هنوز چند هفته به معرفی نسل جدید فانتوم باقیست و این روزها مهندسان رولزرویس میتوانند روی آمادهسازی کالینان، این SUV فوق مجلل، تمرکز کند. طبق معمول عکاسها هم بیکار ننشسته و هنگام گشتوگذار کالینان، تعدادی تصویر از او شکار کردند.
اوایل سال ۲۰۱۵ بود که رولزرویس از برنامهاش برای ورود به حوزه SUV ها پرده برداشت اما وقتی چند هفته بعد یکی از مدلهای اولیه دیده شد، دریافتیم که کار این خودرو بیش از آنچه فکر میکردیم پیشرفت کرده است. امروز و پس از ۲ سال توسعه، بالاخره کالینان به مراحل نهایی تولید رسیده است.
اسم رمز اولین SUV کمپانی انگلیسی، پروژه کالینان بود و به نظر در نهایت نیز با همان نام به بازار مصرف راه خواهد یافت. رولزرویس هم برای اطمینان از کارایی خودرو و حفظ سواری “فرش جادویی” معروفش در تمامی سطوح و شرایط آب و هوایی، این SUV را در جادههای عمومی نقاط مختلفی از جهان آزموده است.
شاید هنوز برای صحبت درباره مشخصات فنی این مرکب بلندبالا زود باشد ولی بهاحتمالزیاد شاهد پیشرانهای ۱۲ سیلندر در سینه او خواهیم بود. سؤال! موتورش هیبریدی نیست؟ خب طبق گفته اخیر مدیرعامل این کمپانی که گفته بود موتورهای تماماً الکتریکی را به نمونههای هیبریدی ترجیح میدهد، خیر. همچنین الکتریکی بودن کالینان اگر نگوییم نشدنی، غیرمحتمل است.
اوایل امسال بود که رولزرویس از توسعه ساختاری جدید و کاملاً آلومینیمی برای کالینان خبر داد؛ همچنین نسل بعدی فانتوم نیز از این پلتفرم تازه بهره خواهد برد. سیستم تعلیق و چهار چرخ متحرک تازهای نیز انتظار کالینان را میکشند.
حتی باوجود این استتار سنگین، نمیتوان از کنار خطوط پرداخت شده کالینان بیتوجه گذشت. او را میتوان خودرویی با ابهت و صدالبته بزرگ با جلوپنجرهای پهن و مسطح توصیف کرد. به لطف استتارکنندگان رولزرویس که کار را از برچسب کشیدن روی خودرو فراتر برده و پنلی در پشت خودرو نهاده و همچنین چراغهای پشت خودرو را هم با نمونههای فیک تعویض کردهاند، تشخیص ظاهر حقیقی کالینان آسان نیست. همچنین بد نیست بدانید که رولزرویس دوست ندارد ساختهاش را یک SUV صدا کند؛ از قرار معلوم رولزرویس با آن لغت “sport” زیاد راحت نیست و ترجیح میدهد آن را بلندبالا “high-bodied” و یا “high-sided” بنامد.
طبق گفته کمپانی، آنها برای احترام به خواسته مشتریان و همچنین روان ماجراجو و پیشگام چارلز و سر هنری رویس، مؤسسان رولزرویس، این SUV را ساختهاند. کالینان تا ۲۰۱۸ به بازار فروش راه نخواهد یافت ولی بعید نیست که همین امسال هم به زیارت مدل نهایی آن نائل آییم. طبق شواهد، کالینان قیمتی بیشتر از فانتوم خواهد داشت.
Kamran
۲۵ تیر ۱۳۹۶سنت شکنی تا کی!
ـ
این از رولـز-رویس کالـینا!
اون از لامبورگینی اوروس!
+بنتلی بنتایگا
Amir amini
۲۵ تیر ۱۳۹۶برای رولزرویس و بنتلی اتفاقا به نظر من سنت شکنی نیست حتی میشه گفت برای استون مارتین چون این شرکتا لوکس سازن ولی لامبورگینی و فراری و مکلارن اسپرت سازن اینا تولید شاسی بلند یکم با اصل برندشون سازگار نیست ولی خب شاید محصولات خوبی از آب در اومدن و نظر بقیه عوض شد
فرشاد
۲۵ تیر ۱۳۹۶گرونتر از فانتوم؟!!!! ??? مگه قراره چی معرفی کنه!!! فکر کن با سفارش تمام آپشنها، قیمتش به ۶۰۰ هزار دلار برسه ?
PaRHaM
۲۵ تیر ۱۳۹۶این قیمتی ک گفتین
میشه قیمت تقریبا ته یک فانتوم
پس برین بالاتر?