بنتلی در حال گذار به سمت تبدیل شدن به برندی تمام الکتریکی است اما این تنها خودروساز فوق لوکسی نیست که رو به الکتریکیسازی آورده است زیرا رولزرویس هم سالها است که در حال بررسی خودروهای الکتریکی بوده و حالا مدیرعامل این شرکت «تورستن مولر» اعلام کرده است که اولین محصول الکتریکی رولزرویس «سایلنت شادو» نام خواهد داشت. این نام از سیلور شادو الهام گرفته است که بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ تولید میشد. قسمت سایلنت این نام هم به سکوت خودروهای الکتریکی اشاره دارد.
مولر حرفی از زمان معرفی سایلنت شادو نزده اما گفته است که این خودرو یک رولزرویسِ مناسب خواهد بود. وی افزوده است:
الکتریکیسازی کاملاً متناسب رولزرویس است زیرا موتورهای الکتریکی پُرگشتاور و بسیار بیصدا هستند. ما به پیشرانههای پُرسروصدا و صدای اگزوز معروف نیستیم و این یک مزیت بزرگ است.
مولر در همین گفتگو به موضوع آمار فروش هم پرداخته و گفته است که شیوع کرونا به افزایش فروش رولزرویس کمک میکند زیرا:
خریداران شاهد این هستند که زندگی چقدر سریع پایان میابد و بنابراین خوب است که از امروز لذت ببریم و این کار را به سالهای بعدی موکول نکنیم.
اولین تجربهٔ رولزرویس در زمینهٔ خودروهای الکتریکی کانسپت 102EX بود که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ معرفی شد. این خودرو که بر اساس نسل قبلی فانتوم ساخته شده بود، به دو موتور الکتریکی با مجموع ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک پکیج باطری ۷۱ کیلووات ساعتی مجهز شده بود. در همین حال، انتظار میرود سایلنت شادو بشدت وامدار بامو i7 آینده باشد.
Amirreza
۹ خرداد ۱۴۰۰رولز رویسم رفت ، مایباخ و بنتلی شما ها دیگه نرین
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰سلام حاجی
۱ اول پسرتو انقدر محدود نکن
۲ من برقی بشن و بمونند رو بیشتر از نشن و کلا محو بشن دوس دارم شما چطور؟
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰من که اصلا خوشم نمیاد برقیشو ولی خداییی از نبودنشون بیشتر بدم میاد
میدونم در خصوص برقی سازی یکسری افراط ها صورت گرفته میدونم علیه تولید کربن دی اکسیدی که چین تولید میکنه اقدامی صورت نگرفته ولی واقعا ما در یک جنگ خیلی بزرگ برای بقا هستیم و خودرو های برقی اگر درست پیاده شند خیلی عالی میشه و همچنین تولید برق پاک و همچنین جمع کردن استفاده از اجاق گاز هایی که آتیش دارند چون از پخت و پز کربن دی اکسید بیشتری تولید میشه
محمد امین
۹ خرداد ۱۴۰۰این کار برای ولزرویس شاید کم تر درد آور باشه تا بقیه ماشین ها ،چون رولزرویس در حالت بنزینی هم صداش در نمیآمد و خیلی شاید بد نباشه
ولی جا داره یادی کنیم از سیلور شدو 🤩
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰چی بگم والا،من یکی که مخالف حرفات هستم آقا رضا،ماشین های برقی یه آرمیچر ساده ست اونوقت با موتور های بنزینی یا گازوییلی و دیزلی باید مقایسه بشن که از هزاران قطعه تشکیل شدن؟ هرچیزی جای خودش….
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰حاجی از پخت و پز کربن دی اکسید بیشتری تولید میشه چرا اجاق گازا برقی نمیشند نمی دونم حمله ور چرا نمی شند حامیان محیط زیست کجان دقیقا
ولی خدایی حمل و نقلم سهم بزرگی تو تولید کربن دی اکسید داره
بعد یه نکته دقیقا با اینکه عاشق جالبی و مهندسی درون سوز هام ولی خب برای خانوده ها برقی به نظرم بهتره شما یه کمری رو نمیخری بری نوربرگ رینگ پس سادگی میتونه از یک جنبه دیگه یک حسن باشه درست طبق مقاله پدال هزینه نگه داری بالاتر بود ولی به نظرم تولید قطعاتشون بره بالاتر هزینه تولیو سرشکن بشه و به عنوان ماشین خانوادگی کم خرج تر بشند
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰بعد از اون طرف از v12 رولز رویس صدای v12 لامبو نمیاد به نظرم حرف اقای مولر درسته حالا بالاخره اونام کلی تجربه تو دنیا خودرو دارند که ما نداریم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا آقا رضا شما ماشین برقیت خراب بشه دیگه کار از کار گذشته باید بری همه چیزو تعویض کنی اما درونسوز ها یه قطعه رو که تعمیر کنی راه میافتن….
دیگه نهایتش ۱۵درصد آلودگی ها مال خودرو باشه باقی پس مال چیه؟خدا میدونه….
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰درسته که رولزرویس صدای لامبو نمیده اما وقتی موتور برقی داشته باشه با اون شتابش دیگه آرامش رو ازت میگیره…
مهديار
۹ خرداد ۱۴۰۰با این توصیف شما، f22 رپتور هم یه تیکه فلزه که دادن یه چنتا بچه با مداد خاکستری که کربن داره رنگ کنه که رادار گریز شده. بنده خدا کلی تکنولوژی در ساخت، ساخت انبوه و درایو این موتور ها و این باتری ها هست، فقط یه گوشه کوچیک ماجرا: یه ماشین کنترلی ساده بساز که هر کدوم از چرخ های عقبش به یه موتور وصله، و گیرباکس نداره. حالا فقط لطف کن و این ماشین رو در خط راست نگه دار، کافیه موتور سمت چپت مثلا 3200 دور در دقیقه باشه و موتور سمت راستت 3201 دور، اون وقت ماشینت میکشه سمت راست. کلی المان غیر خطی در رفتار موتورها و در رفتار باتری ها هست، ترکیب این دو تا رو در این حد دقیق کنترل کردن واقعا کار بزرگیه. تکنولوژی باتری ها، اتوپایلوت و ماشین ویژن و … بماند. کاش تسلا چرم و چوب زدن رو، حفظ پرستیژ رو مثل بنز بلد بود
Reza
۹ خرداد ۱۴۰۰همشون الکتریکی میشن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰و بی ارزش!😢
محمد مختاری آذر
۹ خرداد ۱۴۰۰دیگه اینو کم داشتیم آخه رولز رویس الکتریکی
من در اول از رولز رویس خوشم نمی اومد ولی تازگی ها از رولز رویس خوشم اومده بود ونظرم عوض شد والان فکر کنم دوباره عوض شد
Aryan🥋🥋🥋judo
۹ خرداد ۱۴۰۰همین مونده بود که رولزرویس بخواد الکتریکی بشه حداقل دیگه طراحیشو مثل ماشینای الکتریکی چرت وپرت نکنید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰دقیقا رولزرویس رو با اون جلو پنجره معروفش میشناسن برقی که بشه اونو بردارن که دیگه رولزرویس مرده…
سهند
۹ خرداد ۱۴۰۰نه بی ام و ix هم الکتریکی است ولی جلوپنجره دارد، فکر نکنم از رولز رویس بردارند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰میشه شما اینقدر به من ریپلای نکنی؟یه بار میای وسط حرف بد میزنی میگی گمشو یه بار میای درمورد ماشین با من حرف میزنی! لطفاً سرت به کار خودت باشه کاریم با من نداشته باش…
پدال لطفاً حذفش نکن…
Nima+RST
۹ خرداد ۱۴۰۰تا نه سال دیگه یعنی سال ۲۰۳۰ بیشتر خودرو هایی که میشناسیم برقی خواهند بود
تا بیست سال دیگه یعنی سال ۲۰۴۰ درصد کمی از کمپانی ها هنوز خودروی درون سوز میسازند
تا سال ۲۰۵۰ یعنی سی سال دیگه تمام تولیدات تمام برند های بزرگ خودرو سازی برقی خواهند بود
این نظر خودم نبود
این دقیقا عین کلماتی که هفته قبل تو صدای امریکا شنیدم
Angus_812
۹ خرداد ۱۴۰۰سایپا بخواد الکتریکی بزنه
ببند دهنتو لطفا میزاره اسمشو
ایرانخودرو هم میزاره حرف نباشه
چند روز دیگه همین بدال خبرشو میزاره😅😅😅😅
BenzSLR
۹ خرداد ۱۴۰۰تو گوگل بزنید تارا و دنا سفارش آپکو . فقط با کمی تغییرات ظاهر ماشین بهتر شده و حتی قدرت . نمیخوام بگم خودرو سازی ایران خوبه ولی از اینجا میفهمیم این ایران فرغون و سایپا قالپاق ۹۰ درصد خودشون دست خودشونو بستن چرا برای اینکه نمیخوان پول بیشتر خرج کنن. مهندس های خبره خودمونو الکی الکی میفرستن خارج اونوقت میگن حمایت از تولید ملی !!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰وقتی میدان حاکم باشه دیگه انتظار بیشتری هم نمیره جناب slr…
Ninja
۹ خرداد ۱۴۰۰بابا من یه کلیپ دیدم زده بود سایپا اسمشو از تارا اسب قهرمان برداشته که یه کارتونه 🤣
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰تارا کره اسب قهرمان!😂😂😂😂
google
۹ خرداد ۱۴۰۰خدا رو شکر ایران خودرو و سایپا هنوز به فکر الکتریکی کردن محصولات نیفتادن
اول باید یه موتور شش یا هشت سیلندر طراحی و تولید کنند بعد به این نتیجه برسند که هم مصرفش بالاس هم به طبیعت آسیب میزنه بعد هیبرید تولید کنند بعد کاملا برقی بشه
یه حساب سرانگشتی کنید حداقل بیست سی سال دیگه میشه
البته خود الکتریکیا به علت مواد مخصوصی که باید در باتری به کار بره بیشتر آلودگی تولید میکنند
تا یه موتور شش یا هشت سیلندر
اول باید آلایندگی کارخونه ها رو درست کنند نمیدونم چه گیری دادند به خودروسازا :(
Ninja
۹ خرداد ۱۴۰۰۶ شش سیلندر ۸ سیلندر ایرانخودرو
RezaRs
۹ خرداد ۱۴۰۰سمند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰چه گیری دادید به آشغال سازای داخلی،اگه دست بخش خصوصی بود باید در جفتشونو میبستن چون دیگه ارزشی ندارن،بجاش با تولید یا مونتاژ کردن ماشین های خارجی نیازمونو تامین میکنیم بعد اون یه مدل شریکی برپایه اونا میسازیم،راهی که خیلیا درپیش گرفتن مثل ترکیه…
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰آفرین آبتین جان
یه سوالی هست که میپرسن اگه مثلا رئیس جمهور بشی اولین کاری که میکنی چیه ؟ من اگه باشم میگم : در ایران فرغون و سایپا قالپاق رو تخته میکنم و میدم توشون پرورش دام راه بندازن .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰ایول فرزاد جان،تو هم عین من فکر میکنی،البته اگه دست من بود میگفتم دام توش نندازن چون گوسفند ها هم بیچاره نفرین میشن گوشتشون دیگه بدمزه میشه😂
UNIVERS
۹ خرداد ۱۴۰۰اقای فرزاد اگه در سایپا و ایرانخودرو رو ببندی ، چه جوری میخواهی سالی
2 هزار میلیارد تومن سود کنی؟؟؟؟ بزرگترین منبع مالی میپره ها.
اون وقت نمیتونی خودت سوار همون فراری عکس پروفایلت بشی.
سایپا و ایرانخودرو شاخه های درخت هستن. اول ریشه رو درست کن. بعدا میرسیم سراغ شاخه.
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰آبتین جواب خوبی بود 😂
رامین این شاخه ها میوه نمیدن باید چیده شن ! منم یکم دیکتاتورم مخالفت کنی میفرستم تعطیلات ، میدونی که تعطیلات چیه ؟
Amirreza
۹ خرداد ۱۴۰۰نه همینطوریشم ماشیناشون منفجر میشه اگه باطری لیتیومی هم بزارن فکر کنم ازشون به عنوان بمب ساعتی استفاده میکنن
Erfan
۹ خرداد ۱۴۰۰فرآیند تولید خودروهای الکتریکی در بیشتر کشورها فعلا با توجه به تولید عمده برق از سوخت های فسیلی در بیشتر کشورها و البته ایجاد آلایندگی های زیاد در فرآیند تولید باتری همچنان فرایند پاکی نیست و شاید آلودگی برابر با خودروهای بنزینی تولید کند.
ولی این آلودگی در بعضی کشور ها که بیش از 80 تا 100 درصد برق مصرفیشون از انرژی پاکه خیلی کمتره و اونجاس که واقعا تاثیر گذاره مثل نروژ، فنلاند، سوئد، هلند و اینجور کشورهای اروپایی کوچک و کم مصرف.
اما در بیشتر کشور های بزرگ کاملا جریان فرق داره مثلا آلمان چیزی حدود 80 درصد برقشو از منابع فسیلی(عمدتا ذغال سنگ) تولید میکنه و فقط 20 درصد بقیش از انرژی های پاک و البته سوخت اورانیوم تولید میشن، پس هنوز در این کشور ها خودروهای الکتریکی فاقد کارایی کافی در حفظ محیط زیست هستند.
Erfan
۹ خرداد ۱۴۰۰و البته تولید برق از منابع غیر پاک در کشورهای بزرگ هم بدلیل صنعتی بودن و البته جمعیت بسیار زیاد است برای همین در بین کشورهایی با تولید انرژی پاک زیاد بطور معمول نام کشور های کوچک و کم جمعیت رو میبینید.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آقا عرفان دولتا وقتی گیر الکی بدن دیگه چارهای هم هست؟همه اش میگن برقی برقی ایلان الکلم که بدتر توی ذهنشون کرده دیگه ول کن نیستن،جالب اینجا ست از همین جریان برق بازی هم داره سواستفاده های مختلفی میشه از جاسوسی بگیر تا همون نابودی جنگل ها!
سیاست چه چیز کثیفیه….
علیturbo s
۹ خرداد ۱۴۰۰اقا عرفان المان هم بیشتر برق تولیدی از توربین بادی و انرژی خورشید.
یه مقایسه جالب بین ایران والمان بود:
المان با داشتن فقط 45روزافتابی کامل جز کشورهایی بودکه بیشترین برق از انرژی خورشیدی رو تولید میکرد.
ایران هم با داشتن 325روز افتابی کامل درسال جز کمترین ها.
Erfan
۹ خرداد ۱۴۰۰همونطور که گفتم مقدار برقی که از منابع پاک تولید میکنه زیاده ولی چون مصرف صنایع بالاست نمیتونه همه رو با اون راه بندازه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰مدیریت درست و حسابی نیست….
Mahdi
۹ خرداد ۱۴۰۰الکتریکی شدن برای رولز کار بس پسندیده ایی
porsche
۹ خرداد ۱۴۰۰بهترین برند دنیا؟تو دیگه چرا؟
سهند
۹ خرداد ۱۴۰۰الکتریکی شدن رولز رویس مشکلی ندارد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰اینم دیگه هیچی….
مهدی
۹ خرداد ۱۴۰۰به نظر من الکتریکی شدن رولزرویس مشکلی نداره اما خودرو هایی که با موتور های بنزینی جذاب هستن مثل لامبورگینی اگه الک1ریکی بشن به نظرم خیلی بده و حرف اقای تورستن مولر ( موتورهای الکتریکی پُرگشتاور و بسیار بیصدا هستند. ما به پیشرانههای پُرسروصدا و صدای اگزوز معروف نیستیم ) درسته
اما به نظرم اگه طراحی ماشین هاشو مثل ماشین فضایا کنه و اون جلو پنجره با سنت رو برداره خیلی بد میشه
ماکان
۹ خرداد ۱۴۰۰سلام . من اگر که انشاالله بعد از ساختن و تولید این مدل از رولز رویس شرایط از همه لحاظ فراهم شد ، این خودرو را انشاالله می خرم .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰با کدوم پول؟😂😂😂😂
Farzad
۹ خرداد ۱۴۰۰داداش جدی یه سوال ، شما مگه ایران زندگی نمیکنی ؟ گمرگ بسته هست و واردات هم ممنوعه ، شما چجوری میخری ؟!
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰اصلا اینا به کنار
اگه تو ایران باشن خب چری qq برقی هم نمیشه اورد چون جایی برای شارژش نیست به پریز که نمیشه وصل کرد
Mohsen.g
۱۰ خرداد ۱۴۰۰این سیستم کنترلی که میفرمایید سالهاست اختراع شده… درایو ها و اینورتر ها… پیچیده آن ولی وجود دارند و خیلی هم توسعه داده شدن
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰آینده متوجه میشید که برقی شدن گامی به جلو هستش
خودروسازا یه چیزی میدونن که دارن خودروهاشون رو برقی میکنند
وگرنه اگه شما تصمیم بهتری میگرفتید و بهتر از اونا میدونید پس الان شما باید جای اونا باشید !