رولز رویس

سر اگزوزهای تقلبی رولزرویس فانتوم جدید…

زمانی که بیش از ۳۰۰ هزار دلار پول بی‌زبان را صرف خرید خودرویی چون جدیدترین نسل رولزرویس فانتوم می‌کنید قطعاً انتظار بهترین‌ها را دارید…


متأسفانه ما متوجه شدیم که فانتوم از مشکلی در رنج است که کم‌کم به یک اپیدمی در میان خودروسازان تبدیل می‌شود: سر اگزوزهای تقلبی.


همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌شود، نسل جدید فانتوم دارای دو سر اگزوز مستطیل شکل کرومی است اما با نگاهی عمیق‌تر متوجه می‌شوید که این‌ها اصلاً سر اگزوز نیستند. آن‌ها اساساً حفره‌هایی بوده که داخل سپر ایجاد شده و سر اگزوز واقعی گرد که کوچک‌تر است درست زیر آن قرار دارد.


بسیاری از خودروهای نسبتاً گران‌بهای دیگر نیز وجود دارند که سر اگزوزهایی تقلبی داشته و از جمله آن‌ها می‌توان به آئودی R8، مرسدس-ای‌ام‌جی GT و فراری کالیفرنیا اشاره کرد؛ اما دیدن این سر اگزوزهای تقلبی در نسل جدید فانتوم بیشتر از همیشه ناامیدکننده است…

[دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    حالا شما خودتو ناراحت نکن، سعی میکنیم با این مشکل کنار بیایم

  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته ائودی RS5یادتون رفت اونم یک خودرو پرفومنس و گرونه موندم این همه پول برای این خودروها میگیرن بعد یک سر اگزوز نمیذارن

    1. AMIR SCHUMACHER

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      حتما دلیلی برای این کار وجود داره.
      شاید حرارتش درخشندگی سپر رو خراب میکنه یا ‌… .
      یه اگزوز گذاشتن که خرجی نداره.
      وقتی هیوندای آزرا ۵ سال پیش با یک بیستم قیمت فانتوم سراگزوز اصل داشت ، عدم انجام این کار برای رولزرویس ، فراری و آئودی حتما یک دلیل قانع کننده داره.

      1. MOBIN POURMAND

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (78 ديدگاه)

        شاید هم پاگانی اجازه نداده???????

    2. arash66

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      شما اول برو اسم مدل رو دقیق یاد بگیر بعد بیا اینجوری ایراد فنی بگیر …
      SQ5 که اگزوز ظاهری داره …
      اینکه سر اگزوز این مدلی طراحی میشه رو مهندسای حرفه ای تشخیص دادن … !

  3. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    اینا احتمالا مال زمانیه که میخوان فقط نمایش عمومی بدن.
    بعید میدونم زمانی که دست مشتری بیاد همچین مشکلی داشته باشه.
    اگه اینطوری باشه اصلا مهم نیست.

  4. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دیدگاه…فکر میکنم آئودی a8 هم همینطور باشه…به سر اگزوزش دقت کنید

  5. Fit Demon

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    خوشم میاد بهترین‌ها با این همه ادعا سر اگزوز تقلبی نصب میکنن…

  6. Sina

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    واقعا برام سواله که چه این و چه چه دیگر خودروساز ها که اینکارو میکنن، واقعا اینقدر سخته که سر آون اگزوز اصلی رو داخل این سراگزوز های نمایشی بکنن!!؟؟ یکی نیست بگه شما که داخل سپر حفره ایجاد کردین خوب آون اگزوز هم بزارین داخلش دیگه

  7. علی آقا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (585 ديدگاه)

    یه جوری نوشته تقلبی فکر کردم مثل بعضی ماشینای چینی فقط دکوریه و پشتش هیچی نیست.
    داداش این که تقلبی نیست. محل خروجی اگزوز تو سپر رو مستطیل طراحی کردن.
    تقلب زمانی بود که این باشه اما توش اون ۲تا لوله گرد نباشه.

  8. arash66

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    باز هم از کلمه ” تقلبی ” استفاده کردید !
    اگر هر سایتی از این کلمه استفاده میکنه شما دیگه به کار نبرید !
    معنی fake در این موضوع به معنی دقیق تقلبی نیست مگر ایراد و یا خرابی دیده شده که می نویسید تقلبی ؟
    در این موضع باید گفت ساختگی و یا غیر واقعی not real

    1. MOBIN POURMAND

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      یکی از بهترین دیدگاه هایی ک تو پدال دیدم?????

  9. AK_007

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    اول مدلای بنز بعد آئودی بعد لینکلن کنتیننتال بعدم رولزویس
    ماداریم ب کجا میریم?!
    البته با دوستمون ک میگن حتما دلیل منطقی داره موافقم, ب نظرم باید توضیح بدن
    ولی با دوست دیگمون ک گفتن غیر واقعی با تقلبی فرق میکنه موافق ترم
    اون ک فقط مدله ولی دود از زیر خارج میشه میشه تقلبی, ن این

    1. arash66

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (433 ديدگاه)

      اون هم نمیشه تقلبی دوست عزیز، کار اگزوز مگر خروج دود از داخل موتور نیست، پس فرقی نداره از کجا خارج بشه درسته ؟

      تازه اگزوز ساختگی به اون مدلی که از زیر سپر خارج میشه میشه گفت، این رولزرویس که مشکلی نداره، لوله اصلی اگزوز گرد هست دیگه، حالا سرش چه فرمی باشه مهم نیست. باید به نحوه خروج صدا هم توجه کرد.

  10. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آره این اسمشو‌ نمی شه گذاشت تقلبی یا فیک خداییش! لوله ها توی جایگاهشون هستن
    خدا می دونه چقدر خندیدم وقتی سوراخ اگزوز های دو تایی هایما رو دیدم. بعد یه لوله کج مثل پراید از یه ورش زده بود بیرون به عنوان اگزوز :)))))
    البته این قضیه تو ایکس ۳۳ جدید هم تکرار شد

  11. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کلا ما ایرانیها عادت داریم بدون اینکه دلیل یه چیزی رو بدونیم قضاوت زود هنگام کنیم. داداش من تقلبی چیه آخه؟ رولزرویس برندی نیست که حتی از متریال خوب استفاده کنه. فقط و فقط بهترین متریال رو به کار میگیره و بهترین بوده همیشه.استفاده از این نوع سراگزوز هم بی دلیل نیست.چون ما دلیلشو نمیدونیم دلیل بر تقلبی بودنش نیست.

  12. ahmadreza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (116 ديدگاه)

    این قابه اگزوزه خیلی از ماشینا اینجورین آزرا v6 2008 هم همین طوریه به این نمیگن تقلبی تقلبی اونه که اصلا از اون قابه دود نمیاد

  13. احسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (256 ديدگاه)

    خیلی کار زشت و مسخره ایی است که بعضی خودروسازها میکنن
    یعنی چی آخه
    واقعا نا امید کننده است
    حالا میخواد توسط هر خودروساز و با هر اعتباری انجام شده باشه،خیلی زشت و چیپه
    مثل بعضی از کارهای خز و ناجوری که بعضی ها به صورت افتر مارکت انجام میدن روی ماشیناشون
    خیلی از مدل های بی ام دبلیو که توی ایران هست هم همین کلک زشت را زدن البته به صورت دیگه ایی، به شکلی که مثلا ظاهر اگزوز سری پنج را که نگاه کنی ظاهر اگزوز دوبل هستش ولی کافیه با دقت ببینی یا توی شب باشه و نور جلو ماشینت افتاده باشه توی سوراخ اگزوز دقیق مشخصه که اونی لوله ایی که سمت راسته دکوری و فیک هست و حداکثر ۱۰ سانت طولش هست….
    به نظر من خیلی کار زننده ایی است
    خب که چی حالا مثلا زورکی ۲ تا باشه که چی
    یا مثلا زورکی دو طرف سپر یعنی اگزوز باشه که چی
    یا اینکه توی سی کلاس جدید طرح اگزوز را دو طرف سپر ایجاد کردند که شبیه به خروجی اگزوز باشه ..مسخره است واقعا
    حالا بعضی ماشین ها هستند که ظاهر اگزوز یه دایره یا بیضی یا متساوی الاظلاع هست و لوله اصلی اگزوز پشت اونها و غیر متصل به اونها هست که خب حالا باز قابل قبوله و میشه لرزش لوله اگزوز و دیگر محدودیت های فنی را در جهت متصل نبودنشون در نظر گرفت که ایرادی بهش نیست ولی خب همون ها هم توی بعضی ازمدل ها مثل AMG از روش ناجور بی ام دبلیو استفاده کردند و یه دونه از باصطلاح خروجی ها دکور هستش
    حالا عمق فاجعه وقتیه که بزرگترین نامهای صنعت خودرو این کار سخیف را انجام میدن
    دیگه به تیگو۵ و هایما و ام وی ام x 33 جدید و بقیه چینی های عقب مونده ایرادی نمیشه گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا