هشتمین نسل از رولزرویس فانتوم درست قبل از افتتاح نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ در ماه ژانویه بهصورت رسمی در آمریکا معرفی خواهد شد. نام فانتوم یکی از قدیمیترین نامهایی است که در بازار حضور داشته به گونهای که اولین بار در سال ۱۹۲۵ معرفی شده است. البته علیرغم سابقه حدود یک قرنی، تنها ۸ نسل از این خودرو ساخته شده و تنها چند ماه پیش جدیدترین نسل آن رونمایی شده است.
بنابراین رولزرویس از هیچ قانون خاصی در دنیای خودروسازی حتی میزان تولید یک نسل خاص تبعیت نمیکند. خب برای فهم بهتر باید گفت نسل قبلی فانتوم از سال ۲۰۰۳ تا همین چند ماه پیش تولید میشد و در حدود ۱۴ سال تغییر خاصی نداشت اما خب بهروزرسانیهای جزئی را تجربه کرده بود.
رولزرویس تصمیم گرفته در هشتمین نسل از فانتوم شاسی جدیدی را بکار ببرد و زیرساخت آلومینیومی فریم فضایی آن بهصورت رسمی “معماری اشرافیت” نام گرفته است. این نامگذاری به خاطر تلاش مهندسان در عرضه خودرویی راحتتر و آرامتر از قبل بوده و البته خود شاسی ۳۰ درصد سبکتر و مستحکمتر از قبل است. در همین اثنا به دلیل استفاده وسیع از متریال خفه کننده صدا محصول نهایی سنگینتر شده است. به یاد داشته باشید که این نسل از فانتوم فاصله محوری کوتاهتری دارد.
اگر فکر میکنیم سیستم جدید آئودی برای تشخیص دستاندازها در جاده که روی A8 بکار رفته سیستمی منحصربهفرد است باید بدانید که هشتمین نسل از رولزرویس فانتوم نیز تکنولوژی مشابهی دارد. یک دوربین در جلوی خودرو جاده را اسکن کرده و سیستم تعلیق را تنظیم میکند بنابراین شما میتوانید واقعاً احساس سوار شدن بر قالیچه جادویی را داشته باشید. فانتوم همچنین دارای میلههای ضد لغزش با قطع ارتباط الکتریکی و فنرهای بادی در هر چهار گوشه است.
دیگر موضوع جالبتوجه این خودرو تلاش مهندسان برای ارائه فانتوم با سیستم چهار چرخ محرک بوده است. پیشرانه ۱۲ سیلندر ارتقا یافته قدرت بیشتری داشته و قرار بوده کمی از این قدرت را به اکسل جلو بفرستد اما در نهایت آنها تصمیم گرفتند فانتوم جدید دیفرانسیل عقب باشد زیرا به این نتیجه رسیدند که سیستم چهار چرخ محرک به آرامش خودرو صدمه میزند؛ و البته این را هم بگوییم که مهندسان ادعا میکنند فانتوم جدید میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
بى نام
۱۲ دی ۱۳۹۶هر چقدر عاشق ابهت طراحى جلوى این ماشین هستم، به همون میزان از طراحى عقبش بدم میاد.
Volvo
۱۲ دی ۱۳۹۶با احترام به نظر شما من از طراحی عقب این بزرگوار خیلی خوشم میاد . یجورایی برای من یادآور ماشینهای کلاسیکه
با تشکر
ارین
۱۲ دی ۱۳۹۶من وقتی خواستم یدونه ازش بخرم رنگ بنفش بادمجونی شو میخرم و با کت و شلوار بنفش ست میکنم………ولی ارزو بر جوان ها عیب نیست
Hamid.Hellcat
۱۲ دی ۱۳۹۶متاسفانه با این وضعیت مملکت فقط امکان ست کردن خود بادمجان وجود داره.
Saied
۱۲ دی ۱۳۹۶??سلام.
حرفتان خیلی بجا بود
ایمان
۱۲ دی ۱۳۹۶Rolls_Royce Phantom vs Mercedes_Maybach S650
Bentley Mulsanne Speed vs Aston Martin Rapide S
شما کدام سدان لوکس را می پسندید ؟؟؟؟
نظر شخصی بنده رولزرویس فانتوم
PaRHaM
۱۲ دی ۱۳۹۶واقعا خیلی شدید دوست داشتنیه????❤
علی
۱۲ دی ۱۳۹۶غیر طراحی پنل در ها که اصلا قشنگ نیست ، بقیه قسمت ها حرف نداره
PooriyA.BMW.GERMANY
۱۲ دی ۱۳۹۶با اینکه عاشق ب ام و و زیر مجموعه لوکس سازش رولزرویس هستم ولی در این سگمنت بنتلی به نظرم بهتره
رولزرویس خیلی لوکسه آدم نمیتونه باهاش خودمونی باشه لامصب مثل پادشاه میمونه یه اشراف زاده خاص
بنتلی هم لوکسه هم یه خورده اسپرت باهاش میتونی راحت تر باشی
و ی نکته مهم دیگه درسته اصالت و اشرافیت بریتانیایی داره
ولی مهندسی خارقالعاده آلمانی زیر این پوسته لوکس هم بنتلی و هم رولزرویس نهفته
عرفان
۱۲ دی ۱۳۹۶واقعا زبانم عاجز شد بس ک تحلیلت….
man türkam
۱۲ دی ۱۳۹۶نهایت ابهت و شکوه و زیبایی❤❤❤❤
علی
۱۲ دی ۱۳۹۶مثل پیره زنی میمونه که عروس شده باشه ، ولی آخرش عروسه، الخصوص رنگ سفیدش .
با تچکر
یاس ی
۱۲ دی ۱۳۹۶نهایت تجملات، به نظرم اگه چراغهای جلو مستطیلیتر بود قشنگتر میشد، ضلع خارجی چراغ یکم کوچکتر ازضلع داخلیه واسه همین به نظرم یکم البته یکم از ابهت جلوی ماشین کم کرده، البته توی رنگ سفیدش زیاد جلب توجه نمیکنه، ولی مگه میشه دوستش نداشت ؟
امیر.عارف
۱۲ دی ۱۳۹۶گذشته از تمام تواناییها و زیبایی که این ماشین داره چیزی که من خیلی دوست دارم هنوز دف عقب هست و این یک امتیاز برای هر ماشینی هست که البته از حوصله این بحث خارجه که نام برده بشه
mahdi.mp
۱۲ دی ۱۳۹۶چجوری آدم روش بشه کنار این ماشین حتی به یه ماشین لوکس دیگه فکر بکنه..بعضی از دوستان میگن که بنتلی مولسان و مایباخ یه جورایی رقیب این حساب میشن..ولی به نظر من حتی نمیتونن نزدیک به این خودرو بشن شکی تو لوکس و اشرافی بودنشون نیست ولی واقعا فانتوم حد نهایی یه وسیله ی سوپر لوکسه..ما که سوار نشدیم یا کسی و ندیدم از تجربه شخصیش بگه ولی مطمعنا بی برو برگرد تنهااا تنهااا خودرویی هست تو کره ی زمین که به هییج عنوان رقیبی نداره
مهران
۱۲ دی ۱۳۹۶در یک کلام اثر هنری من نمیدونم چرا اینقدر این ماشین ابهت داره
علی
۱۲ دی ۱۳۹۶با سلام
تنها چیزی که هیچ وقت حاضر نیستم در مورد رولزرویس بشنوم قدرتش و تعداد سیلندرهاش و حداکثر سرعته چون این ماشین نیس فراتر از اونه شما تو یه قصر هیچ وقت دنبال تعداد اتاقهاش نیستی چون به اندازه کافی جا داره و هدفش هم همینه .هم این و هم میباخ به نظرم حرف قدرت و سرعتشون و …. کاملا بی معنی و بی مورده
Zabih
۱۲ دی ۱۳۹۶لوکس تویی بقیه اداتو در میارن …?
سعید(تهران)
۱۳ دی ۱۳۹۶بنظرم بهترین زمان برای جایگزینی یه خودرو حداقل ده ساله، اینطوری اون خودروساز میتونه از هر نظر ماشین جدید و متفاوتی ارائه بده، یه نگاه به مرسدس های قدیمی که ده ساله نسل عوض میکردن و هر نسل هویت مستقل و خاص خودشونو داشتن این نکته رو تائید میکنه، اما الان خودروسازا بخاطر شرایط رقابتی بازار مجبورن هر ۵ سال نسل عوض کنن که البته بیشتر اوقات فقط یه تغییر پوسته به حساب میاد و اشتراکات زیادی با نسل قبلی باقی میمونه که البته از نظر خریدار مخفی نگه داشته میشه…
امیر حسین
۱۳ دی ۱۳۹۶اشرافیت خالص !
علی توکلی
۵ آبان ۱۳۹۸چرا هیچ کس از امکانات و معجزه تجملات داخلی این ماشین نمیگه. فقط یه دنیا تعریف و زیبایی توی صندلی و فرمان و کنسول وسط این لعنتی دوست داشتنی هست