رولز رویس

رولزرویس کوآ فانتوم 2021، گل سرسبد سدان های لوکس و سفارشی!

بخش سفارشی ساز رولزرویس جادوی خود را روی دیگر محصول این برند یعنی فانتوم بکار برده است. تولید این خودرو بیش از سه سال طول کشیده است.

این خودرو که به سفارش جک بوید اسمیت جونیور تولید شده از چوب کوآ برخوردار است که چوبی بسیار کمیاب و نادر در طبیعت می‌باشد.

این چوب که به‌صورت استادانه‌ای در کابین بکار رفته فقط در هاوایی رشد می‌کند و توسط مقامات محلی محافظت می‌شود. این چوب را تنها می‌توان در محوطه شخصی خانه خود کاشت هرچند برای رشد آن شرایط خاصی موردنیاز است. یکی از متخصصان رولزرویس می‌گوید یافتن نمونه‌ای عالی از این چوب برای بکار بردن در خودرو احتمال ۱ به میلیون را داشته است.

گفته شده ریشه این گیاه به خانواده اسمیت بازمی‌گردد زیرا صندلی چوبی کوآ چندین سال در خانه این خانواده خودنمایی کرده است. این چوب بسیار کمیاب هم‌اکنون در کاکپیت کوآ فانتوم خودنمایی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به پلاک سفارشی با عبارت “دست‌ساز گوودوود انگلستان برای لائورا و جک بوید اسمیت جونیور” اشاره کرد.

چرم خاکستری مرغوبی نیز برای پوشش اکثر نقاط انتخاب شده است. این فانتوم همچنین دارای عناصر و دوخت های آبی و پوشش سقف استارلایت سفارشی با ۱۴۲۰ لامپ فیبر اپتیکی می‌باشد.

یک طرح ویژه نیز روی پشت‌سری‌ها نقش بسته است. یخچال ویژه نوشیدنی‌ها با یک جفت لیوان‌های دست‌ساز همراه شده است.

این خودرو که رنگ بدنه آبی پاکارد را به خود گرفته هماهنگی بی‌نظیری با مدل کلاسیک مالک دارد. روی درب راننده عبارت JBS JR نقش بسته درحالی‌که روی درب سرنشین نیز سه حرف LAS دیده می‌شود که مخفف نام همسر مالک است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نسل جدید مرسدس s کلاس الان باید رقیبی برا این باشه نه رقیب سری ۷

    موافقم 24
    مخالفم 64
    1. Farzad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      S کلاس جدید حتی در برابر فانتوم معمولی هم چیزی نیست جز یه شوخی ،( ساخت همون فانتوم معمولی نزدیک به ۵۰ روز زمان میبره ) ، چه برسه به این شاهکار که ۳ سال زمان برده .
      پدال درباره قیمتش ننوشتی ؟ فکر میکنم بالای ۱۰ میلیون دلار باشه .

      موافقم 65
      مخالفم 26
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        منم منظورم همینه، میگم اسم s کلاس باید رو خودرویی در حد فانتوم باشه نه پایین تر!
        s کلاس نسل قبل داشت به فانتوم نزدیک میشد که مرسدس یهو خرابش کرد

        موافقم 33
        مخالفم 13
        1. ??Amin_sto??

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (293 ديدگاه)

          S class اصلا در حد رولز رویس نیست چند Level پایین تر قرار میگیره
          تو کلاس ماشین های فوق لوکس حرف اول و آخر رو رولز رویس میزنه

          موافقم 44
          مخالفم 10
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        Sکلاس هیچگاه نمیتونه جایگاه فانتوم را بگیره !
        Sکلاس جایگاه خودش را داره و رولزرویس هم جایگاه خاص خودش را !
        رولزرویس یه اثر هنری اشرافی که اهمیتی نداره چقدر زمان میبره تا ساخته بشه ، بلکه فقط هدف ساختن یه سوپر لوکس اشرافی برای کسانیست که حد نهایت موفقیت زندگیشون را در جزئیات میبینند و با خریدش جشن میگیرند !
        کسی که برای خودش ارزش قائل باسه و نه برای پولش ، رولزرویس سوار میشه !
        و اگر نه که مثل همه‌ی ثروتمندان دیگر میشه رفت و بنز S یا سری 7 خرید !
        اما رولزرویس میخرند ، چون اوج ظرافت و اهمیت را میشه در نوع و پرداخت چوب‌کاری‌ها ، تزئین‌ها ، چرم‌های خاص و آلومینیوم‌های خاص نگاه کرد و لَمسِشون کرد !

        یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای جهان ، نگاه کردن و لمس کردن چوب‌های بورش خورده و جلا داده هست ، حِس زیبایی داره ، وقتی در خودروهایی مثل بنز W221 یا W222 یا لکسوس LS460 میشینید ، اولین چیزی که توجه شما را جَلب میکنه ، همین چوبکاری‌های زیباشون هست ، حالا فکر کنید رولزرویس که از قدیم استاد کار با چوب و چرم بوده ، چی میسازه و چه لذتی مثبت ، همیشه با صاحبش میبخشه که با حال خوب به کار و زندگیش برسه !

        موافقم 38
        مخالفم 9
  2. مازیار

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    رولزرویس …

    هیچ چیز مانند او نیست

    موافقم 36
    مخالفم 11
  3. مسعود

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    واقعا تولیدات رولزرویس فراتر از یک تولید صنعتیه ! میشه گفت آمیزه ای از هنر و صنعته که هنر نمود بیشتری داره

    موافقم 52
    مخالفم 3
  4. Omid622

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    پدال جان منتظر خبر مک لارن جدید و به علاوه اون اوتلندر جدید هستیم

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      منم اومدم دیدم خبر ارتورا نیست?

      موافقم 17
      مخالفم 1
  5. T.C.B.K

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    هنر این نیست که داخل وسیله یا هرچیزی طلا و الماس بگذاریم. هنر این است که از هیچی طلا و الماس بسازیم.

    //////////////////////////

    عظمت و بزرگی یک تکنولوژی در خارق العاده بودن و تک بودن آن نیست. بلکه در جهانی بودن آن وسیله است.

    //////////////////////////

    این 2 جمله رو تفسیر کنید تا بفهمید کدام برند. حالا ساعت. کیف. کفش. خودرو و…
    ارزشمند هستن.

    موافقم 12
    مخالفم 37
    1. مازیار

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      بله جهانی بودن
      نزدیک به صد سال هست که در سطح اول جهان می درخشه و در تمام این مدت در کلاس خودش الگویی برای بقیه بوده
      حدود پنجاه سال یا بیشتر هست که موتورهای بهترین هواپیماهای دنیا رو میسازه از ۱۲ سیلندرهای ملخی دیروز تا جت های فوق پیشرفته امروز

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. Ali

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        t.c.b.k رولزرویس هردوشون هست هم هنر رو داره و همم مهندسی و هم خاص بودن و هم جهانی تو سگمنت خودش یعنی از جهاتی که گفتی هم بهترینه از همه نظر

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. مسعود

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      خدا وکیلی معنی هنر و درک کردی این و نوشتی ؟؟! اون خداست که میتونه از هیچ چیز طلا و الماس خلق کنه نه انسان!! لابد داوینچی باید از هیچ چیز تخته و بوم و پارچه و رنگ و … خلق کنه بعد اقدام کنه به خلق لبخند ژکوند . عزیز من هنر اینه که از متریال های موجود در جهان در جهت خلق هنر استفاده کنی

      موافقم 24
      مخالفم 2
    3. Angus_812

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اقا رامین بسه تروخدا
      اره از هیچ شروع کردن و بهترین شدن عالیه
      ولی رولز رویس اون دوره رو گذرونده
      اره تسلا و چانگان خوبن با اون کابین مضخرفشون
      تکنکولوژی مثله گوشی الان جهانیه و دیگه کسی بهش توجه نمیکنه ولی شما درباره اسکیت برد مغناطیسی بخون میفهمی به خاص بودنه نه جهانی بودن

      موافقم 21
      مخالفم 1
    4. ایران

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (341 ديدگاه)

      هر کدوم از اینا از ۱۰ تا چانگان گرون تر نمیدونم تعریف از لوکس بودن یعنی چی داخلش مثل هتل میمونه بعد تو میگی از هیچ چجوری میشه الماس ساخت ؟ تموم چینی هرو با این مقایسه بازم این برتر حالا تو هرچی میخوای بگو رامین چینی

      موافقم 15
      مخالفم 1
    5. T.C.B.K

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (185 ديدگاه)

      تابلو هست اصلا جمله را تفسیر نکردید.

      تفسیر جمله 1 = با چسباندن چوب درخت 1000 ساله. چرم اصل گاو. چند عدد طلا و چند نگین الماس ناچیز که ماشین لوکس نمیشه. اون موقع میشه خنزل پنزل!!
      اون طلا و اون چرم هیچ کاربردی نداره فقط قشنگ میشه به اون هنر نمیگن.

      هنر این هست از هیچی طلا و الماس بسازی. الان میگی یعنی چی چندتا مثال میزنم.

      مثلا بنز بیومه کانسپت. بنز گفته ما به این خودرو دستور دی ان ای میدیم خودش خلق میشه ! یا خودشو ترمییم میکنه. یا مثلا ماشین جوری باشه کابینش هوشمند باشه. اینا میشه هنر. یا مثلا ماشین پلاستیکش از مدلی باشه که الیاف نانویی باشه اگه مثلا آبی چیزی بستنی ای یا هرچی بریزه خودرو کثیف نشه و سریع پاک شه.

      این هنره.

      تفسیر جمله دوم. اگه هرچی در دنیا ساخته بشه و خاص باشه. اما هیچ کس نتونه ازش استفاده کنه خداوکیلی سودش چیه ؟؟ الان این رولز رویس اینو ساخته

      بله ساخته به به دستش درد نکنه.

      ولی فقط 1 درصد یا حتی کمتر 0.1 درصد مردم جهان میتونن استفاده کنن
      الان این کجاش عظمت تکنولوژی رو نشون میده ؟؟؟

      مثلا ساعت سیتیزن رو مثال بزنم. میشه گفت این عظمت تکنولوژی داره. اولا واقعا ساعتاش خوبه دوما جهانی هست. ارزونترین ساعت سیتیزن خوب دیگه 200 دلاره
      که حتی شاید آفریقایی ها و یا شاید بعضی ها ایرانی ها بتونیم بخریم

      اما رولکس چی ؟؟؟؟؟

      یا مثلا کفش نایک… خوبه واقعا جهانی هست. قیمتشم خوبه بین 20 الی 50 دلار کفش خوبیه. اما کفش های برند…..

      خودرو هم همنیطوری هست…. البته این مدل خودرو ها کم پیدا میشه البته هستش.

      موافقم 10
      مخالفم 22
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        تفسیرالرامین !!!
        هیچ انتظاری از شما نمیره !
        کسی که چانگان را چون چهارتا چرخ داره با چهارتا آپشن دیجیتالی میپرسته ، باید هم بیاد رولزرویس جهانی را زیز سوال ببره !

        رامین ، عشق تکرار نشدنی من ، تا اَبَد در یادِمان خواهی ماند !
        اگر همه بخواهند تفکر تو را داشته باشند ، مطمئناً خودروهای جهان امروزه تماماً یک مدل بود با یک رنگ و یک شگل و یک آپشن همگانی !

        موافقم 19
        مخالفم 1
      2. مازیار

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        هنر اینه که در اتومبیل سازی به اون درجه از اعتبار برسی که چوب درخت ۱۰۰۰ ساله و چرم نهنگ و شاخ بز کوهی در اتاق بکار ببری و مشتری ها با جون و دل بپذیرند و تمام تولیدات رو پیش خرید کنند
        و بجز رولزرویس کدوم کمپانی همچین اعتباری داره؟

        موافقم 21
        مخالفم 1
    6. سهند

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      باشه وقتی به تو فانتوم دادند قبول نکن و برو چانگان بخر

      موافقم 11
    7. mahan

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      جوابتو دادم برو تو پستای قبل پیدا کن بخون .حرف رو به شخص بالغ یک بار میگند.
      فکر نکنم این قدر بدبخت شدیم که شما به ما الهام بدید و تفسیر کنیم

  6. [AMIN_TROFEO]

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    مرز های لاکچری بودن رو جابه‌جا کرده!!

    موافقم 18
    مخالفم 3
  7. Benz

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    یه عده اینجوری تو دنیا حال میکن یه عده دیگه از گشنگی دارن میمیرن……

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تو ۲۰۲۰ ، ۱۰.۶ میلیون نفر از گرس،نگی مر،دن!!!

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. پرهام و رهام

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (224 ديدگاه)

      الان داریم اینجا درباره‌ی ماشین حرف می‌زنیم نه درباره گرسنگی مردم

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. نوید جهرمی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      دقیقا همینه. دنیا جای عادلانه ای نیست.

  8. ??Amin_sto??

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    عظمت و وقار از سر تا پاش می باره ، پادشاه لوکس سازان جهان?rolls royce?

    موافقم 23
    مخالفم 2
  9. PN

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واقعا این رولزرویس فانتوم زیباست

    موافقم 16
    مخالفم 2
  10. پرهام و رهام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    والا از نظر من که طراحی عالی داره ولی اگه تو عکس دقت کنید عکس دوم میبیند که جلوی ماشین بالاست در کل زیباست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. Farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به این حتی نباید گفت فوق لوکس ، بلکه باید گفت سلطتنی و اشرافی .
    هیچ برندی از نظر شخصی سازی محصولات به گرد پای رولزرویس نمیرسه یه مثالش انتخاب از بین ۱۴ هزار رنگ برای خودرو هست .
    درباره کارخانه ۲.۸ هکتاری رولزرویس هم حتما بخونید خیلی جالبه .

    موافقم 26
    مخالفم 3
  12. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    من تو یه ویدئو دیدم سازنده های رولزرویس طوری به دقت و با ظرافت و همینطور به صورت دستی و سفارشی ماشین میساختن که انگار ماشین زنده بود!
    آخه این شرکت چه قدر خارق العاده ست توی صنعت خودرو های لوکس!!!???

    موافقم 19
    1. Farzad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بله درسته ، انگار که دارن جراحی قلب انجام میدن

      موافقم 13
      1. M3csl

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (76 ديدگاه)

        خودروساز های داخلی هم یه طوری کار میکنن انگار دارن شگمبه و سیراب شیردون پاک میکنن که واسه عصرانه سیرابی بار بزارن بدن دست خلق الله

        موافقم 15
      2. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (334 ديدگاه)

        با هر دوتون موافقم

  13. رامتین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    در تعجبم هنوز دوستانی هستند که فکر میکنند sکلاس در حد فانتومه. بهرحال سعی کنید از همین پدال و نظرات، چیزی یاد بگیرید…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. 2646

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    حدود 3 سال پیش ثباتی آپشنی معرفی کرد که می تونستی روی محافظ رکاب ماشین به صورت نورانی اسمت رو بنویسی؛ یعنی وقت درهای جلو رو با باز می کنی، روی محافظ رکاب نوشته شده باشه 2646 و روشن بشه! وقتی بهم پیشنهاد داد، بهش گفتم من یه ارشیتکت هستم؛ زیر نقشه هایی که می کشم، امضا می کنم و اسمم رو می نویسم؛ نه روی ماشینی که سال دیگه می خوام بفروشمش. خندید و گفت این قدر تو نوبت هستن که اگرم بخوای، قبل از فروش ماشینت نوبت بهت نمی رسه …

    شاید یه روزی اون قدر پولدار بشم که جای بی ام و سری 7، خرید رولزرویس با همون پلت فرم بی ام و سری 7 برام منطقی بشه اما مطمئنم هیچ وقت برای شخصی سازی یه ماشین 3 سال منتظر نمی مونم. این ماشین قراره تا آخر عمرش تو پارکینگ بمونه و نهایت سالی یک بار در مراسمات خاص استفاده بشه. پولش به درک، همچین هیولایی هایی رو هیچ وقت نباید برای تو قفس ساخت.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      هیچی غم انگیز تر از نگهداشتن این هیولاها تو قفس نیست!

    2. mahan

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      در ضمن کوروش کارش خیلی درسته.از دوستان هست اگه هر وقت خواستی برات بدون نوبت میگیرم.واقعا بادی فنس ها و کاور هاش خوبه جای دیگه رو قبول ندارم توی کاور

      1. 2646

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        هیچی غم انگیز تر از نگهداشتن این هیولاها تو قفس نیست!
        لایک …

        به به ماهان جان؛ هم تعداد دوست های مشترک مون داره بیشتر میشه و هم از خطه شمال و کار ساخت و ساز؛ داره کشیده میشه به تهران و ماشین بازی …
        البته من خودم صرفا سلام علیک ساده دارم با کوروش ولی برادرم رفیق فابریکه باهاش از بس ماشین هاش رو از دست خانمش برده جلد کرده اونجا!

        1. mahan

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اقا ارادت.اصلیت کارمون تهران هست منتها به خاطر کارخونه ای که تو منطقه ازاد دارم میزنم منو به شمال تبعید کردند به احتمال زیاد 7 اسفند برمیگردم به وطن اومدم میام خدمتت.
          ههههه سلام منو به برادرت برسون بگو اقا دمت گرم دلم برات کباب شد.

  15. MahyarMAR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    کیا بودن میگفن تسلا لوکس ساز هست به این میگن لوکس

    موافقم 13
  16. RezaRs

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    رامین جان من قبل خودت کامنتتو بگم و پیش بینی کنم ?هنر این نیست که با چرم و چوب لوکس بسازید هنر اینه که از هیچ طلا بسازید بیا
    پداللللللل لطفا بذار کامنتم منتشر شه

  17. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    نوعی بیماری با رنگ و بوی حماقت … و دیگر هیچ

    موافقم 1
    مخالفم 16
  18. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ای وای از این فانتوم دیوونه کننده

  19. کیا

    ۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بجای مقایسه رولزرویس با s کلاس قائدتا با مایباخ باید مقایسه شود
    زیبایی کیفیت و هنر را اونجا مقایسه کنید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا