رولز رویس

رولزرویس فانتوم، محبوب‌ترین سدان فوق لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

سرانجام به گران‌ترین، لوکس‌ترین و مجهزترین سدان‌های دنیا یعنی گروه سدان‌های فوق لوکس رسیدیم. در این خودروها که می‌توان آن‌ها را هتل‌های مجلل متحرک دانست، نهایت امکانات، راحتی و رفاه در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد و البته به همین نسبت برچسب قیمتی بسیار گرانی هم روی آن‌ها دیده می‌شود. البته گروه سدان‌های فوق لوکس بسیار کم‌جمعیت‌تر از دیگر گروه‌های سدان‌ها است زیرا در این کلاس تنها خودروسازان محدودی حضور دارند. به همین دلیل در رقابت‌های پدال در این گروه تنها هشت شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

بنتلی مولسان

آستون‌مارتین لاگوندا

رولزرویس فانتوم

مایباخ 62S

بنتلی فلاینگ اسپار

مرسدس-مایباخ S650

رولزرویس گوست

آستون‌مارتین راپید

این سدان‌های فوق لوکس در مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌های طی چهار دوئل باهم به نبرد پرداختند و با حذف شدن چهار شرکت‌کننده، چهار خودروی پیروز شامل بنتلی مولسان، رولزرویس فانتوم، مرسدس-مایباخ S650 و رولزرویس گوست راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار شد تا از بین چهار خودرو نهایتاً رولزرویس فانتوم و مرسدس-مایباخ S650 مجوز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کرده و فینالیست‌های گروه سدان‌های فوق لوکس لقب گرفتند.

نتایج آخرین دوئل گروه سدان‌های فوق لوکس اما رقابتی بسیار نزدیک و پایاپای را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که اختلاف آراء دو خودرو تنها هشت رأی است! درهرحال چاره‌ای نیست و باید یک خودرو به‌عنوان پیروز دوئل و قهرمان این گروه انتخاب شود هرچند که اختلاف آراء بسیار جزئی است. از مجموع ۲۱۹۲ رأی به ثبت رسیده در این دوئل، رولزرویس فانتوم با دریافت ۱۱۰۰ رأی و کسب ۵۰.۲ درصد از کل آراء پیروز شده و محبوب‌ترین سدان فوق لوکس لقب گرفته است درحالی‌که مایباخ S650 با دریافت ۱۰۹۲ رأی از رسیدن به قهرمانی بازمانده و روی سکوی دوم قرار گرفت.

این سدان فوق لوکس بریتانیایی اما برای اینکه خود را به این عنوان و جایگاه برساند با سه رقیب مختلف دست‌به‌گریبان شده است. فانتوم در مرحلهٔ مقدماتی در برابر سلف رقیبش در فینال یعنی مایباخ 62S قرار گرفت که در آنجا با اختلاف بیشتری پیروز شد. در مرحلهٔ نیمه‌نهایی اما پرچم‌دار رولزرویس به مصاف برادر کوچکش یعنی گوست رفت و به‌آسانی توانست آن‌را مغلوب کند.

 

رقبای رولزرویس فانتوم در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی مایباخ 62S ۶۰
نیمه‌نهایی رولزرویس گوست ۷۸
نهایی مرسدس-مایباخ S650 ۵۰.۲

 

فانتوم را می‌توان قدیمی‌ترین محصول در حال تولید رولزرویس و به‌طورکلی باسابقه‌ترین سدان دنیا دانست چراکه پیشینهٔ آن به سال ۱۹۲۵ بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون فانتوم در نسل‌های گوناگون همواره در حال تولید بوده اما نسل ششم آن بیشترین عمر را داشته است به‌گونه‌ای که به مدت ۲۳ سال از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۱ روی خط تولید قرار داشت؛ اما بعدازاینکه ب‌ام‌و رولزرویس را به تملک خود درآورد، خونی تازه در رگ‌های این برند اصیل بریتانیایی جریان یافت و بدین ترتیب پس از چندین سال وقفه، سرانجام نسل هفتم و کاملاً جدید فانتوم در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. این نسل نیز در سال ۲۰۱۷ به پایان عمر خود رسید و جای خود را به نسل هشتم داده که در جولای همان سال رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم جدید رولزرویس ساخته شده و برای اولین بار به پیشرانهٔ توربو مجهز شده است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۵,۷۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۵۵۲ میلی‌متر
وزن ۲۵۶۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
قیمت ۴۵۲,۷۵۰ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اشرافی ترین وباشکوه ترین خودروی جهان!!!!
    چندروز پیش تو یوتیوب تست ورقابت رولزرویس فانتوم وبنتلی مولسان رو داشتم میدیدم که یه مجله آلمانی انجام داده بود.اونقدر خوب بود که دانلودش کردم وچندباره دارم میبینمش.توفیلم ها بیشتر جذابیتشون رو میشه حس کرد

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوستان دوخت چرم فرمان رولزرویس وبنتلی مولسان چیزی حدود یک هفته وحتی بیشتر طول میکشه اونقدر باید بادقت وظرافت کارکنن.

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فاصله محوریش اندازه طول پراید ماست
      از ماست…

  2. حسین وی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    میان میگن رولزرویس پوله برند میگیره فلانه بیساره
    نمیدونن طرف 80 سال سواره رولزرویسش شده بود
    همین پدالم خبرش رو گذاشته بود
    کیفیت مجانی نیست ماشینه رقیبیم که تکنولوژی بیشتر
    میده با قیمت کمتر حالا هر برندی دلیل نمیشه بگیم
    رولزرویس پوله الکی میگیره مطمئنا اگه اونم مثه این
    کار کرده بود همین قیمت و میداد کسی عاشقه چشم و ابروی
    شما نیست !
    این جایگاه برازنده رولزرویس هست و خواهد بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. ایمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بهترینِ بهترین ها و لوکس ترینِ لوکس ترین ها
    جایگاه اصلی رولز رویس همیشه نوک قله برترین هاست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. ایلیا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فقط مولسان میتونه بهش نزدیک بشه
    هیچ رقیب دیگه ای نداره
    اعتماد به نفسشون در قیمت گذاری هم این مساله رو نشون میده که هیچ رقیبی در اطراف خودشون نمیبینن و کاملا خیالشون از بازار هدف و مشتری هاشون راحته، 400 هزار دلار!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Seyed AMG

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    یه ذره دیگه زور میزدیم شاخ فانتوم رو هم میشکوندیم ??

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. Seyed AMG

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    امیدوارم که دوباره دایملر برند مستقل میباخ رو احیا کنه تا شاهد یک رقابت جذاب غیر مستقیم دیگه بین بی ام و و بنز باشیم البته ارزوی دست نیافتنی ای ….

  7. Roham

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    شخصا به S650 رای دادم ولی فانتوم لیاقتش رو داره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. مرسدس مایباخ

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    من خودم قبول دارم که رولزرویس رو دستش نیست و لوکس ترینه
    ولی یه جای متن نوشته “در هر حال چاره ای نیست و باید یک خودرو به عنوان پیروز دوئل و قهرمان این گروه انتخاب شود”
    میتونستین کاری رو که با گروه سدان های ساب کامپکت کردین رو اینجا هم بکنین : قهرمانی مشترک
    اونجا هم اشکودا راپید و هیوندای اکسنت ۲ رای اختلاف داشتن برا همین مشترک قهرمان شدن
    برای رولزرویس و مایباخ هم میتونستین این کار رو بکنین

    1. کلاسیک باز

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مقایسه 1 کلاس اصیل اشرافی با هیوندای شما از مبنا غلطه
      اقا این ماشینا مال صاحبان صنایع یا کور پریشن های مادر جهانیه !

  9. مرسدس مایباخ

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    درسته Seyed AMG
    یکم تلاش بیشتر میکردیم قهرمان بودیم?

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. iman

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    جزو معدود سگمنتایی بود که نتیجش کاملا عادلانه و منطقی بود،وقتی صحبت اشرافیت میشه شاهزاده انگلیسی بی رقیبه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. الف.ی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    جا داره اینجا من یه تشکر بزرگ بکنم از آقای دهقان بابت تغییر لفظ بهترین به محبوبترین در تیتر مطلب
    سپاسگزارم که توجه کردید
    کارتون هم عالیه
    خدا قوت

  12. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اختلاف دو رای باعث شد هیوندای اکسنت و اشکودا راپید مشترکا برنده اعلام بشن، اونم با مجموع رای ۱۰۳۴ تا اما سه چهار اختلاف (تا زمان انتشار این مطلب) اونم تو حدود ۱۷۰۰ رای، نتونست شما رو قانع کنه برنده مشترک اعلام کنین ? البته حقم دارین، کم به خاطر برنده شدن محصولات مرسدس تو دوئل‌ها، به ادمین‌ها و علاقه‌مندان حمله نشد؛ الان مجبور بودین دل بقیه رو به دست بیارین ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا