پس از رونمایی نسل کاملاً جدید رولزرویس گوست در ماه گذشته، حالا سازندهٔ بریتانیایی نسخهٔ کشیدهٔ این سدان فوق لوکس را هم با نام اکستندد (Extended) معرفی کرده است. این خودرو که با سفارش و سلیقهٔ خریداران ساخته میشود، بهعنوان یک لیموزین طراحی شده که توسط رانندهٔ شخصی رانده میشود. گوست اکسندد ۵,۷۱۶ میلیمتر طول دارد که ۱۷۰ میلیمتر از نسخهٔ معمولی بیشتر است. همچنین فاصلهٔ محوری خودرو نیز از ۳,۲۹۵ میلیمتر در نسخهٔ معمولی حالا به ۳,۴۶۵ میلیمتر افزایش یافته است.
به همین دلیل فضای پای عقب گوست اکستندد از هر سدان دیگری در تاریخ رولزرویس بهجز فانتوم اکستندد بیشتر است. البته این افزایش طول ۴۶ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرده و آنرا به ۲۶۰۰ کیلوگرم رسانده است؛ اما بهمنظور حفظ طراحی بیرونی گوست استاندارد، طراحان رولزرویس با افزودن به طول درهای عقب، طول بیشتر خودرو را پوشاندهاند.
گوست اکستندد در داخل با صندلیهای عقب فوق راحت ارائه میشود که بین آنها یک یخچال شامپاین نصب شده است. این یخچال در دو حالت خنککنندگی مختلف کار میکند که شامل دمای ۶ درجه و ۱۱ درجهٔ سانتیگراد میشود زیرا دمای مناسب برای سرو شامپاین وینتیج (شامپاین تهیهشده از انگور یک سال) حدود ۶ درجه و برای شامپاین غیر وینتیج (شامپاین تهیهشده از انگور چند سال مختلف) حدود ۱۱ درجه است.
در زیر کاپوت گوست اما تغییری صورت نگرفته که این یعنی در اینجا همان نیروگاه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد؛ اما با وجود وزن بیشتر، رولزرویس شتاب نسخهٔ کشیدهٔ گوست را با نسخهٔ معمولی یکسان اعلام کرده است که یعنی گوست اکستندد ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
فروش رولزرویس گوست اکستندد بهزودی آغاز میشود و تحویل آن به خریداران تا پیش از پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.
دانیال
۴ مهر ۱۳۹۹از دوستان اگه کسی تجربه سواری با رولزرویس رو داره برامون شرح بده ممنون میشیم
Aria
۴ مهر ۱۳۹۹وحشتناک افتضاح
گاز که میدادم پام از زیر پتو میزد میرون
NAVID۰۰۹۸
۴ مهر ۱۳۹۹??????
باحال بود .
یاد کامنتهای اینستا افتادم
♤Angus_812♤
۴ مهر ۱۳۹۹اصلا خوب نیست
ضبط نداره باید خودت نصب کنی
دراش خرابه برعکس باز میشه
تن تن شاتون میزنه باید همش دست به آچار باشی
مهندسای دیوونه موتور TU5 رو با ۱۲ سیلندر عوض کردن از بس بی فکرن
داداش من تجربه داشتم اصلا خوب نیس
دنا توربو پلاس بخر خیلی بهتره
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹????????????????????
AMANTE
۴ مهر ۱۳۹۹من تجربه ی نشستن داخل رولزرویس رو دارم ولی سواری نه.
حس نشستن تو رولزرویس رو میتونم بگم اینطوری تصور کن که راحت ترین مبل دنیا رو پیدا کن اون رو دوبرابر بهتر کن میشه صندلی های رولزرویس.
MAHDI
۴ مهر ۱۳۹۹https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/Million-Stitch-Rolls-Royce-Phantom-2.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/12/Million-Stitch-Rolls-Royce-Phantom-1.jpg
https://cdn.static-carhp.com/images/car/Rolls-Royce/old_Rolls-Royce_Phantom_2019_Sedan_5d95cca83ec36.jpg
https://cdn.static-carhp.com/images/car/Rolls-Royce/old_Rolls-Royce_Phantom_2019_Sedan_5d95cca83ee22.jpg
https://cdn.static-carhp.com/images/car/Rolls-Royce/old_Rolls-Royce_Phantom_2019_Sedan_5d95cca83f597.jpg
مسعود
۵ مهر ۱۳۹۹منم رولزرویس سوار شدم
ولی داشبوردش داشبورد پارس بود
چون رولزرویس رو فقط از بیرون دیدم و ضمیر ناخود اگاهم داشبوردتشو تو خواب داشبورد پارس پخش کرد
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹عه عه عه عه عه!!!!!!بازم محدودیت سرعت!!!!!!!!خاااااک
:::فرشاد:::
۴ مهر ۱۳۹۹همچنان معتقدم که فلایینگاسپور، جذابترین سدان لوکس بازاره.
مهدی
۴ مهر ۱۳۹۹کامنتای این پست عالی بود
Dna
۵ مهر ۱۳۹۹این نوشیدنیه چی هست که اینقد قشر بی غم جامعه بهش واسه هستن؟!!!
مسعود
۵ مهر ۱۳۹۹توش میشه گل کوچیک زد