به جرات میتوان گفت رولزرویس کولینان یکی از برجستهترین محصولات تاریخ این کمپانی بوده و با آغاز تولید آنهم اکنون شاهد تحویل اولین نمونهها به مشتریان خوششانس و ثروتمند هستیم.
این خودروساز بریتانیایی در حال تحویل دادن اولین نمونههای کراس اوور فوق لوکس خود به مشتریان در بریتانیا میباشد. اولین محموله از کولینان ها روز جمعه تأسیسات این برند در گوودوود را ترک کرده و به نمایندگیهای رولزرویس در لندن، لیدز، منچستر، بیرمنگام، بریستول، اسکس و سانینگدیل و ادینبورگ فرستاده شدهاند.
مدیر منطقهای رولزرویس میگوید:
پاسخ و بازخورد کارشناسان و اصحاب رسانهی جهان به رولزرویس کولینان بسیار مثبت بوده است؛ و من مفتخرم اعلام کنم از امروز مشتریان فرصت تجربهی سواری یک خودروی فوقالعاده شاخص را خواهند داشت.
معرفی کولینان یک اتفاق بسیار خاص برای خودروسازی است که تاکنون تنها به ساخت خودروهای سواری استاندارد یعنی سدان ها، کوپهها و کانورتیبل ها مشغول بوده است. کولینان نه تنها اولین شاسیبلند تاریخ رولزرویس است بلکه اولین محصول چهار چرخ محرک این خودرو نیز محسوب شده و البته راه را برای تولید دیگر مدلهای چهار چرخ محرک هم باز کرده است.
کولینان بر پایهی همان پلتفرم هشتمین نسل لیموزین فانتوم بنا شده و البته در مقایسه با شاسی بلندهای دیگر از ابعاد بزرگتری برخوردار میباشد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین برابر با ۱۸۳۵ میلیمتر میباشد که در مقایسه با ارتفاع ۱۶۵۰ میلیمتری فانتوم بیشتر است؛ و البته پهنای ۲۱۶۴ میلیمتری این خودرو نیز بیشتر از پهنای ۲۰۱۸ میلیمتری فانتوم است؛ اما با طول ۵۳۴۱ میلیمتر، کولینان خودروی کوتاهتری در مقایسه با فانتوم LWB میباشد. البته این دو برادر تقریباً حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم است.
نیروبخش رولزرویس کولینان پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. پیشرانه ی یاد شده قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. البته همین پیشرانه در فانتوم ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۷ی سوال
این ماشین ها هم موقع خرید پلاستیک روی صندلی و رودری ها و برچسب روی شیشه دارن یا نه ؟
من تا به حال تو هیچ فیلمی ندیدم !
محمد
۱۱ آبان ۱۳۹۷اره بعضی هاشون دارن توی نمایندگی ها مثلا روسیه یا جاهای دیگه دارن و خود نمایندگی ها بعضی هاشو میکنن بعضی هاشو نمیکنن.
majii911
۱۱ آبان ۱۳۹۷من نمایندگی رولزرویس
لامبو
فراری
استون مارتین وفورد رفتم .
داخل هیچ کدام از این ماشینا رو صندلی نایلون نبود .
SS
۱۱ آبان ۱۳۹۷خب البته بین ماشین های نمایشگاهی اون ها با تحویلی ها تفاوت وجود داره
مثل ایران خودرو نیست که یه ماشین رو بیاره تو نمایندگی بزاره بعد هم بفروشه
اکثر ماشین های خاص کاملا شخصی سازی شده تولید میشن
و فکر نمیکنم شرکت ها این ریسک رو بکنن که روکشی برای صندلیها در نظر نگیرن و یه لکه روغن در حین انتقال روی صندلی های چرم سفارشی بیافته
Mohammad
۱۱ آبان ۱۳۹۷در بین کراس اوور ها رقیب نداره به جز بنتلی
ولی اگه به شخصه بخوام یه ماشین بزرگ لوکس راحت بگیرم اسکالید لکسانی میخرم
یا لینکلن بلک لیبل میخرم ??
سام
۱۱ آبان ۱۳۹۷کادیلاک اسکالید یک شاهکار است و نمادی از تجمل،راحتی و ابهت.
amirali
۱۱ آبان ۱۳۹۷قضیه خیلی سادس
اگه پولشو داری رولزرویس کولینان میخری
اگه پولشو نداری اسکالید میخری
Mohammad
۱۱ آبان ۱۳۹۷لکسانی ۴۰۰ هزار دلار قیمت داره
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۷نظرت محترمه ولی این چه منطقیه اخه
تفاوت قیمتی زیادی ندارن باهم
رولزرویس و بنتلی کلا خاص هستن و درمقابلش اگه بخوای با کادیلاک و لینکلن مقایسه کنی باید با مدلای خاصش مقایسه کنی ک عادلانه باشه(محصولات عادی و استاندارد کادیلاک و لینکلن باید با نسخه های استاندارد بنز و امسال بنز مقایسه بشن ک در یه رده قیمتی هستن)
بهرحال سلیقس و ربطی به اینکه پول داشته باشی یا نداشته باشی نداره عزیزمن
کسی ک اینارو میتونه بخره قطعا پول جفتشونو داره و قاعدتا از هرکدوم یکیشو خواهد داشت تو خونش!!!
حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۷mohammad
امیر
منظور اون کامنت امیرعلی اینه که مدلای استاندار اسکالید رو باید با این کولیان که مدل استاندره مقایسه کرد
وگرنه کولیانو در حد اسکالید تیونینگ کنی قیمتش میشه یک میلیون دلار
یکی از پاشه اشیلای جامعه ی ایرانی این بوده که نتونسته و نمیخواد هرچیزی رو در سطح خودش مقایسه کنه