پس از انتشار تیزرهای فراوان سرانجام رولزرویس بهصورت رسمی از نسل جدید گوست ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این خودروی بسیار لوکس از طراحی تیزتر اما تکاملی به همراه طیف وسیعی از ویژگیهای جدید سود برده است.
زیرساخت گوست جدید همان معماری آلومینیومی منعطف بکار رفته در فانتوم و کولینان میباشد. البته این پلتفرم برای استفاده در گوست جدید دارای برخی تغییرات بوده تا از ارائه سواری لذتبخش و درعینحال راحت برای مشتریان اطمینان حاصل شود.
- نیروگاه ۱۲ سیلندر توربو، سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری چرخ های عقب
نیروبخش این محصول لوکس نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر میباشد. بریتانیاییها میگویند این پیشرانه حداکثر گشتاور خود را تنها از دور ۱۶۰۰ ارائه کرده و دارای پورت متمایزی در سیستم ورودی هواست تا به این ترتیب از ورود صداهای ناخواسته پیشرانه به کابین جلوگیری گردد.
پیشرانه یاد شده زیر اکسل جلوی گوست قرار گرفته و توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰ را به ارمغان میآورد. این نیرو از طریق یک سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به چرخ ها فرستاده میشود. گیربکس یاد شده دارای سیستم کمک ناوبری ماهوارهای است که از دادههای جیپیاس برای انتخاب پیش از موعد دنده مناسب در زمان عبور از پیچها استفاده میکند. گوست همچنین به فرمان پذیری چرخ های عقب نیز مجهز شده است.
- سیستم تعلیق سطح بالا
یکی از ویژگیهای خلاقانه نسل جدید گوست سیستم تعلیق پلانار است که نتیجه ۱۰ سال تحقیق و توسعه میباشد. این سیستم تعلیق دارای دامپر دوبل جناغی بالایی است که با سیستم Flagbearer کار میکند. سیستم Flagbearer از دوربینها برای بررسی جاده پیش رو استفاده کرده و سیستم تعلیق را برای هرگونه تغییر سطح مسیر آماده میکند.
این تکنولوژی باعث تکامل هرچه بیشتر سیستم تعلیق فرش جادویی دوبل جناغی رولزرویس شده و شامل تنظیم ارتفاع خودکار میباشد. سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری چرخ های عقب، کنترل پایداری و ترمز خودکار نیز توسط نرمافزار پلانار مدیریت میشوند.
- کابین لوکستر و جادارتر
ورود و خروج به محصولات رولزرویس همواره رویداد ویژهای بوده و گوست جدید نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودروساز بریتانیایی با توسعه دربهایی که بهصورت خودکار بسته میشوند این تجربه را خاصتر کرده است. هماکنون مالکان میتوانند درب را با یکبار کشیدن دستگیره داخل کابین و سپردن باقی کار به دستیار برقی باز کنند. زمانی که درب باز شد مالکان از خودرو پیاده شده و ترمز درب بهصورت خودکار درگیر خواهد شد. با فشار دکمه روی دستگیره روی بدنه نیز درب بهصورت خودکار بسته میشود.
نسل جدید این خودرو در مقایسه با نسل پیشین ۸۹ میلیمتر طویلتر شده و حالا طول ۵۵۴۶ میلیمتری دارد. پهنای خودرو نیز با افزایش ۳۰ میلیمتری به ۱۹۷۸ میلیمتر رسیده است. داخل کابین گوست جدید نیز از متریال ایزوله کننده استفاده شده تا موجهای صدای تقریباً نامحسوسی ایجاد شود. برای مثال داخل مجرای سیستم تهویه بررسی شده تا در صورت تولید صدای بیش از حد بخشی از آن حذف شود و صدای کمتری تولید گردد.
گوست جدید به سیستم صوتی پیشرفته و پوشش سقف استارلایت جدیدی مجهز شده که با بلندگوهای مدرنی همکاری کرده و تجربه شنیداری لذت بخشی را ایجاد میکند.
در بحث طراحی بدنه، نسل جدید رولزرویس گوست ۲۰۲۱ از شخصیت آشنایی استفاده کرده اما خب نسبت به نسل پیشین وجه تمایز زیادی دارد. در نمای جلو شاهد جلوپنجره جدیدی هستیم که دارای ۲۰ عدد LED در بخش زیرین میباشد. این خودرو همچنین از چراغهای جلوی LED و لیزری سود میبرد. در بخش عقب نیز چراغهای جدید به چشم میخورند.
این خودرو همچنین از سیستمهای پیشرفتهای همچون دستیار دید در شب و روز و تشخیص عابران پیاده، چهار دوربین با دید پانورامیک، دید محیطی و بالگردی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد، هشدار ترافیک، هشدار خروج از مسیر، وای فای هات اسپات و پارک خودکار سود میبرد.
قیمت نسل جدید رولزرویس گوست ۲۰۲۱ در آمریکا از ۳۳۲۵۰۰ دلار شروع میشود.
در آینده اخبار و اطلاعات بیشتری از این قصر لوکس متحرک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
[دانلود ویدئو]
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۹آقا من منتظر اس کلاسم،،،، یه تیزر ازش منتشر شده…. امیدوارم طبق برنامه امروز معرفی بشه
917
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خدا کنه رونمایی بشه ولی motor1 گفته بود احتمال تعویقش تا زمان نمایشگاه لس آنجلس هست
917
۱۲ شهریور ۱۳۹۹s-class امروز ساعت 16:30 توی سایت مرسدس رونمایی میشه
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خدارو شکر ازکجا فهمیدی؟
NAVID۰۰۹۸
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بَهبَه
روزمو ساختین با این خبر
پس امروز با معرفی S کلاس ، تمام خبرگذاریها میترکن .
عشقست S کلاس .
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خو ش خبر باشی 917?
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این لینکیه که توش قراره اس کلاس جدید رونمایی بشه :(فقط 2 ساعت تا رونماییش مونده)
https://www.mercedes-benz.com/en/events/livestream/
Hadi
۱۲ شهریور ۱۳۹۹آره s-class امروز ساعت۴:۳۰ بعد از ظهر رونمایی میشه…
مثل همین گوست که دیروز همین موقع ها رونمایی شد…
فردا هم حدود ساعت ۴:۳۰ و اینا نسل جدید جیپ واگونیر رونمایی میشه…
نسل جدید این ماشین شاهکار به تمام معناست و بیشتر بدرد کسایی میخوره که دنبال تجمل بیش از حد فانتوم نیستن و دنبال ماشینی لوکس تر از A8 و سری ۷ میگردن…
واقعاً خیلی با وقاره ?
حسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این پست مال رولزرویسِ . من نمیدونم ملت ما چی دیدن از بنز که هرجا میری خبر بخونی یکی هست بیاد بگه هیچی بنز نمیشه . آخه اس کلاس در برابر گوست غورباغه هم نیست قیمت پایه را ببینید تا بفهمید چی کجا چه خبره
اصلا من نمیدونم چرا با شما بنزیا بحث میکنم . یه مشب بیمنطق عین استقلالی ها هستین شماها
باور کنید همینیم که همینیم
Hamidreza
۱۲ شهریور ۱۳۹۹با خوندن کامنتت فقط وقتم رو هدر دادم
بنز جدا
اینم جدا
باشه پرسپولیسی منطقی :(
مهدی اکرمی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹آرامشی مافوق تصور به همراه تمام تکنولوژی های روز صنعت خودرو با وجود حفظ اصالت و اشرافیت خالص انگلیسی. واقعا بی نظیره
مازیار
۱۲ شهریور ۱۳۹۹رولزرویس …
هیچ چیز مانند او نیست
Mahdi
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بریدگی پایین سپر به نظرم جالب نشده نسل قبلی نمای جلو با ابهت تری داشت بقیه قسمت ها عالی مثل رولزرویس
عرفان
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بنظر من هم نسل قبل زیباتر بوده اما ابهت و گیرایی این نسل بیشتر شده
سورنا
۱۲ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم چرا با این مدل ماشینا حال نمیکنم شاید به خاطر سنمه چون بیشتر اسپورت و خشن بودنو هیجانو دوس دارم مثل لامبو یا فراری یا استون یا مک لارن و …
ولی خو کسی که این همه پول به این میده مطمعنن میتونه بقیه اونارم که گفتم بگیره
خوش به حالش ..
دانیال
۱۲ شهریور ۱۳۹۹من از این مرحله ای که هستی رد شدم
از 25 سالگی به بعد کمری و آکورد رو به جنسیس کوپه و gt86 ترجیح میدادم. الانم که اصلا روم نمیشه سوار ماشین دو در بشم و دیگه حسی بهشون ندارم
ولی تو هاردم هنوز عکس و کلیپهای اون جنسیس کوپه هایی که هیچوقت نتونستم بخرم رو برا خاطره شدن نگه داشتم
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹عجب چیزیه !!واقعا زیباست…
در ضمن پژو 3008 جدید (فیس لیفته) با یه طراحی فضایی معرفی شده …….
پارسا لطیفی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ولی مطمئن هستم اس کلاس از این نرم تره
چون اس کلاس اولین ماشینی از سیستم تعلیق هوشمند توش استفاده شده هر چی باشه پدر این نوع تکنولوژی
من اس کلاس رو از رولز رویش گوست و فلاینگ بیشتر دوست دارم(نظر شخصی)
بین این سلطان و بنتلی فلاینگ موندم
رولز رویس: لایک
بنتلی: دیسلایک
R
۱۲ شهریور ۱۳۹۹طراحی جعبه ای شکل خودرو به کنار
موتور دوازده سیلندر. تویین توربو. اونم ۶.۷۵ لیتر حداقل ۸۵۰ اسب باید تولید کنه میتونستن یه موتور کم حجم با کارایی بالا بزارن بنزین الکی نسوزونه
Ahmadreza 2002
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بوست پایین ریسک پایین عمر بالا
اون افرادی که اینو میخرن ۳۰۰ اسب هم بسشونه
AMIR-REZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۹کسی که 300000 دلار میخواد برای ماشین هزینه کنه بند هزینه مصرف سوخت نیست که ماشین کم مصرق بخره!!
R
۱۲ شهریور ۱۳۹۹اینجا منظور مصرف کننده نیست خود خودروعه این همه سیلندر و توربو حجم موتور برای سوپراسپرتا میزارن رولز رویس هدفش شتاب بالا نیست آسایش و رفاهه موتور بزرگ لازم نداره
OMID
۱۲ شهریور ۱۳۹۹دقیقا به خاطر رفاه بیشتر گذاشتن این انجینو
به خاطر حجم بالا و قدرت نسبتا پایین همیشه ریلکس و کم صدا کار میکنه و لرزش هم نداره
واسه این جور ماشینای لوکس هم انجین دوازده سیلندر یه جور رسم حساب میشه
ارشیاsvj
۱۲ شهریور ۱۳۹۹از فانتوم خوشگل تره.
رامین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹باز تعریف زیبایی
بی ریا
۱۲ شهریور ۱۳۹۹گوست و فلایینگ اسپور و مایباخ اس ۶۰۰ توی یه رده قرار میگیرن
رده بالاترشون مولسان و فانتوم و مایباخ اس ۶۵۰ هستن
اس کلاس و سری ۷ و آئودی آ۸ از گوست پایینترن دوستان
MAHDI
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بی نهایت باشکوه و جذابه.دقیقا حس اشرافیت فانتوم رو داره اما با تیپ جمع و جور تری. مخصوصا طراحی جلوش خیره کننده است.
فعلا فقط همین نسخه تک رنگ معرفی شده. هرچند کمتر 2 رولزرویسی پیدا میشه که شبیه هم باشن.یعنی یه نسخه ثابت نداره و خریداران باید رولزرویس خودشون رو طراحی و انتخاب کنن، مخصوصا در کابین ???
amir???
۱۲ شهریور ۱۳۹۹یه بار تلاش کردم یه فانتوم رو تو سایت رولز درست کنم بعد 2 ساعت نصف ماشین مونده بود بی نهایت زیاد بود انتخاب ها
OMID
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ساده و شدیداً زیبا
ولی این ماشینو باید از توی ویدیو ها دید تا با امکاناتش قشنگ آشنا شد
MjM
۱۲ شهریور ۱۳۹۹بی نظیره. چیزی نمیشه گفت
فقط اون تیزی پایین هواکش های سپر جلو با طراحی ماشین نمیخونه!
مهدی موتورز
۱۲ شهریور ۱۳۹۹خدایی نمیدونم چرا یاد ۲۰۶ میفتم
Majii911
۱۲ شهریور ۱۳۹۹این خبر رو باید ایستاده خوند …
سرووش
۱۲ شهریور ۱۳۹۹تو سایت طرفداری ی هموطن که طرفدار رئال بود علیه خامس بازیکن رئال
ی متن نوشته بود . یکی دیگه در جواب نوشته بود تو طرفدار واقعی رئال نیستی و اگر بودی تو این روزهای حساس نباید پشت تیم رو خالی میکردی. این روزها باید تیم و زیدان رو حمایت کنیم. منم از خامس خوشم نمیاد ولی چون بازیکن رئال هست همه جوره حمایتش میکنم خخخخ
این حکایت خیلیاست تو سایت پدال . سر دو برند از دو کشور مختلف ی جوری جروبحث میکنیم انگار صاحب کمپانی یا طراح ماشین هستیم
در حالی که ماشینهای چینی ی رویا شده برامون. سر ماشینهایی جروبحث میکنیم که فقط تو سایتها و مجلات فقط میتونیم عکسهاشونو ببینیم
این خبر هم در باره رولزرویس هست نه بنز اس کلاس
pouyan
۱۳ شهریور ۱۳۹۹چه رقابت با کلاس و سطح بالایی
رولزرویز گوست و بنتلی فلایینگ اسپار