رولزرویس کالینان برای مدل ۲۰۲۵ بهروزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده که نمای جلوی جدید و بحثبرانگیزی را به همراه دارد.
حتی لوکسترین شاسیبلند جهان هم هر از چند گاهی به بهروزرسانی نیاز دارد. پرفروشترین خودرو رولزرویس برای سال ۲۰۲۵ تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است که شامل بازطراحی نمای جلو میشود. این طراحی جسورانهٔ جدید مطمئناً جنجال ایجاد خواهد کرد. کالینان جدید که با نام سری II شناخته میشود، در جلو به چراغهای جدیدی مجهز شده که دیلایت آنها بهصورت عمودی تا پایین کشیده شده و نمای بحثبرانگیزی ایجاد کرده است. به نظر میرسد شرکت مادر رولزرویس یعنی بامو علاقه دارد برند فوق لوکس خود هم سراغ طراحیهای ریسکی برود.
در کالینان فقط چراغهای جلو نیستند که نمای غیرمتعارفی پیدا کردهاند بلکه طراحی سپر هم عجیب به نظر میرسد. رولزرویس ورودیهای هوای باریک طرفین جلوپنجره را حذف کرده و بجای آن ورودیهای هوای بزرگتر و متفاوتی روی سپر طراحی کرده است. برای این شاسیبلند همچنین برای اولین بار رینگهای ۲۳ اینچی ارائه شده که نمای باشکوهی دارند. جلوپنجرهٔ نورانی و رنگ بیرونی جدید Emperador Truffle هم تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای بیرونی کولینان هستند.
رولزرویس همچنان نسخهٔ بلک بج را هم برای شاسیبلند خود ارائه میکند که بسیاری از قطعات تزئینی بیرونی مثل جلوپنجره و مجسمهٔ روح خلسه را به رنگ مشکی درمیآورد. یکی دیگر از ویژگیهای این نسخه بهرهمندی از رینگهای ۲۳ اینچی متفاوت است. برای اولین بار است که این رینگها با ۱۰ پرهٔ درهمتنیده برای کولینان بلک بج ارائه میشود.
طراحی داخلی کالینان مدل ۲۰۲۵ نسبت به قبل تغییر بزرگی را تجربه نکرده اما حالا مجسمهٔ روح خلسه زیر ساعت آنالوگ روی داشبورد جای گرفته است. در نسخهٔ بلک بج، تریم فیبر کربنی روی داشبورد از شش لایه تشکیل شده که هرکدام از ۲۳ قطعه ساخته شده است. این قطعات با دست جلا داده میشوند تا حالتی آینه مانند پیدا کنند. انجام این فرایند ۲۱ روز طول میکشد.
علاوه بر این، کالینان بلک بج که در تصاویر میبینید، از تودوزی چرمی چشمگیر Duality Twill بهره میبرد که با ۱۷.۷ کیلومتر نخ و ۲.۲ میلیون کوک دوخته شده است. همچنین روی چرم صندلیها ۱۰۷ هزار سوراخ ریز ۰.۸ میلیمتری وجود دارد! با سفارش دو صندلی عقب مجزا که در صندوق بار نصب میشود میتوان کولینان را به شاسیبلندی هفتنفره تبدیل کرد. البته این صندلیها فقط زمانی قابلاستفاده هستند که خودرو ایستاده باشد و در کنار یک میز کوچک قرار میگیرند.
در هردو نسخهٔ معمولی و بلک بج کولینان همچنان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو حفظ شده است. این موتور در نسخهٔ بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
شهرام
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کاری که رولزرویس با تغییر جلو پنجره میکنه خودرو ساز های دیگه به زور با باز سازی کامل میتونن انجامش بدن منظورم جذابیته!
MehdiTurbo
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همش خوب شده ولی این طرح چراغ جدیدش افسردش کرده انگار غم داره تو چهره اش
Mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اره میخواستم اینو بگم
خمیدگی دیلایت هاش خیلی زیاده
انگار دوست دخترش باهاش کات کرده 😂
بیشتر از ابهت حس ناراحتی و افسردگی میده
دیلایت خیلی تو ظاهر ماشین مهمه
مثلا یکی از دلایلی که طراحی چین و ژاپن و کره رو معمولا دوست دارم دیلایت های تند و تیز و خشن شون هست که با اینکه در عمل به گرد مثلا لامبورگینی نمیرسن ولی تو ظاهر حس موشک رو میدن چون دیلایت های تیز و زاویه دار خشن دارن (بیشتر برند های اسیایی اینطوری هستن)
ولی این کولینان یکم بی حال و خسته هست
البته از طرفی منطقیه چون برند انگلیسی هست و انگلیس هم زارت و زارت بارون میاد کلا مردمش زیاد حوصله ندارن
از لحاظ فرهنگی شبیه به مردمش و کشورش هست
کلا برند های کشور ها معمولا انعکاس دهنده علایق و فرهنگ مردمشون هستن
واسه همین شاید رولزرویس به این سمت رفته
البته یه دلیل ساده تر و قابل باور تر هم وجود داره
خود بی ام و که شرکت مادر هست هم همین نوع دیلایت رو استفاده میکنه واسه همینم رولزرویس هم این سبکی طراحی کرده
هر دو حالت ممکنه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه گربه هست از نظر من
cyrus-az
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا منم همین حس رو دارم، خیلی ناراحته، یکم چراغ های جلورو بزرگتر میگرفتن و دی لایت رو کوتاه تر یکم منطقی تر میشد.
