رولز رویس

رولز رویس فانتوم هوانورد [ویدئو]

رولزرویس برای اولین بار از مجموعه ۳۵ دستگاه ویژه از کوپه فانتوم خود در جشنواره پبل بیچ پرده برداشت. این کوپه خاص بصورت تولید محدود و کلکسیونی به بازار ارائه می شود تا یادآور افتخارات و تولیدات این کمپانی در عرصه هوانوردی در قرن بیستم باشد. به همین مناسبت نیز نام هوانورد (Aviator) برای این سری از خودروهای فانتوم انتخاب شده است. این خودرو ویژگی های جدید مانند طراحی منحصر بفرد، ترکیب رنگ ها و مواد مورد استفاده عالی را نیز در کارنامه خود دارد.

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

رولز رویس اویتر با الهام از دستاورد های بنیانگذار شرکت رولزرویس یعنی چارلزرولز (دومین مرد در انگلستان که گواهینامه پرواز دریافت کرد و در سال ۱۹۱۰ در گذشت) و هواپیمای S6B اشنایدر (برنده جایزه Supermarin 1931) طراحی شده است.

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

با قرار گرفتن در داخل خودرو تنها چیزی که در ابتدا خودنمایی می کند طراحی داخلی است که با الهام از کاکپیت هواپیماست و یک ساعت ویژه خلبانی نیز در مرکز داشبورد به چشم می خورد. ترکیب آلومینیوم خاکستری و چرم قهوه ای، کابینی گرم و کلاسیک را ایجاد کرده است.

رولز رویس فانتوم کوپه هوانورد
Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

موتور V12 با حجم ۶.۷۵ لیتر و توان ۴۵۳ اسب بخار و گشتاور ۵۳۱ پوند فوت چیزی از اعداد و ارقام کم ندارد. این توان توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل می شود. با این وجود حتی قیمت ۴۰۸ هزار دلاری برای هیچ کدام از ۳۵ خریدار ثروتمند این خودرو قابل توجه نخواهد بود!

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator interior
Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator
Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator
در قسمت محفظه دستکش (به سبک هواپیماهای قدیمی) که با چرم طبیعی مزین شده است نقل قولی از چارلز رولز وجود دارد که بعد از اولین پرواز خود با برادران رایت در سال ۱۹۰۸ گفته بود: “قدرت پرواز هدیه ای است از طرف خالق بزرگ و بزرگترین گنجینه ای که تا کنون به انسان داده شده است”

ترجمه: آریا وفاجو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعا کیفیت ساخت بالایی داره!!!

    1. galardo

      ۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      خودروهاى رولزرویس خودروهایی نوستالژیک است یعنى هم مدرن و هم کلاسیک هستند.

  2. پوریا

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام کیفیت عالی،دلپذیر،بدون نقص است و برای مسافرت
    بسیار عالیست
    اما برای مسابقات رالی
    فقط پراید!!!!!!!!!

  3. سجاد

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واسه یه موتور 12سیلندر قدرت نسبتا کمی داره

  4. پیمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    همیشه دلم میخاد فانتوم داشته باشم چون خدای ابهت و زیباییه.

  5. بردیا

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خیلی عالیه چون شرکت رولزرویس توسط شرکت BMWخریداری شده به همین دلیل زیباییش افزایش یافته.

  6. عشق آلمان

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این انگلیسیها یه چیزم مال خودشون نیست موتورشم واسه شرکت فولکس واگنه آلمانه خاک توی سرشون

    1. ابراهیم

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام رولزرویس مالکیتش ماله بی ام و هستش و از موتورهاو تکنولوژی بی ام و با کمی تغییرات استفاده میکنه مثل مینی ولی از نظر کلاس و پرستیژوکیفیت ساخت فکر نکنم ماشینی به پاش برسه

  7. سعید

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چرمش طبیعیه؟؟
    یعنی پوست چنتا گاو وسوسمارو… کندن؟؟

  8. MOSTAFA

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کم مونده براش بال هم بذارهٍ!

  9. بردیا

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    وقتی رولز رویس مال bmwاست امکان نداره موتورش مال ولکس واکن باشه.

  10. مهران

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    این ماشین دو تا جا لیوانی داره اما پراید چهار تا جا لیوانی داره پس شکی نیست که پراید بهتره

  11. بهزاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کاش یدونه داشتم!
    اگه داشتم میفروختمش چند ده تا نیسان آبی میگرفتم میرفتم تو خیابون هرکی خلاف میکردو اعمال قانون می کردم!

  12. عشق آلمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چرا بردیای عزیز مال فولکسه توی خود سایتشون خوندم تازه توی یه برنامه هم دیدم و گزارشکرش گفت ماله فولکس واگونه فقط بدنش مال خودشه

  13. arsalan

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پس چی که چرمش طبیعیه!الآن دیگه همه مدلای پورشه با چرم طبیعیه گاو درست میشه!این روزا کلی گاوو می کشن و باهاش لباس درست می کنن.ئاون وقت می خوای برای رولز رویس چرم طبیعی نذارن؟!

  14. هاشم

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    عجب ماشینیه

  15. امید

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دیروز تو جاده رشت به لاهیجان یک نمونه رویت شد . واقعا شاهکار بود. البته نمره موقت بود. احتمالا از روسیه اومده بود.

  16. میلاد

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود. یک المان.یک مرسدس می باخ.یک مرسدس بنز.دنیا تمام شد.V8

  17. میلاد

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    مالکیت رولزرویس برای بی ام و است.بوگاتی برای فولکس واگن.V8

  18. رضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوسش دارم

  19. همایون شیخ حسنی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دست روی دست بسیار امده و مسلم است که از این اتومبیل زیباتر و گرانتر هم خواهد امد.ولی با همه اینها از همه بهتر مامان مته

  20. kasra

    ۲۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا قیمتش 408 هزار دلاره؟

  21. فقط انگلیش

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    فقط موتورش مال بی ام و هستش که جنس موتورش باموتور هایی که بی ام و روی خودرو های خودش می گذاره فرق داره و کیفیتش خیلی بالا تره الان لکسوس تمامی مراحل تولیدش در امریکا انجام می گیره زیر نظر طراحان ومهندسان ژاپنی ودومرحله از تولید رولزرویس هم درالمان انجام می گیره زیر نظر مهندسین وطراحان انگلیسی فکر کردید المان اونقدر به انگلیس لطف می کنه وطراحی ومهندسی وساخت رولز رویس رو انجام می ده واون طرف مردم بگن خودرو انگلیسیه وافتخار همچین خودرو های نادری برای انگلیس باشه برای اطلاعتون باید بگم شرکت رولزرویس یک شرکت محرمانه هستش وهواپیما وکشتی نظامی تولید می کنه که اصلا امکان نداره المانی ها بتونن توش دخالت داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا