هنرمندان دنیای خودرو رندرهای بیشماری از محصولات تخیلی رولزرویس که هرگز تولید نمیشوند منتشر کردهاند. برای مثال پیکاپ رولزرویس یک خودروی فضایی است که هرگز به فکر مدیران این برند بسیار مشهور خطور نمیکند؛ اما یک سوپرکار چه؟ سوپرکارهای مدرنی همچون مک لارن GT ثابت کرده اند بازار خوبی برای چنین خودروهای پیشرانه وسط پرفورمنس و البته راحت وجود دارد. خب دوباره میپرسیم، آیا رولزرویس باید چنین خودرویی را بسازد؟!
اگرچه چنین اتفاقی نخواهد افتاد اما رین پریسک به عنوان طراح صنعتی رندری از یک سوپرکار پیشرانه وسط متعلق به رولزرویس را منتشر کرده است. رولزرویس ریث دو درب ۲۰۲۰ نزدیکترین محصول این خودروساز بریتانیایی به یک خودروی اسپورت است اما رندر منتشر شده توسط پریسک در عین ظرافت خاص محصولات رولزرویس را حفظ کرده اما گیرایی بسیار بیشتری دارد.
هنرمند یاد شده طرح خود را بهطور ساده سوپرکار رولزرویس نامیده و معتقد است این خودرو هرگز قابلتولید نخواهد بود. او میگوید:
احتمالاً بیفایدهترین طراحیای است که انجام دادهام. من هیچ دلیلی برای وجود این خودرو پیدا نمیکنم. تلاش زیادی برای ترکیب خطوط طراحی کلاسیک رولزرویس با طراحی پیشرانه وسط انجام دادهام اما واقعاً از نتیجه به دست آمده راضی هستم. این یک سوپرکار با طراحی کلاسیک بوده و من طرفدار طراحی آن هستم.
در این رندر میتوانیم جلوپنجره خاص محصولات رولزرویس و مجسمه مشهور آن را ببینیم. البته ابعاد کلی جلوپنجره کاهش یافته است. تصور میکنیم قدرت این سوپرکار خیالی پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربوی این برند با حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخار باشد. احتمالاً در بخش جلو هم محفظه بار بزرگی وجود داشته و سوپرکار رولزرویس را محصولی مناسب برای مسافرتهای آخر هفته کرده است. اگر چنین چیزی تولید شود قیمت آن احتمالاً فراتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.
VIPER
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خوشم اومد
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹زیباست
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خییییییییییییییییییییییییییلی ضایعس ? اخه این چیه دیگه ؟؟? کدوم سوپر کاری رادیات به اون بزرگی توی جلو پنجرش داره ؟؟??? اخه کدوم سوپر کاری که برای ایجاد بهترین مرکز ثقل موتور وسط طراحی میشه و برای همین همه ی سوپر کار ها کوپه ی دو نفره هستن کدومشون موتور جلو هستن ؟؟?? اگه موتور جلو هست پس دیگه اون همه فضا بی استفاده توی عقب برای چیه ؟؟? اصلا وقتی موتور جلو هست دیگه کوپه ی دو نفره معنی نمیده ? چون جلوی ماشین خیلی سنگین میشه و ته ماشین راحت در میره موقع ترمز ?? اصلا جلو سوپر کار ها برای کاهش درگ و مقاومت هوا بصورت محفظه ی های بزرگ جهت ورود جریان هوا ساخته میشه نه اینکه جلوش با یه رادیات مسخره غول آسا بسته باشه و مقاومت جریان هوا رو چند برابر کنه ? شاید برای یکی که از فنی ماشین سر در نمیاره و فقط ظاهر رو میبینه باحال باشه ولی برای کسایی مثله من که ماشین رو بصورت صفر و یک با جهت و کارکرد مشخص و یکسری معادلات ریاضی با ورودی و خروجی مشخص میبینه واقعا مضحک و خنده داره
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خوبه خودش هم اعتراف کرده و گفته “” احتمالاً بیفایدهترین طراحیای است که انجام دادهام. من هیچ دلیلی برای وجود این خودرو پیدا نمیکنم. تلاش زیادی برای ترکیب خطوط طراحی کلاسیک رولزرویس با طراحی پیشرانه وسط انجام دادهام “” وقتی فنی فکر کنی یعنی تهش میشه همین اعتراف …. حالا با اینکه طرف خودش اعتراف کرده احتمالا یکسری کاسه داغتر از آش میان از طرح دفاع میکنن ??? از لحاظ فنی هیچ دفاعی نمیشه کرد و صرفا از لحاظ ظاهری باحاله و به نظر من زیبا نیست چونکه من زیبایی رو توی شکل کابردی و آیرودینامیک میبینم برای خودرو
عارف
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نوشته موتور وسط
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹@عارف
اول اینکه این طرح خیالی هست و دوم اینکه منم همینو گفتم … گفتم اگه موتور وسط هست پس اون رادیات توی جلوی ماشین چرا اونجاس ؟؟ ??? میدونی چرا ؟؟ چونکه تمام ماشینای این کمپانی موتور جلو بودن و طراح با اینکه خواسته ماشین موتور وسط باشه ولی نتونسته بخاطر حفظ ظاهر رولزرویس از خودنمایی بخشی از موتور (رادیات) در جلو چشم پوشی کنه و همینه که این طرح رو مضحک و خنده دار میکنه البته با تمام این توضیحات احتمالا شما بازم نفهمیدی چی شد چونکه من توی کامنت اصلی کاملا ساده توضیح دادم وقتی اونجا نفهمیدی چی شد و برات سوال پیش اومد اینجا هم متوجه نمیشی چونکه ساده تر از این نمیشه توضیح داد
مهردادكمال
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ناموسا بسازینش حیفه?
Farzad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این هم از عوارض قرنطینه ?
Behrouz. anzali
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹گفته موتور وسط. ولی اون جلو پنجره نماد رولرویس هست اگه موتور وسطم باشه اون جلو پنجره باید باشه دوستان عزیز