انوره دو بالزاک، نویسنده مشهور قرن نوزدهم فرانسه، در رمان خود «زنبق دره»، اینگونه انگلیسیها را، از زبان یکی از شخصیتهای اصلی این داستان وصف نموده است:
«انگلستان از دانش زندگی به حد اعلی برخوردار است و میتواند از کوچکترین تکهپارههای ماده استفاده کند. ازاینرو کفش دمپایی آنجا نرمترین کفش دنیا است… گنجهها روکش چوب سدر دارد و خوشبو است، در آنجا در ساعت معین چای خوشطعمی میریزند که چنان ماهرانه بستهبندی شده است که گردوخاک در آن راه نمییابد؛ از همان اولین پله تا آخرین زوایای خانهها را قالی کوب میکنند، دیوارهای زیرزمین را برس میکشند…فنرهای کالسکه را نرم میسازند، مختصر، ماده را بهصورت میوهای آبدار و نرم و مغذی و شفاف و پاکیزه در میآورند که روح در میان آن زیر بار لذت و کامرانی از پای در میآید و..»
پس از طی دو قرن از این توصیف شاعرانه، شاید بتوان “رولزرویس” را جلوهای از همان روحیه مادی و ناسوتی بریتانیاییها به شمار آورد، نرم، عالی و باشکوه و…و به قول معدودی از دوستداران و شیفتگانش، بهترین و منحصربهفردترین خودروی روی کره زمین!
درباره کمپانی رولزرویس و شاهکارهایی که به دنیا ارائه داده است مطالبی بیشمار شنیدهایم و البته این کمپانی از تاریخچه پرباری هم برخوردار است که فعلاً از آن درمیگذریم. در حال حاضر، از معدود ساختههای این شرکت مدل گوست (GHOST) نام دارد که در زبان انگلیسی به معنای «روح» یا «شبح» است و از لحاظ اندازه هم قدری کوچکتر از مدل سوپرلوکس فانتوم میباشد. نسخه کانسپت این خودرو، برای نخستین بار، در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای چین پا به عرصه وجود نهاد. کد این کانسپت هم ۲۰۰ EX بود. نسخه نهایی و تولیدی آن نیز، در اواخر همین سال و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان معرفی شد. ناگفته نماند که نام “گوست”، بهافتخار مدل سیلور گوست بر روی این مدل نهاده شد. سیلور گوست، اولین محصول تولیدی کمپانی رولزرویس بود و در سال ۱۹۰۶ میلادی به بازار معرفی شد. مدل اتاق کشیده گوست (EXTENDED WHEELBASE) نیز، در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این نسخه از افزایش طولی معادل ۱۷ سانتیمتر نسبت به نمونه عادی آن برخوردار است. طراحی بدنه این خودرو توسط آندریاس ترنر (ANDREAS THURNER) صورت پذیرفت و طراحی درونش را هم چارلز کلدهام (CHARLES COLDHAM) عهدهدار شد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، نسخه فیسلیفت این خودرو به بازار معرفی شد که نسبت به مدل اولیه این خودرو، دستخوش برخی از اصلاحات ظاهری و تزیینی گردید و بهعنوان سری دوم گوست روانه بازارهای جهانی شد. چندی پیش، نسخه دوم این خودرو توسط سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا، مورد تست و بررسی قرار گرفت که برگردان متنش را در ذیل تقدیمتان میکنیم.مقدمه
امتیاز کلی این خودرو: ۴ از ۵
رولزرویس گوست یکی از لوکسترین و راحتترین خودروهای روی جاده است.
ممکن است که «گوست» در مکان پایینتری نسبت به فانتوم جای گرفته باشد ولی با هر استاندارد متعارفی، این خودرو، اوج تجمل (LUXURY) بر روی چهار چرخ به شمار میآید.
هماینک نیمی از چرخه تولید مدل گوست سپری شده است و طراحی و کیفیت درونش به نحو ظریف و ماهرانهای بهبود یافته است. گیربکس ۸ دنده خودکار این خودرو با عملکردی نرم و ابریشمین و با مدد گیری از سامانه هدایت ماهوارهای، دنده مناسب را برای هدایت آن در مسیری مستقیم تدارک میبیند. علیرغم سایز و اندازه این خودرو و هیکل دو و نیم تنیاش، پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل و ۶.۶ لیتری آن، که سرمنشأ آن هم از بامو است به نحو شگفت و تکاندهندهای به او سرعت میبخشد. این خودرو بر روی پلتفرم کشیده بامو سری ۷ تکوین یافته است و قادر است بر روی زمین، سرعت فوقالعادهای توأم با راحتی و کیفیت سواری بیهمتایی برای سرنشینان خود مهیا کند. با آنکه این خودرو تظاهری به اسپرت بودن نمیکند ولی در عین حال هم قادر نیست که بر وزن بالایش در سر پیچها سرپوش نهد. بهطور ساده میتوان آن را نرمترین وسیله نقلیه برای حرکت از نقطه A به نقطه B بهحساب آورد. پیشرانه، عملکرد و رانندگیامتیاز خودرو از این بخش: ۴ از ۵
این امر شرمآور است که بخش شایان توجهی از مالکین این خودرو تنها در صندلی عقب آن مینشینند – راندن آن را به رانندهشان واگذار میکنند – زیرا هر چه باشد این خودرو یک وسیله نقلیه عالی برای سواری و راندن است. شما در رولزرویس گوست، در موضع بالایی جای میگیرید و یک چشمانداز عالی از ناحیه جلو و عقب هم در اختیارتان است و از سویی، کاپوت بلند آن نیز تا دوردستها امتداد مییابد.
فرمان لاغر و استخوانی این خودرو که کهنه و محافظهکارانه هم به نظر میرسد، به طرز لذت بخشی در دستانتان جای میگیرد و با آنکه بازخورد چندانی از پیچوخم درون جاده منتقل نمیکند ولی روی هم رفته، خوب و کامل احساس میشود و این امکان را هم برایتان فراهم میکند که با تکان دادن مچ دست، بهراحتی تغییر مسیر دهید. پیشرانه این خودرو در پسزمینه خود، عاری از هر نوع سر و صدایی است و تقریباً هیچ آوایی از آن شنیده نمیشود؛ حتی اگر تماماً هم از پای راست خود برای گاز دادن به آن بهره گیرید. فقط کافی است که پدال گاز این خودرو را به کف آن بفشارید، آنگاه خواهید دید که پیش از آنکه با هشداری از جاده خارج شوید، نوک دماغه آن بهسوی آسمان سیر کند. سیستم فنربندی این خودرو به نحو درخور و شایستهای، نرم و انعطافپذیر است و بهگونهای شناور بر روی سطوح جادهای روان میگردد. برای آن دسته از افرادی که خواهان ارتقاء خصوصیات دینامیکی و رانندگی در این خودرو هستند، یک پکیج انتخابی جهت سفت نمودن فنربندی این خودرو و سرعت بخشیدن به فرمان آن وجود دارد، ولی ما آن را اصلاً به شما توصیه نمیکنیم و دلیل سادهاش هم این است که از آنچه که گوست به بهترین نحو انجام میدهد، میکاهد، سرنشینانش را نازپرورده میکند و نمیگذارد که در سر پیچها به این سو و آن سوی پرتاب شوند (- کنایه از نرمی فوقالعاده سیستم تعلیق این خودروست).مصرف سوخت، خروجی گاز CO2 و هزینههای جاری
امتیاز خودرو از این بخش: ۲.۵ از ۵
خریداران و مالکین یک خودروی رولزرویس، عمدتاً شامل افرادی هستند که ثروت بسیار زیادی را به چنگ آوردهاند. خبر خوبی هم که دراینباره وجود دارد آن است که، این خودرو از بهای دستدوم عالی در هنگام فروش مجدد، برخوردار است. اما این امر هم انتظار میرود که برای جایگزینی قطعات و اجزای مصرفیاش همچون تایرها و ترمزها، سخاوتمندانه خرج کنید.
بنا بر ادعای کمپانی رولزرویس، مصرف سوخت و خروجی گاز CO2 در این خودرو، به ترتیب معادل ۱۳.۹۹ لیتر در صد کیلومتر و ۳۲۷ گرم در کیلومتر است. درواقع، بعید است که آمار و ارقامی که از طرف سازنده آن اظهار شده در عمل واقعیت داشته باشد. با این وجود شاید این میزان از مصرف در رانندگیهای متوسط، محتمل باشد. با وجود یک مخزن سوخت بزرگ ۸۲ لیتری که در این خودرو تعبیه شده است، بهصورت تئوری میتوان مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را با یک باک پر آن طی نمود.
این خودرو، از یک گارانتی چهار ساله و بدون محدودیت کیلومتر برخوردار است که تمامی سرویسهای دورهای آن را دربر میگیرد و این شامل هزینههای متعارف خودرو هم میشود و همچنین این خودرو از یک پکیج سرویس کنار جادهای هم برخوردار است که از حجم خوبی از خدمات بهره میبرد.
درون کابین، طراحی و تکنولوژیامتیاز خودرو از این بخش: ۳.۸ از ۵
رولزرویس گوست قادر نیست که با حضور جادهای فانتوم مقابله کند ولی هنوز هم یک خودروی مجلل و باشکوه در جادههای عمومی به نظر میرسد. اگر شما خواهان مورد شیکتری هستید، هیچ گزینهای جز مدل دو درب کوپه ریث (WRAITH) وجود ندارد، اما برای بیشتر افراد، مدل گوست مملو از جاذبهها و تأثیرات بصری میباشد.
در قسمت جلوی این خودرو، یک جلوپنجره پهن (رولزرویس) جای گرفته است و به همراه یک مجسمه جمعشو به نام روح شادی (SPIRIT OF ECSTASY) که بر روی کاپوت آن نصب شده است، جریان هوای پیش رو را میشکافد. جهت عمل فیسلیفت، جلوپنجره آن به میزان ۳۰ میلیمتر بالا آورده شد و چینهای جدیدی هم در مرکز کاپوت و به سمت پایین آن ایجاد گردید (مجسمه هم طوری طراحی شد که گویی دنبالههای مه و بخار بر روی بالهای آن روان شده است). علاوه بر آن، چراغهای LED جلو هم پهنتر و باریکتر نسبت به قبل شدند.
درون کابین این خودرو، مملو و سرشار از بخشها و اجزای پیچیده در چرم، کروم، آلومینیم برس خورده و روکشهای چوبی است. بسته به اولویت شخصیتان، هماکنون این موارد به نگهدارندههای ران سرنشینان هم توسعه یافته است. هرچند که، دو صندلی جداگانه و منفرد عقب این خودرو جهت خلق محیط و اتمسفری دوستانه کمی نسبت به هم کج میشوند، جزییات لوکسی شامل مهره گردان با شفافیت کریستالی (CRYSTAL-TOPPED ROTARY KNOB) و نیز قالیهای با پرزهای عمیق که نوازشگر کفشهایتان است، نیز، در این خودرو تعبیه شدهاند.
توضیح: مجسمه روح شادی (SPIRIT OF ECSTASY) از نامهای دیگری همچون امیلی (EMILY) و بانوی نقرهای (SILVER LADY) و بانوی پرنده (FLYING LADY) نیز برخوردار است. این مجسمه، از بدو تولید خودروهای رولزرویس، زینتبخش پیشانی آن بوده است. ناگفته نماند که خود طرح جلوپنجره رولزرویس هم بنا به قولی شایع، برگرفته از دربهای معبد باستانی ” آمون ” در مصر است!
امتیاز خودرو از این بخش: ۳.۵ از ۵
همانطور که از چنین خودروی لوکسی انتظار دارید، رولزرویس هیچ نوع مضایقهای از بابت ارائه فضای داخلی و یا جای بار و اشیاء، انجام نداده است. راننده و سرنشینان هم فضای زیادی از بابت سر و آرنجهای خود در اختیار دارند. گرچه بیشتر این احتمال میرود که فضای پشتی آن تنها توسط دو سرنشین مورد استفاده قرار گیرد، که در این بین نیز، استراحتگاه میانی دست را هم خواباندهاند، ولی در مواقع لازم، فضای مورد نیاز برای نشستن سه نفر سرنشین بزرگسال در عقب آن وجود دارد.
مدل کشیده (فاصله بین دو محور بلند) این خودرو حتی دارای جای پا بیشتری است و شما برای آنکه از بخش اعظم فضای موجود در آن بهره گیرید به قامت بسیار بلندی نیاز دارید. دسترسی به بخش عقب این خودرو هم سهل و آسان است و از این لحاظ باید قدردان دربهای لولایی آن بود که بهصورت ۹۰ درجه باز میشوند و این امکان را برایتان فراهم میکند بهراحتی وارد آن شده و یا موقرانه از آن خارج گردید.
صندوقعقب این خودرو، از حجم قابل توجه ۴۸۰ لیتری برخوردار است که معادل ۲۰ لیتر کمتر از بامو سری ۷ است. اما این حجم، برای آنکه چمدانها و باروبنههای خود را از دیدگان دیگران محفوظ دارید، بیش از حد خود کافی است. چنانچه خودتان با این خودرو رانندگی نمیکنید، این موضوع از اهمیت چندانی برخوردار نیست، این موضوع هم مربوط به سایز و ابعاد رولزرویس گوست است که مانور با آن را در پیرامون شهرها دشوار میکند و در جادههای خارج از شهر، شما همواره مجبورید که خودروی خود را جهت عبور خودروهای دیگر کنار بکشید. قابلیت اطمینان و ایمنیامتیاز خودرو از این بخش: ۴.۵ از ۵
هر خودروی رولزرویس با استانداردهای بالایی ساخته میشود و بدیهی است که در این میان، کمابیش مشکلاتی هم در زمینههای مکانیکی و تزیینی بروز کند. سرمنشأ تمام بخشهای مکانیکی رولزرویس از بامو است که متعاقب آن توسط این شرکت (رولزرویس) تحت مهندسی مجدد قرار میگیرند. همه آنها (تولیدات رولزرویس) از مزیتهای وجودی خودروهای تولید انبوه بهرهمند هستند و وجود همین مسئله به رفع هر نوع عیب و ایرادی کمک میکند.
چنانچه خرابی برای خودروی شما رخ دهد، سرویس مشتریان رولزرویس به سرعت و بدون هیچ دردسری به رفع آن اقدام خواهد نمود و در فاصله بین تعمیرات هم، یک خودروی جانشین در اختیارتان قرار میدهد. اما چنانچه تشخیص داده شود که عیب مربوطه نیاز به تعمیر و یا جایگزینی قطعات دارد، آنگاه رفع آن گران و هزینهبر خواهد بود.
همچنین حجم عظیمی از سامانههای ایمنی هم در این خودرو وجود دارد، همچون تعدادی کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سامانه کمکی کنترل پایداری در سر پیچها، سامانه کنترل دینامیکی لغزش خودرو، ترمزهای ضد قفل، که همه آنها در کنار یکدیگر، این خودرو را به ایمنترین وسیله نقلیه جهت ترابری مبدل نمودند.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»کیفیت داخل (کابین)
طراحی جسورانه
پیشرانه نرم
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
بهای نجومی
مصرف سوخت
سایز خودرو در جادههای باریک
مشخصات فنی رولزرویس گوست
نوع پیشرانه: ۱۲ سیلندر،۴۸ سوپاپ با دو میلسوپاپ در بالای هر سیلندر
حجم موتور: ۶۵۹۶ سیسی
توان: ۵۶۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۷۸۰ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (غیررسمی)
نوع گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF
کد گیربکس: ZF 8HP90
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳.۶ الی ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف میانگین سوخت در حومه شهر: ۲۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
سیستم فنربندی جلو و عقب: مستقل، اتصالات چندگانه (MULTI LINK) به همراه کمکفنرهای گازی، میله متعادلکننده (STABILIZER BAR)
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
ابعادطول/عرض/ ارتفاع: ۵۳۹۹/۱۹۴۸/۱۵۵۰ میلیمتر (نسخه عادی) و ۵۵۶۹/۱۹۴۸/۱۵۵۰ میلیمتر (نسخه اتاق کشیده)
فاصله بین دو محور: ۳۲۹۵ میلیمتر (نسخه عادی) و ۳۴۶۵ میلیمتر (نسخه اتاق کشیده)
وزن: ۲۳۶۰ الی ۲۴۶۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت: ۸۲ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۴۸۰ لیتر
سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۵۰ R 19 103Y (نسخه پایه)
ایمنیکیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی
سیستم ترمز ضد قفل ABS (چهار کاناله)
سیستم کمکی ترمز EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل لغزش TCS
سامانه کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچها CBC
سامانه ایمنی پس از برخورد POST-COLLISION SAFETY SYSTEM
کمربندهای ایمنی سه نقطهای + پیش کشنده در جلو و عقب
تایرهای خودرو از نوع RUN FLAT
نگهدارنده صندلی کودک
و…
تنظیم صندلی راننده و سرنشینان در ده جهت به همراه حافظه
گرمکن چند سطحی صندلی سرنشینان (MULTI-LEVEL HEATING PASSENGER SEATS)
پوشش چرمی صندلیها + تنظیم برقی نگهدارنده کمر صندلیها
نمایشگر دمای محیط خارج به همراه قطبنما (COMPASS)
ریموت رها کننده درب صندوقعقب
ریموت عملگر پنجرهها
کروز کنترل (کلید آن بر روی فرمان)
سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب
گرمکن آینههای جانبی + تنظیم خودکار زوایای آن هنگام حرکت خودرو به عقب
سطل برای صندلیهای جلو + نگهدارنده فنجانها
تریم چرم، چوب و آلومینیم برای کنسول میانی، روی دربها و سطوح داشبورد
آینههای الکتروکرومیک داخل
شیشه عقب بخارزدا
چراغ مطالعه در قسمت جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک چهار ناحیهای + کانال تهویه برای سرنشینان عقب
تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان + رادیو ماهوارهای AM/FM + پورت USB و AUX + هندزفری و اتصالات بلوتوث و سامانه اینترنتی WiFi
۱۶ عدد اسپیکر (بلندگو) + ۲ عدد ساب ووفر با خروجی ۶۰۰ وات
سیستم هدایت ناوبری و سامانه فعالسازی آن توسط صوت
حسگر باران تناوبی
ریموت فرستنده از راه دور (درب گاراژ، سیستمهای ایمنی و……)
خروجی برق 12V
چراغهای جلو تطبیقی
سیستم کنترل فشار باد لاستیکها (TPMS)
شوینده پرفشار چراغهای جلو
چراغهای روشنایی در روز (DAY TIME) + تنظیم ارتفاع چراغهای جلو
روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو در هنگام غروب و هوای مهآلود
و…
برخی از آپشن های سفارشی رولزرویس گوست هم بدین ترتیب است:
سقف پانوراما – سامانه دوربین (بخش کناری و عقب خودرو با چشمانداز عالی) – مجسمه روح شادی از جنس طلا – رینگهای ۲۰ اینچی از جنس آلومینیم فورج و کاملاً پولیش خورده – رنگ نقرهای براق و جلا داده شده کاپوت – میزهای پیکنیک روکشدار – پرده جداکننده بخش جلو و عقب – پردههای پنجرههای کناری – فرمان رنگی – ماساژور صندلیهای جلو – محفظه سردکن (COOL BOX) در بخش عقب – سیستم صوتی سفارشی رولزرویس – دیسک ترمز از جنس سرامیکی – مجسمه روح شادی نورانی و انواع و اقسام پوششهای چرمی و چوبی و سامانههای مدرن تکنولوژی به سفارش مشتری و…..
قیمت
در بریتانیا: ۲۲۲,۸۸۸ پوند (قیمت پایه)
در امارات: ۱,۰۸۵,۰۰۰ الی ۱,۴۰۰,۰۰۰ درهم
در آمریکا: ۲۸۹,۲۵۰ دلار (قیمت پایه)
دیگر منابع:
ROLLS-ROYCE MOTORS.COM
HROWEN.CO.UK
EDMUNDS.COM
WIKIPEDIA.COM
و…
[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی
امير علي
۲۱ بهمن ۱۳۹۴این چه نمره ایی که به رولز دادن
saeid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴بینظیر ……یه روز بیاد سوییچش دست ما هم باشه ای روزگار در اوج جوانی پیر شدیم تو این مملکت
Danial
۲۱ بهمن ۱۳۹۴داداش من فکر نمیکنم شما اگ خارج از ایران تو هر کشور دیگه ای هم بودی میتونستی اینو بخری من یکی که شک دارم ….
این سطح از ماشین ها تو کشورهای خارجی هم مشتری خاصی دارن حالا فک کنم شما بری آمریکا هم تو اوج جوانی پیر میشیا از من گفتن بود خخخخ
Pooya_SK
۲۱ بهمن ۱۳۹۴یه سوال دارم. اگه بخوام نمایندگی یک کمپانی خودروسازی مثل این رولزرویس یا جگوار رو بگیرم چقدر هزینه داره و باید چیکار کنم؟ راستی در ایران
Danial
۲۱ بهمن ۱۳۹۴هر کمپانی یک سیاست خاص داره یمیشون داشتن تعمیرگاه در کشوری هست که مخوای توش نمایندگی بزنی این تازه یکیشه خخخخ که فک کنم کم کم برای یه برندی عین رولز رویس 500 میلیارد هزینش بشه تازشم دوبل اینو باید تو کشور رشوه بدی تازه 100 برابر این باید رانت خوار باشی خخخخ داداش من میگم پولتو بزن تو یه کار دیگه هیف این همه سرمایه نیست میخوای پای ماشین بریزی سودی هم نداره باور کن
Pooya_SK
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تشکر، متسفانه من سرمایه ی زیادی ندارم. پس باید خواب زدن نمایندگی رو ببینم.
milad
۲۱ بهمن ۱۳۹۴همه ی کاراتم که راست و ریس بشه دلواپسارو میخوای چیکار کنی؟ این کمپانی مال روباهه پیره هاااااااا…
خخخخخخخخخ
Pooya_SK
۲۱ بهمن ۱۳۹۴?
Hamid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴کدوم برند رو دوست داری من زنگ بزنم ردیفش کنم برات؟
Pooya_SK
۲۱ بهمن ۱۳۹۴جگوار لطفا
Pou ya
۲۱ بهمن ۱۳۹۴بیا فیـــات ! شیتیلتم من میدم
king 918
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خیلی با شکوهه ………
کاش کنسول زیر ارنجی عقب هم ثابت بود خیلی قشنگتر میشد ………..
در کل رویاییه ……………
میثاق
۲۱ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده ….عاشق این برندهای خاص ام ..راستی جنسیس هم داره خاص میشه ها خخخخ
فرزام
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ارسطو : آخ آخ آخ . میخوام فرمونشو بخورم . چقد فرمونش خوشگله لامصب . وات تو دو نات تو دو .
نقی : مگه میشه ؟! مگه داریم !؟
عمو پنجلی : الکی میگه .
CORVETTE Z06
۲۱ بهمن ۱۳۹۴…یعنی یه جوری نوشته بودی که تصور کردم نشستم جلو تلوزیون دارم پایتخت رو می بینم.
میثاق
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین فقط ابهت همین برند تیزی و شتاب و خدای تعادل سالار همه ماشین ها 918 که عاشقشم …..
king 918
۲۱ بهمن ۱۳۹۴هر جا سخن از شتاب است نام پورشه 918 میدرخشد ……………..
CORVETTE Z06
۲۱ بهمن ۱۳۹۴پس حتما بوگاتی و فراری هم کدو تنبل هستن
Hamid
۲۲ بهمن ۱۳۹۴آره در عمل همینطوره. مگه کلیپشو ندیدی
BMW
۲۱ بهمن ۱۳۹۴روح و اصالت رولزرویس با طراحی و تکنولوژی ب ام و ، دیگه از این بالاترم داریم ؟؟؟
علي
۲۱ بهمن ۱۳۹۴پیکان دولوکس ۵۲ و یا جوانان با لاستیک دور سفید مارشال :)
مهدی 911
۲۱ بهمن ۱۳۹۴بنظر من میباخ 600 ازاین قشنگتره و بهتره مهمترین برتری این اینه که چون در تعداد کم تولید میشه خاصتره
اشکان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴تو دوبی دو دیقه تو نمایشگاه نشستم توش داشتم داغ میکردم…..همچین نور پردازی داشت توش که چشم آدم کور میکرد…..سرعت سنجاش از نزدیک خییییییییییلی بینظره…….یه چیزی فرا تر از وسیله ی نقلیس……اثر هنری ام نیست….از اون هم بالا تره!!!
مهدی 911
۲۱ بهمن ۱۳۹۴چرا رولرویز با این همه ادعا شرکت مستقلی نیست و زیر مجموعه بی ام و هست
علي
۲۱ بهمن ۱۳۹۴چون طوفان زرد نمیذاره.
BMW
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اصلا داستان زیر مجموعه بودن نیست ، در واقع رولزرویس الان بخش فوق لوکس ب ام و هست ، مثله بنتلى براى فولکس ،
Hamid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴مساله روابط مالکیت بین شرکتها ارتباطی به ادعا و کیفیت و … نداره. ممکنه در یک زمان سهامدار اصلی یک شرکت خودرو سازی بنا به هر دلیلی به این نتیجه برسه که تداوم سرمایه گذاریش تو این صنعت براش مقرون به صرفه نیست یا یک فرصت سرمایه گذاری بهتر براش پیش بیاد. پس سهام خودشو به بالاترین قیمت پیشنهادی میفروشه. از طرف دیگه بالاترین پیشنهاد هم معمولن از طرف یک شرکت خودروسازی ارایه میشه. چون غیر از سود سهام مزایای رقابتی براش داره. به این صورت این روابط مالکیتی بوجود میاد.
میثاق
۲۱ بهمن ۱۳۹۴داداش کینگ شک نکن شتاب تعادل هندلینگ یعنی فقط یک اسم 918. پورشه ای افسانه ای با وزن بیشتر با رقبا و قدرت کمتر اما تکنلوژی پورشه یعنی همین چیزها که خیلیا از سوپر اسپرتها هم متوجه نشدن …
بنتلی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴مهدی 911عزیز شرکتای لوکس و مخصوصا فوق لوکس سازا(مث مایباخ بنتلی رولزرویس) معمولا هزینه و خرج بالایی دارن ک گاهی اوقات از درآمدشون نیز بیشتر میشه و شرکت ضرر میکنه ب همین خاطر اغلب شرکتا اول شرکتی معمولی با انواع خودرو در رنج قیمتی ارزان یا متوسط تولید میکنن و از این راه ب سوددهی فراوان میرسن و وقتی ک پشتوانه مالی قوی پیدا کردن ب فکر تأسیس زیرمجموعه لوکس برا تکمیل سبد خود میافتن تا سود فراوان شرکت اصلی خرج زیاد و گاهی ضرر زیر مجموعه لوکس رو جبران کنه،از طرفی با استفاده از قطعات ،موتور وپلتفرم و… شرکت اصلی توسط زیر مجموعه لوکس دیگه نیازی به هزینه اضافی و سنگین نیس،مث لکسوس آکورا اینفینیتی لینکولن جنسیس و…درآخر ی چیزی هم باید ب علی عزیز بگم،داداش این رسمش نیست
علي
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ای وای بر من. باز چی شده بنتلی عزیز که من خودم خبر ندارم؟!!!
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خارجیش بد نیست. داخلش مشکل دره. به دل نمیشینه
AباS
۲۱ بهمن ۱۳۹۴من نسخه 2015 اینو از نزدیک تو اهواز دیدم؛ در تفسیرش فقط میشه گفت: ابهت خالص با این که بنتلی هم هم داریم تو اهواز و اونم از نزدیک دیدم ولی باور کنید رولز رویس یک چیز دیگست تازه این گاست بوت فانتوم رو خدا میدونه دیگه چیه
اینم یک عکس از رولز رویس اهوازی:
http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1394/11/7/549284_292.jpg
بقیه هم تو نت هستن اگه سرچ کنید.
Hamid
۲۱ بهمن ۱۳۹۴الان دیگه اس 500 زیاد شده و یکم عادی شده. ولی اگه کسی بخاد ماشین لوکس خاص سوار بشه باید بره سراغ این.
great britain
۲۱ بهمن ۱۳۹۴با ابهت ترین ماشین فوق لوکس روی زمین!!!!!!!.
ولی به نظره من رولز رویس باید یک کانسپت از ماشین آیندش بده بیرون ببینیم تو آینده چی کار میکنه.مثله i8
Rouzbeh
۲۱ بهمن ۱۳۹۴من که باشم بینشون مولسان رو انتخاب میکنم
یه پسر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ماشینی که طراح و سرمایه گذارش بی ام دبیلو المانه ؛ دیگه بریتانیایی بودنش چه صیغه ایی هس :)
Ali97
۲۱ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان
ببخشید بی ربط
چند تا ماشین خارجی تو سایز 206 معرفی میکنید؟لازم دارم
مصطفی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خیلی میخوامط
احمد باقری
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ماشین فوق العاده ای هست، کابین داخلش هم فقط به مذاق بعضی ها که حس قدیمی دارن، بیشتر حال میده.
moein
۲۱ بهمن ۱۳۹۴به نظرم یه مقدار زیاد لوکس و راحته برا کسی خوبه که حال دنیا رو کرده الان دنبال آسایش و تجمله نه امثال من جوان که معیار ماشینمون یه چیز دیگس
ولی این حرف چیزی از ارزش های این ابر سوپر لوکس دنیا کم نخواد کرد
usa &japan
۲۲ بهمن ۱۳۹۴این ماشین محشررررررررررررررررررره
احسان
۲۲ بهمن ۱۳۹۴خدای کیفیت به این میگن
بنتلی
۲۲ بهمن ۱۳۹۴علی جان ولش،ی لحظه بیخودی حساس شدم وقتی کامنت اولتو خوندم،ی چیز دیگه،طوفان زرد چیه؟
علي
۲۲ بهمن ۱۳۹۴عزیزم حساس نشو. من قصدی ندارم . یکم اخلاقم مثل جرمی (تخت گاز ) میمونه . یادته که راجب X6 BMW چی گفته بود?. منظورم از طوفان زرد کشورهای آسیاست ( چین ، هند، کره، ژاپن) . بطور شگفت آوری با اروپا و آمریکا دارن رقابت میکنن . نمونش تو کشور ما ی X4 رو چند قیمت میدن ی سانتافه فول رو چند میگن. عاشق آلمان هم باشی ولی ی نگاه به جیبت میکنی ناخداگاه میری سمت سانتافه . متا سفانه سیاستهای کشورها باعث بوجود امدن بی عدالتی در سبد خرید مردم شده.
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۴من یه بار سوار رولز رویس وریث شدم ، سیستم پمپاژ خون و توربو شارژ بدنم کلا نیم سوز شد. خیلی شاخه این ماشین ، چشم هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه.
راستی سوار تنها رولز رویس ایران که تو تبریز هستش شدم. :دی
مجید
۲۹ فروردین ۱۳۹۷تابستون 96 رفتم باکو نمایندگی رولزرویس … واقعا شگفت انگیزه وقتی از نزدیک میبینیش. ابهتش ادم رو دیوونه خودش میکنه .