رولز رویس

رولز رویس کولینان واقعا یک شاسی‌بلند نخواهد بود

رولز رویس همواره اصرار کرده است تا خودروی آتی خود را که محصول پروژهٔ کولینان خواهد بود را یک خودرو با بدنهٔ مرتفع بنامد. امتناع این برند از به کار بردن عنوان شاسی بلند برای این خودرو کمی گیج کننده می‌باشد، ولی شاید واقعاً دلیلی برای این امر وجود دارد، شاید بتوان آن را نوعی افاده فروشی دانست از جانب رولز رویس برای انتخاب کلمات!

rolls-royce-cullinan-prototype-testing-front-three-quarters-in-motion

rolls-royce-cullinan-prototype-testing-front-three-quarters-in-motion-02

rolls-royce-cullinan-prototype-testing-rear-three-quarters
اندرو بویل، مدیر ارتباطات بین المللی رولز رویس در مصاحبه‌ای با وب سایت موتورینگ می‌گوید که کمپانی آن‌ها دلایل خود را برای این که مدل جدید را یک شاسی بلند نمی‌خواند دارد.

پروژهٔ کولینان؟ ما آن را یک خودروی با ارتفاع بالا می‌نامیم. به کار بردن واژهٔ SUV برای آن لزوماً کار درستی نیست، زیرا این خودرو یک مدل اسپرت نیست، چه برسد به این که یک مدل چند منظوره باشد!
چند برند دیگر نیز در حال ورود به این بخش از بازار می‌باشد، البته با تعاریفی که خودشان از یک شاسی بلند لوکس دارند. شما فقط باید صبر کنید و ببینید که تصمیم ما چه خواهد بود، ولی فکر می‌کنم شما در نهایت متوجه خواهید شد که خودروی ما تعریفی متفاوت از آن چه این روزها می‌بینید خواهد داشت.

بویل بدون شک به بنتلی بنتایگا اشاره می‌کند، خودرویی که قطعاً نزدیک‌ترین رقیب کولینان خواهد بود، اگر چه بنتایگا قیمتی حدوداً نصف ۴۰۰ هزار دلاری دارد که رولز رویس برای خودرو جدید خود تعیین کرده است. بنتلی به هیچ وجه به اندازهٔ رولز رویس بی میل نیست تا این مدل خود را یک SUV بنامد، چرا که خودروی آن‌ها واقعاً یک شاسی بلند است. بویل می‌گوید که نتایج پروژهٔ کولینان بر روی میراث برند آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. از این ادعای وی می‌توان انتظار خودرویی اصیل و بی نظیر از رولز رویس داشت، همان چیزی که وقتی آن‌ها سال گذشته نخستین بار در موردش صحبت کردند ما آن را پیش بینی کردیم.

Rolls-Royce-Cullinan-prototype-rear-three-quarters-2
وب سایت موتورینگ پیش بینی می‌کند که از نظر آن‌ها به احتمال زیاد این محصول جدید رولز رویس یک استیشن لوکس مرتفع خواهد بود. در حالی که رولز رویس تاکنون هرگز خودرویی با بدنهٔ استیشن تولید نکرده است، برخی کمپانی‌های تولید اتوبوس مانند رادفورد، قبلاً برخی از سدان های تولیدی این کمپانی را به مدل‌های استیشن تبدیل کرده‌اند.

Rolls-Royce-Cullinan-prototype-front-lead
همان گونه که در گزارش‌های قبلی‌مان نیز گفته‌ایم، رولز رویس کولینان بر روی یک معماری جدید آلومینیومی ساخته خواهد شد، همان پلتفرمی که قرار است مدل جدید فانتوم نیز روی آن تولید شود. هر دو خودرو قرار است در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شوند، طبق برنامهٔ رولز رویس ابتدا فانتوم جدید و پس از آن کولینان به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از موتورهای رولز رویس نیرو بخش کولینان خواهد بود، ولی احتمالاً موتور ۶.۶ لیتری توربو دوقلوی V۱۲ که در مدل‌هایی مانند Wraith و گوست دیده‌ایم بهترین گزینه خواهد بود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کمکشو بردن بالا شد شاسی؟:||||

    1. king 918

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      واقعا کجای شاسیش بلنده !!!
      ببینید شاسی همان اسکلت بندی یا استخوانبندی یک وسیله نقلیه ست که بتونه سایر قطعات خودرو را نگه داره تو این ماشین به قول دوستمون فقط کمک ها رو دادن بالا حتی شبیه کراس اوور هم نشده …….

      1. بنتلی

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        کینگ عزیز این طراحی اصلیش نیس،این بدنه فقط برا آزمایش روش قرار داده شده،اگه دقت بکنی هیچ پوششی رو بدنه و چراغا نیس چون اصلا قرار نیس این شکلی باشه!

    2. HECTOR

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از عکس زیاد معلوم نمیشه.
      چون ماشین یا چیز دیگه ای کنارش نیست که بتونی بر مبنتی سایز اون قضاوت کنی.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ولی شاسی بلند نیست

        1. بنتلی

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          یو اس اس عزیز این طراحی نهاییش نیس ،این بدنه فقط برا آزمایش خودرو روش نصب شده ،ب همین خاطر هیچ پوششی نداره،طرح نهایی فرق داره ،البته ب گفته رولزرویس شاسی بلند نیس ولی ارتفاش زیاده! شاید یه خودرویی مثه کادیلاک رئیس جمهور آمریکا باشه !

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بنتلی جان فرمایشات شما صحیح

    3. علی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      اخه اینم شد ماشین؟!!!

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کجا بودی شما تاحالا؟؟؟؟

      2. Parker

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        باد آمد و بود عنبر آورد…
        به به.
        باز دوستمون علی آمد …
        باز باید دعوا درست کنیم.

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خوب مجید جان خود ادم هم نباید پایه دعوا و جر و بحث باشه

      3. علي

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        سلام بر همه دوستان عزیز از جمله یو اس و مجید جان. جاتون خالی ریا نباشه ی سفر رفتم لندن ی حسابکی اونجا داشتم که تهش ی مقدار پوند بود. بعد از اینکه انگلیس از اتحادیه اروپا امد بیرون واحد پول انگلیس به شدت سقوط کرد و همچنان ادامه داره. من هم به نوبه خودم مجبور شدم درخواست مسدود کردن حساب و انتقال الباقی پول به فرانکفورت آلمان کنم و تبدیلش کنم به یورو. خدا ازشون نگذره این کارشون فقط باعث دودش تو چشم مردم بره. ???

  2. فقط انگلستان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    با یکی در مورد ماشین های آلمانی و انگلیسی بحث می کردم می گفت اگه ایرانخودرو رولزرویس رو تولید می کرد به جای اون چتر داخل درش یه چماق می ذاشت که در موقع لزوم به کار بیاد اخه این چتر چی هستش مثلا می خوان بگن این خاصش می کنه آره
    نتونست ازش ایراد بگیره ببینید به چیش گیر داده.

  3. HECTOR

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هر چیزی که اسمشو میخوان بذارن. ابهت یک رولزرویس خیلی مهمه و این ماشین از این نظر هیچ چی کم نداره.

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    الان این شاسی بلنده؟؟؟
    فرقش با بقیه مدلهای خط تولید تو چی هستش؟؟؟
    اهان یک فرق پیدا کردم در عکس اول رو صندوق یه اسپویلر نصب شده و همین باعث شده بشه شاسی بلند
    منم برم رو ماشین بابام اسپویلر ببندم بشه ماشینش شاسی بلند و کمکاشم یه مقدار دستکاری کنم ارتفاشم زیاد شه دیگه تمومه و از فردا میرم تو کوه و کمر

    1. بنتلی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علی جان،این طراحی نهاییش نیس،این بدنه رو فقط برا تست خودرو روش نصب کردن،برا همین پوششی روش نیس،طراحی نهایی فرق داره.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بنتلی جان همین جملات رو ب من هم گفتی
        فدات

  5. مسعود

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بابا این که فانتومه چرا همتون فکر کردید کولینانه ؟
    ولی خوب ورود به این بخش از بازار برای رولزرویس یه خریت بزرگه که البته چون پول توشه توجیه اقتصادی داره.

  6. محمد حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    وای خدای من …!!! عجب تناسبی ! فقط خداکنه قاشق چنگال هاش دسته بلند باشن تا دیگه با بنتایگا هیچ فرقی نداشته باشه!!!!!!!

    1. بنتلی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      محمد حسین جان همونطور ک گفتم اصلا قرار نیس این شکلی باشه! در ضمن وجود قاشق و چنگال و فنجان ب همراه محفظه مخصوص بخشی از لوکس بودن یک خودرو ب حساب میاد و موجب آسایش بیشتر سرنشیناس میشه!
      بنز هم زیر کاپوت کانسپت مایباخ6 محفظه مخصوص برای همین چیزا قرار داده ک ب نظر من کاملا کار درستیه!

  7. ِدوچرخه سوار

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    احتمالا کاری که بزرگان خودرو سازی میکنند هر چند نا متعارف ,تبدیل به یه سبک طراحی ویا الگوی طراحی میشه ..
    مثل شاسی بلند نامتعاف و دوست داشتنی
    bmw .x6 که به سرعت جای خودشو باز کرد و دیگران هم بعد چند سال به این نتیجه رسیدند که مثل اون رو بسازند .کم کم شاسی بلند کوپه شد تیپ جدید خودروهای لوکس .

  8. مهدی drift

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    اون بادشکن عقب خیلی قشنگش میکنه

  9. مهدی drift

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    6.6 تویین توربو باید بیشتر از 1000 اسب بشه

    1. Parker

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      برای ماشین های لوکس معمولا رو گشتاور کار میکنن.
      تا ماشین خرفت نباشه و سریع خودشو از جا بکنه.
      گشتاورش فکر کنم حداکثر 700 پوند فیت باشه.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بستگی به خودروساز داره که به چقدر کفایت کنه

  10. محمد زمانلو

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    یه روش جدید برای سر کیسه کردن مشتری خرپول البته با یک روش منطقی و آپشن های سطح بالا و گران. نه مثل فرغون سازای ما با یه تعویض چراغ و سپر با نمونه ی بی کیفیت تر یه اسم جدید رو فرغون ساخت خودشون که به ظاهر خودرو است می ذارن و قیمتش چند میلیونی گرون تره!

    1. HECTOR

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فقط سر کیسه کردن نیست.
      چرمی که 25 سال عرق بخوره و هنوز مثل روز اول باشه در هر ماشینی پیدا نمیشه.

      1. محمد زمانلو

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        شما درست می فرمایید. در حد قیمت های نجومی شون واقعا خاص و با کیفیت هستند.

  11. Mercede

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    این عکس برای جاسوسان صنعتی است شاسی مدل اس یو وی رولز-رویس است با بدنه فانتوم مثل مدل کانسپت فراری انزو که بدنه تساروزا رای روی ان نصب کرده بوداند

    1. بنتلی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      کاملا حرفتون درسته،جای خوشحالیه ک فردی مثه شما هم در جمع دوستان هس!

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        خوب خداروشکر که بلاخره شما هم کسی رو تایید کردین

  12. حميد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    از این کمپانیهای انگلیسی خیلی حس خوب نداشتم

  13. Saied

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    برند خاص. با کار هایی خاص.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا