سرانجام پس از انتظاری طولانی، رولزرویس رسماً نخستین اسیووی تاریخ خود و همینطور اولین اسیووی فوق لوکس جهان را رونمایی کرد. کولینان نام بزرگترین الماسی است که تاکنون کشف شده و هماکنون جزئی از جواهرات سلطنتی بریتانیا است. سازندهٔ بریتانیایی، کولینان را خودرویی همهجارو توصیف کرده که برای اولین بار ایدهٔ سفر آفرود لوکس را به واقعیت تبدیل کرده است. اسیووی رولزرویس ثروتمندانی را هدف قرار داده که خواهان یک اسیووی سوپرلوکس قدرتمند و کاربردی هستند.
رولزرویس برای اولین بار در بخش عقبی کولینان درب هاچبک خاصی را ارائه کرده که آنرا «The Clasp» نامیده است. این درب خاص که بهمنظور ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان طراحی شده است، بهصورت دوتکه بوده و در قسمت پایینی آن امکان نصب دو صندلی مخصوص پیکنیک وجود دارد. این درب با لمس یک دکمه روی سوئیچ خودرو باز و بسته میشود. با باز شدن درب صندوق بار، فضایی معادل ۵۶۰ لیتر وجود خواهد داشت که با خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۹۳۰ لیتر افزایش پیدا میکند. این امر موجب شده تا کولینان به کاربردیترین رولزرویس تاریخ تبدیل گردد.
احتمالاً راحتترین و بهترین جای کولینان صندلیهای عقب آن است که در دو ترکیب مختلف ارائه میشود. ترکیب اول بهصورت یک صندلی نیمکت مانند است که امکان نشستن سه سرنشین را فراهم میکند. نوع دوم اما دو صندلی شخصی و جداگانهٔ فوق لوکس است که در میان آنها یک کنسول مرکزی بزرگ قرار میگیرد. در این کنسول مکانی برای قرارگیری جامهای نوشیدنی و همینطور یک یخچال تعبیه شده است. همچنین یکی از ویژگیهای برجستهٔ کولینان نیز وجود یک پارتیشن شیشهای است که کابین را از قسمت بار جدا میکند. این ویژگی علاوه بر اینکه موجب سکوت بیشتر کابین میشود، همچنین باعث میگردد که حتی زمانی که درب قسمت بار باز است، دمای مطلوب کابین حفظ گردد.
از سوی دیگر، صندلی راننده نیز به همان اندازهٔ صندلیهای عقب چشمگیر است. هرچند عمدتاً در این قسمت رانندههای شخصی خواهند نشست تا مالک خودرو، اما این صندلی نیز به گرمکن و تهویه مجهز شده است. در مقابل راننده نیز جدیدترین نسل از صفحه آمپر دیجیتالی رولزرویس قرار گرفته درحالیکه در میانهٔ داشبورد نیز نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است. امکان کنترل این سیستم از طریق کنترلر دواری با نماد روح خلسه هم وجود دارد که در کنسول مرکزی تعبیه شده است. غربیلک فرمان کولینان نیز ضخیمتر و کوچکتر از سایر محصولات رولزرویس به نظر میرسد.
همانطور که انتظار میرفت، رولزرویس برای اولین اسیووی خود مجموعهٔ کاملی از سیستمها و تکنولوژیهای ایمنی و کمکراننده را در نظر گرفته تا کولینان در نوع خود به تکنولوژیکترین خودروی دنیا تبدیل گردد؛ بنابراین در این اسیووی فوق لوکس تجهیزاتی چون سیستم دید در شب، سیستم دید پانورامیک اطراف با چهار دوربین، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص عابر پیاده و حیوانات، کروز کنترل فعال و… بهصورت استاندارد ارائه شدهاند. تجهیزات رفاهی کولینان نیز شامل مواردی چون اینترنت وای فای، پنج پورت USB برای شارژ دستگاههای هوشمند، شارژر بیسیم تلفن همراه و یک نمایشگر سربالای وضوحبالا میشود.
کولینان ۵.۳۴ متر طول، ۲.۱۶ متر عرض و ۱.۸۳ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳.۲۹ متر است. این در حالی است که وزن این اسیووی بریتانیایی به رقم فوقالعادهٔ ۲۶۶۰ کیلوگرم رسیده که حتی از بنتلی بنتایگا هم بیشتر است. البته باید توجه داشت که بنتایگا ۲۰ سانتیمتر کوتاهتر و ۱۶ سانتیمتر باریکتر از کولینان است؛ اما بهمنظور سهولت در سوار شدن، ارتفاع کولینان هنگام ورود سرنشینان بهصورت خودکار ۴ سانتیمتر پایین میآید. این در حالی است که کابین نیز کف کاملاً مسطحی داشته و درهای موسوم به خودکشی، دهانهٔ ورود بسیار عریضی را ارائه میکنند.
کولینان پس از نسل جدید فانتوم، دومین محصول رولزرویس محسوب میشود که روی پلتفرم آلومینیومی جدید این شرکت بنام «معماری لوکس» ساخته شده است درحالیکه بهمنظور ارائهٔ عملکردی استثنایی و پیشرو در این کلاس، بدنهٔ خودرو نیز استحکام فوقالعادهای دارد. در زیر کاپوت کولینان اما پیشرانهٔ آشنای ۶.۷۵ لیتری V12 بایتوربو قرار گرفته که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این گشتاور عظیم از دور موتور تنها ۱۶۰۰ rpm در اختیار راننده قرار میگیرد. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در نسل جدید فانتوم است. این نیرو توسط یک سیستم چهارچرخ محرک کاملاً جدید به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
فعلاً شتاب صفرتاصد این اسیووی ۲.۶ تنی اعلام نشده اما گفته شده که حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده درحالیکه مصرف سوخت آن نیز چیزی در حدود ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. برای ارائهٔ نهایت راحتی و آرامش سواری، کولینان به سیستم تعلیق بادی خودتنظیم پیشرفتهای مجهز شده است. البته در اصل این سیستم نسخهٔ کاملاً بازمهندسیشدهای از تعلیق بادی موجود رولزرویس است که برای سازگاری با مسیر، در هر ثانیه میلیونها محاسبه انجام میدهد. این سیستم تعلیق در کولینان به مخازن هوای بزرگتری مجهز شده و تعلیق عقب نیز بهطور کامل از نو طراحی شده است.
درنتیجهٔ انجام این تغییرات، حالا کولینان حتی در سختترین و ناهموارترین مسیرها نیز سواری فوقالعاده راحت و بیتکانی را ارائه میکند که رولزرویس آنرا «سواری فرش جادویی» خوانده است. کولینان روی رینگهای ۲۲ اینچی قرار گرفته درحالیکه نوع تعلیق جلوی آن دو جناقی و تعلیق عقب آن از نوع پنج اتصالی است. این اسیووی بریتانیایی همچنین به سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم مجهز شده است. علاوه بر این، کولینان از سیستم تنظیم فعال کمکفنرها هم سود میبرد. این سیستم هنگام رانندگی در مسیرهای آفرود، زمانی که تشخیص دهد هرکدام از چرخها کشش خود را از دست دادهاند، با استفاده از یک کمپرسور هوا، آنرا پایین میآورد تا اطمینان حاصل شود که تمامی چرخها با زمین تماس دارند.
سیستم چهارچرخ محرک جدید کولینان نیز به دکمهای بنام «همهجا» مجهز است که راننده را قادر میسازد تا بتواند از تمامی ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانه استفاده کند. این ویژگی ماشین را قادر میسازد که بهراحتی در هر مسیری مانند شنزار، چمن خیس، گِلولای یا ماسهای حرکت کند. همچنین رولزرویس ادعا کرده است که کولینان میتواند تا عمق ۵۴۰ میلیمتری آب حرکت کند که بیشترین میزان در بین تمامی اسیوویهای لوکس بازار محسوب میشود. قیمت پایهٔ رولزرویس کولینان در ایالاتمتحده از ۳۲۵ هزار دلار آغاز میشود اما مطمئناً لیست دیوانهواری از آپشنها هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
حامد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷من همیشه عاشق رولزرویسم و اونو از هر خودرو ساز دیگه ای لوکس تر و خاص تر میدونم و حتی بارها ازش در مقابل عشقم (مرسدس بنز) دفاع کردم
ولی این شاسی بلند اصلا از نظرم جالب و جذاب نیست به اندازه دیگر محصولاتش متاسفاته(نظر شخصی)
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷کولینان : مثبت
بنتایگا : منفی
Stern des südens
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دو تا لامبورگینی اوروس : لایک
لامبورگینی اوروس + رولزرویس کولینان : دیسلایک
s.h
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دور از همه چیز نوشته بود صندلی عقب واسه مالک وجلو برای راننده شخصی اما فکر کنم کسی شاسی میخره واسه اینکه باهاش بره افرود وخودش بندازش تو چاله وخودشم درش بیاره همه حالش به اینه نه اینکه تو بشینی عقب ودائم تو استرس ناشی از خطر باشی وراننده هم ازترس خرابی ماشین سکته کنه !!اگر واقعا کسی واسه این کار بخرش یا اصلا برای این ساخته شده باشه احمقانه به نظر میاد این طور نیست ؟؟؟؟؟ البته بحث فانتوم خب فرق میکنه تو تو شهر هست وشلوغی واعصاب نداشتن میلیاردرا واسه رانندگی اما این بیشتر واسه لذت بردن از گل وشن وسنگ و…. اینا ساخته شده
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۷نه الزاما
خیلی ها هم میرن آفرود که تقلای ماشین با شن و گل و لای و … رو تجربه کنن
خیلی از تورهای آفرود هم امکان نشستن شما پشت فرمان ماشین رو فراهم نمیکنن
و شاسی بلندها توی این شرایط کوبش کابین دارن
.
اما رولزرویس این اطمینان رو میده که همونطور که از شیشه بغل بیرون اوندن ماشین از گل و لای با نهایت تجهیزات لوکس و با کمترین تکانه رو میبینین،
نوشیدنی خنکی هم از یخچال کنارتون بردارین و لذت ببرین
از تقابل تکنولوژی، امکانات لوکس، گل و لای عمیق و کابین بدون تکان و آرام و رام
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷مث همیشه و بدون هیچ شکی محشره
ساسان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷میدونم رولز رویسه..لوکسه ..فنیه..عالیه..ولی از نظر من نمای جلو رو بدون تغییر گذاشتن که یک مقدار فانتزی شده ماشین…ازدید من جالب ازآب درنیومده..یه جور انگار به هرقیمتی SUVشده است…
Stern des südens
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷برام جالبه بار ها آرزو کردم کاش یه فورد اف150 ، بی ام و ام5 ، دوج چارجر، بنتلی کانتیننتال ، مکلارن 570 جی تی، پورشه 918 یا 911 و … داشته باشم اما هرگز اونقدری به رولزرویس علاقه نداشتم که با وجود قیمت کهکشانیش بخوام داشته باشمش
به این درجه از تفاخر و فخرفروشی و تظاهر که در رولزرویس وجود داره هرگز علاقه نداشتم
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷دیگه چی میشه گفت در برابر این الماس!کلا سبک رولز رویس همینه یعنی بالاترین سطح لاکچری،نشان دهنده برتری انسان بر طبیعت…خوش به حال خریدارانش
Fk
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷و دیگر هیچ
تمااااااام !!!!!!!
shirko
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷لوکسترین ، با پرستیژترین ، باکیفیت ترین ماشین دنیا
مهرداد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷و تمام …
برای این موقع ها باید بکار برد چی میتونی بگی ! موقع سوار شدن 4سانتیمتر میاد پایین از امکانات و اپشن هم ک هیچی !برا پیک نیکتم فکر صندلی کرده و میز کوچیکش دیگه چی میخوای ؟ نهایت کیفیت نهایت دوام قدرت لوکس بودن و…و تمام..!
الف.ی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷پیرمرد قرتی!!!!!!!
ساسان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷خدایی درست گفتی..خیلی محافظه کارانه ساختن…این دیگه اسمش حفظ اصالت نیست…یه طرحو هی تکرار میکنن به شکلهای مختلف
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اگه اسمش حفظ اصالت نیس پس چیه؟! شما برو بقیه خودروسازا مثه ولوو و بنزو ببین ، اونا هم طراحی جلوی شبیه هم دارن. من نمیدونم چرا گیر دادی ب خودروهای انگلیسی!
ساسان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷,ویلیامز عزیز من چه مشکلی دارم با ماشینهای اینگلیسی؟من عاشق دنیای ماشینهام.حالا یه سری یارو بیشتر دوست دارم یه سریا کمتر…برداشت شما اشتباست.من فقط نظرمو درمورد طراحیش گفتم نه چیز دیگه..وعلا رولز رویس پادشاه خودروهای لوکس جهانه ازنظر من.
حفظ اصا لت زمانی معنی میده که تو بتونی با ریسک زیاد طرح جدید بزنی ولی المانهای بیسیک مدلهای گذشترو درش بکارببری..کاری که همون خودروسازهایی که اسم بردی میکنن..ولی رویز رویس در بحث طراحی خیلی دست به عصا وبا کمترین ریسک و تغییر میره جلو.به این نمیگن حفظ اصالت.این یه کپی از طرح قدیم همین شرکته که شاسیشو بردن بالا نه بیشتر
Khan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷عمق 540 میلیمتری نه سانتی متری. زیردریائیه مگه
SAEED
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷خب رولز رویس خودروساز محبوب منه و تا الان همه ی ساخته هاشو دوست داشتم
درباره کولینان نمیتونم یه نظر قطعی بدم چون SUV تو این کلاس قدمت خیلی کمی داره و باید ببینیم در آینده که با توجه به سیر صعودی تولید کراس اوور ها این کلاسم یکم شلوغ تر میشه و برامون بیشتر جا میوفته و اون موقع به نظر میتونیم یه نظر قاطعانه تر بدیم دربارش
مرسی
Khan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی جلوش یه خرده تغییر میدادن نسبت به فانتوم اینا کسی شاکی نمیشد، اینطوری انگار فقط یه رولزرویس قدبلند شده است
MjM
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷هرچند پیوستن خودروسازهای لوکس و اسپرت به جرگه شاسی دارها اولش زیاد خوش آیند نبود ولی وقتی نتیجه عالی باشه دیگه حرفی نمیمونه و گاهی سنتها باید تغییر کنه! وتولید شاسی بلند هم برای خودروسازها چیزی نیست ک بتونن راحت بیخیالش بشن.بعد از بنتلی، مازراتی، لامبورگینی حالا رولز رویس بعدشم باید منتظر شاسی بلند فر اری باشیم،
رقابت داغتر خواهد شد….
عرفان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اونایی ک میگن رولزرویس بریتانیاییه
من رفتم نمایندگیشون و ازشون پرسیدم ک انگلیسی هستید یا آلمانی، همشون گفتن آلمانی و bmw
لطفا سنگ دیگران رو ب سینه نزنید
سپاس
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷وااقعا نمیدونم چی بگم! رفتی نمایندگی ک فقط اینو بپرسی؟!!! بیرونت نکردن؟!! بهتره بدونی مقر رولزرویس در انگلیسه و اغلب کارکناش انگلیسی هستن.
البته درکل این حرفت خیلی خنده داره ک بخوای ب ملیت کارکنای یه شرکت گیر بدی! چون شرکت های بزرگ در کشور های مختلف خط تولید و حتی مرکز تحقیق و توسعه دارن ک بیشتر از افراد همون کشور تشکیل شدن.
در آخر هم باید بگم کارکنان نمایندگی های یک شرکت در کشورهای مختلف معمولا از همون کشور هستن. حتما رفتی از نمایندگی رولزرویس در آلمان سوال کردی؟!!! :)
عرفان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست عزیز داری شوخی میکنی دیگه؟؟؟
منظورم ملیت اون منشی نبود، برند رولزرویس رو گفتم
برا بدیهیات هم از این ب بعد باید قرینه بکار ببریم…
درضمن ی ریث آبی نفتی بود خیلی زیبا بود، درکنار بحث درمورد اون، این سوال رو پرسیدم…
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷درضمن کسی نمیگه رولزرویس بریتانیایی هس چون نیازی ب گفتن نیس و همه دنیا اینو میدونن، این یه حقیقته ک با حرفای تو تغییر نمیکنه!
Omid622
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷در اسپرت بودن با کمال احترام اما اصلا به اوروس نمیرسه اما نهایت لوکس بودن الان اوله تا بنز با برند مایباخ وارد شه البته برتری بنز به رولزرویس میتونه قیمتش باشه چیزی که در S65 مایباخ میبینیم که قیمتش با اینکه نهایت اوکس بودن رو داره اما از زولز رویس ارزونتره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست عزیز مایباخ قابل مقایسه با رولزرویس نیس، یه زمانی مایباخ خودروهایی با نشان خودش میزد ک گرونتر از رولزرویس بود ولی توان رقابت با رولزرویس رو نداشت و بخاطر فروش کم تعطیل شد.
الان مایباخ فقط یه ورژن لوکس تر مرسدسه!
با اینکه از بنتلی خوشم میاد ولی حتی بنتلی هم توانایی ب چالش کشیدن رولزرویس رو نداره!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی مد نظرم نیست.
به قل دوستان رولز خیلی داره محافظه کارانه عمل میکنه.
به خاطر همینه مارک ریشمن مدیر طراحی استون به رولز رویس میگه یونان باستان!!
با من باشه رنج روور اتوبیوگرافی رو بر میدارم.قیمتشم کمتره تازه.
https://i.ytimg.com/vi/cP2fXOo0Oyk/maxresdefault.jpg
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷صندلی پیک نیکشم از رنجی اسکی رفته تا یه حدی.
https://agario7.com/wp-content/uploads/2017/12/2019-Range-Rover-SV-Autobiography-LWB-Dynamic-Trunk-Capacity.jpg
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷حفظ اصالت و در عین حال نوبودن طراحی و مخصوصا لوکس بودن کار خیلی سختیه. واقعا تا این حد ظرافت تقدیر آمیزه.
Bilbo
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷مسلما مشتری های پروپا قرص رولزرویس، مشتری قطعی کولینان هم هستند و اینکه ما بخوایم ناراحت باشیم که رولزرویس وارد حوزه شاسی بلند ها شده واقعا محلی از اعراب نداره، اونم وقتی که مدل تازه یه روز هم نیست معرفی شده و ما نتیجه فروش و تاثیر کلیش رو برند رو نمیدونیم. اما فارغ از همه این بحث ها، این چیزی که تولید شده از منظر کابین واقعا دست کمی از یه اثر هنری نداره، نمای جانبیش واقعا عالی، نمای پشتی خوب و نمای جلو گرچه میتونست متفاوت باشه، اما محافظه کار بودن رولزرویس تو بحث طراحی خارجی واقعا قابل درک هست.
V12 احساس برانگیز، ایده های راحتی،مجموعه عظیمی از امکانات رفاهی و لیست بلند بالای اپشن های عجیب و غریب، نکات مثبت خوبی هستن که میتونن موفقیت این مدل رو تضمین کنن
:::فرشاد:::
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷با اینکه این محصول خیلی سطح بالاست، اما همچنان رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB رو بیشتر میپسندم و برام جذابیت بسیار بیشتری داره؛در واقع رنجرور یه خوبی که داره اینه که لوکس بودن رو در قالب یه طراحی منطقیتر و سر راستتر از رقبا بهت هدیه میده و این یعنی در بلند مدت کمتر از همردههاش خسته کننده و تکراری میشه.
Reza
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷تو یه سایت خارجی یکی کامنت جالبی نوشته بود
گفته بود آدم این همه پول بده به ماشینی که ظاهرش شبیه تاکسی لندنه؟ london cab
دیدم راست میگه دیگه همش اینو شبیه تاکسی های لندن میبینم مخصوصا رنگ های تیرش
علی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷عالی ترین نظر بود ?
آفرین به این هوش ?
با تچکر
مهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷فوق العاده شده حتی از اون چیزی که فک میکردم بهتر شده و از لحاظ افرود هم به معنی واقعی کلمه همه جا رو هست اگه دوستان فیلم هاش رو در پیج رولز رویس دیده باشن میدونن من چی میگم
حسین دهمرد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷احتمالا پرفروش ترین سال رولزی خواهد بود.
اگر ب ام و سرعقل بیاد و با سودش یه هایپرکار مشتی بزنه
Stern des südens
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷BMW هیچ وقت علاقه ای به اعداد خیلی بزرگ نداشته و هدفش همیشه این بوده 1000 دلار رو از فروش یه محصول 10 دلاری به 100 نفر به دست بیاره ، نه اینکه یه محصول 100 دلاری رو به 10 نفر بفروشه
ب ام و اینقدر پول داره که نیاز به مول فروش کل رولزوریس هم نداشته باشه
حسین دهمرد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷درسته ب ام و پول داره ولی کی از سود بیشتر بدش میاد؟
کی از هایپرکار ب ام و بدش میاد؟
ب ام و نمیزنه ولی اگه بزنه بد میزنه.
ارادت
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی فوق العادس، یه اثر هنریه، یه کاخ فوق لوکس
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷رینگش استیلش جالب نیست.داشبوردش که طرح چوب هست جالب نیست.صندلی به جای رنگ زرد و سفید باید از چرم مشکی استفاده میکرد.خط استیل اطراف شیشه دربها قسمت صندلی عقب کلفت شده که خیلی زشته اگر مثل درب جلو نازک بود قشنگتر میشد.سقف سانروفش هم کوچیکه
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷خط استیل نازک اطراف دو درب شیشه در قسمت درب عقب که اخرش پهن و کلفت میشه جالب نیست و اگر این خط استیل اطراف شیشه سرتاسر نازک بود مثل سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ خیلی قشنگتر میشد.اگر طراحی داخلی کاملا مشکی بود قشنگتر میشد
david
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بنتایگا حس لوکس تری میده به نظرم
net
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷۱۲ سیلند خیلی زیاده و ۸ سیلندر کافی بود.دربها اگر معمولی باز میشد قشنگتر بود.کولینان سیستم صوتی چه مارکی داره؟
بهراد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷نمی دونم انگیزشون از تولید این ماشین چی بوده ولی بنظر چیز جالبی هست.شخصیت لوکس بودن با آفرودیش سنخیتی نداره ولی موتور پر قدرت و راحتیش خوبه.ولی بیشتر شاسی بلند ها تو طراحی ستون عقب ضعف دارن.
نمیدونم ماشین های تولید محدود و گران قیمت مثل این یا مکلارن یا پروجکت وان چطوری ازشون تست تصادف گرفته میشه؟کسی میدونه بگه
Mehdi TuRbO
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷من عاشق روزلزرویسم ولی این به دلم ننشست به نظرم طراحی بیرونیش خیلی بهتر از این میتونست باشه لوکس تر سرو سنگین تر و متفاوت تر مثل این میمونه سدانشو ارتفاع داده باشی به نظرم به شاسی بلند نمیاد،اوروس واقعن بش میومد شاسی بلند باشه و طراحی کاملن متفاوتی داشت با اینک فکر میکردم اصن نمیشه از لامبورگینی شاسی دراورد،به نظرم باید یکم تغییرش میداد.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷در این که رولزرویس لاکچریترین و خاص ترینه هیچ شکی نیست ، ولی من رنجروور رو انتخاب میکنم بدلیل اینکه نسبت به پولی که میدی پرستیژ بهتر ، ظاهر بهتر و آفرود بهتری بهت هدیه میده .
اما رولزویس کولیان برای شخصی ساخته میشه که فقط میخواد بگه من پولدارم.
آخه کدوم دیوانه ای با یه ماشینی به این گرونی میره آفرود که بیاد رولزرویس رو شاسی بلند بگیره.
رولزرویس یعنی سدان درجه یک لوکس.
Elmiraj
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷کراس اور نه یه SUV همه جا رو هست نه یه سدان لوکس !
فقط و فقط یه هاچ بک خانوادگیه که یه کمی قدبلند تر شده …..
.
.
به نظر من ورود رولزرویس به این کلاس از خودروها زیاد جالب نیست !!!