با اینکه اخبار مربوط به شاسیبلند آیندهی رولزرویس دیگر بهصورت راز نیست اما تاکنون موارد کمی را نسبت به این خودرو میدانستیم.
سر طراح بامو آقای آدریان ون هوی دونک برخی اطلاعات جدید دربارهی این خودرو را بازگو کرده و گفته که این خودرو از رولزورویس های قدیمیای که توسط مهاراجهها استفاده میکردند الهام خواهد گرفت.
داستانهای زیادی دربارهی رولزرویس وجود دارد. زمانی که این برند کار خود را شروع کرد، خودروها عموماً ارتفاع زیادی از سطح زمین و چرخهای بزرگی داشتند و برای جابجایی از اروپا به شرق دور و توسط مهاراجهها استفاده میشدند.
آن زمانی بود که جهان خودرو هنوز این کلاسبندیها و سگمنت ها را نداشت و همگی فقط خودرو بودند و البته جادههای خوبی نیز وجود نداشت.
وقتی در تاریخ رولزرویس دقیق میشویم، این نوع خودروها را در آن زمان خاص مییابیم.
نگران نباشید، گفتههای طراح بامو به این معنی نیست که شاسیبلند رولزرویس یک الهام گیری مدرن از آن خودروها است و ون هوی دونک تضمین میدهد که خودروی آیندهی این خودروساز دلیر و شجاع خواهد بود و راننده میتواند بهصورت روزانه و در راههای ناهموار از آن استفاده کند.
ون هوی دونک اینگونه جمعبندی میکند:
اگر رولزرویس به برندی تبدیل شود که مردم فکر کنند خودروهای این برند تنها برای نگاه کردن هستند و نه برای رانندگی، این مسئله میتوان مشکلی جدی باشد. یک رولزرویس، مخصوصاً از نوع شاسیبلند، باید خودرویی هیجانانگیز برای رانندگی باشد.
انتظار میرود که رولزرویس جدید در اواخر سال ۲۰۱۸ و تنها با یک پیشرانه به بازار عرضه شود. این پیشرانه یک نسخهی ۱۲ سیلندر با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود. این خودرو همچنین از ساختار فریم فضایی تماماً جدید آلومینیوم استفاده خواهد کرد.
تصاویر مربوط به نسخه اولیه آزمایشی شاسی بلند این شرکت البته با بدنه مدل های معمولی است.
great britain
۸ خرداد ۱۳۹۵من که خیلی امیدوارم.
درود به صنعت خودروسازی بریتانیا.که لجه خیلی از متعصبین رو درآورده.
خدایا ازت ممنونم به خاطر این همه پیشرفت.
و همینطور ممنون از شاهین عزیز پر تلاش به خاطر این مطلب که گذاشتی.
خسته شده
۸ خرداد ۱۳۹۵اگر صنعتی به این اسم داشت آره شاید یک هزارم آلمانی که رقباش ژاپنی ها و آمریکایی ها و حتی ایتالیایی ها و حتی حتی فرانسوی ها و کره ای ها هستن و میشد لج طرفدارش دربیاد ولی مشکل اینجاست که چنین صنعتی نداره و اینطور که از شواهد برمیاد نداشته و نخواهد داشت پس جوش زیادی نزن خودت اذیت نکن مثلا هم منظورت من نبودم!!!!
فورد
۸ خرداد ۱۳۹۵امیدوارم این شکلی نباشه انگار کت و با کتونی و گرم کن ادیداس بپوشی
مهدی 911
۸ خرداد ۱۳۹۵خدا وکیلی بدون هیچ تعصبی خودروسازی المان از انگلیس سر تره
A4
۹ خرداد ۱۳۹۵این حرف درسته البته مک لارن و جگوار و لندروور تو بعضی جاها از آلمانی ها سرن
omid
۸ خرداد ۱۳۹۵خودروسازی انگلستان خودروهای خوب و خاطره انگیز و ماندگار زیادی مثل جگوار و آستون مارتین داشته و داره ، ولی درحال حاضر رولزرویس و مینی متعلق به بی ام و هستند ، جگوار و روور مال هندی هاست و ام جی برای چینی ها و حتی خوروساز خاصی مثل لوتوس هم مال مالزیه !!
Mahmood
۹ آبان ۱۳۹۵آقا امید این کشورهایی که شما گفتی فقط سهام این خودروسازی هارو خریده اند و فقط در سود و ضررش سهمی دارند اما هیچ وقت اصالت و ابهت خودروسازهایی مثل رولزرویس و بنتلی و جگوار و لندروور و مینی و لوتوس با خرید سهامشون توسط کشورهای دیگه زیر سوال نمیره و همه چیشون از ساخت دست سازشون گرفته (بنتلی و رولزرویس و لوتوس دست سازند) و تا طراحی و مهندسی شون و حتی ساختشون در خود انگلستان انجام میشه حالا ام جی در کل بحثش جداست و الان دیگه کلا چینی شده به طوری که خبرشو خوندم حتی در انگلستان هم دیگه خودرویی تحت عنوان برند ام جی تولید نمی شه قبلا مدل G3 تنها خودرویی از ام جی بود که در انگلستان تولید می شد که خبرش تو همین پدال منتشر شد که تولید این مدل هم در انگلستان متوقف شده و به طور کلی خط تولید این خودروسازی به چین منتقل شده و مهندسی و طراحی هاشون هم در خود چین انجام میشه.
خسته شده
۸ خرداد ۱۳۹۵این نمیدونه هنوز اختراعات آلمانی ها تا بیخ گوشش اومدن اگر بگم همین الان شاید همونارو پرت کنه تویه خیابون پس بهتره چیزی گفته نشه
Mahmood
۹ آبان ۱۳۹۵داداش ماشاا… این قدر متعصبین زیادن و لجشون در اومده که این همه به شما دیسلایک دادن که اصلا چیز مهمی هم نیست با دیسلایک های دیگران ابهت و پرستیژ خودروسازی بریتانیا پایین نمیاد پس اصلا برای شما هم مهم نباشه ما فقط به جای این که راه پیشرفت خودمون رو باز کنیم و اول از خودمون شروع کنیم نشستیم و فقط رویای خودروهارو در سرمون داریم و به خاطرشون اینقدر متعصبانه رفتار می کنیم در حالی که حتی صاحب و دارنده ی این خودروها هم نیستیم به نظر من اول از خودمون باید شروع کنیم تا انشاا… خودمون صاحب این خودروها باشیم نه این که فقط نظر بدیم دوستان اگر لحظه ای در موردش فکر کنید منطقی به نظر میاد.
محمد حسین
۸ خرداد ۱۳۹۵کار هر خر نیست خرمن کوفتن … گاو نر می خواهد و مرد کهن!
احمد باقری
۸ خرداد ۱۳۹۵یه ماشین لوکس شاسی بلند جادار و مطمئن با هزینه بسیار بالا.
بنتلی
۸ خرداد ۱۳۹۵ون هوی دونک هلندی ک جانشین بنگل آمریکایی شده نشون میده ک تو کشورای پیشرفته هرکسی براساس تواناییش ب جایگاه واقعی خودش میرسه و امروزه ملیت دیگه مهم نیس!بگذریم!ازین عکسا ک نمیشه چیزی درمورد شکلش فهمید!پلتفرمش ک پلتفرم تازه طراحی شده رولزرویس هس!
علي
۸ خرداد ۱۳۹۵خدا پدر شرکت bmw رو بیامرزه که با خرید شرکت ورشکسته رولزرولز و به تملک در اوردنش نذاشت اسم این برند با ارزش مثل کشتی تایتانیک به گل بشینه . چون اگه دست خود انگلیسیا بود الان حتی ی جعبه دنده ۶ سرعته و حتی آپشن شیشه برقیشم به زور داشت . به هر حال ساخت ی شاسی بلند به نظر من ایده خوبی برای روزالرویز نیست و الان هم هرچی بهش نگاه میکنم انگاری چارلی چاپلین عصاشو بعنوان جک گذاشته زیر ماشین ی ۲ سانت بیاد بالا. شاید شرکت بی ام وه با علم و دانشی که داره تظر منو عوض کنه ولی تیپ و سبک ماشینای رولزرویز باید محدود به مدلهای سدان باشه.
ناسا
۸ خرداد ۱۳۹۵600 اسب بخار خیلی عالی میشه
Erfan
۸ خرداد ۱۳۹۵شاسی بلند رولز رویس رو نمیتونم تصور کنم، اصلاً یه جورایی به کلاس رولز رویس نمیاد. حالا باید ببینیم چه چیزی برای رو کردن داره. رولز رویس همیشه یه خودروی فوق خاص و اشرافی بوده امیدوارم شاسی بلندش هم همینطور باشه.
بنتلی
۸ خرداد ۱۳۹۵علی رولزرویس درسته نه رولزرولز!اگه از سرشوخی گفتی اصن جالب نی!تو چرا متنو نمیخونی؟!این ک شکل واقعیش نی!ی اطاق دیگه قراردادن روش تا شکل ظاهریش لو نره درست مثه کاری ک مازراتی انجام داده بود!درضمن رولزرویس گفته این مدل تقریبا مستقل و بدون کمک بی ام و ساخته میشه!نظرت درمورد سرطراح هلندی بی ام و چیه؟!خوبه مث تو بیام بگم بی ام و هلندیه؟!ولی من مث تو محدود فکر نمیکنم!اگه تو مدیرعامل بی ام و بودی فک کنم همون روز اول بخاطر آلمانی نبودنش مینداختیش بیرون!
علي
۸ خرداد ۱۳۹۵بنتلی ، اولا من مولتی فکر میکنم و اگر فکرم محدود بود اینهمه تمایز رو هیچ وقت تشخیص نمیدادم . در ضمن شرکت عظیم بی ام وه ی مجموعست که در کل این شرکت تحت تملک آلمانیهاست و در آلمان به ثبت رسیده . مثل این میمونه شرکت سایپا ایران کارگراش از افغانیهای عزیز و زحمت کش باشن (حکایت هلندیها و انگلیسیها که در bmw مشغول کارند) و تو بگی سایپا متعلع به افغانیهاست. لطفا دست از تعصبات بر دار و با دید باز به دنیا نگاه کن.بدون هر جا به واقعیت برگردی دیر نشده و ما از بازگشتت به حقیقت استقبال میکنیم . ممنون
خسته شده
۸ خرداد ۱۳۹۵شما انگلیس دوست ها کلا با” مستقل بودن یا نبودن مساله این است” مشکل دارید اصلا به کامنتی که میذاری فکر میکنی جناب بنتلی کجا گفته مستقل عمل میکنه اصلا میتونه مستقل عمل کنه سایت طراحیش کجاست سایت ساخت موتورش کجاست جواب کاملا معلومه سر طراحش هلندی خب باشه که چی؟ اگر اینجوری باشه که سه چهار پنجم انگلیس دست عرب ها و هندی ها و پاکستانی ها وآمریکایی ها و حتی ایرانی هاست میخوای مالکیت شرکت های بزرگشونو و بیارم اینجا میلیاردراشون حتی برترین طراحاشون این حرف به جای خنده گریه داره جناب بنتلی وقتی سر طراح ب ام و به قول شما این حرفو میزنه یعنی اینکه رولزرویس در حد یه برند میمونه مشخص میشه طراحی بدنشم کار ب ام وست به جای این افکار به نظرم کودکانه بهتر دست از این تعصب رویه بادهوا بردارید
great britain
۸ خرداد ۱۳۹۵خسته شده آخه تعصب تا چه حد.
به نظرم یکم خستگی در کنی بد نیست.
اگه اینطور که کلا صنعت آلمان دست بریتیش هاست.
نه از نظر نظامی قابل مقایسه اند نه هیچ زمینه دیگه اصلا تو نظامی خرجی ندارن فقط دلشون به خودروسازی خوشه که اونم بیخودی شلوغش کردن چیزه خاصی نیست. ولی بریتانیا تو هر صنعتی قویه. ار نظامی بگیر تا هوافضا-سرگرمی-موسیقی-جوایز نوبل-مخترعین فوق العاده -ورزشی و هزاران چیزه دیگه تازه با جمعیتی کمتر نسبت به آلمان این همه برتری دارن.آلمان متاستفانه جز پنج کشوره پیره دنیاست. و پیش بینی کردن در ساله 2060 جمعیته این کشوره به نصف کاهش پیدا میکنه.
تفاوت بریتانیا با آلمان از نظر نظامی عینه
آمریکا با اوگاندا میمونه البته من برای کشوره اوگاندا احترام خاصی قائلم.
آخه من چی بگم مگه یکی دوتا برتری داره بریتانیا نسبت به آلمان.
از جوایز نوبل بگیر تا نظامی و هوافضاوهزاران مورده دیگه.
بریتانیا همه میدونن پیشرفته تر از آلمانه.فقط شما طرفدارهای آلمان دلتون خوشه به دوران نازی ها که چندتا اختراع نه چندان عجیب داشتین.ولی بریتانیا تو تاریخش ثابت کرده که همیشه قدرتمنده. از شکست ناپلئون بگیر تا جنگ های فرانسه که فرانسه تو یکی از جنگ هاش با وجود داشتن پنج برابر نیروی نظامی نسبت به بریتانیا از بریتانیا شکست خورده.
به رتبه اقتصاد آلمان نگاه نکن که چهارمه بریتانیا هم پنجم. مثلا الان چین اقتصاده دومه ژاپن هم سوم آیا کسی میگه چین از ژاپن پیشرفته تره؟ هزاران مورده دیگه هست که میشه اشاره کرد.
به یه آلمانی میگن سه تا آرزو کن.
میگه اولیش اینکه بریتانیایی باشم.
دومیش اینه که بریتانیایی باشم.
سومیش اینه که بریتانیایی باشم.
فقط ای کاش پدال چاپ کنه چون نظراته بسیار بدتره بعضی کاربرهای متعصب رو چاپ کرده.
خسته شده
۸ خرداد ۱۳۹۵اینم یادم رفت بگم همون قسمت نظامی هم مدیون آلمانی هاست
خسته شده
۸ خرداد ۱۳۹۵گرچه قدرت نه چندان زیادشونو
علیرضا
۹ خرداد ۱۳۹۵من اگه آلمانی هم نبودم مینداختمش بیرون خدا وکیلی یه تار موی بنگل میرزه به کل هیکل این دوما بدون کمک بی ام و ساخته میشه؟!!!!همین الانم سر طراح بی ام و در بارش مصاحبه کرده!!!!
continental
۸ خرداد ۱۳۹۵فقط تعصب به ماشینای المانی دارین نمی دونم چرا؟ این رولز رویس مستقل ساخته شده .
بنتلی
۸ خرداد ۱۳۹۵علی اول اینکه همون کارگر افغانی هم تا وقتی ک خطایی ازش سرنزده قابل احترامه،دوم اینکه شما مدیر بخش طراحی بی ام و رو با کارگرافغانی مقایسه میکنی؟!!!مدیرقبلی دپارتمان طراحی بی ام و هم بنگل آمریکایی بوده،چونگ لی طراح فولکس،سانگیوب لی کره ای و دانکروولک بلژیکی طراح پورشه و آئودی و فولکس و بنتلی بوده،تا مدت زیادی هم مدیر بخش طراحی فولکس داسیلوای ایتالیایی بوده ک بازنشسته شد.اینارو گفتم تا بفهمی طراح شرکتای بزرگ میتونه از هرکشوری باشه و مهم تواناییشه البته باید باتوجه ب معیارهای اون شرکت طراحی کنه .خسته شده پلتفرم کولینان توسط رولزرویس طراحی شده بقیه خودرو هم ب گفته خود رولزرویس تقریبا مستقل طراحی شده،من حرفیو از خودم درنیاوردم.ینی چی طراحای بنتلی پاکستانی و هندی و…؟!یکم منطقی صحبت کن.
بنتلی
۸ خرداد ۱۳۹۵خسته شده منظور آخرای حرفتو نفهمیدم،ینی چی سه چهار پنجم انگلیس برا هند و پاکستان و عرب هاس؟!اگه منظورت طراحای شرکتای انگلیسی مثه بنتلی بوده،منبعشو بگو،فک کنم داری غیرمنطقی حرف میزنی،بحث با شما فایده نداره
پرسپولیس
۹ خرداد ۱۳۹۵درحال حاضرقدرت اقتصادی اول اروپا آلمان هست صنعتش اوله توی جهان هم جز چند کسور اول واقتصادی دنیاست موسسه مرسرهم ارچند کشور جهان درتمام فاکتورهای زندگی را چندکشور ازآلمان انتخاب کرده بریتانیاهم جزکشورهای بزرگ ازخیلی لحاظ هست ولی نه درحد آلمان خودروسازیش سلطنتی هست لوکس شیک هست منتهی درسهامش توسطخودروسازهای دیگه خریده شده ولی تکنولوژی آلمان درخودرو بالاترین هست ایتالیایی ها درطراحی اولندامریکایی هادرخودروهای بزرگ پرقدرت اولند ژاپنی ها درخودردهای میان رده واقتصادی وبادوام معروفند
یاس ی ( احمد علی )
۹ خرداد ۱۳۹۵خدایا سایت پدال شده مثل مدرسه راهنمایی !!!!!
چه خبره، خدایی شما چند سالتونه ؟ این میگه المان اون میگه انگلیس !!!! بابا ول کنین شمارو بخدا، مطالب بخونین چیزی یاد بگیرین.
یکی میگه ماشین المانی بهتره یکی میگه ارتش انگلیس قویتره !!!!! به نظرم الان هیچ ماشینی توی دنیا به صورت مستقل تولید نمیشه بعد شما عین بچه مدرسه ایها دارین سر مستقل بودن یا نبودن رولزرویس دعوا میکنین !!