رولز رویس

تلاش نه چندان موفق رولزرویس کولینان برای دریفت!

رولزرویس کولینان در روی کاغذ مشکلی با سریع رفتن ندارد. این موضوع مخصوصاً درباره نسخه‌ی مشکی نشان این شاسی‌بلند بسیار لوکس که مشاهده‌اش می‌کنید صدق می‌کند زیرا نیروگاه حجیم آن قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. حتی کولینان با وجود سیستم چهار چرخ محرک و وزن ۳ تن هم می‌تواند کمی گردوخاک کرده و سرها را به سمت خود بچرخاند. البته همه‌ی این‌ها را در تئوری عرض می‌کنیم.

اما اتوکار سعی کرده پاسخ این سؤال را که ظاهراً کسی هم نپرسیده به دست آورد! آیا رولزرویس کولینان غول‌پیکر می‌تواند دریفت کند؟ اتوکار می‌گوید بله اما قبل از مشاهده‌ی این ویدئو سؤال دیگری را باید در نظر گرفت. در کدام نقطه یک دونات به دریفت تبدیل می‌شود؟

سؤال مذکور را به این خاطر می‌پرسیم که علیرغم قدرت زیاد کولینان، این شاسی‌بلند نمی‌تواند در جاده‌ای خشک دریفت کند و باید زمینی خیس وجود داشته باشد. مشکل این خودرو از قدرتش نیست بلکه موضوع به تکنولوژی مربوط است زیرا حتی با خاموش کردن سیستم‌های پایداری و کشش نیز نمی‌توان تکنولوژی پیشگیری از چپ کردن را غیرفعال کرد؛ و از آنجایی که لغزاندن یک شاسی‌بلند ۳ تنی در سرعت‌های بالا ریسک چپ کردن را به همراه دارد، این سیستم وارد عمل شده و رولزرویس را در مسیر مستقیم نگه می‌دارد.

البته در سرعت‌های کم و مسیرهای لغزنده، دخالت سیستم‌های الکترونیکی خیلی مؤثر نیست. با توجه به حضور کولینان در مسیری خیس و گلی و شروع به حرکت همراه با هرزگردی و البته با اندکی چرخاندن فرمان می‌توانیم حس دریفت کردن را شبیه‌سازی کنیم. هرچند به نظر می‌رسد کولینان از این وضعیت راضی نیست زیرا پیام ارور سیستم چهار چرخ محرک روی صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی نقش می‌بندد.

آیا با تماشای این ویدئو می توان گفت که رولزرویس کولینان خودرویی دریفت پذیر است یا ما فقط تنها هرزگردی چرخ ها را تماشا کرده‌ایم؟ نظر شما چیست؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    نمیدونم دقیقا چرا بنده به شخصه با این ماشین اصلا حال نکردم
    طراحیشه ؟! قیمتشه؟!الکی لوکس بودنشه؟!! یعنی سدانش کجا این شاسی بلندش کجا

    1. Joker

      ۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (603 ديدگاه)

      الکی لوکس بودن یعنی چی؟؟!! یه توضیح میدی

      1. ممد ژانگولر

        ۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4151 ديدگاه)

        یعنی وقتی قیمتشو با طراحیش و suv بودنش مقایسه میکنی متوجه میشی سرت خیلی کلاه رفته و الکی پول لوکس دادی در صورتی که مدل سدانش و سنتیش ارزش خرید بیشتری داره و نگاهارو بخودش میچرخونه
        به نظرم این سبک خودرو برای رولزرویس تولید نشه سنگینتره

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Hamidreza

      ۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      من بیشتر از بنتلی خوشم میاد و اگه پولشم داشته باشم بجای رولز رویس یع بنتلی میخرم و این نظر کاملا شخصیه شاید یکی دیگه مثل من فکر نکنه
      ولی میدونید وقتی رولز رویس میخری من حس میکنم باید یه راننده استخدام کنی و خودت عقب بشینی ولی بنتلی یکم اسپورت تره

    3. مهردادكمال

      ۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (203 ديدگاه)

      موافقم

  2. AMANTE

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    بیشتر از اینکه دریفت بزنه، دور درجا و دونات زد. که زیاد هم بد نبود و برای ماشینی با این ابعاد و وزن که برای اینکار اصلا مناسب نیست خوب و قابل قبول بود.

  3. Mad.z.Max

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    چرا؟؟؟! :|

  4. parvaz

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (407 ديدگاه)

    فکر نکنم کسی صندلی عقب این ماشین بشینه و به رانندش دستور بده دریفت کن یا حتی خودش !!! این ماشین برای شولکس کردنه و کارش اینه راحتی و آرامش برای سرنشینانش به وجود بیاره… خدایی خیلی با هوش مصنوعیش حال کردم وا نمیداد!!

  5. reza s4

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (144 ديدگاه)

    این بخاطر سنسور ها و نوع برنامه نویسی هست که در ماشین بکار رفته
    موقعی که تو گل داشت بازی میکرد خطا داد ولی اجازه میداد ماشین بره چون همه چیز کار میکرد ولی برنامه چون براش تعریف نشد خطا داد
    باید برا ماشین باز ها رولززویس ی حالت دریفت بزاره بنظرم
    و اینکه انقدر ماشین نرم تو چند دقیقه رانندگی میکرد ی حس فوق العاده بهم داد
    واقعا لایق اسم لوکس ترین هست

  6. Danial

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    با این قد و وزن اینجوری میتونه پایداریش رو سر پیچ با اون سرعت و اون جحم از فرمون دادن حفظکنه خودش یکجور امتیازه.

  7. MAHDI

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بله دیگه اونا نمیفهمن.برای مثال مجله AUTO EXPRESS چه میفهمه که لقب پادشاه SUV هارو به این ماشین داده.ویا میگه کولینان راحت ترین و باشکوه ترین SUV جهان هستش و همینطور بهترین کیفیت کابین رو داره،این ماشین تست هایی رو انجام داده که برای خودروهایی دیگه ممکنه حتی یکیش انجام نشه.در تست هایی این ماشین طوری مجذوب عملکردش میشدن که انگار داشتن رویا پردازی میکردن!!!
    درضمن این ماشین اونقدر درخواست برای خریدش بالاست که رولزرویس رو به زحمت انداخته و البته هیچکدام از نسخه های فروخته شده نسخه پایه نبوده.هیچ SUV دیگه ای نمیتونه مثل کولینان باشه حتی بنتلی بنتایگا که در اوج لوکس بودن بازم در سطحی پایین تر هستش!!! بهتره چندتا از تست هایی این ماشین از مجلات معتبر رو مطالعه کنیدتا ببینیدچرا چنین نامی واسه این بلند قامت رولزرویس انتخاب شده!!!!

  8. Farzad

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    قبلا گفتم بازم میگم ، اسمش خیلی بش میاد ، یه الماس واقعی …

  9. علي-كيوج

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چرا لاستیکهاش اینقدر نازکه،مخصوصا لاستیک جلو!

  10. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (205 ديدگاه)

    من هیچ چیزش کاری ندارم. فقط سوالم اینه این ماشین برقیه؟
    اصلا و ابدا صدا نداره. داخل کابین واقعا ساکته

  11. فری

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    نسبت به سدان صندلی عقب ناراحتی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا