این رولزرویس برای آنهایی است که میخواهند نسبت به خریداران فانتوم کمتر جلبتوجه کنند. نسل جدید رولزرویس گوست هنوز هم خودرویی با طول ۵ متری، وزن ۲.۵ تنی و قیمت ۲۴۹,۶۰۰ پوندی بوده و البته از نظر اشرافیت گزینهای عالی محسوب میشود.
رولزرویس میگوید گوست جدید پیشرفتهترین محصول تاریخش می باشد. تنها دو قطعه از نسل پیشین گرفته شده که یکی مجسمه مشهور این برند روی کاپوت و دیگری چترهای پنهان در دربها هستند.
نسل جدید گوست بر پایه جدیدترین شاسی آلومینیومی رولزرویس شکل گرفته، چیزی که بریتانیاییها آن را معماری لاکچری مینامند. این ساختار برای اولین بار در گوست بکار رفته چیزی که در شاسیبلند کولینان و فانتوم پرچمدار نیز دیده میشود.
علیرغم اینکه گوست جدید پیشرفتهترین محصول تاریخ رولزرویس می باشد اما پیشرانه آن همچنان به طریق سنتی عمل کرده و البته خبری از دستیار الکتریکی در آن نیست. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری این خودرو قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید میکند.
فرایند توسعه گوست طولانی بوده و حدود ۶ سال طول کشیده و هزاران نفر ساعت صرف توسعه تکنولوژیهایی شده که شاید مشتریان اصلاً متوجه آنها نشوند اما در کل باید تجربهای ناب از حضور در یک رولزرویس را به دست آورند.
در ادامه به برخی از راهحلهای مهندسی موجود در گوست نگاهی میاندازیم. ۱۰۰ کیلوگرم متریال ایزوله کننده صدا در خودرو بکار رفته تا آسایش و رفاه آن بهبود یابد. همچنین ورودیهای هوا دارای طراحی و متریالی هستند که میزان صدای تولیدی در زمان استفاده از سیستم تهویه مطبوع کاهش یابد. اینگونه توجه به جزئیات را نمیتوانید در جای دیگری پیدا کنید.
رولزرویس میگوید گوست جدید خودرویی برای راننده بوده اما از لحظهای که وارد کابین میشوید فورا واضح است که آن را شبیه هاچبک های اسپورت نخواهید راند. در آغاز باید گفت خبری از حالتهای مختلف رانندگی نبوده و پشت فرمان نیز پدال شیفتری برای تعویض دستی گیربکس وجود ندارد. همچنین دکمهای برای تغییر تنظیمات قوای محرکه یا سیستم تعلیق در نظر گرفته نشده است.
پیشرانه ۱۲ سیلندر خودرو با غرشی نه چندان زیاد استارت میخورد و صدای چندانی ندارد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با نرمترین حالت ممکن دندهها را تعویض کرده و آسایش و آرامش داخل کابین در سرعتهای پایین مثالزدنی است.
علیرغم وجود قدرت زیاد، گوست خودرویی برای رانندگی با سرعت بالا و اسپورت نیست. همهچیز با نهایت آرامش و ظرافت انجام میشود. تنظیمات سواری خودرو در حد استانداردهای عالی رولزرویس بوده و بنابراین حضور در گوست جدید تجربهای باورنکردنی محسوب میشود. در واقع میتوان گفت که شما سوار قالیچهای پرنده شدهاید.
با توجه به ابعاد و وزن گوست جای تعجبی وجود ندارد که بدنه خودرو در پیچها کمی تکان بخورد اما هر وقت که خواهید خودرو با قدرت به پیش میرود. تقریباً تعویض دندهها را حس نخواهید کرد. گوست به روش خود خودرویی سریع بوده و تمامی گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری آن تنها از دور ۱۶۰۰ در دسترس است بنابراین همان لحظه که پدال گاز را فشار دهید شاهد فشرده شدن در صندلی خواهید بود.
کیفیت سواری و راحتی خودرو شاید جزو بهترین نقاط قوت گوست جدید باشند. سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع چند اتصالی بوده و سیستم تعلیق بادی با دامپرهای تطبیقی نیز در هر چهار گوشه تعبیه شدهاند. آنچه باعث شده همهچیز وارد سطح جدیدی شود سیستم تعلیق پلانار رولزرویس است که از دامپری اضافی در جناغهای بالایی سیستم تعلیق جلو سود برده است. در واقع دامپری برای دامپر دیگر در نظر گرفته شده تا سواری خودرو نرمتر از هر زمان دیگری باشد.
به این موارد باید سیستم Flagbearer را نیز اضافه کنیم که از دوربینهایی در شیشه جلو برای اسکن جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را برای بهترین رویارویی با دستاندازهای جاده آماده میکند و نتیجه کار بسیار برجسته است. گوست به راحتی در جاده حرکت کرده و به سختی میتوان آرامش و نرمی آن را با خودروی دیگری مقایسه کرد.
بنتلی فلایینگ اسپور از نظر سواری خودروی درگیر کننده تری است اما از نظر آرامش و رفاه و نرمی نمیتواند به پای گوست برسد. از طرف دیگر بنتلی حدود ۱۰۰ هزار پوند ارزانتر بوده و بنابراین نمیتوان این دو را رقیب مستقیمی برای هم دانست.
همانگونه که از یک خودروی ۲۵۰ هزار پوندی انتظار میرود، کیفیت و فینیش کابین فوقالعاده بوده و رولزرویس با حذف برخی دکمهها و تمیز کردن کنسول مرکزی طراحی بهتری را ارائه نموده است. داخل کابین میتوان هر نوعی از چوب و چرم را سفارش داد و ترکیب آنها تقریباً پایانی ندارد.
شما همچنین لیست بلندبالایی از آپشن ها را شاهد خواهید بود که از جمله آنها میتوان به کفپوشهای متمایز، محفظه خنک کننده مرکزی، پیکربندی متفاوت صندلیهای عقب، میزهای پیکنیک و سیستم ورود راحت اشاره کرد. فعلاً قیمت این آپشن ها اعلام نشده که دلیل اول آن زشت بودن این کار بوده و دلیل دوم هم اینکه مشتریان نیازی به دانستن آنها ندارند. به عنوان مثال باید گفت خودروی حاضر در تست قیمت ۳۵۱۴۸۰ پوندی داشته است.
گوست جدید از نظر اشرافیت و آسایش کابین شاهکار است. سطح توجه به جزئیات و عمق مهندسی بکار رفته در این خودرو باورنکردنی بوده و همین موضوع درباره قیمتش نیز صدق میکند. رولزرویس در این بخش از بازار حرف اول را میزند و خب مشتریان نیز همین را میخواهند.
مشخصات رولزرویس گوست
- قیمت: 249,۶۰۰ پوند
- پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 15 لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۱۹ مهر ۱۳۹۹بی نهایت زیبا و باشکوهه
سهند
۱۹ مهر ۱۳۹۹منم موافقم
آقا مهدی من از شما چند سوال دارم که به مقاله مربوط نیست اول اینکه بی ام و m5 بهتره یاm5 کامپتیشن یا آلپینا b5 ؟(به ترتیب )
و همچنین آلپینا b7 بهتره یا s63 amg ؟
MAHDI
۱۹ مهر ۱۳۹۹سهند جان! مشخصه که M5 کامپتیشن پرفومنس بهتری نسبت به M5 معمولی داره.
اما آلپینا B5 یکم متفاوت هستش، درسته که قدرتش در همون حد M5 هستش اما ذات متفاوتی داره،یعنی اگه M5 یه سدان پرفومنس وحشی کامل هستش اما آلپینا B5میشه گفت یه سری5 خیلی سریع هستش با کابین لوکس تر وسواری خیلی راحت که بین رقبا کمترپیدا میشه.
****************
در مورد آلپینا B7 و S63 هم نمیشه گفت کدوم بهتره چون هرکدوم نقاط قوت خودشون رو دارن. اما آلپینا B7 راحت ترین سواری رو در مقایسه با S63 و M760 و S8 داره و البته تا 330 کیلومتر هم سرعت میگیره.درکل آلپینا همیشه بهترین نوع چرم رو در کابین استفاده میکنه و راحت ترین سواری رو هم دارن.من خودم عاشق آلپینا B7 جدید هستم چون خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنی شده.
سهند
۱۹ مهر ۱۳۹۹بسیار ممنون
پس تو m5 کامپتیشن را بیشتر ترجیح میدی یا b5؟
godfather
۱۹ مهر ۱۳۹۹به نظر من تنها ایراد این ماشین جای اشتباه فرمانشه
MAHDI
۲۰ مهر ۱۳۹۹اگه من بخوام انتخاب کنم M5 کامپتیشن.
Hadi
۱۹ مهر ۱۳۹۹خیلی شیک و زیباست…
در حد فانتوم اشرافی نیست ولی بازم دوست داشتنیه…
لامصب مثل کرگدن میمونه خیلی یوقور و با ابهته این ماشین…
از پرستیژش دیگه نگم……
زیزیگولو
۱۹ مهر ۱۳۹۹درسته مهدی رولزرویس گوست با ظاهری شیطانیو فریبنده خیلی زیبا و با شکوهه یه سدان خیلی لوکسو مجللو اشرافی هستش که همیشه مشتریای خاصی داره و منظورم از مشتریای خاص اینه که این یه ماشین واسه مشتریای جوون یا پولدارای تازه به دوران رسیده نیستش و ماشینی نیستش که به عنوان ماشین حملو نقل از اون استفاده بشه و یه وسیله نقلیه مدرنو تکنولوژیکم نیستش چون رولزرویس همیشه یه چیز متفاوت بوده …. ماشینی واسه نمایش کمال گراییو تفاخرو نشونه ای از هنر دستو تزئینات گرون قیمت لوکس تو یه ماشین بزرگ و حد اعلای راحتیو دلپذیری
مهدی موتورز
۱۹ مهر ۱۳۹۹قبلا از چراغ عقب بنتلی و روز رویش فوق العاده بدم می اومد
ولی الان…
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۹سلام دوستان عزیز وقتتون بخیر.یه سوال برام پیش اومده چند روز پیش تو مقاله فورد شلبى gt 350 نوشته شده بود به خاطر اینکه حجم موتور این خودرو ۵.۲ لیتر هست و مسائل مربوط بهاستانداردهاى آلایندگى اجازه عرضه در اروپا رو نداره.پس چطور محصولات رولزرویس یا حتى بنتلى با حجم موتورهاى بالاى ۶ لیتر در اروپا تولید و عرضه میشن.ممنون میشم دوستان راهنماییم کنن.
Ramiin
۱۹ مهر ۱۳۹۹تولید این کلاس ماشین در مقیاس با ماشینای تولید انبوه بسیار بسیار کمتره. تو همون اروپا شاید از هر 10000 نفر یه نفر توان خرید این ماشینو هزینه ها و مالیاتو و… داشته باشه. فک کنم اصلی ترین دلیلش همین تولید کمشه که آنچنان تاثیری تو آلودگی نداره.
OMID
۱۹ مهر ۱۳۹۹ربطی به حجمش نداره
مربوط به الایندگیه
یه انجین دو لیتری میتونه از یه انجین شیش لیتری آلایندگی بیشتری داشته باشه
موتور ماستنگ از نوع دور بالا و تنفس طبیعی و با قدرت زیاد بود که همش باعث آلایندگی بیشتر میشه
ولی این قدرتش کمه و دورش کمه و توربو هست که بازدهیش رو افزایش میده
ak_007
۲۰ مهر ۱۳۹۹توربو نیست
Ramiin
۱۹ مهر ۱۳۹۹اوووووووووووووووووووووووووووووف ?????
amg 63
۱۹ مهر ۱۳۹۹عاشقتم
Ho3in
۱۹ مهر ۱۳۹۹فقط رنگ ?
ابهت ک هیچ
(♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER
۱۹ مهر ۱۳۹۹نهایت تجمل و شکوه….?هرچی تعریف کنی کمشه
جای نقد باقی نزاشته واسه هِیتر ها✌️
Amir
۱۹ مهر ۱۳۹۹اصلا مگه میشه این ماشین هیتر هم داشته باشه :)
msh_ferrari
۱۹ مهر ۱۳۹۹hate هس یا hit ???
راستی رخش خیلی خوشگله…
کسانی که این ماشین رو سوار میشن شاید حتی اهمیت ندن اسم ماشین چیه…
ولی ما??
یاس ی
۲۰ مهر ۱۳۹۹فکر نمیکنم کسی که سوار رولزرویس بشه به اسم اهمیتی نده اتفاقا کسانی که سراغ این برند میرن برند بسیار مهمه براشون. ممکنه تازه به دوران رسیده ها به برند اهمیت ندن ولی قشر پولدار قدیمی برندی مثل رولزرویس جزء لاینفک زندگی اونهاست. خصوصا خود بریتانیاییها.
ارشیاSVJ
۱۹ مهر ۱۳۹۹طراحی بیرونیش شبیه نقاشیه ولی کسی با بیرونش کاری نداره.
همه چی به توش مربوطه!!???????
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۹به به عجب خودرویی فقط با پوند ۳۹ هزار تومنی حساب کنید.
مهدی موتورز
۱۹ مهر ۱۳۹۹39!
خوش بحال شجریان
محمد
۱۹ مهر ۱۳۹۹کلا این برند تو یه دنیای دیگه سیر میکنه،فوق العاده است
MC20
۱۹ مهر ۱۳۹۹برای اولین بار عاشق یه رولزرویس شدم واقعااااااااااا زیباااسسستتتتتت ددیوونننههه کنندددسسسسسس
ولی کاش مثل بنز یکم اسپورتش هم میکرد دیگه همه گی تموم میشد تازه کابینش از s جدید خیلی بهتره دکمه زیاد داره یه حس خوبی داره
بنیامین
۱۹ مهر ۱۳۹۹محشره ولی رنگ بنفش اصلا بهش نمیاد و اینکه سقف سرعت چرا محدود کردی؟
(Saeed(peugeot
۱۹ مهر ۱۳۹۹چقدررررر خوبه این لعنتی
samurai
۱۹ مهر ۱۳۹۹مصرف سوختش اندازه پرایده و کمتر از 405 و پارس و سمند دنا پلاسیده و نیسان جونیور و پیکان وانته:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
پارسا
۱۹ مهر ۱۳۹۹بین ایشون و اس کلاس و فلاینگ اسپار کدوم نرم تره؟
منظورم اینه که لرزه نگار بذاری تو داشتبورد و کمتر بلرزه از این نظر.
یکی از سوال های مهم تو زندگی من
Moein
۲۰ مهر ۱۳۹۹شک نکن رولز رویس
Carbonado Aventador
۲۰ مهر ۱۳۹۹بنتلی و رولزرویس بالاترین میزان رفاه
و نرمی رو تو اینکلاس اراعه میدن..
یه کیلیپ معروف هم هست که یه سکه رو ایستاده میزارن رو موتور رولز رویس ،استارت میزنن ولی سکه نمیوفته
پارسا
۲۰ مهر ۱۳۹۹اس کلاس تو سیستم تعلیق و نرمی چیز دیگس
از بنتلی که حتما نرم تره چون خود پدال هم تو یکی از تجربه های رانندگی با فلاینگ اسپار گفته بود که تو سرعت های پایین کمی تو دست انداز ها تکون می خوره
ولی راجب اس کلاس این طور نیست
رامتین
۱۹ مهر ۱۳۹۹در نمای جلو خیلی باشکوه تر شده نسبت به قبل. کاملا در کلاس خودش بهترینه.