froG-driVer
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کلا همون نسل قبلیه بجز جلو پنجره اما ابهت نسل قبلی و نداره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نه توانایی خریدِ این اشرافی رو دارم نه اگرم داشتم ، میخریدم!!!
یه زشتِ بدترکیبِ مکعبیه گرون گرون گرون که فقط از اَشرافیت نام و آوازهی رولزرویس رو میفروشه!!!
از هر نظر بنتایگا به این میچربه!!!
Ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی من بر عکس اگه تواناییش رو داشتم حتما میخریدم خدا وکیلی توجه به جزئیات ماشین رو ببین چه قد ماهرانه ترکیبی از چرم و چوب و فلز و فیبرکربن و دوخت چرم و…. البته رولزرویس اسپکترش رو فقط دوست دارم
سامان اذری
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین حد اعلای لاکچری بودن و لوکس بودن و اعیانی بودن هست
تو دنیای اتوموبیل سازی هر چقدر هونگچی اپشن بریزه تو ماشینهاش باز هم بنز میباخ نمیشه
و بنز میباخ هر چقدر لوکس و لاکچری بشه رولزرویس نمیشه
همین چراغهاش که میگید زشته یک بار از نزدیک وقتی که شب هست و چراغهاش روشنه ببینید اونوقت میفهمید ماشین یعنی چی
امیر
۲۴ خرداد ۱۴۰۳چرا باید واسه چیزی حرص بخوریم که تو ایران نمیشه خرید
NAVID@@98
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شما دوس نداری نخر البته طبق گفته خودت اگه بخوایم نمیتونی هم بخری ولی مثلا را گفتم چون مت با سامان آذری اتفاقا هم نظرم چون این رولزرویس رو وقتی از نزدیک ببینید اونوقت میبینید ماشین یعنی چی 😝👋
چون من میدونم ماشین یعنی چی😛
همونطور که گفتیم هرچی هونگچی بد بد چینی ژاپنی کره ای که بد آپشن بریزه تو ماشینش بازم 👿👹💩
👑🥇😍رولزرویس یا فوق لوکس ها و برتر هایی که در هرچیز بهترین و اول هستن یعنی اروپایی و آمریکایی بازم فوق لوکس ها یا برتر هایی که در هر چیز بهترین و اول هستن 🥇👑 خب نمیشن دیگه چند بار باید بگن اینو 🙅
پس نخر البته اگه بخوایم نمیتونی هم بخری طبق گفته خودت ولی مثلا را گفتم چون مت با سامان آذری اتفاقا هم نظرم چون این رولزرویس رو وقتی از نزدیک ببینید اونوقت میبینید ماشین یعنی چی 😝
علی جردن
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳حتی روی درب صندوق عقب هم طرح ستاره کهکشانی داره
چقدر سقف کهکشانیو دوست دارم که بنیانن گزارش رولزرویس بوده
خداروشکر که هنوزم موتورهای ۱۲ سیلندر در حال تولیدن خسته شدیم از سه سیلندرهای هیبریدی
ممد ژانگولر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یا خدا این دیگه چیه؟!!
خواب میبینم یا شوخیه
طراحیرو وای وای
چراغ جلوش انگار داره از بقل اشک میریزه .
طراحی زیر سپر جلوش در حد پرایده .
دریچه هوا داخلش کپی پرایده.
چی بگم چیزی ازش نمونده جز یک برند رولزرویس با چتر اضافه و کیفیت ساخت bmw همین
جرمی کلارکسون
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از بقل اشک میریزه قشنگ بود 🤣🤣🤣🤣
ARIAN
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با جذبه و با صلابت😎
جرمی کلارکسون
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم فیس لیفتش خوب نشده یه چیز مثل فیس لیفت های سایپاس که بدترش میکنه گوست یا اسپکتر رو بهش ترجیح میدم
𝐀𝐥𝐢
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نازک کردن چراغ هاش ابهتش بیشتر کرده اما به نظرم سپرش خیلی بد جور شده
fcmz
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جلوش افتضاحه
shetab-car
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم این نواری که به چراغ جلو اضافه شده به چهره با اصالتش لطمه زده
Mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳علاوه بر این، کولینان بلک بجی که در تصاویر میبینید، از تودوزی چرمی چشمگیر Duality Twill بهره میبرد که با ۱۷.۷ میلیون کیلومتر نخ و ۲.۲ میلیون کوک دوخته شده است. همچنین روی چرم صندلیها ۱۰۷ هزار سوراخ ریز ۰.۸ میلیمتری وجود دارد!
.
.
نه داداش رولزرویس پول برند میگیره
Mercedes
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم خیلی طراحیش خوب شده
البته نسخه قبلی هم خوب بود
ولی خب این اومده که خریدار های پولدار جوون تر رو کلا درو کنه
هر چی با نسخه قبلی جوونای خیلی پولدار رو جذب کرد ، با این یکی دیگه اجازه عرض اندام به هیچ برندی رو نمیده
کار بنتلی و میباخ خیلی سخت شده
خیلی با دقت تغییرات اعمال شده
مثلا نمای جلو اوروس با اینکه خودم دوست داشتم به روز بشه ولی بازم خیلی به دلم ننشست ، انگار خیلی پخته نیست (نسخه هیبرید جدیدش رو میگم) هنوز جای کار داره
ولی این کالینان بی نظیره
Mr. gt c
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و شیلنگ تر کاری رو گرفته روی همه ی چیزاش
مهردادکمال
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه دختری هست گریه کرده ریملش پایین اومده
خوب نشده نمای جلوش
javad-bmw
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بِ ام و ، دقیقاً چه مرگته؟
این چیه آخه 🤔
FY
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چه ربطی به بی ام و داره…. فقط شرکتش رو خریده🤔مثل اینکه که لامبورگینی ماشین بسازه بعد به فولکس واگن گیر بدی😂😂😂
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بهترین شاستی بلند دنیا
نباید به این زودی این فیس لیفتش میومد!!!
یه ۲,۳ سال صبر می کردید بعد فیس لیفت میدادید قبل فیس لیفت آنقدر با ابهت بود هنوزم هست
زیزیگولو
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلیا میگن جنس گرونتر لزوماً بهتر نیستش ولی بنظر من در هر صورت جذابیت کالاهای لوکس غیرقابل انکاره مثل همین رولزرویس کولینان با اون لوگوی پُر زرق و برق و معروفش که میتونه واسه خیلیای دیگه جذاب باشه که حاضرن بخاطرش مبالغ هنگفتی بپردازن
علی ولی زاده
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فک نکنم نیاز به فیس لیفت داشت
وقتی که حرف جدیدی واسه گفتن نداری حرف نزنی بهتره
از روبرو اصلا خوب نیست
از بغل خیلی خوب و شیکه
عقب هم خوبه
arvin44
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نسل قبل خیلی بهتر بود پایین سپر جلو انگار اومدن یتیکه بی ام و شاسی بلندو کندن گذاشتن رو این نوار چراغ جلو هم بنظرم اگه یکم کوتاه تر بود یا کلا نبود بهتر میشد
mojavad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳قیافه خودشم از چراغای جلوش ناراحته😂😂
افشین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۷.۷ کیلومتر نخ. لطفا تصحیح کنید.
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳17.7 میلیون کیلومتر نخ؟؟!! فکر کنم اگر کل قطعات این ماشین را هم با نخ بسازند اینقدر نخ نمی بره!
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه بشه دیلایتهای کولینان جدید را حضم کرد واقعا با ورودیهای زیر سپرش هیچ جوره نمیشه کنار اومد، شده مثل ماشینهای اوایل دهه 2000 که ورودیهای هوای بزرگ و چند ضلعی توی بورس بود
دکتر_ماشین باز
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه ورودی هوای گالاردوعه
S
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳زیبا و مسحور کننده
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳گیریم طراحش افسردگی داشته تایید کننده هاش چه مرگشون بوده خدا میدونه
سید یوسف موسوی
۴ خرداد ۱۴۰۳رولزرویس که در کل عالی بوده و همیشه هم عالی هست
ولی با این طراحی جلوش حال نمیکنم یه جوریه انگار تو دل برو نیست😂
فکر کنم یکم بخاطر اون پریچه های پایینیه که اضافه کردن و یکمم بخاطر دی لایت بسیار کشیدشه