رولز رویس

نیروگاه 12 سیلندر رولزرویس تا حد امکان حفظ خواهد شد

کاهش حجم پیشرانه. عبارتی ساده که احتمالاً باعث نگرانی تمامی ماشین بازها در سراسر دنیا شده است. این فرایند باعث کاهش حجم پیشرانه‌های درون‌سوز شده و تکنولوژی‌های زیادی را برای تضمین بالا رفتن قدرت و راندمان این پیشرانه‌ها به میدان آورده است. این موضوع در تئوری مطرح بوده و دنیای واقعی وضعیت متفاوتی دارد اما حتی هیولاهایی همچون ب‌ام‌و سری ۷ نیز از این روند در امان نیستند.


شایعاتی وجود دارد که سدان پرچم‌دار باواریایی ها در نسل آینده خود پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر را کنار خواهد گذاشت. خوشبختانه رولزرویس که زیرمجموعه گروه BMW است همین روش را فعلاً برای مقطع کنونی دنبال نخواهد کرد.


تورستن مولر اوتوس مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی تأیید کرده پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر رولزرویس تا حد امکان حفظ خواهد کرد. این کمپانی به دنبال رد کردن دوران هیبریدی شدن بوده و مستقیماً می‌خواهد از قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده کند. البته این فرایند در یک شب رخ نخواهد داد.
او گفته است:

ما قوای محرکه هیبریدی تولید نخواهیم کرد و مستقیماً وارد مرحله‌ی الکتریکی خواهیم شود؛ و پس از آن قدم‌به‌قدم حرکت خواهیم کرد. این به معنی حذف یک شبه‌ی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر و شروع آنی تولید قوای محرکه‌ی الکتریکی نیست بلکه یک دوران گذار بین پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی وجود خواهد داشت.

از این مدیر ارشد درباره‌ی مدت‌زمان این فرایند و زمان بازنشستگی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر رولزرویس پرسیده شده و او هم پاسخ ساده‌ای داده است:

اجازه دهیم بگویم تا زمانی که پیشرانه‌ها منع قانونی ندارند، مشتریان از پیشرانه ۱۲ سیلندر لذت خواهند برد. این وضعیت مشابه ساعت مچی پیچیده است. هرچقدر پیچیدگی بیشتری وجود داشته باشد قیمت نیز بالا خواهد بود.


مدیرعامل رولزرویس معتقد است بحث الکتریکی سازی همخوانی فوق‌العاده‌ای با این برند خواهد داشت. او می‌گوید:

خودروهای الکتریکی مشکل قدرت ندارند. اصلاً چنین مشکلی وجود ندارد. حتی تولید قدرت بیشتر آسان‌تر از پیشرانه‌های درون‌سوز است زیرا گشتاور فراوانی وجود دارد؛ و رولزرویس هم به خاطر گشتاور بالای محصولات خود شناخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چه خوب تا حد امکان ازتون ممنونیم
    ایشالا لامبورگینی هم پیشرانه های تنفس طبیعی دوست داشتنیشو تا حد امکان حفظ کنه

    1. Amirferrari

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      همین که خودروسازای بزرگی مثل بوگاتی و فراری و لامبورگینی و بنتلی و رولزرویس و استون و… پیشرانه ۱۶ و ۱۲ سیلندرشون رو تو نسل های بعدی هم حفظ میکنن (البته با توجه به هیبریدی شدن که تاثیر منفی رو روند پیشرانه های حجیم نداره) واسه عشق ماشینا خبر خوبیه

      1. علی

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (141 ديدگاه)

        بوگاتی اخرین ۱۶ سیلندرش بود دوست عزیز

        1. Amirferrari

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (352 ديدگاه)

          احتمالش خیلی کمه بوگاتی بخواد پیشرانه w16 رو حذف کنه،چیزی که قطعیه اینه که تو نسل بعدی خودروهاش واسه کاهش آلایندگی از تکنولوژی هیبریدی استفاده میکنه،شاید یه نسخه سوپرکار ارزونتر با تعداد سیلندر کمتر تولید کنه ولی به این راحتی از انجینw16 واسه پرچمداراش دست نمیکشه،هر وقت ما پرچمدارای لامبو و فراری رو با موتور ۸ سیلندر دیدیم اونروز میتونیم به بوگاتی ۱۲ یا ۸ سیلندر هم فکر کنیم ولی تا اونموقع راه دراز در پیشه…

  2. سعید سابق

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    امکانش هست منبع رو هم ذکر کنید

  3. Ferrari

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    خبر ناامید کننده ای بود.رولزرویس همیشه دنبال موتور کم لرزش و کم سروصدا بوده و موتور الکتریکی میتونه رولزرویس رو به خواسته هاش برسونه و ضمنا الایندگی و مصرف سوخت هم نداشته باشه اما اومدن گفتن تا جایی که قانون اجازه بده موتور بنزینی رو نگه میداریم.خب برای چی؟؟ اکثر مالکان رولزرویس حتی با ماشین خودشون رانندگی هم نمیکنن مثلا داشتن موتور دوازده سیلندر به چه دردشون میخوره؟؟ قدرت میخوان و ارامش که موتور الکتریکی داره

    1. مهدی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پیشرانه های12سیلندرخودش به تنهای حس وشکوه خاصی داره.البته باهمین پیشرانه اونم نسل قبل فانتوم ساکت ترین خودروی جهان لقب گرفت.یعنی ازیه هاچبک برقی هم بیصداتربود.نسل ساکت ترهم شده.رولزرویس میدونه داره چیکارمیکنه

      1. Ferrari

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        یعنی شما فکر میکنی من این چیزایی که گفتی نمیدونم؟؟ برای اینکه لرزش و صدای اضافه نباشه کلی عایق تو کابین به کار بردن ضمنا موتور دوازده سیلندر مثلا چه حسی به ادمی که روی صندلی عقب ماشین نشسته میده با یه سوپر اسپرت که طرف نیستیم کمپانی یه موتور ۱۲ سیلندر گذاشته بعدشم صدو سی چهل کیلو عایق بکار برده

    2. emad1990

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      من با فراری هم نظرم.الکتریکی سازی به نفع رولزرویسه
      سکوت شاخصه اصلی ماشین های سوپرلوکسه

  4. امیر.عارف

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    تصور حذف موتور 12 سیلندر برای برخی از ماشینهای خواص واقعا آزار دهنده هست . حتی تصورش هم آدم و اذیت میکنه . یعنی چی رولزرویس . فراری . لامبو. و….. چهار سیلندر بشن

  5. هادی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چه حفظ بشه چه حفظ نشه، فرقی برای ما ایرانی ها نداره تهش همین ماشین های تو خیابون هست
    مخصوصا با کمک عزیزانی که برای پراید ۵۰ میلیونی صف میبندن

    1. امیر.عارف

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دقیقا درست میفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا