رولزرویس تمام توجهات خود را به معرفی نسل جدید مدل فانتوم تا پایان سال جاری معطوف کرده است. پس از مشاهدهی نسخهی پروتوتاپ با فواصل بیشتر بین محورها در چند روز پیش، به تازگی تصاویر جاسوسی نسل جدید این سدان پرآوازه در شمال اروپا ثبت شده است. این خودرو از نوع معمولی است، البته اگر بتوان ساختههای رولزرویس را “معمولی” نامید.
برخی افراد میگویند علیرغم وجود پوششهای فراوان روی این خودرو، نسل جدید فانتوم از طراحی تکاملی با چند بهینهسازی مناسب بهره خواهد برد. هرچند، این روزها پوشاندن خودروها با این نوع برچسبها به یک مد تبدیل شده و حتی خودروهای فیس لیفت نیز با پوششهای استتاری زیادی به خیابانها راه پیدا میکنند.
رولزرویس اخیراً گفته که مشتریان هرگز طراحی انقلابی این برند را نمیپذیرند؛ بنابراین به جرئت میتوان گفت که نسل جدید فانتوم نسبت به مدل قبلی تنها برخی بازنگریها را خواهد داشت. شاید چشمگیرترین تغییرات در کابین فانتوم جدید رخ دهند، جایی که نشاندهندههای آنالوگ احتمالاً با صفحهنمایش دیجیتالی جایگزین خواهند شد. با توجه به اینکه اکثر خریداران مدلهای رولزرویس در دههی ۵۰ زندگی خود هستند و شاید خواهان ظاهری کلاسیک باشند، تنها زمان به ما خواهد گفت که این حرکتی درست است یا خیر. شاید یک راهحل برای جلوگیری از ایجاد مشکل پیشنهاد گزینهی آنالوگ یا دیجیتال به مشتریان باشد.
انتقال به نسل جدید با کاهش وزن چشمگیر همراه خواهد بود زیرا فانتوم از پلتفرم کاملاً متفاوتی بهره خواهد برد که مشابه پلتفرم CLAR استفاده شده در ب ام و سری ۷ است. این خودرو پیشرفتهترین خودروی تاریخ رولزرویس خواهد بود و البته به لطف زیرساخت جدید خود بیشترین راندمان را خواهد داشت. احتمالاً پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری فانتوم نیز در نسل جدید با بهینهسازیهایی همراه خواهد بود.
به خاطر داشته باشید که فانتوم کوپه و دراپ هد در نسل جدید حاضر نخواهند بود اما با توجه به اینکه رولزرویس مدلهای ریث و دون را دارد این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
شاید رولزرویس فانتوم جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی و فروش آن از اواخر سال جاری یا ابتدای سال ۲۰۱۸ شروع شود. اگر به دنبال رولزرویسی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین هستید باید برای معرفی شاسیبلند کولینان در سال آینده منتظر بمانید.
آرمااااان
۱۵ فروردین ۱۳۹۶معمولی :)
خبرنگار:چرا هیچ تبلیغی از رولز رویس توی تلویزیون و شبکه ها پخش نمیشه؟؟؟
مدیرعامل:مشتری های ما کسایی هستند که وقت دیدن تلویزیون رو ندارن !
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
این دیالوگی که شما نقل کردی ( و درست هم هست) خودش بهترین تبلیغ واسه رولزورویسه .
تاثیرش از هزار تا آگهی بازرگانی هم بیشتره.
.
من خودم بنتلی مولسان رو بیشتر از رولزرویس فانتوم دوست دارم ، ( البته هر دوتاشون خیلی خوبن)
عطا
۱۵ فروردین ۱۳۹۶من که آنالوگ رو به دیجیتالی ترجیح میدم.آنالوگ لذت دیگه ای داره.
مخصوصا مال استون مارتین :)
ب ام و سلطان
۱۶ فروردین ۱۳۹۶اینا که همش حرفه فکر میکنن تا چه جوری مثلا ابهت بدن به برندشون اونا تبلیغ تلوزیونی نمیبینن ولی کارهای دیگه میکنن ه اینجا جاش نیست بگم مشتری هاشون دقیقا اونا هستن
علي
۱۵ فروردین ۱۳۹۶آفرین به شرکت bmw که با خرید این کمپانی ورشکسته نذاشت اسمش و اعتبارش به فراموشی سپرده بشه حتی به قیمت فروختن یدونه یدونه .
با تچکر
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۵ فروردین ۱۳۹۶علی جان زیاد نگران رولزرویس نباش. رولزرویس ب هر شرکتی فروخته میشد کارش لنگ نمیموند. در ضمن رولزرویس ب خاطر برشکستگی ب بی ام و نرسیده! سال 1971 رولزرویس ب خاطر هزینه بالای ساخت موتور جت بی آر 211 در بحران مالی قرار گرفت و ب همین خاطر ملی اعلام شد. دو سال بعدش بخش خودروسازیش جداشد و فروخته شد!
ب ام و سلطان
۱۶ فروردین ۱۳۹۶این سلطان بود که رولزرویس و نجات داد و هنوزم داره نجات میده شما طرفدارای انگلیس میخواید بگید اگر سلطان نمیخرد هیچی نمیشد ولی خوب میدونید اگر سلطان نوبد الان رولزرویسم نبود
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۶ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز از خودت حرف نساز. رولزرویس فقط مشکل مالی داشت. رولزرویس ب هر شرکتی فروخته میشد تنها با حمایت مالی میتونس پیشرفت کنه مثه جگوار و لندرور
درضمن کاملا مشخصه ک حدود 10تا دیس لایک یه دفه برا کامنت هایی ک نظر مثبت ب رولزرویس داشتن کار یه نفره ک شاید اون یه نفر شما هستید
یاس ی
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اینجور ماشینها یک وقاری دارند که شاید در کمتر خودرویی دیده بشه، چند وقت پیش یدونه بنتلی کانتیننتال گذر موقت زاهدا ن دیدم تا وقتی رسیدم کنارش باورم نمیشد که بنتلی باشه، تا چند روز فکر میکردم خواب دیدم تا وقتی که ازش چندتا عکس ازش دیدم که توی شهر زاهدان ازش گرفته شده بود. اونشب خوابم نمیبرد الان که یادش افتادم مو به تنم سیخ شد، خدایا کی میشه ایران هم بشه مثل کشورهای دیگه که خودرو به قیمت واقعی عرضه بشه. حداقل کسی که 50 تا 60 میلیون پول میده بتونه ماشین خوبی سوار بشه، ماشین خوب مختص قشر خاصی نباشه، یکی از دوستان با 70 تومان توی منطقه آزاد اسپورتیج سوار میشه اونوقت ما با 45 دنا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moein
۱۵ فروردین ۱۳۹۶لامصب لوکس بودن از سر وروش میباره
طراحی تکراری اما با هیبت
حسين وي
۱۶ فروردین ۱۳۹۶تا ۱۰۰ سال دیگه ام با همین طراحی جذابه