بی ام و و رولز یعنی یک شعر زیبا یک اثر هنری یعنی دو برادر یعنی دو پادشاه متحد????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا