رولز رویس

رولزرویس گوست، ارابه سوپرلوکس بریتانیایی

انوره دو بالزاک، نویسنده مشهور قرن نوزدهم فرانسه، در رمان خود «زنبق دره»، این‌گونه انگلیسی‌ها را، از زبان یکی از شخصیت‌های اصلی این داستان وصف نموده است:

«انگلستان از دانش زندگی به حد اعلی برخوردار است و می‌تواند از کوچک‌ترین تکه‌پاره‌های ماده استفاده کند. ازاین‌رو کفش دمپایی آنجا نرم‌ترین کفش دنیا است… گنجه‌ها روکش چوب سدر دارد و خوشبو است، در آنجا در ساعت معین چای خوش‌طعمی می‌ریزند که چنان ماهرانه بسته‌بندی شده است که گردوخاک در آن راه نمی‌یابد؛ از همان اولین پله تا آخرین زوایای خانه‌ها را قالی کوب می‌کنند، دیوارهای زیرزمین را برس می‌کشند…فنرهای کالسکه را نرم می‌سازند، مختصر، ماده را به‌صورت میوه‌ای آبدار و نرم و مغذی و شفاف و پاکیزه در می‌آورند که روح در میان آن زیر بار لذت و کامرانی از پای در می‌آید و..»

پس از طی دو قرن از این توصیف شاعرانه، شاید بتوان “رولزرویس” را جلوه‌ای از همان روحیه مادی و ناسوتی بریتانیایی‌ها به شمار آورد، نرم، عالی و باشکوه و…و به قول معدودی از دوستداران و شیفتگانش، بهترین و منحصربه‌فردترین خودروی روی کره زمین!

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
درباره کمپانی رولزرویس و شاهکارهایی که به دنیا ارائه داده است مطالبی بی‌شمار شنیده‌ایم و البته این کمپانی از تاریخچه پرباری هم برخوردار است که فعلاً از آن درمی‌گذریم.
Rolls-Royce Badge
Rolls-Royce Badge
در حال حاضر، از معدود ساخته‌های این شرکت مدل گوست (GHOST) نام دارد که در زبان انگلیسی به معنای «روح» یا «شبح» است و از لحاظ اندازه هم قدری کوچک‌تر از مدل سوپرلوکس فانتوم می‌باشد. نسخه کانسپت این خودرو، برای نخستین بار، در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای چین پا به عرصه وجود نهاد. کد این کانسپت هم ۲۰۰ EX بود. نسخه نهایی و تولیدی آن نیز، در اواخر همین سال و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان معرفی شد. ناگفته نماند که نام “گوست”، به‌افتخار مدل سیلور گوست بر روی این مدل نهاده شد. سیلور گوست، اولین محصول تولیدی کمپانی رولزرویس بود و در سال ۱۹۰۶ میلادی به بازار معرفی شد. مدل اتاق کشیده گوست (EXTENDED WHEELBASE) نیز، در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این نسخه از افزایش طولی معادل ۱۷ سانتی‌متر نسبت به نمونه عادی آن برخوردار است.
Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
طراحی بدنه این خودرو توسط آندریاس ترنر (ANDREAS THURNER) صورت پذیرفت و طراحی درونش را هم چارلز کلدهام (CHARLES COLDHAM) عهده‌دار شد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار معرفی شد که نسبت به مدل اولیه این خودرو، دستخوش برخی از اصلاحات ظاهری و تزیینی گردید و به‌عنوان سری دوم گوست روانه بازارهای جهانی شد.
Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
چندی پیش، نسخه دوم این خودرو توسط سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا، مورد تست و بررسی قرار گرفت که برگردان متنش را در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

مقدمه
امتیاز کلی این خودرو: ۴ از ۵

رولزرویس گوست یکی از لوکس‌ترین و راحت‌ترین خودروهای روی جاده است.

ممکن است که «گوست» در مکان پایین‌تری نسبت به فانتوم جای گرفته باشد ولی با هر استاندارد متعارفی، این خودرو، اوج تجمل (LUXURY) بر روی چهار چرخ به شمار می‌آید.

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
هم‌اینک نیمی از چرخه تولید مدل گوست سپری شده است و طراحی و کیفیت درونش به نحو ظریف و ماهرانه‌ای بهبود یافته است. گیربکس ۸ دنده خودکار این خودرو با عملکردی نرم و ابریشمین و با مدد گیری از سامانه هدایت ماهواره‌ای، دنده مناسب را برای هدایت آن در مسیری مستقیم تدارک می‌بیند. علیرغم سایز و اندازه این خودرو و هیکل دو و نیم تنی‌اش، پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل و ۶.۶ لیتری آن، که سرمنشأ آن هم از ب‌ام‌و است به نحو شگفت و تکان‌دهنده‌ای به او سرعت می‌بخشد. این خودرو بر روی پلت‌فرم کشیده ب‌ام‌و سری ۷ تکوین یافته است و قادر است بر روی زمین، سرعت فوق‌العاده‌ای توأم با راحتی و کیفیت سواری بی‌همتایی برای سرنشینان خود مهیا کند. با آنکه این خودرو تظاهری به اسپرت بودن نمی‌کند ولی در عین حال هم قادر نیست که بر وزن بالایش در سر پیچ‌ها سرپوش نهد. به‌طور ساده می‌توان آن را نرم‌ترین وسیله نقلیه برای حرکت از نقطه A به نقطه B به‌حساب آورد.
Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
پیشرانه، عملکرد و رانندگی
امتیاز خودرو از این بخش: ۴ از ۵

این امر شرم‌آور است که بخش شایان توجهی از مالکین این خودرو تنها در صندلی عقب آن می‌نشینند – راندن آن را به راننده‌شان واگذار می‌کنند – زیرا هر چه باشد این خودرو یک وسیله نقلیه عالی برای سواری و راندن است. شما در رولزرویس گوست، در موضع بالایی جای می‌گیرید و یک چشم‌انداز عالی از ناحیه جلو و عقب هم در اختیارتان است و از سویی، کاپوت بلند آن نیز تا دوردست‌ها امتداد می‌یابد.

Rolls-Royce Ghost V12 Engine
Rolls-Royce Ghost V12 Engine
فرمان لاغر و استخوانی این خودرو که کهنه و محافظه‌کارانه هم به نظر می‌رسد، به طرز لذت بخشی در دستانتان جای می‌گیرد و با آنکه بازخورد چندانی از پیچ‌وخم درون جاده منتقل نمی‌کند ولی روی هم رفته، خوب و کامل احساس می‌شود و این امکان را هم برایتان فراهم می‌کند که با تکان دادن مچ دست، به‌راحتی تغییر مسیر دهید. پیشرانه این خودرو در پس‌زمینه خود، عاری از هر نوع سر و صدایی است و تقریباً هیچ آوایی از آن شنیده نمی‌شود؛ حتی اگر تماماً هم از پای راست خود برای گاز دادن به آن بهره گیرید. فقط کافی است که پدال گاز این خودرو را به کف آن بفشارید، آنگاه خواهید دید که پیش از آنکه با هشداری از جاده خارج شوید، نوک دماغه آن به‌سوی آسمان سیر کند.
Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
سیستم فنربندی این خودرو به نحو درخور و شایسته‌ای، نرم و انعطاف‌پذیر است و به‌گونه‌ای شناور بر روی سطوح جاده‌ای روان می‌گردد. برای آن دسته از افرادی که خواهان ارتقاء خصوصیات دینامیکی و رانندگی در این خودرو هستند، یک پکیج انتخابی جهت سفت نمودن فنربندی این خودرو و سرعت بخشیدن به فرمان آن وجود دارد، ولی ما آن را اصلاً به شما توصیه نمی‌کنیم و دلیل ساده‌اش هم این است که از آنچه که گوست به بهترین نحو انجام می‌دهد، می‌کاهد، سرنشینانش را نازپرورده می‌کند و نمی‌گذارد که در سر پیچ‌ها به این سو و آن سوی پرتاب شوند (- کنایه از نرمی فوق‌العاده سیستم تعلیق این خودروست).

مصرف سوخت، خروجی گاز CO2 و هزینه‌های جاری
امتیاز خودرو از این بخش: ۲.۵ از ۵

خریداران و مالکین یک خودروی رولزرویس، عمدتاً شامل افرادی هستند که ثروت بسیار زیادی را به چنگ آورده‌اند. خبر خوبی هم که دراین‌باره وجود دارد آن است که، این خودرو از بهای دست‌دوم عالی در هنگام فروش مجدد، برخوردار است. اما این امر هم انتظار می‌رود که برای جایگزینی قطعات و اجزای مصرفی‌اش همچون تایرها و ترمزها، سخاوتمندانه خرج کنید.

بنا بر ادعای کمپانی رولزرویس، مصرف سوخت و خروجی گاز CO2 در این خودرو، به ترتیب معادل ۱۳.۹۹ لیتر در صد کیلومتر و ۳۲۷ گرم در کیلومتر است. درواقع، بعید است که آمار و ارقامی که از طرف سازنده آن اظهار شده در عمل واقعیت داشته باشد. با این وجود شاید این میزان از مصرف در رانندگی‌های متوسط، محتمل باشد. با وجود یک مخزن سوخت بزرگ ۸۲ لیتری که در این خودرو تعبیه شده است، به‌صورت تئوری می‌توان مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را با یک باک پر آن طی نمود.

این خودرو، از یک گارانتی چهار ساله و بدون محدودیت کیلومتر برخوردار است که تمامی سرویس‌های دوره‌ای آن را دربر می‌گیرد و این شامل هزینه‌های متعارف خودرو هم می‌شود و همچنین این خودرو از یک پکیج سرویس کنار جاده‌ای هم برخوردار است که از حجم خوبی از خدمات بهره می‌برد.

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
درون کابین، طراحی و تکنولوژی
امتیاز خودرو از این بخش: ۳.۸ از ۵

رولزرویس گوست قادر نیست که با حضور جاده‌ای فانتوم مقابله کند ولی هنوز هم یک خودروی مجلل و باشکوه در جاده‌های عمومی به نظر می‌رسد. اگر شما خواهان مورد شیک‌تری هستید، هیچ گزینه‌ای جز مدل دو درب کوپه ریث (WRAITH) وجود ندارد، اما برای بیشتر افراد، مدل گوست مملو از جاذبه‌ها و تأثیرات بصری می‌باشد.

در قسمت جلوی این خودرو، یک جلوپنجره پهن (رولزرویس) جای گرفته است و به همراه یک مجسمه جمع‌شو به نام روح شادی (SPIRIT OF ECSTASY) که بر روی کاپوت آن نصب شده است، جریان هوای پیش رو را می‌شکافد. جهت عمل فیس‌لیفت، جلوپنجره آن به میزان ۳۰ میلی‌متر بالا آورده شد و چین‌های جدیدی هم در مرکز کاپوت و به سمت پایین آن ایجاد گردید (مجسمه هم طوری طراحی شد که گویی دنباله‌های مه و بخار بر روی بال‌های آن روان شده است). علاوه بر آن، چراغ‌های LED جلو هم پهن‌تر و باریک‌تر نسبت به قبل شدند.

درون کابین این خودرو، مملو و سرشار از بخش‌ها و اجزای پیچیده در چرم، کروم، آلومینیم برس خورده و روکش‌های چوبی است. بسته به اولویت شخصی‌تان، هم‌اکنون این موارد به نگه‌دارنده‌های ران سرنشینان هم توسعه یافته است. هرچند که، دو صندلی جداگانه و منفرد عقب این خودرو جهت خلق محیط و اتمسفری دوستانه کمی نسبت به هم کج می‌شوند، جزییات لوکسی شامل مهره گردان با شفافیت کریستالی (CRYSTAL-TOPPED ROTARY KNOB) و نیز قالی‌های با پرزهای عمیق که نوازشگر کفش‌هایتان است، نیز، در این خودرو تعبیه شده‌اند.

توضیح: مجسمه روح شادی (SPIRIT OF ECSTASY) از نام‌های دیگری همچون امیلی (EMILY) و بانوی نقره‌ای (SILVER LADY) و بانوی پرنده (FLYING LADY) نیز برخوردار است. این مجسمه، از بدو تولید خودروهای رولزرویس، زینت‌بخش پیشانی آن بوده است. ناگفته نماند که خود طرح جلوپنجره رولزرویس هم بنا به قولی شایع، برگرفته از درب‌های معبد باستانی ” آمون ” در مصر است!

قابلیت کاربردی، راحتی و فضای صندوق‌عقب
امتیاز خودرو از این بخش: ۳.۵ از ۵

همان‌طور که از چنین خودروی لوکسی انتظار دارید، رولزرویس هیچ نوع مضایقه‌ای از بابت ارائه فضای داخلی و یا جای بار و اشیاء، انجام نداده است. راننده و سرنشینان هم فضای زیادی از بابت سر و آرنج‌های خود در اختیار دارند. گرچه بیشتر این احتمال می‌رود که فضای پشتی آن تنها توسط دو سرنشین مورد استفاده قرار گیرد، که در این بین نیز، استراحتگاه میانی دست را هم خوابانده‌اند، ولی در مواقع لازم، فضای مورد نیاز برای نشستن سه نفر سرنشین بزرگسال در عقب آن وجود دارد.

مدل کشیده (فاصله بین دو محور بلند) این خودرو حتی دارای جای پا بیشتری است و شما برای آنکه از بخش اعظم فضای موجود در آن بهره گیرید به قامت بسیار بلندی نیاز دارید. دسترسی به بخش عقب این خودرو هم سهل و آسان است و از این لحاظ باید قدردان درب‌های لولایی آن بود که به‌صورت ۹۰ درجه باز می‌شوند و این امکان را برایتان فراهم می‌کند به‌راحتی وارد آن شده و یا موقرانه از آن خارج گردید.

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
صندوق‌عقب این خودرو، از حجم قابل توجه ۴۸۰ لیتری برخوردار است که معادل ۲۰ لیتر کمتر از ب‌ام‌و سری ۷ است. اما این حجم، برای آنکه چمدان‌ها و باروبنه‌های خود را از دیدگان دیگران محفوظ دارید، بیش از حد خود کافی است. چنانچه خودتان با این خودرو رانندگی نمی‌کنید، این موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نیست، این موضوع هم مربوط به سایز و ابعاد رولزرویس گوست است که مانور با آن را در پیرامون شهرها دشوار می‌کند و در جاده‌های خارج از شهر، شما همواره مجبورید که خودروی خود را جهت عبور خودروهای دیگر کنار بکشید.
Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
قابلیت اطمینان و ایمنی
امتیاز خودرو از این بخش: ۴.۵ از ۵

هر خودروی رولزرویس با استانداردهای بالایی ساخته می‌شود و بدیهی است که در این میان، کمابیش مشکلاتی هم در زمینه‌های مکانیکی و تزیینی بروز کند. سرمنشأ تمام بخش‌های مکانیکی رولزرویس از ب‌ام‌و است که متعاقب آن توسط این شرکت (رولزرویس) تحت مهندسی مجدد قرار می‌گیرند. همه آن‌ها (تولیدات رولزرویس) از مزیت‌های وجودی خودروهای تولید انبوه بهره‌مند هستند و وجود همین مسئله به رفع هر نوع عیب و ایرادی کمک می‌کند.

چنانچه خرابی برای خودروی شما رخ دهد، سرویس مشتریان رولزرویس به سرعت و بدون هیچ دردسری به رفع آن اقدام خواهد نمود و در فاصله بین تعمیرات هم، یک خودروی جانشین در اختیارتان قرار می‌دهد. اما چنانچه تشخیص داده شود که عیب مربوطه نیاز به تعمیر و یا جایگزینی قطعات دارد، آنگاه رفع آن گران و هزینه‌بر خواهد بود.

همچنین حجم عظیمی از سامانه‌های ایمنی هم در این خودرو وجود دارد، همچون تعدادی کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سامانه کمکی کنترل پایداری در سر پیچ‌ها، سامانه کنترل دینامیکی لغزش خودرو، ترمزهای ضد قفل، که همه آن‌ها در کنار یکدیگر، این خودرو را به ایمن‌ترین وسیله نقلیه جهت ترابری مبدل نمودند.

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
کیفیت داخل (کابین)
طراحی جسورانه
پیشرانه نرم

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
بهای نجومی
مصرف سوخت
سایز خودرو در جاده‌های باریک

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II

مشخصات فنی رولزرویس گوست

نوع پیشرانه: ۱۲ سیلندر،۴۸ سوپاپ با دو میل‌سوپاپ در بالای هر سیلندر

حجم موتور: ۶۵۹۶ سی‌سی

توان: ۵۶۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۷۸۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۴.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (غیررسمی)

نوع گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF

کد گیربکس: ZF 8HP90

مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳.۶ الی ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف میانگین سوخت در حومه شهر: ۲۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

سیستم فنربندی جلو و عقب: مستقل، اتصالات چندگانه (MULTI LINK) به همراه کمک‌فنرهای گازی، میله متعادل‌کننده (STABILIZER BAR)

نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۵۳۹۹/۱۹۴۸/۱۵۵۰ میلی‌متر (نسخه عادی) و ۵۵۶۹/۱۹۴۸/۱۵۵۰ میلی‌متر (نسخه اتاق کشیده)

فاصله بین دو محور: ۳۲۹۵ میلی‌متر (نسخه عادی) و ۳۴۶۵ میلی‌متر (نسخه اتاق کشیده)

وزن: ۲۳۶۰ الی ۲۴۶۰ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت: ۸۲ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۴۸۰ لیتر

سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۵۰ R 19 103Y (نسخه پایه)

Rolls-Royce Ghost Series-II
Rolls-Royce Ghost Series-II
ایمنی

کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی

سیستم ترمز ضد قفل ABS (چهار کاناله)

سیستم کمکی ترمز EBA

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری DSC

سیستم کنترل لغزش TCS

سامانه کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC

سامانه ایمنی پس از برخورد POST-COLLISION SAFETY SYSTEM

کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای + پیش کشنده در جلو و عقب

تایرهای خودرو از نوع RUN FLAT

نگه‌دارنده صندلی کودک

و…

تجهیزات رفاهی (نسخه پایه سفارش امریکا)

تنظیم صندلی راننده و سرنشینان در ده جهت به همراه حافظه

گرم‌کن چند سطحی صندلی سرنشینان (MULTI-LEVEL HEATING PASSENGER SEATS)

پوشش چرمی صندلی‌ها + تنظیم برقی نگه‌دارنده کمر صندلی‌ها

نمایشگر دمای محیط خارج به همراه قطب‌نما (COMPASS)

ریموت رها کننده درب صندوق‌عقب

ریموت عملگر پنجره‌ها

کروز کنترل (کلید آن بر روی فرمان)

سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب

گرم‌کن آینه‌های جانبی + تنظیم خودکار زوایای آن هنگام حرکت خودرو به عقب

سطل برای صندلی‌های جلو + نگه‌دارنده فنجان‌ها

تریم چرم، چوب و آلومینیم برای کنسول میانی، روی درب‌ها و سطوح داشبورد

آینه‌های الکتروکرومیک داخل

شیشه عقب بخارزدا

چراغ مطالعه در قسمت جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک چهار ناحیه‌ای + کانال تهویه برای سرنشینان عقب

تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان + رادیو ماهواره‌ای AM/FM + پورت USB و AUX + هندزفری و اتصالات بلوتوث و سامانه اینترنتی WiFi

۱۶ عدد اسپیکر (بلندگو) + ۲ عدد ساب ووفر با خروجی ۶۰۰ وات

سیستم هدایت ناوبری و سامانه فعال‌سازی آن توسط صوت

حسگر باران تناوبی

ریموت فرستنده از راه دور (درب گاراژ، سیستم‌های ایمنی و……)

خروجی برق 12V

چراغ‌های جلو تطبیقی

سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)

شوینده پرفشار چراغ‌های جلو

چراغ‌های روشنایی در روز (DAY TIME) + تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو

روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو در هنگام غروب و هوای مه‌آلود

و…

برخی از آپشن های سفارشی رولزرویس گوست هم بدین ترتیب است:

سقف پانوراما – سامانه دوربین (بخش کناری و عقب خودرو با چشم‌انداز عالی) – مجسمه روح شادی از جنس طلا – رینگ‌های ۲۰ اینچی از جنس آلومینیم فورج و کاملاً پولیش خورده – رنگ نقره‌ای براق و جلا داده شده کاپوت – میزهای پیک‌نیک روکش‌دار – پرده جداکننده بخش جلو و عقب – پرده‌های پنجره‌های کناری – فرمان رنگی – ماساژور صندلی‌های جلو – محفظه سردکن (COOL BOX) در بخش عقب – سیستم صوتی سفارشی رولزرویس – دیسک ترمز از جنس سرامیکی – مجسمه روح شادی نورانی و انواع و اقسام پوشش‌های چرمی و چوبی و سامانه‌های مدرن تکنولوژی به سفارش مشتری و…..

قیمت

در بریتانیا: ۲۲۲,۸۸۸ پوند (قیمت پایه)

در امارات: ۱,۰۸۵,۰۰۰ الی ۱,۴۰۰,۰۰۰ درهم

در آمریکا: ۲۸۹,۲۵۰ دلار (قیمت پایه)

دیگر منابع:

ROLLS-ROYCE MOTORS.COM

HROWEN.CO.UK

EDMUNDS.COM

WIKIPEDIA.COM

و…


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این چه نمره ایی که به رولز دادن

  2. saeid

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بینظیر ……یه روز بیاد سوییچش دست ما هم باشه ای روزگار در اوج جوانی پیر شدیم تو این مملکت

    1. Danial

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (466 ديدگاه)

      داداش من فکر نمیکنم شما اگ خارج از ایران تو هر کشور دیگه ای هم بودی میتونستی اینو بخری من یکی که شک دارم ….
      این سطح از ماشین ها تو کشورهای خارجی هم مشتری خاصی دارن حالا فک کنم شما بری آمریکا هم تو اوج جوانی پیر میشیا از من گفتن بود خخخخ

  3. Pooya_SK

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    یه سوال دارم. اگه بخوام نمایندگی یک کمپانی خودروسازی مثل این رولزرویس یا جگوار رو بگیرم چقدر هزینه داره و باید چیکار کنم؟ راستی در ایران

    1. Danial

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (466 ديدگاه)

      هر کمپانی یک سیاست خاص داره یمیشون داشتن تعمیرگاه در کشوری هست که مخوای توش نمایندگی بزنی این تازه یکیشه خخخخ که فک کنم کم کم برای یه برندی عین رولز رویس 500 میلیارد هزینش بشه تازشم دوبل اینو باید تو کشور رشوه بدی تازه 100 برابر این باید رانت خوار باشی خخخخ داداش من میگم پولتو بزن تو یه کار دیگه هیف این همه سرمایه نیست میخوای پای ماشین بریزی سودی هم نداره باور کن

      1. Pooya_SK

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        تشکر، متسفانه من سرمایه ی زیادی ندارم. پس باید خواب زدن نمایندگی رو ببینم.

    2. milad

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      همه ی کاراتم که راست و ریس بشه دلواپسارو میخوای چیکار کنی؟ این کمپانی مال روباهه پیره هاااااااا…
      خخخخخخخخخ

      1. Pooya_SK

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)
    3. Hamid

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      کدوم برند رو دوست داری من زنگ بزنم ردیفش کنم برات؟

      1. Pooya_SK

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        جگوار لطفا

        1. Pou ya

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (10 ديدگاه)

          بیا فیـــات ! شیتیلتم من میدم

  4. king 918

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی با شکوهه ………
    کاش کنسول زیر ارنجی عقب هم ثابت بود خیلی قشنگتر میشد ………..
    در کل رویاییه ……………

  5. میثاق

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فوق العاده ….عاشق این برندهای خاص ام ..راستی جنسیس هم داره خاص میشه ها خخخخ

  6. فرزام

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ارسطو : آخ آخ آخ . میخوام فرمونشو بخورم . چقد فرمونش خوشگله لامصب . وات تو دو نات تو دو .
    نقی : مگه میشه ؟! مگه داریم !؟
    عمو پنجلی : الکی میگه .

    1. CORVETTE Z06

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      …یعنی یه جوری نوشته بودی که تصور کردم نشستم جلو تلوزیون دارم پایتخت رو می بینم.

  7. میثاق

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین فقط ابهت همین برند تیزی و شتاب و خدای تعادل سالار همه ماشین ها 918 که عاشقشم …..

    1. king 918

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      هر جا سخن از شتاب است نام پورشه 918 میدرخشد ……………..

      1. CORVETTE Z06

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (225 ديدگاه)

        پس حتما بوگاتی و فراری هم کدو تنبل هستن

        1. Hamid

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          آره در عمل همینطوره. مگه کلیپشو ندیدی

  8. BMW

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    روح و اصالت رولزرویس با طراحی و تکنولوژی ب ام و ، دیگه از این بالاترم داریم ؟؟؟

    1. علي

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (966 ديدگاه)

      پیکان دولوکس ۵۲ و یا جوانان با لاستیک دور سفید مارشال :)

  9. مهدی 911

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بنظر من میباخ 600 ازاین قشنگتره و بهتره مهمترین برتری این اینه که چون در تعداد کم تولید میشه خاصتره

  10. اشکان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    تو دوبی دو دیقه تو نمایشگاه نشستم توش داشتم داغ میکردم…..همچین نور پردازی داشت توش که چشم آدم کور میکرد…..سرعت سنجاش از نزدیک خییییییییییلی بینظره…….یه چیزی فرا تر از وسیله ی نقلیس……اثر هنری ام نیست….از اون هم بالا تره!!!

  11. مهدی 911

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چرا رولرویز با این همه ادعا شرکت مستقلی نیست و زیر مجموعه بی ام و هست

    1. علي

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (966 ديدگاه)

      چون طوفان زرد نمیذاره.

    2. BMW

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اصلا داستان زیر مجموعه بودن نیست ، در واقع رولزرویس الان بخش فوق لوکس ب ام و هست ، مثله بنتلى براى فولکس ،

    3. Hamid

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      مساله روابط مالکیت بین شرکتها ارتباطی به ادعا و کیفیت و … نداره. ممکنه در یک زمان سهامدار اصلی یک شرکت خودرو سازی بنا به هر دلیلی به این نتیجه برسه که تداوم سرمایه گذاریش تو این صنعت براش مقرون به صرفه نیست یا یک فرصت سرمایه گذاری بهتر براش پیش بیاد. پس سهام خودشو به بالاترین قیمت پیشنهادی میفروشه. از طرف دیگه بالاترین پیشنهاد هم معمولن از طرف یک شرکت خودروسازی ارایه میشه. چون غیر از سود سهام مزایای رقابتی براش داره. به این صورت این روابط مالکیتی بوجود میاد.

  12. میثاق

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    داداش کینگ شک نکن شتاب تعادل هندلینگ یعنی فقط یک اسم 918. پورشه ای افسانه ای با وزن بیشتر با رقبا و قدرت کمتر اما تکنلوژی پورشه یعنی همین چیزها که خیلیا از سوپر اسپرتها هم متوجه نشدن …

  13. بنتلی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مهدی 911عزیز شرکتای لوکس و مخصوصا فوق لوکس سازا(مث مایباخ بنتلی رولزرویس) معمولا هزینه و خرج بالایی دارن ک گاهی اوقات از درآمدشون نیز بیشتر میشه و شرکت ضرر میکنه ب همین خاطر اغلب شرکتا اول شرکتی معمولی با انواع خودرو در رنج قیمتی ارزان یا متوسط تولید میکنن و از این راه ب سوددهی فراوان میرسن و وقتی ک پشتوانه مالی قوی پیدا کردن ب فکر تأسیس زیرمجموعه لوکس برا تکمیل سبد خود میافتن تا سود فراوان شرکت اصلی خرج زیاد و گاهی ضرر زیر مجموعه لوکس رو جبران کنه،از طرفی با استفاده از قطعات ،موتور وپلتفرم و… شرکت اصلی توسط زیر مجموعه لوکس دیگه نیازی به هزینه اضافی و سنگین نیس،مث لکسوس آکورا اینفینیتی لینکولن جنسیس و…درآخر ی چیزی هم باید ب علی عزیز بگم،داداش این رسمش نیست

    1. علي

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (966 ديدگاه)

      ای وای بر من. باز چی شده بنتلی عزیز که من خودم خبر ندارم؟!!!

  14. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خارجیش بد نیست. داخلش مشکل دره. به دل نمیشینه

  15. AباS

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من نسخه 2015 اینو از نزدیک تو اهواز دیدم؛ در تفسیرش فقط میشه گفت: ابهت خالص با این که بنتلی هم هم داریم تو اهواز و اونم از نزدیک دیدم ولی باور کنید رولز رویس یک چیز دیگست تازه این گاست بوت فانتوم رو خدا میدونه دیگه چیه
    اینم یک عکس از رولز رویس اهوازی:
    http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1394/11/7/549284_292.jpg
    بقیه هم تو نت هستن اگه سرچ کنید.

  16. Hamid

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    الان دیگه اس 500 زیاد شده و یکم عادی شده. ولی اگه کسی بخاد ماشین لوکس خاص سوار بشه باید بره سراغ این.

  17. great britain

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    با ابهت ترین ماشین فوق لوکس روی زمین!!!!!!!.
    ولی به نظره من رولز رویس باید یک کانسپت از ماشین آیندش بده بیرون ببینیم تو آینده چی کار میکنه.مثله i8

  18. Rouzbeh

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    من که باشم بینشون مولسان رو انتخاب میکنم

  19. یه پسر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    ماشینی که طراح و سرمایه گذارش بی ام دبیلو المانه ؛ دیگه بریتانیایی بودنش چه صیغه ایی هس :)

  20. Ali97

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببخشید بی ربط
    چند تا ماشین خارجی تو سایز 206 معرفی میکنید؟لازم دارم

  21. مصطفی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خیلی میخوامط

  22. احمد باقری

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هست، کابین داخلش هم فقط به مذاق بعضی ها که حس قدیمی دارن، بیشتر حال میده.

  23. moein

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به نظرم یه مقدار زیاد لوکس و راحته برا کسی خوبه که حال دنیا رو کرده الان دنبال آسایش و تجمله نه امثال من جوان که معیار ماشینمون یه چیز دیگس
    ولی این حرف چیزی از ارزش های این ابر سوپر لوکس دنیا کم نخواد کرد

  24. usa &japan

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    این ماشین محشررررررررررررررررررره

  25. احسان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خدای کیفیت به این میگن

  26. بنتلی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی جان ولش،ی لحظه بیخودی حساس شدم وقتی کامنت اولتو خوندم،ی چیز دیگه،طوفان زرد چیه؟

    1. علي

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (966 ديدگاه)

      عزیزم حساس نشو. من قصدی ندارم . یکم اخلاقم مثل جرمی (تخت گاز ) میمونه . یادته که راجب X6 BMW چی گفته بود?. منظورم از طوفان زرد کشورهای آسیاست ( چین ، هند، کره، ژاپن) . بطور شگفت آوری با اروپا و آمریکا دارن رقابت میکنن . نمونش تو کشور ما ی X4 رو چند قیمت میدن ی سانتافه فول رو چند میگن. عاشق آلمان هم باشی ولی ی نگاه به جیبت میکنی ناخداگاه میری سمت سانتافه . متا سفانه سیاستهای کشورها باعث بوجود امدن بی عدالتی در سبد خرید مردم شده.

  27. مهدی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه بار سوار رولز رویس وریث شدم ، سیستم پمپاژ خون و توربو شارژ بدنم کلا نیم سوز شد. خیلی شاخه این ماشین ، چشم هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه.
    راستی سوار تنها رولز رویس ایران که تو تبریز هستش شدم. :دی

  28. مجید

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تابستون 96 رفتم باکو نمایندگی رولزرویس … واقعا شگفت انگیزه وقتی از نزدیک میبینیش. ابهتش ادم رو دیوونه خودش میکنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا