با ارائه ۵۰ نمونه آخر از مدلهای کوپه و دراپهد در فرم ویژه «زنیث کالکشن»، زمان بازنشستگی نسل کنونی رولز رویس فانتوم فرا رسیده است. این خودروها که هماکنون فروش آنها پایان یافته، در جهت ذائقه مشتریان تغییر خواهند یافت و با تجهیزات منحصر به فردی چون یک طبقه شیشهای در درب عقب، یک یخچال بزرگ نوشیدنی و یک نسخه سفارشی از سبد پیکپیک ویژه کمپانی همراه خواهند بود.
در تکیهگاه نشان مکانی که هر کانسپت اولین بار در آن معرفی شده، حک شده است؛ «ویلا دِسته» برای نسخه دراپهد و «دریاچه لمان» برای کوپهها. یک کشوی داشبورد حاوی یک پلاک شمارهگذاری شده در محفظهای از جنس آلومینیوم است که کاراکتر «محدود» این خودرو را بیشتر نشان میدهد. رولز رویس همچنین در این قسمت، قطعهای اضافه کرده که مستقیماً از خط مونتاژ فانتوم در «گود وود» استخراج شده است. مختصات دقیق محلی که این فلز آن آمده، بر روی این قطعه قابلمشاهده است.
سرعتسنج خودرو در یک قاب فولادی صیقلی قرار گرفته و از جنس چرم تیرهتر در قسمتهای عقب کابین استفاده شده است؛ موضوعی که تمرکز این مدلها بر روی «راننده» را بیشتر نمایان میکند. سقف مشهور «استار لایت» نیز به منظور «قرار دادن راننده و مسافر جلو در یک محیط گرم و آسمانی» تدارک دیده شده است.
رولز رویس برای رنگآمیزی منحصر به فرد این مدل از مدلهای گذاشته خود کمک گرفته است؛ از جمله یک ترکیب رنگ سرخ (Madeira Red) و نقرهای (Jubilee Silver) و همینطور ترکیب رنگ آبی (Midnight Blue) با سفید (Arctic White) که هر دو از فانتومهای دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته شدهاند.
علي
۶ خرداد ۱۳۹۵انگلیس چهار مدل ماشین تولید میکنه اونم به کمک این و اون ولی تبلیغات و خبر رسانی میکنه به اندازه کل ماشینای تولید شده در جهان. مثل این میمونه از ی بابایی میپرسن آشپزی بلدی و چند مدل غذا میتونی درست کنی ، میگه چرا که نه بیش ۲۰ مدل . میگن آفرین چیا مثلا بلدی، میگه نیمرو با ی تخمرغ ، نیمرو با ۲ تخم مرغ ، نیمرو با ۳ تخم مرغ و الی آخر. حکایت خودروی های انگلیسه. ضمنا انگلیسیا به قاشق چنگال و کاسه بشقاب خیلی علاقه دارن. من نمیفهمم کافه و رستوران رو برای چی ساختن پس؟!!!
مرتضی
۶ خرداد ۱۳۹۵عالیه از هر نظر
یه خودروی سوپر لوکس برای کلکسیونر هاست دیگه انتظاری غیر این نباید داشت
فقط انگلستان
۶ خرداد ۱۳۹۵انگلیس بیشترین سبک در خودروسازی رو داره الان ژاپن فقط یه سبک داره امریکا شاید دو سبک داشته باشه و المانم سه سبک داره شرکت های ائودی و فلوکس واگن و بنز و بی ام و همشون یک سبکن و شرکت پورشم یه سبک داره و اپلم یه سبک دیگه ولی انگلیس سبک های زیادی داره قیافه بنتلی خودش یه سبکه استون مارتین یکی دیگه مکلارن یکی دیگه رولزرویس یکی دیگه لوتوس یکی دیگه جگوار یکی دیگه رنجروور یکی دیگه مینی یکی دیگه مورگان یکی دیگه برای هر نوع قیافه ای یه شرکت رو گذاشته که ازاون سبک خودرو تولید کنه بازم برتری انگلیسو ثابت کردم
حالا بریددیسلایک کنید که دیره
خودرو سازی المان داره می میره
great britain
۶ خرداد ۱۳۹۵درسته فقط انگلستان عزیز.
بریتانیا بیشتر از هرکشوری دیگه تو دنیا شرکت خودروسازیه بزرگ و کوچک داره.
از جگوار بگیر تا مورگان و آریل و…………………….
تو هیچ جایه دنیا اینقدر خودروساز پیدا نمیکنیم.
جالبه تو بخش بازی های کامپیوتری هم بریتانیا بیشترین شرکت های ساخت بازی های کامپیوتری در سبک ریسینگ رو داره.
این یعنی اینکه خودروسازی و علاقه به این صنعت تو خون بریتیش هاست.
فقط انگلستان
۶ خرداد ۱۳۹۵از فقط انگلستان به بریتانیای کبیر عزیز و ارجمند و لوکس سوار.
بزار اینم بگم که 90 درصد شرکتای انگلیسی تو ضمینه کاری خودشون حرف اولو می زنن ولی المان چی شرکت میباخش که بازی رو خیلی وقته باخته شرکت های بنز و بی ام و و ائودی که برای تعداد فروش تلاش می کنن از شرکت های تویوتا و فورد و جنرال موتورزو… شکست خوردن شرکت پورشم که اصلا یک دهم لامبورگینی و فراری طرفدار نداره تعداد فروششم به خاطر قیمت پایینشه ولی تو قیمت و ضمینه کاری رقیب جگوارم محسوب می شه که فروش جگوار بیشتره شرکت اپلم می شه گفت رقیب مینی انگلیسه که اونم به پای مینی نمیرسه
خسته شده
۶ خرداد ۱۳۹۵فقط انگلستان پورشه به اندازه یک دهم لامب طرفدار نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اصلا میفهمی داری چی میگی اصلا در حالت عادی هستی اگر که هستی که واقعا مثل حرف قبلیت که جوابمو دادی که گفتی داری شوخی میکنی اگرم که در حال عادی نیستی بهت حق میدم توهم در اینگونه موارد طبیعیه
خسته شده
۶ خرداد ۱۳۹۵آره واقعا در خونشونه اونقدر خونشونه که اصلا چیزی به اسم ماشین سازی ندارن واقعا نمیخواید دست از این شاناژهای بیخود و خنده دارتون بردارید تا حالا کجای دنیا رو دیدی که بگن خودروساز انگلیسی اصلا هیچ کس نمیشناستشون اصلا جز آدمیزاد حسابشون نمیارن در دنیا مثل این میمونه که بگی ریسنگ سانتاندر بیشتر معروفه یا رئال مادرید ریسنگ سانتاندرو و فقط هم شهری هاش میشناسن ولی رئال مادرید و تموم دنیا میشناسه مثال بنز دقیقا همینه فقط یه مرسدس بنز به اندازه کل به اصطلاح برندهای انگلیسی میرزه هم ارزش گذاری هم برندینگ و از همه مهم تر شناخت جهانی دقیقا همون مثال رئال مادرید ثروتمندترین و با ارزش ترین برند ورزشی و فوتبالی دنیاست دقیقا مثل مرسدس شاید جا به جا بشه ولی همیشه برترینه
great britain
۷ خرداد ۱۳۹۵خسته شده عزیز خودروسازی بریتانیا رو همه جایه دنیا میشناسن حالا شما یا یه عده متعصب نمیشناسین مشکل خودتونه.
عزیزم همون رئال مادرید خطه حملش رونالدو(پرتغالی) بنزما(الجزایری-فرانسوی) گرت بیل(بریتانیایی) هیچکدوم اسپانیایی نیستن.
رئال رو با این سه نفر میشناسن.
در مورده بارسلونا هم همینطور خطه حملش برزیلی-آرژانتینی-اروگوئیه ای هستش.در واقع اصله کاریاشون خارجی هستن که اعتبار برای باشگاهشون کسب کردن.
در مورده خودرو هم همینطور.
بخشه فرمول یک مرسدس که شما اسرار داری بگی آلمانیه.
در واقع بریتیش هستش.هیچوقت تو ویکیپدیا نمیزنه اسامی انجین اسمه کشورها رو.
مثلا میزنه Mercedes engine هیچوقت نمیزنه british engine !!!!
تمام بخشه فرمول یک مرسدس تو بریتانیاس حالا دوست داری باور کن دوست داری باور نکن.
همین رولز رویس برای بی ام و یک اعتبار بسیار بزرگه که جلویه رقیبش مرسدس سرش رو بالا بگیره.
حالا شما به من بگو چرا هیچوقت مایباخ نتونسته در مقابل رولز رویس یا بنتلی موفق باشه.
مگه مرسدس که غول تکنولوژی خودروسازی آلمان هستش پشتش نبود؟
جز اینه که لوکس سازان بریتیش موفق ترند و هرچی دارن از خودشونه؟
محمد حسین
۶ خرداد ۱۳۹۵آخه عزیز دلم “سبک” که فقط شکل اتاق نیست ….. سبک یعنی علم , سبک یعنی فناوری , سبک یعنی ایده , سبک یعنی نوآوری , سبک یعنی تلاش برای خلق مفهوم جدید و انقلابی در طراحی خودرو ….سبک یعنی طراحی اتومبیل متناسب با هر قشری از جامعه ؛ مرسدس بنز , ب ام و , آئودی و… برای هر طبقه از جوامع اتومبیل خاصی طراحی کردن ( از A کلاس گرفته تا GLS و مرسدس AMG) اما بنتلی چی؟ و اگه بگی بنتلی و رولزرویس خاص تولید میکنن باید بگم اتومبیل خاص بازار محدودی داره -که در دنیای اتومبیل پیداکردن بازار فروش وسیع برگ برندست-ازطرفی , سبک یعنی این که مطابق با شرایط و اون چه که جهان طلب میکنه اتومبیل تولید بشه . در این بحران زیست محیطی جهانی اگر قرار باشه ماشین هایی بمونن ماشین های برقی و تحقیقاتی مدرن خواهند بود نه چیز هایی مثل رولزرویس و مرسدس کلاس G با مصرف های بالا(این هم یه ایراد به بنز! دیگه چی میخوای؟!)
kamy_sky
۷ خرداد ۱۳۹۵خودتونو اذیت نکنید….. تو یه هر پیجی که برید مثلا( * super rich club) و خیلیایه دیگه تو اینستاگرام پولدارا یا سوپر اسپرت دارن یا رولز رویس و بنتلی و لندروور ….بی ام و که اصلا ندارن… بنز هم جی واگن 6×6 یا g65 با اس ال اس…. که خیلی کم پیش می اد…. سطح ماشین های انگلیسی خیلی بالاتر از این حرفاست……
محمد حسین
۷ خرداد ۱۳۹۵خخخخخخ…..!!!………. جالب بود!
great britain
۷ خرداد ۱۳۹۵خسته شده عزیز لازم میدونم یک بار دیگه برات منبع ویکیپدیا رو بزارم.
میتونی ببینی که مهندسی و ساخت انجین همش تو بریتانیاس ربطی به آلمان نداره.
طبیعیه که بزنه mercedes engine چون اسمه کمپانی مرسدس هستش.
اگه انگلیسی بلد باشی خیلی چیزها رو میفهمی.قربانت.فدات.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_in_Formula_One
این لینک پایینی هم ساخت انجینه که تو بریتانیا ساخته میشه.خودت ببین دیگه متوجه میشی.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_PU106-Type_Hybrid
خسته شده عزیز این یک خط از لینک همه چی رو اثبات میکنه.
Mercedes AMG High Performance Powertrains is a British Formula One engine manufacturer, owned by Mercedes-Benz
king
۷ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز great britain در عصر حاضر شخص مهم نیست بلکه مجموعه مهمه مثلا شرکت های بزرگ تکنولوژی افراد مستعد رو از سرار دنیا جذب می کنن مثلا مایکروسافت خیلی از مهندسانش هندی ، چینی و … هستند این دلیل نمیشه هند قدرت برتر تکنولوژی باشه بلکه این ساختار مجموعه مهمه که همون مایکروسافت یا هر شرکت دیگه رو شامل میشه.در اینجا این مرسدس بنزه که این کارها رو میکنه و از افراد به نحو احسنت استفاده میکنه.
دلیل تعصب بی مورد شما رو متوجه نمیشم اصلا
Mohammadreza
۷ خرداد ۱۳۹۵فقط انگلستان عزیز و great britain
:)) :)) :)) :)) :))
یعنی واقعا مردم از خنده.
طرفداران صنعت خودرو ورشکسته انگلیس اینو میگن:
“حالا بریددیسلایک کنید که دیره
خودرو سازی المان داره می میره”
ببینید من واقعا طرفدار برند خاصی نیستم که بخوام مثل شما کورکورانه و متعصبانه نظرات مضحک و از روی بی اطلاعی بدم و اتفاقا رولزرویس هم دوس دارم فقط اینارو بگم که اطلاعاتتون بره بالا:
مالک رولزرویس ( انگلیسی) BMW (آلمانی) هستش و اینم بگم که موتورش هم ساخته آلمانه و همچنین شاسی اونم همه میدونن واسه سری هفته :))
مالک بنتلی (انگلیسی) VW (آلمانی) هست
مالک جگوار(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
مالک روور(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
مالک MG ( انگلیسی) سایک موتور (چین) هست
مالک مینی ( انگلیسی) BMW (آلمانی) هست
مالک لندرور(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
مالک لوتوس(انگلیسی) پروتون (مالزی) هست
مالک واکسهال ( انگلیسی) Opel (آلمانی) هست
و مالکان استون مارتین ( انگلیسی) Prestige Motor Holdings (39%) Asmar (19%) Primewagon (Jersey) Ltd (19%) Adeem Investments (11%) Daimler (5%) DAR Capital (5%) Sthewaz Automotive (2%) Other Minor Shareholders (10%) (آلمانی) هستن
مابقی شرکت ها اکثرا ورشکست وتعطیل شدن مثل لیلاند و تعداد کمی سرپا هستن مثل مک لارن که واقعا خدایی هست واسه خودش شرکت هایی هم مثل مورگان که اصلا به حساب نمیان چون فوق العاده محدود هست تولیدش
اینم از انگلیس اما آلمان یه اوپل خیلی تو چشم هست که واسه جنرال موتوره که اونم از مارس ۱۹۲۹ کلا اوپل با کمک GM خودرو ساز درست حسابی شد و یجواری GM مادر اوپل محسوب میشه
ghost
۷ خرداد ۱۳۹۵مالکیت چه ربطی به ماشین های اون شرکت داره؟ الان فیات مالک مازراتی
حالا فیات تو تولیدات مازراتی تاثیر خاصی گذاشته؟
Mohammadreza
۷ خرداد ۱۳۹۵اینا در جواب دوستان انگلیس پرست بود که اگه واقعا خودروسازیاش از آلمان بهتره چرا همه ورشکسته ان یا زیر مجموعه آلمانیا
و البته اینکه بله مالکیت در تولیدات تاثیر داره اگه نداشت که دیگه چه معنی ای میده مالکیت
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی کار می کنن تا هر چه بیشتر لوکس بشه.
ferrari
۶ خرداد ۱۳۹۵درود…
اتومبیل بسیار لوکس و زیبایی هستش.
اگه مرسدس همین کاسه بشقاب و قاشق چنکال رو رو مدل های لوکسش بذاره میشه خدای اشرافیت اما وقتی بنتلی و رولزرویس این اپشن هارو بذارن میشه تجمل زیادی، پول اضافه گرفتن از مشتری و…
نمیدونم چرا ما ایرانی ها انقدر از ساخته های دیگران ایراد میگیریم درحالی که خودمون توانایی ساخت یه خودرو درستوحسابیو نداریم. انقد راحت یه اتومبیل فوق العاده رو زیر سوال،نبریم.
البته منظورم به شخص خاصی نیست، کلی عرض کردم.
great britain
۶ خرداد ۱۳۹۵کاملا زدی به هدف فراری درود به تو و درود به فراری.
کلا عادت شده شرکت های خودورسازیه آلمانی مثله همون مرسدس که مثال زدی هرچی بسازن همه ی کاربرا تعریف میکنن هرکی هم عیب بزاره روشون با دیسلایک های فراوان و کامنت های ناجور از شخصه انتقاد کننده پذیرایی میکنن..
مهدی 911
۶ خرداد ۱۳۹۵من نمی دونم انگلیسیا چرا با این همه ادعا چرا زیر مجموعه المانیا هستن خودرو سازی المان مسلما از انگلیسیا بالاتره
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵لامصب رولزرویس خودروهاشو هرجا و هرمکان نمیشه سوارشد.موقیعت اشرافی داره.
خسته شده
۶ خرداد ۱۳۹۵یه چیز دیگه خواستم بگم همون میباخ سال 2004 اتومبیلی تولید کرد که هشت میلیون دلار قیمت گذاشت(اون موقع گرون ترین رولرزرویس بود دویست هزار دلار) پس اگر آلمانی ها بخوان مطمئنا له کردن امثال رولرزرویس و بنتلی واسشون مثل یه شوخی میمونه اینکه داری میبینی دنبال همچین کارهایی نمیرن به خاطر اینکه دنبال سود بیشتر هستن نه نشون دادن و تبلیغ برای خودشون و نشون دادنه پرچم و از این دست شوخی ها والا برترین ها رو میتونن تولید کنن اگر فرانسه و انگلیس برندهای این چنینی دارن در اتومبیل داشتنه چنین برندهای برای آلمان راحت تر از آب خوردنه پس بهتره به گفته خودتون زیاد باهامون شوخی نکنید جناب فقط انگلستان
بنتلی
۶ خرداد ۱۳۹۵خسته شده عزیز مایباخ اکسلرو فقط سه تا ساخته شد ب همین خاطر قیمتش اونقد زیاد شد،البته خودشم خودرو فوق العاده ای بود!در ضمن مایباخ ب دلیل عدم توانایی رقابت با رولزرویس و فانتوم و همچنین محبوبیت کمتر نسبت ب اونا با بنز ادغام شده!مهدی911عزیز ساخت پلتفرم جدید توسط خود رولزرویس و موتورجدید توسط استون مارتین نشون دهنده توانایی اوناس،الان پلتفرم پیکاپ بنز هم برا نیسانه و این اصلا نشون دهنده عدم توانایی بنز نیس،پلتفرم نسل آینده کاین هم برا آئودی q7هس از طرفی موتور جدید پورشه تو محصولات آئودی بکار میره،در آخر باید بگم همکاری بین شرکتا ی چیز طبیعی هس و از طرفی فروخته شدن هم چیز مهمی نیس،پورشه و آئودی هم فروخته شدن،جگوار لندرور و ولوو هم فقط با حمایت مالی تونستن پیشرفت کنن
خسته شده
۶ خرداد ۱۳۹۵جناب بنتلی گرامی علت نابودی میباخ محبوبت کمش نبود عدم خواست مرسدس یا بهتر بگم دایملر بود چون فوق العاده هزینه بر بود براشون دایملر شرکتی نیست که بخواد ضرری و متقبل بشه شاید برای فولکس و یا ب ام و این مساله ساده تر باشه و سیاست مدیریتیشون فرق کنه ولی مرسدس برای بعضی از مدل های خودشم در تاریخش این کارو کرد و بار نخستش نبود این اشتباه فقط تقصیر خود میباخ بود تا وقتی زیر نظر بنز نبود داشت کارو ادامه میداد مث بقیه و این حرفام نبود
بنتلی
۷ خرداد ۱۳۹۵خسته شده عزیز،مایباخ ب دلیل استقبال کم و فروش کم نسبت ب رولزرویس ادغام شد،حتی درآخر میخواس با همکاری استون مارتین خودرو جدید تولید کنه ک بی نتیجه موند،بحث آلمان و انگلیس نیس،برند های فوق لوکس همیشه ب خاطر هزینه زیاد کم سود بودن،برا همین سعی میکنن با استفاده از قطعات مشترک هزینه رو کاهش بدن،طراحی از صفر یک خودرو فوق لوکس و تولیدمحدود توجیه اقتصادی نداره ،الان شرکتای لوکس مث آکورا لینکولن لکسس و دی اس هم زیرسایه ی شرکت بزرگ قرار دارن
خسته شده
۷ خرداد ۱۳۹۵یه حرفیو از یه سایت انگلیسی یا سایت های خود رولزرویس و بنتلی در میارید اگرم تازه گفته باشن که من میگم اصلا این حرفو هیچکس نگفته و منیعی نداره و تخیلات بعضی ها مثل شما اینو پروش داده که به خاطر محبوبیت و این حرفا وقتی برندی میتونه سال 2004 اومبیله 8 میلیونی تولید کنه و حتی سال های بعد در مدل های معمولش یک میلیون دلاری هیچوقت محبوبیت کمی پیدا نمیکنه و چیزی فارت از خاص بودنه ضمن اینکه یک میلیونم هم اینطوری باشه یه برند هیچوقت از بین نمیره و نابود نمیشه چون میباخ فروش خودشو همیشه داشت
ferrari
۷ خرداد ۱۳۹۵درود…
خسته شده ی عزیز، بنتلی درست میگه. برند میباخ به دلیل سفارش کم و وجود رقیبی مثل رولزرویس فانتوم و نداشتن پلتفرم مستقل از کلاس s موفق نبود و.تعطیل شد. دوستان که حرف بدی نزدن فقط حقیقتو گفتن
ROHAM
۸ خرداد ۱۳۹۵ماشینا دو دسته هستن:
یا بنزن
یا در آرزوی بنز بودن هستن